APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => V60 Rotax μοτέρ => Μήνυμα ξεκίνησε από: bros400pgm στις Σεπτέμβριος 20, 2014, 04:44:48 μμ
-
Τα ανταλλακτικα ειναι ιδια απο Kawasaki KLV 1000 και Suzuki V-Strom 1000
Δυστυχως, με τα το πεσιμο του server χαθηκε το θεμα που ειχε ανοιξει ο faraway και εξηγουσε ακριβως τι και πως. Ουτε εγω εχω φωτο γιατι θεωρησα οτι ηταν αρκετες οι αλλες.
Παντως εαν καποιος χρειαστει, υπαρχουν ανταλλακτικα για την μιζα και οχι ολοκληρη που ζηταει η aprilia
-
Χαζεύοντας μέσα στο αρχείο των φωτογραφιών στο photobucket ,
έπεσα πάνω στις παλιές φωτογραφίες της μίζας .
Πάμε λοιπόν να το ξαναγράψουμε :D
Η μίζα που φοράει το caponord ,
είναι Ιαπωνική κατασκευασμένη από τη denso ,
και είναι η ίδια μίζα που φοράνε τα klv 1000 , και vstrom
(πιθανόν να τη φοράνε και άλλα ) .
Όταν είχα ρωτήσει για ανταλακτικό στην aprilia για να την φτιάξω
είχα ακούσει μια τιμή μεγάλη ( δεν τη θυμαμαι ακριβώς )
και έτσι μπήκα στη διαδικασία και έψαξα και βρήκα ότι
θα μπορούσα να πάρω ότι ανταλλακτικό ήθελα από τη kawasaki .
Για την ακρίβεια αν θυμάμαι καλά , η aprilia τότε δεν έδινε ανταλλακτικο
αλλά όλη τη μίζα μαζί με τη πομπίνα :ohmy:
ενώ μέχω της kawasaki πήρα αυτό που ήθελα μόνο ,
δλδ τα καρβουνάκια και τη πλακέτα τους σε πολύ καλή τιμή . :D
Ιδού το Link που παραπέμπει στα parts της kawasaki ,
μιλάμε για το ανταλλακτικό με κωδικό 21039 ,
όποιος το χρειάζεται παίρνει τηλέφωνο σε μία kawasaki
και το παραγγέλνει φέτος για να έρθει μέχρι την ανοιξη του 2016 :h22:
( άλλο χάλι αυτό )
http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Kawasaki&T=KLV%201000&Y=2005&L=KA-KLV1000-1&O=Starting%20motor&F=KA-KLV1000-1_AV&L2=KA-KLV1000-1_AV
Η μίζα στο capo , είναι κρυμένη πίσω από το δοχείο του ψυγείου νερού .
Ωστόσσο βγαίνει σχετικά εύκολα , χωρίς να χρειαστεί να λύσετε όλο το μηχανάκι . :D
Θα χρειαστεί μόνο να παραμερίσσετε το δοχείο νερού ,
για να έχετε χώρο να τη πιάσετε και να τη βγάλετε .
Κάπως έτσι είναι η εικόνα της πάνω στο capo
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_0487.jpg)
συνεχίζεται ...
-
Πριν λύσουμε τη μίζα από το μηχανάκι ,
καλό είναι να αποσυνδέσουμε το καλώδιο που
έρχεται από το ρελέ και καταλήγει πάνω στη μίζα . :D
Αυτό βέβαια από τη χρήση και το καιρό ,
πιθανόν να έχει σκουριάσει και να έχουν γίνει
παξιμάδια και ακροδέκτες ένα σώμα , όπως εμένα τότε .
Ως γνωστόν η σκουριά επηρρεάζει και τη διέλευση του ρεύματος
οπότε καταλαβαίνεται ότι όλα αυτά πρέπει να είναι και καθαρά
και να έχουν μια ποσότητα γράσσου επάνω τους για να
κρατάει τις οξειδώσεις μακρυά .
Κάπως έτσι ήταν το δικό μου . :cry:
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_0490.jpg)
Είναι 2 παξιμαδάκια τα οποία κάνουν σάντουιτσς τον ακροδέκτη του καλωδίου .
Κανονικά θέλει ένα κλειδί να κρατάει κόντρα το κάτω παξιμάδι και με ένα άλλο κλειδί
λύνουμε το πάνω για να απελευθερώσουμε τον ακροδέκτη από τη μίζα .
Είναι πιθανόν όμως όπως σας είπα να έχουν κολήσει , όπως τα δικά μου .
Αν έχετε πάρει το ανταλλακτικό παραπάνω μην αγχωθείτε ιδιαίτερα ,
στρίψτε τα όλα μαζί μέχρι να κοπούν από τη βάση τους .
Στην ουσία καταστρέφεται τη πλακέτα από τα καρβουνάκια ,
αλλά αφού θα την αλλάξετε έτσι και αλλιώς δεν έχετε θέμα .
Αν φυσικά λύνουν κανονικά δεν χρειάζεται να κάνεται το παραπάνω
αλλά να λύσετε με τη σωστή διαδικασία . :D
Αφού βγει ο ακροδέκτης , πάμε να λύσουμε και τη μίζα από το μηχανάκι .
Αυτή συγκρατείτε από 4 βίδες .
2 αλενόβιδες που τη πιάνουν πάνω στο κορμό του μοτέρ ( κίτρινο χρώμα )
και 2 μακρυές 8αρες ( κόκκινο χρωμα )
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_0487_1.jpg)
Τις λύνουμε όλες ,
πιάνουμε τη μίζα και αποφασιστηκά τη τραβάμε και την παίρνουμε όλη στα χέρια !! :D
...συνεχίζεται
-
Η μίζα πλέον είναι εκτός μοτέρ ,
είναι όλη στον αέρα ,
και το μόνο που έχουμενα κάνουμε ( εύκολο)
είναι να την αποσυναρμολογήσουμε
να αντικαταστήσουμε και να καθαρίσουμε τα σωθηκά της
και να την συναρμολογήσουμε πάλι και να τη βάλουμε στο μοτέρ . :D
Κάπως έτσι μοιάζει εκτός μοτέρ .
