Γεια σας φιλοι Apriliaνοι!
Με αφορμη ενα post του Teo για τα 57αρια σωματα σκεφτηκα να γραψω μερικα πραγματα σχετικα με τη βελτιωση των Aprilia μας. Δυστηχως οι γνωσεις μου περιοριζονται στα Tuono/Mille/Falco μιας και ειμαι ιδιοκτητης ενος Aprilia Mille του 1999 τα τελευταια 4 χρονια οποτε ζηταω προκαταβολικα συγνωμη στα υπολοιπα "αδερφια".
Ειναι σημαντικο να πω οτι δεν ειμαι μηχανικος αλλα η γνωση μου ειναι καθαρα εμπειρικη μιας και εχω κανει στο RSV αρκετες αλαγες για να ειμαι σε θεση να ξερω τι δουλευει και τι οχι...
Λοιπον ας τα παρουμε απο την αρχη...
Υπαρχουνμια σειρα βασικων αλλαγων που πρεπει να γινουν με το καλημερα οι οποιες περιοριζουν την αποδοση των μοτοσυκλετων μας απο το εργοστασιο. Ειναι η λεγομενη διαδικασια του De-Restricting (Λεπτομερειες θα βρειτε εδω:
De-Restriction )
Αφου κανουμε τα πολυ σημαντικα παραπανω βηματα και απελευθερωσουμε το κινητηρα μας το επομενο βημα ειναι το γραναζι.
Τα Aprilia, οπως και τα περισσοτερα Ιταλικα, ειναι θεομακρα. Μακραν η καλυτερη μετατροπη σε value for money ειναι να αλλαξετε το μπροστα γραναζι με ενα δοντι πιο κοντο. Μη τρελεσαι δε θα σουζαρει συνεχεια αλλα θα σταματισει να σκορτσαρει και θα γινει πραγματικα απολαυστικο χωρις να αυξηθει η καταναλωση ή να μειωθει αυστηρα η τελικη.
Τωρα τα πραγματα γινονται λιγακι πιο δυσκολα γιατι ο βαθμος βελτιωσης ειναι αναλογος με το budget που διαθετει καθενα.
1ο ΣΤΑΔΙΟ
Περιλαμβανει τελικο, φιλτροκουτι και τσιπακι.
Οποιο τελικο και να βαλετε λιγο πολυ θα εχει την ιδια αποδοση με τη μονη διαφορα μεταξυ τους να εχει να κανει με το σχημα (οβαλ, στρογγυλο) και τον ηχο. Εκτος απο την αποδοση με την αλλαγη κερδιζεις σημαντικα σε βαρος μιας και το εργοστασιακο τελικο ζυγισει 8 κιλα (αν θυμαμαι καλα!). Να εχεις ομως παντα στο μυαλο σου οτι η τρυπα στις 5500 δε θα διορθωθει με το μονο τελικο αλλα χρειαζεσαι ολοσωμο συστημα 2σε2. Απλα ειναι θεμα χρηματων!!!
Φιλτροκουτι αλλαγη αμεσα. Οχι φιλτρο αερος αλλα ολοκληρο το φιλτροκουτι!!! Αυτη η αλλαγη ειναι απαραιτητη μιας και το μοτερ τηε Rotax εχει τεραστια αναγκη απο επιπλεον αερα και το εργοστασιακο φιλτροκουτι ειναι πολυ μικρο. Οι λυσεις δεν ειναι και τοσες πολλες με τις πιο γνωστες να ειναι οι εξης:
Renegade
Evoluzione
Τελος αναγκαια κρινεται και η αλλαγη του τσιπακιου με ενα απο τα πολλα του εμποριου. Εγω εχω δοκιμασει μερικα αλλα εχω καταληξει στο προιον της Factory Pro που νομιζω ειναι το πιο καλομελετημενο μεχρι στιγμης. Αυτη τη περιοδο κοιταω κατι νεο αλλα ακομα δεν εχω κατι να πω...στο κοντινο μελλον ισως!
Με τις παραπανω αλλαγες ενα Tuono το οποιο ειναι κατα μεσο ορο 115 αλογα στο τροχο (αφου εχει γινει η διαδικασια de-restriction) θα ανεβει αβιαστα στα 120 καθαροαιμα αλογα. Λεω κατα μεσο ορο γιατι κανενας κινητηρας δεν ειναι ιδιος με τον αλλον και οι εταιριες δικαιολοφουν διαφορες αποδοσης μεχρι και 5%
Αυτα για το πρωτο σταδιο...πρεπει να φυγω επιτελους απο τη δουλεια αλλα θα συνεχισω αμεσα με το 2ο σταδιο!!!
Φιλικα
Nitro