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2056.jpg)
Η πομπίνα της η ρότορας ,
απλά μένει στη θέση της επειδή την κρατάνε οι μαγνήτες .
Την τραβάμε με δύναμη και αυτήν και την βγάζουμε ,
και σκορπάει η μίζα σχεδόν από μόνη της σε όλα της τα μέρη τα οποία δνε είναι και πολλά :
1) πομπίνα
2) πλακέτα-καρβουνάκια
3)καπάκι εξωτερικό
4) περίβλημα
κάπως έτσι δλδ
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2061.jpg)
...συνεχιζεται
-
Παλιά και νέα πλακέτα δίπλα δίπλα ,
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2067.jpg)
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2066.jpg)
Οι μαγνήτες του κυρίου σώματος της μίζας ,
τους οποίους και καθαρίζουμε από τη σκόνη
που έχει δημιουργηθεί όλα αυτά τα χρόνια με τη τριβή . :D
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2062.jpg)
Το καπάκι της μίζας , μόλις έχει αφαιρεθεί και έχει βγει και η πλακέτα
με τα καρβουνάκια που κρύβεται από πίσω
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2060.jpg)
Τα βγάζουμε λοιπόν όλα , τα καθαρίζουμε και τρίβουμε με ένα γυαλόχαρτα απαλά
την επιφάνεια που πατάνε τα καρβουνάκια στη μίζα ώστε να αποκτήσει ξανά το χρυσαφί χρώμα της . :D
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2069.jpg)
Προληπτικά αν θέλετε αλλάξτε και τα oring ,
που σφραγίζουν τη μίζα αν και αμφιβάλλω αν θα θέλουν αλλαγή . ;)
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2065.jpg)
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2064.jpg)
...συνεχιζεται
-
Αρχίζουμε την συναρμολόγηση ,
εδώ να είστε προσεκτικοί !!
Η παρατηρήστε καλά όπως λύνετε και φροντίστε να ακολουθήσετε
την ανάποδη διαδικασία ακριβώς ,
ή χρησιμοποιήστε τη σκέψη σας και ακολουθήστε τα σημάδια του κατασκευαστή .
Το tricky part , είναι η τοποθέτηση της πλακετούλας .
Το κύριο σώμα της μίζας έχει ένα εξόγκωμα εσωτερικά της ,
το οποίο είναι οδηγός για να μπει εκεί η πλακέτα σωστά και να κουμπώσει .
Η πλακέτα πρέπει να μένει σταθερή μέσα στο σώμα της μίζας και
όχι να γυρνάει / κουνιέται .
Αν τη βάλετε και για οποιοδήποτε λόγο μπορεί να περιστραφεί ,
έχετε κάνει λάθος και θα πρέπει να κάνετε τη διαδικασία εκ νέου .
Θα το βρείτε , δεν είναι δύσκολο .
Να θυμάστε απλά να κάνετε τα βήματα της αποσυναρμολόγησης
ανάποδα και με τον ίδιο τρόπο !! :D
Λίγο πριν καθήσουν τα καρβουνάκια σωστά πάνω στο ρότορα
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2070.jpg)
εδώ στη τελική τους θέση
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2071.jpg)
Περνάμε τη βίδα που μπαίνει ο ακροδέκτης του καλωδίου
που έρχεται από το ρελέ ,
με προσοχή να κάτσει σωστά η εσωτερική πλαστική βάση
αλλά και το o ring που έχει από πάνω για στεγανοποίηση .
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2072.jpg)
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2073.jpg)
συνεχίζεται ...
-
Τελειώσαμε κύριοι , αυτό ήταν !!
Μένει να βάλετε τη μίζα πάνω στο μηχανάκι ,
να τη βιδώσετε ( μην υπερβάλετε στα σφιξίματα )
να θυμηθείτε να βάλετε γρασάκι πάνω στον ακροδέκτη
και να ακούσετε το μοτέρ σας να παίρνει μπροστά
με μία προθυμία πρωτοφανής !! :D :kalo:
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2075.jpg)
(http://i1189.photobucket.com/albums/z429/faraway3/IMG_2074.jpg)
Καλά μαστορέματα !! :bye:
-
Εύγε Γιώργο ! αν θες πες μας και τα συπτωματα που σε οδήγησαν σ'αυτη την επιδιόρθωση. :bye: :bye:
-
Γιωργο πολυ ωραια παρουσιαση !!! :kalo: να ρωτησω τα καρβουνακια σου ειχαν ψωμι ακομα γιατι τα αλλαξες ???
επισης σε ηλεκτρικα αυτοκινητου κ.λ.π. δεν υπαρχουν τα καρβουνακια ??? η κατι που να ταιριαζει ??
σιγουρα παντως αυτη η δουλεια στην μιζα την ξαναζωντανευει !!! :ohyes: :)
-
το ιδιο ισχύει και για την μίζα απο το Tuono Gen II?
-
@argyris ,
tα συμπτώματα παιδιά είναι τα κλασικά ,
δλδ δισταγμός στην εκκίνηση
και κούφιες .
Όχι ότι φταίει η μίζα για αυτά απαραίτητα ,
αλλά θα μπορούσε .
Πρόσφατα ανακάλυψα ότι οι δισταγμοί
του raid οφείλονταν στη φύσα του ρελέ
η οποία με το καιρό χαλαρώνει και οι επαφές
πότε πατάνε πότε όχι .
Τις έκοψα , τις ένωσα και παίρνει μπρος με τη σκέψη :D
@anestis,
τα καρβουνάκια τα παλιά ήταν περίπου στη μέση της ζωής τους .
Σίγουρα γίνεται και σε ηλεκτρολόγο αυτοκινήτων , και σίγουρα μπορείς
να αλλάξεις μόνο τα καρβουνάκια .
Είναι πιο plug n play η λύση αυτή που προτείνω ,
μιας και το να αλλαχτούν τα καρβουνάκια μπορεί
αφενώς μεν να κοστίσει μία η άλλη
αφετέρου δε έχει κολήσεις και ράβε ξύλωνε στη πλακέτα
που εναπόκειται στο πόσο μάστορας είναι ο ηλεκτρολόγος . :D
@kle ,
δεν το γνωρίζω να σου πω . Αν φοράει την ίδια μίζα ,
τότε ναι όλα τα παραπάνω ισχύουν .
Αλλά δεν ξέρω τι μίζα φοράει το tuono . :D
-
Θυμασαι εαν το κοματι με τους μαγνητες ειχε πανω σημαδια? Καπου διαβασα οτι πρεπει να μπει σε συγκεκριμενη θεση και οχι οπου να'ναι.
Διαφορετικα, καλο ειναι να κανουμε 2 σημαδια (αριστερα και δεξια) για να το ξανα κουμπωσουμε σωστα :bye:
-
Εύκολο είναι :ohyes:
Η μίζα όπως τη βγάζεις , το εξωτερικό της περίβλημα από τη πάνω μεριά
έχει μια ετικέτα που γράφει denso και λοιπά χαρακτηριστικά .
Άρα στην συναρμολόγηση θες η ετικέτα να είναι πάλι από τη πάνω μεριά .
Κάνωντας αυτό το απλό όλα τα υπόλοιπα έρχονται στη θέση τους και κουμπώνουν
σαν ένα καλοζυγισμένο παζλ . :ohyes: :D
Αν τώρα .... μια στο εκατομύριο η δικιά σας δεν έχει την ετικέτα
ή κάποιος μάστορας στο παρελθόν την έβαλε όπως νάναι
τότε ναι βάλτε ένα σημάδι με μπλάνκο ,
μια γραμμή που θα πιάνει στο κεντρικό σώμα
και στο εξωτερικό καπάκι ( εκεί που πατάει το καλώδιο δλδ ) ,
ώστε να την βάλετε πάλι στην ίδια σωστή θέση .
Θεωρώ απίθανο να μην έχει ετικέτα , αλλά λέμε ααααααν ...
Υπόψιν ,
ότι μίζα που θα δεθεί ανάποδα ή μάλλον όχι σωστά
μπορεί να εμφανίσει αλλόκοτα συμπτώματα
από το να μην γυρνάει καθόλου
μέχρι και να γυρνάει ανάποδα :cry:
-
Πρόσφατα ανακάλυψα ότι οι δισταγμοί
του raid οφείλονταν στη φύσα του ρελέ
η οποία με το καιρό χαλαρώνει και οι επαφές
πότε πατάνε πότε όχι .
Τις έκοψα , τις ένωσα και παίρνει μπρος με τη σκέψη :D
To ξαναποστάρω αυτό γιατί είναι σημαντικό ,
και δεν πρέπει να χαθεί μέσα στα ποστ .
Η φύσσα του ρελέ , αυτή δλδ που δίνει την εντολή από το
μπουτόν που έχουμε στο τιμόνι ,
είναι μια κλασική φύσα caponord .
Δλδ με χαλαρούς συνδέσμους ,
που με το καιρό όλο και ανοίγουν ,
και δεν πατάνε καλά και σφιχτά μεταξύ τους .
Η δικιά μου για να καταλάβεται ,
όταν την έλυνα και έπιανα τα αρσενικά
κουνιόντουσαν λες και ήταν ελεύθερα .
Όταν τη κούμπωνα και την ταρακούναγα με τα χέρια ,
πάλι άκουγα τα αρσενικά να χορεύουν μέσα .
Αν λοιπόν έχετε δισταγμούς στην πρωινή εκκίνηση ,
αλλά και άλλους κατά το ενδιάμεσσο της ημέρας που δεν δικαιολογούνται
(και αφού είστε σίγουροι ότι η μπαταρία σας είναι οκ )
το πρώτο πραγμα που θα πρέπει να δείτε είναι αυτήν τη φύσσα
και όχι το ρελέ που το αλλάζουμε όλοι σαν ξερολούκουμο . ;)
-
Αν λοιπόν έχετε δισταγμούς στην πρωινή εκκίνηση ,
αλλά και άλλους κατά το ενδιάμεσσο της ημέρας που δεν δικαιολογούνται
(και αφού είστε σίγουροι ότι η μπαταρία σας είναι οκ )
το πρώτο πραγμα που θα πρέπει να δείτε είναι αυτήν τη φύσσα
και όχι το ρελέ που το αλλάζουμε όλοι σαν ξερολούκουμο . ;)
το πιασαμε το υπονοουμενο !!! :ohyes: :ohyes: :ohyes: :a22 :a22 :a22 :D
-
Εύκολο είναι :ohyes:
Η μίζα όπως τη βγάζεις , το εξωτερικό της περίβλημα από τη πάνω μεριά
έχει μια ετικέτα που γράφει denso και λοιπά χαρακτηριστικά .
Άρα στην συναρμολόγηση θες η ετικέτα να είναι πάλι από τη πάνω μεριά .
Κάνωντας αυτό το απλό όλα τα υπόλοιπα έρχονται στη θέση τους και κουμπώνουν
σαν ένα καλοζυγισμένο παζλ . :ohyes: :D
Αν τώρα .... μια στο εκατομύριο η δικιά σας δεν έχει την ετικέτα
ή κάποιος μάστορας στο παρελθόν την έβαλε όπως νάναι
τότε ναι βάλτε ένα σημάδι με μπλάνκο ,
μια γραμμή που θα πιάνει στο κεντρικό σώμα
και στο εξωτερικό καπάκι ( εκεί που πατάει το καλώδιο δλδ ) ,
ώστε να την βάλετε πάλι στην ίδια σωστή θέση .
Θεωρώ απίθανο να μην έχει ετικέτα , αλλά λέμε ααααααν ...
Υπόψιν ,
ότι μίζα που θα δεθεί ανάποδα ή μάλλον όχι σωστά
μπορεί να εμφανίσει αλλόκοτα συμπτώματα
από το να μην γυρνάει καθόλου
μέχρι και να γυρνάει ανάποδα :cry:
Aρα μπαινει μονο σε 2 θεσεις το κομματι με τους μαγνητες? :thnk:
-
ωραιος ο George :kalo:
την ειχα πατησει και γω με την βιδα - παξιμαδι που εχει για να πιανει επανω της η μιζα, στο tuono που ειχα
ειχε σκουριασει με αποτελεσμα το καλωδιο ακριβως εκει που ενωνεται με την μιζα να καει και σχεδον να κοπει
οταν πηγαμε στο συνεργειο να την ξεβιδωσουμε (ανελαβα εγω γιατι ο μαστορας μου ειπε οτι σιγουρα θα κοβοταν η βιδα) τελικα εκοψα την βιδα :D
μετα ανοιξαμε την μιζα και για να μην πληρωσω ΟΛΗ την μιζα οπως σωστα λεει και ο Γιωργος
πατεντιαραμε την βιδα με κοψε ραψε και ολα οκ
-
Aρα μπαινει μονο σε 2 θεσεις το κομματι με τους μαγνητες? :thnk:
Όχι αν το κάνεις λάθος το βάζεις όπου να ναι .
Αλλά δεν θα έχεις κάνει λάθος μόνο αυτό ...
θα έχεις βάλει λάθος και τη πλακέτα ,
και τους μαγνήτες . ;)
Υπάρχει ένας μόνο τρόπος που κουμπώνουν όλα μαζί ,
χωρίς να περιστρέφονται και δεκάδες άλλοι που είναι λάθος .
Αλλά άμα έχεις στο μυαλό σου ότι η ετικέτα πρέπει να είναι από πάνω
( και όχι ακριβώς κάθετα από πάνω αλλά και λίγο προς τα δεξιά )
και ότι η πλακέτα κουμπώνει σε μια ελαφρά εσοχή που έχει το περίβλημα των μαγνητών ώστε να μην περιστρέφεται ,
τότε υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να μπουν και είναι αδύνατον να το κάνεις λάθος . :ohyes:
Δεν μπορώ να το εξηγήσω πιο καλά γραπτά η προφορικά ,
πρέπει να το δείτε για να το καταλάβετε ,
αλλά δεν είναι δύσκολο σε καμία περίπτωση θέλει απλά υπομονή .
-
γιωργοοοο
δεν χρειαζεται να λυσεις τις βιδες που δενει η μιζα, μονο τις 2 αλενοβιδες βγαζεις και η μιζα βγαινει συρταρωτη γιατι ο τροπος που δειχνεις γινεται πολυ δυσκολο στα να βαλεις την μιζα μετα.
οι μαγνητες μπαινουν μονο σε ενα σημειο και εχουν εγκοπη για την σωστη θεση, βεβαια αν δεν την προσεξεις μπορει να μπει παντου. αν περιστρεψεις τους μαγνητες κατα 90 μοιρες αλλαζεις την φορα της μιζας. αν την βαλεις καπου ενδιαμεσα τοτε χανει την δυναμη της. θα βαλω και φωτο για το σημαδι των μαγνητων
-
Ναι βασιλη εχεις δικιο ,
αλλα οσες φορες προσπαθησα να τη βγαλω μαζι με το πισω καπακι της , δεν ηθελε ....
Εβαζα δυναμη αλλα δεν ελεγε να ξεκουνησει ευκολα , ενω λυνοντας τις μακρυες εβγαινε ευκολακι .
Αλλα ναι , εχεις δικιο μπορεις να τις αφησεις επανω της μακρυες 
Μπραβο ρε φιλε για αυτες τις φωτο .... εκει ακριβως κουμπωνουν ολα μαζι σαν παζλ
-
Ναι βασιλη εχεις δικιο ,
αλλα οσες φορες προσπαθησα να τη βγαλω μαζι με το πισω καπακι της , δεν ηθελε ....
Εβαζα δυναμη αλλα δεν ελεγε να ξεκουνησει ευκολα , ενω λυνοντας τις μακρυες εβγαινε ευκολακι .
Αλλα ναι , εχεις δικιο μπορεις να τις αφησεις επανω της μακρυες (https://s3.amazonaws.com/tapatalk-emoji/emoji2.png)
Μπραβο ρε φιλε για αυτες τις φωτο .... εκει ακριβως κουμπωνουν ολα μαζι σαν παζλ
απλα την σπρωχνεις απο την απεναντι μερια με ενα κατσαβιδι κ πετιεται :D
η πιο συνηθισμενη βλαβη τους ειναι το σπασιμο των μαγνητων τους που γινεται απο υπερθερμανση και απο τα χρονια
-
Αυτο επισκευαζεται Βασιλη ?
Κολλανε δλδ παλι οι μαγνητες η πας για νεο περιβλημα ?
-
κανει χαρακτηριστικο θορυβο οταν ξεκολησει καποιος, βασικα οταν πατας την μιζα ακους ενα περιεργο τακ. εαν το προλαβεις και την ανοιξεις και δεν θρυματιστει ο μαγνητης , με κολλα 2 συστατικων τον ξανακολας και αντεχει μια χαρα. στην περιπτωση που σπασει δυστυχώς ψαχνουμε για μαγνητη
-
Αυτα ειναι. Οχι σαν την μαλακια των XV που μπαινει οπως ναναι :pray: :pray:
Γιαυτο ρωτουσα, γιατι οταν την ελυσα δεν κρατησα φωτο και ουτε θυμαμαι πως την εβαλα :D
-
παιδια καρβουνάκια υπαρχουν στο εμποριο,εγω ειχα λυσει μιζα από R6 YAMAHA φιλου μου και βρηκα καρβουνάκια σε ανταλλακτικα αυτοκινητων BOSCH.με 4 ευρω του εκανα τη μιζα καινουρια!!!
-
Καρβουνακια γενικα βρησκεις στο εμποριο απο φορητες ηλεκτρικες συσκευες, black & decker κτλ.
Κοσμα το xv εχει μια πρασινη γραμμη κ την ευθυγραμιζεις με τις εγκοπες που εχουν τα καπακια. Το κακο ειναι οτι η γραμμη φαινεται μονο οταν ειναι καινουργια η μιζα, μετα με τις θερμοκρασιες κ την παροδο του χρονου σβηνετε κ πρεπει να σημαδεψεις πριν λυσεις
-
Το ειδα Βασιλη μου...........οταν χαλασε η παλια κ πηρα την καινουρια

Και για να μην λετε "aprilia", οι μιζα μου ειναι ιδια με των γιαμαπα wr450
-
Λοιπόν έχουμε και λέμε!! Μετά από δέκα (10) + χρόνια μαζί με το capo, ήρθε η ώρα να αλλάξουμε καρβουνάκια στην μίζα. Τα συμπτώματα έρχονταν σιγά-σιγά, μέχρι που εχτές το μεσημέρι έκανε μόνο κιχ, χωρίς να γυρίζει η μίζα. Πρώτη σκέψη? Μεγάλε την κάτσαμε, χάσαμε τον αυριανό καφέ και όχι μόνο. Δεύτερη σκέψη? Κοίτα τα όργανα αγόρι μου!!!!! ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΒΑΛΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΟΘΟΝΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ :bana: :bana:, θα νόμιζα ότι ήταν η μπαταρία αν και μερικών μηνών, αλλά βλέποντας την ένδειξη στα 13+, κατάλαβα ότι ήταν η μίζα. Αμέσως ανέτρεξα στα γραπτά του Γιώργου, αυτό που με απογοήτευσε ήταν ο χρόνος παραμονής για την πλακέτα από την KAWASAKI, πήρα τηλέφωνο τον Χάλαρη με τα ανταλλακτικά κοντά στην περιοχή μου, του είπα τι θέλω και η μαγική απάντηση ήρθε σχεδόν ΑΜΕΣΩΣ. ΕΧΩ ΕΤΟΙΜΟΠΑΡΑΔΟΤΟ στα 39,32 ευρώ, αλλά είναι από VSTROM 1000, του λέω λίγο με νοιάζει. Με ρώτησε αν είναι με καλώδιο και του λέω μην αγχώνεσαι, έρχομαι με εγκυκλοπαίδεια στα χέρια μου. Έφτασα στο κατάστημα, μου το δίνει και του ανοίγω το κινητό με τα γραπτά και τις Φώτο του Γιώργου. Ο τύπος έπαθε πλάκα :kalo:. Του είπα εμείς στο forum έτσι συνεργαζόμαστε και λύνουμε τα προβλήματα. Και τώρα πάμε στο λύσιμο. Όλα ήταν όπως τα έγραψε και φωτογράφησε ο Γιώργος, απλά όταν το κάνεις πρώτη φορά έχεις και ένα τρακ μη κάνεις και καμιά π@π@ρι@ και γένει καμιά έκρηξη. Το μόνο δύσκολο στο λύσιμο ήταν η ποδιά που με δυσκόλευε η ποδιά. Οι βίδες ήταν όλες τόσο καλές μαζί μου, που δεν με δυσκόλεψαν καθόλου. Ακολουθούν φωτογραφίες.
Γιώργο Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ω !!!!!
-
Εγω σε ευχαριστω Χρησταρα ,
που εκατσες και το εφτιαξες μονος σου ,
και μας το εδειξες και με.τις φωτος σου . :D
Αυτη ειναι η εννοια της αλληλεγγυης και οταν ανεβαζουμε ενα τεχνικο δεν το κανουμε για να παραστησουμε τους μηχανικαρες και τους ξερολλες , αλλα για να βοηθησουμε και να παρακινησουμε φιλους να δοκιμασουν και αυτοι . :ohyes:
Μπραβο σου λοιπον και καλοριζικη η νεα σου μιζα . :kalo: :kalo:
-
Ωραίος Χρήστο,
μεγειές η μίζα!
Όπως έγραψε και ο Γιώργος να γιατί τα τεχνικά θέματα είναι σημαντικά και να γιατί δεν πρεπει να βαριόμαστε να τραβάμε μια δυο φωτογραφίες όταν κάνουμε εργασίες γιατί σιγουρα θα φανούν χρήσιμες σε κάποιο άλλο μέλος! :kalo:
Υ.Γ Άντε φτιάξε και τα πορείας γιατί έμαθα κάνεις αταξίες, φτιάχνεις ένα και χαλάς δύο :P .
Υ.Γ 2 Αν έχεις όρεξη τραβήξτε και καμια φωτό με τη διαδικασία στα κάγκελα με τα μαμά και τα hepco και άνοιξε ένα νεό θέμα νομίζω θα ενδιαφέρει μερικους το πώς που και γιατί κουμπώνουν και οι διαφορες μεταξύ των δύο.
-
Υ.Γ Άντε φτιάξε και τα πορείας γιατί έμαθα κάνεις αταξίες, φτιάχνεις ένα και χαλάς δύο :P .
Υ.Γ 2 Αν έχεις όρεξη τραβήξτε και καμια φωτό με τη διαδικασία στα κάγκελα με τα μαμά και τα hepco και άνοιξε ένα νεό θέμα νομίζω θα ενδιαφέρει μερικους το πώς που και γιατί κουμπώνουν και οι διαφορες μεταξύ των δύο.
Θα το κάνω. Αφού είμαι ο επίσημος μάστορας της παρέας μου στα :smc1000: Οσο για το λαμπάκι της πορείας, να δώ πως θα βρώ τρόπο να το βγάλω απο εκει μέσα :psdof: :psdof: :psdof: :D :D :D
-
Ωραιος Χρηστο!Με γειες!
Μπραβο στον Γιωργο..γιατι οντως φανηκε η ουσια των τεχνικων θεματων!
Μπραβο στην ορεξη και τον χρονο που αφιερωνει ο καθρ ενας μας απο εδω μεσα για τετοιου ειδους βοηθειες!
Σταλθηκε απο τα δαχτυλα μου μεσω tapatalk
-
Δεύτερη σκέψη? Κοίτα τα όργανα αγόρι μου!!!!! ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΒΑΛΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΟΘΟΝΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ :bana: :bana:,
Ολα καλά. Αυτό όμως δεν το σχολίασε κανένας?? ;)
-
Εγω προσωπικα τι να σχολιασω ρε συ Χρηστο?Με ενα βολτομετρο που εχω για τον ελεγχο ρευματων ειμαι καλυμμενος..δεν χρειαστηκε να βαλω την σουπερ ντουπερ οθονη
!
Σταλθηκε απο τα δαχτυλα μου μεσω tapatalk
-
Δεύτερη σκέψη? Κοίτα τα όργανα αγόρι μου!!!!! ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΒΑΛΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΟΘΟΝΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ :bana: :bana:,
Ολα καλά. Αυτό όμως δεν το σχολίασε κανένας?? ;)
Αχαχαχαχα!!! Ουδέν σχόλιον.
Ελπίζω τώρα για τα επόμενα 150.000 χιλιόμετρα να μην ακούσουμε τίποτα γρίνιες για τη μίζα
-
γιατι εγω τι να πω ?? !!! :a22 αφου ειμαι ο πρωτος που εβαλα την οθονη πριν απο εσας !!! :P :P :P
μμμμμμμ...... εχουμε και εμεις τετοια !!! :tez: :tez: :tez:
Χρηστο :cl% με γεια τα καρβουνα !!! ;)
-
παιδιά . . .
υπάρχει κιτ για την μίζα . . .
(δεν είναι φθηνό , αλλά υπάρχει )
δείτε το . . . 20
http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-etv-1000-capo-nord-2004-2007-ignition-unit-901.php (http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-etv-1000-capo-nord-2004-2007-ignition-unit-901.php)
και μοιάζει τρομερά με του Πήγασο
που την δίνει σε ανταλλακτικά . . .
http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-pegaso-650-ie-2001-2004-starter-motor-2031.php (http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-pegaso-650-ie-2001-2004-starter-motor-2031.php)
εάν μπορεί κάποιος που είχε και τα δυο μοντέλα να το επιβεβαιώσει
( ή να το διαψεύσει :P )
-
Να τονίσω άλλη μία φορά , ένα πράγμα όσο αφορά την ανακατασκευή της μίζας . :ohyes:
Μεγάλη προσοχή , λεπτομέρεια και υπομονή στο σωστό δέσιμο της μίζας .
Αν κάτι δεν μπει σωστά η μίζα δεν θα δουλέψει σωστά ,
θα κάνει δισταγμούς στην εκκίνηση , reboot το καντράν ...ktl
Εγώ από υπερβολική σιγουριά την έπαθα ,
και 6 μήνες ήμουν σε άρνηση να δεχθώ ότι οι δισταγμοί στην εκκίνηση
οφείλονταν στη μίζα που είχα πρόσφατα ανακατασκευάσει ,
και ανταυτού άλλαξα , ρελέ , μπαταρίες ..κτλ , ενώ το πρόβλημα παρέμεινε . :(
Σήμερα έριξα τα μούτρα μου , και είπα ας δω τη μίζα
και βρήκα τη βλακεία που είχα κάνει , το διόρθωσα και πλέον
απλά πλησιάζοντας το δάχτυλο στο μπουτόν παίρνει από μόνο του :P
-
Να τονίσω άλλη μία φορά , ένα πράγμα όσο αφορά την ανακατασκευή της μίζας . :ohyes:
Μεγάλη προσοχή , λεπτομέρεια και υπομονή στο σωστό δέσιμο της μίζας .
Αν κάτι δεν μπει σωστά η μίζα δεν θα δουλέψει σωστά ,
θα κάνει δισταγμούς στην εκκίνηση , reboot το καντράν ...ktl
Εγώ από υπερβολική σιγουριά την έπαθα ,
και 6 μήνες ήμουν σε άρνηση να δεχθώ ότι οι δισταγμοί στην εκκίνηση
οφείλονταν στη μίζα που είχα πρόσφατα ανακατασκευάσει ,
και ανταυτού άλλαξα , ρελέ , μπαταρίες ..κτλ , ενώ το πρόβλημα παρέμεινε . :(
Σήμερα έριξα τα μούτρα μου , και είπα ας δω τη μίζα
και βρήκα τη βλακεία που είχα κάνει , το διόρθωσα και πλέον
απλά πλησιάζοντας το δάχτυλο στο μπουτόν παίρνει από μόνο του :P
Ωραίος μαστρο-Γιώργη!
Δε μας λές και τι έκανες λάθος για να το αποφύγουμε σε παρόμοια περίπτωση? :-)
Δεν έιχες τοποθετήσει τα σημάδια που έχει οταν κουμπώνει σωστά και ζοριζόταν???
-
Ζήση ,
δεν είχα βάλει σωστά ( δεν έιχαν πατήσει όπως πρέπει δλδ ) ,
οι λαστιχένιες ροδελίτσες που κάθονται στο καπάκι της μίζας
από βιασύνη μου .
Πρέπει όλα να μπουν σωστά και με σειρά για να δουλέψει 100% ,
οποιαδήποτε ένδειξη δυσλειτουργίας πρέπει απευθείας να σημαίνει
ότι κάτι έχουμε κάνει λάθος !! :ohyes:
-
Φωτό από το ανταλλακτικό της kawasaki , ( πλακέτα-καρβουνάκια )
μιας και βρήκα το κουτί του . :D
-
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ : :ohyes: :ohyes: :ohyes: :ohyes:
-
θα κάνει δισταγμούς στην εκκίνηση , reboot το καντράν ...ktl
ρε παιδια,αυτο ακριβως μου ξανακανει ρε γαμωτο,παρ οτι εβαλα καινουργια μιζα που μου στειλε ο ακης,εχει τωρα κανα μηνα που μου κανει ακριβως αυτα-δισταγμο και reboot-κι εχω φρικαρει...
τι λετε να κανω?εχω καταστεναχωρηθει,πιστευα οτι με την τοποθετηση της μιζας-που αυτο εφταιγε-θα ημουν οκ,και ημουν,αλλα να τωρα που μου το ξανακανει...
-
Ο μονος τροπος για να βεβαιωθεις εαν το κανει η μιζα ειναι να της αποσυνδεσεις το καλωδιο (+12volt), να βαλεις στην θεση της δικης σου μπαταριας μια αλλη καλη και με ενα χοντρο καλωδιο να πας απο το + κατευθειαν πανω στην μιζα για να μιζαρει και να παρει μπρος. Μολις παρει αποσυνδεεις αμεσως το καλωδιο.
Αναλογως του αποτελεσματος, ψαχνεις. :bye:
-
ρε παιδια,αυτο ακριβως μου ξανακανει ρε γαμωτο,παρ οτι εβαλα καινουργια μιζα που μου στειλε ο ακης,εχει τωρα κανα μηνα που μου κανει ακριβως αυτα-δισταγμο και reboot-κι εχω φρικαρει...
τι λετε να κανω?εχω καταστεναχωρηθει,πιστευα οτι με την τοποθετηση της μιζας-που αυτο εφταιγε-θα ημουν οκ,και ημουν,αλλα να τωρα που μου το ξανακανει...
εκτος των αλλων καθαρισε τις επαφες οχι μονο της μπαταριας, αλλα και της μιζας και του μοτερ, επισης να κοιταξεις και την
μπαταρια σου, το κομπιασμα συνηθως γινεται απο μεγεμελε :P μπαταρια
-
Σαν ρελέ μίζας μαζί με ξελιγωμένη μπαταριά ακούγετε.
κάνε το τεστ με απευθείας καλώδιο που σου είπαν.
-
λοιπον,ανοιξαμε τη μιζα τελικα και παμε ολοταχως για πλακετα..Θα ρωτησω σε kawa-suzi και να δω ποσο γρηγορα θα παραλαβω.οποιαδηποτε υποδειξη ως προς το που μπορουμε να βρουμε ανταλλακτικο ετοιμοπαραδοτο ευπροσδεκτη.
-
οταν λες πλακετα εννοεις την ψυκτροθηκη ετσι;τι ακριβως εχει παθει γιατι απ τη φωτο δεν διακρινω.
αν θες παντως καρβουνακια βρισκεις σε ανταλλακτικα αυτοκινητων πολυ φθηνα,τα κολλας σε ηλεκτρολογο με φλογιστρο και εισαι κομπλε.
μετρας με παχυμετρο διασταση απ το καρβουνο και ζητας
-
δεν φαινεται καθαρα αλλα η πλακετιτσα(αυτη με τα καρβουνακια τελος παντων..)εχει δεχθει επιδιορθωση και στο παρελθον ενω τωρα κοπηκε και η συνδεση με τον ακροδεκτη.ειναι επισκευασιμη απλα θα δω αν με συμφερει να δω για καινουργιο ανταλλακτικο.μια τιμη που ειδα παντως σε προηγουμενο ποστ κοντα στα 40 τη βρισκω καπως ακριβη.
-
το καρβουνακι παντως να ξερεις ξανακολλαει στην επαφη,ξυνεις τη βιδα απο πανω και με καμινετο και καλαι το ξανακολλας ή βαζεις καινουριο καρβουνο με τον ιδιο τροπο
-
δεν φαινεται καθαρα αλλα η πλακετιτσα(αυτη με τα καρβουνακια τελος παντων..)εχει δεχθει επιδιορθωση και στο παρελθον ενω τωρα κοπηκε και η συνδεση με τον ακροδεκτη.ειναι επισκευασιμη απλα θα δω αν με συμφερει να δω για καινουργιο ανταλλακτικο.μια τιμη που ειδα παντως σε προηγουμενο ποστ κοντα στα 40 τη βρισκω καπως ακριβη.
σημερα τα παρηγγειλα στην Kawasaki θα κανουν 10-15 μερες οπως μου ειπε
τα εξης:
κωδ: 21039 - πλακετα / καρβουνακια 22,29 ευρω
κωδ: 92055Β - ορινγκ μεγαλα 2 τεμ. Χ 3,42 ευρω
κωδ: 92055 - ορινγκ μικρο 2,19 ευρω
κωδ: 92055Α - ορινγκ μεσαιο 4,55 ευρω
συνολο: 35,87 ευρω
-
:kalo: πολύ σωστός.αύριο πάω από Kawasaki λοιπόν να ρωτησω!
-
τα έκανα παραγγελία και εγω! 40 όλο το πακέτο λόγο μιας επιβάρυνσης μεταφορικών.την άλλη πέμπτη λέει θα τα έχω.ευχαριστω για την βοήθεια!
-
Johny εσυ που την εχεις λυσει τι νουμερο ειναι το ρουλεμαν;;; εαν μπορεις να μου πεις ;;; η βγαλτο φωτο να το δουμε για να το
εχουμε σαν δειγμα, σκεφτομαι οταν το λυσω να αλλαξω και το ρουλεμαν, αφου θα λυθει που θα λυθει :ohyes: :)
-
καλα που το ειπες.και γω θελω να το αλλαξω γιατι ακουγεται.θα το παρω στο χερι και θα παω skf.θα σας πω ακριβως ποιο ειναι :bye:
-
15*32*9 οι διαστάσεις του ρουλεμάν
-
15*32*9 οι διαστάσεις του ρουλεμάν
Ωραίος Johny!
-
και μια φωτο
-
Είναι ίδια;
-
σε διαστάσεις ναι.με ρώτησε και από που είναι και μου έδωσε αυτό.
-
Το λεω γιατι αυτο που πηρες ειναι κλειστου τυπου και το αλλο (δεν το βλεπω καλα) δεν ειναι. Για καποιο λογο θα ειναι ετσι. :thnk:
Δεν το ψαχνεις λιγο καλυτερα μηπως δεν πρεπει να μπει;
-
κοιτα, με το ρουλεμαν στο χερι πηγα,και ο τυπος συνεργαζεται με ολα τα συνεργεια μοτο και αυτοκινητων της πολης.Αυτο το ξερω.Με ρωτησε για που ειναι γιαυτον ακριβως το λογο.βεβαια δεν το διευκρινησα αν ειναι το ιδιο κτλ γιατι φανταστηκα οτι καταλαβε.τι να πω.ισως να του κανω μια διευκρινηστικη ερωτηση αφου ετσι κιαλλιως μεχρι την αλλη πεμπτη δεν θα την κλεισω τη μιζα
-
:kalo: Eνημερωσε μας να ξερουμε :ohyes:
-
will do!
-
Ας είναι και κλειστού τύπου ,
βγάλε τις τσιμούχες να γίνει ανοιχτού :P
Δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις αυτό το ρουλεμάν ,
ίσως τα βάζαν ανοιχτού για λόγο κόστους ή για να μην λιώσει καμια τσιμούχα από θερμοκρασία αλλά δεν νομίζω να παίζει το 2ο ;)
-
τα ρουλεμαν ανοιχτου τυπου δηλαδη χωρις καπακια ειναι για μερη που λιπαινονται π.χ κιβωτια που κυκλοφορει μεσα λαδι κι ετσι με το λαδι λιπαινεται και το ρουλεμαν.
τα κλειστου με λαστιχιενια καπακια τα λεγομενα RS ειναι με δικο τους γρασο μεσα και ειναι στεγανα αλλα οχι για ψηλες θερμοκρασιες.
τα κλειστου με σιδερενια καπακια τα λεγομενα Ζ εχουν δικο τους γρασο μεσα ειναι στεγανα (οχι οσο τα RS) και ειναι για μεγαλυτερες θερμοκρασιες.
-
Johnyyy...... Τι εγινε τελικα με το ρουλεμαν το κοιταξες ;;;
βαλε μια πιο κοντινη φωτο απο αυτο που εβγαλες για να φαινεται και ο κωδικος του, εαν θελεις και μπορεις :) :bye:
-
τα παρελαβα εχθες :
(http://s15.postimg.org/g60zih2zv/IMG_20160323_092112.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s30.postimg.org/6qitfz89t/IMG_20160323_092337.jpg) (http://postimage.org/)
(http://s27.postimg.org/fwocbvys3/IMG_20160323_092218.jpg) (http://postimage.org/)
35,87 ευρω εκαναν ολα, τωρα καποια στιγμη να παρω και το ρουλεμαν !!! ;;;;
(http://www.apriliabikers.gr/portal/Smileys/apriliabikers/smil44623df620ba9.gif) τι εγινε με το ρουλεμαν ;;; ισχυουν τα παρα πανω νουμερα / κωδικος ;;; (http://www.apriliabikers.gr/portal/Smileys/apriliabikers/smil455364cbb16be.gif)
-
Πρίν απο δυο τρεις εβδομάδες έμεινα και εγω απο μίζα πήγα σε ενα συνεργείο που φτιάχνει σκουτερακια (ηταν ακριβώς δίπλα μου) και βγάλαμε την μίζα στείλαμε για αλλαγή καρβουνακια και έστρωσε αλλα η μίζα μέσα είχε το μαύρο της το Χάλι αρκετή σκουριά λες και είχε πάρει νερά και σαν να μην έφτανα όλα αυτά ο ροτορας ειχε κάνει αυλάκια σήμερα μου έκανε δυο φορές μία το μεσημέρι και μια το απόγεμα να πάρει αλλά δεν έγραψε στο όργανο efi και ξαναπατοντας πήρε και της δυο φορές.απο οτι καταλάβατε ειμαι σε αναζήτηση μίζας η ροτορα που δεν πιστεύω να βρώ η και να βρω δεν ξέρω αν με συμφέρει αρα αν εχει κάποιος κατι ευπρόσδεκτο με το αζημίωτο βέβαια
-
Πρίν απο δυο τρεις εβδομάδες έμεινα και εγω απο μίζα πήγα σε ενα συνεργείο που φτιάχνει σκουτερακια (ηταν ακριβώς δίπλα μου) και βγάλαμε την μίζα στείλαμε για αλλαγή καρβουνακια και έστρωσε αλλα η μίζα μέσα είχε το μαύρο της το Χάλι αρκετή σκουριά λες και είχε πάρει νερά και σαν να μην έφτανα όλα αυτά ο ροτορας ειχε κάνει αυλάκια σήμερα μου έκανε δυο φορές μία το μεσημέρι και μια το απόγεμα να πάρει αλλά δεν έγραψε στο όργανο efi και ξαναπατοντας πήρε και της δυο φορές.απο οτι καταλάβατε ειμαι σε αναζήτηση μίζας η ροτορα που δεν πιστεύω να βρώ η και να βρω δεν ξέρω αν με συμφέρει αρα αν εχει κάποιος κατι ευπρόσδεκτο με το αζημίωτο βέβαια
οταν λες εχει αυλακια ο ροτορας εννοεις ο συλλεκτης;αν ναι μπορεις να βγαλεις τον ροτορα και να παρεις ενα πασακι στον τορνο για να στρωσει.αν το κανεις μην ξεχασεις με μια λαμα ή μαχαιρακι μετα τον τορνο να καθαρισεις τα αυλακια του συλλεκτη εκει που υπαρχει η μονωση
-
Αναφέρομαι στο περιστρεφόμενο μερος της μίζας. Κατάλαβα τι λες αλλά δεν θελω να μικρυνω την διατομή του εχθές που χάζευα στο car βρήκα μια απο 2gen οι κωδικοί σαν ανταλλακτικά ειναι ίδιοι και την δίνει 100€ αν ειναι δικός μας και κόψει εστο και λίγο λεω να τήν τσιμπήσω η τιμη καλή μου φαίνεται, καινούργια πρέπει να κανει απο 250-300 € αν δεν κανω λαθος
-
Και μια ερωτηξη ακομη απο το v-strom ειναι οι μιζες μπαίνουν σε εμας ή απλα κάνει η ψυκτροθηκη. Που λογικά πρέπει να μπαίνει
-
Εψαξα και απαντάω μόνος στο ερώτημα μου (που έτσι όπως το έγραψα δεν νομίζω να καταλάβετε) απο v-strom δεν ταιριάζει ,ο άξονας μας ειναι πιο κοντός