Καλοκαιράκι...έχει έρθει, διακοπές ήρθαν για πολλούς, αλλά και για τους λίγους όλο και κάποια εκδρομούλα θα κάτσει.
Γι αυτό λοιπόν ετοιμαστείτε, κάντε σέρβις γυαλίστε τα κράνη, προβάρετε τα μπουφάν, τις μπότες και τα παντελόνια κι αρχίστε να μαζεύετε πράγματα,(να δω που θα τα βάλετε…)
Τα απαραίτητα για την μηχανή
1ο) ένα σετ κλειδιών για την μηχανή που θα φυλάξουμε σε ασφαλές μέρος, για την περίπτωση.....ρε παιδιά.....που είναι τα κλειδιά μου; τα είχα πάρει μαζί όταν μπήκα στο δάσος για κατούρημα;.....κι άλλα τέτοια.....
2ο) στοιχειώδη και βασικά χρήσιμα ανταλλακτικά όπως:
α)Ασφάλειες, μπουζί, λάμπες, ντίζες, μανέτες, καλώδιο, σύρμα, μονωτική ταινία,
λίγες βίδες με παξιμάδι, ροδέλες.
β) Εργαλεία, συμπληρώστε το σετ με τα μαμίσια εργαλεία αν νομίζετε ότι λείπει κάτι.
γ) Σετ επισκευής για λάστιχα tubeless η μια σαμπρέλα.
δ) Ένα πολυεργαλείο τύπου σουγιά, φακό, φαρμακείο.
Αν υποθέσουμε ότι δεν είμαστε πολύ απαιτητικοί, όλα τα παραπάνω είναι υπέρ αρκετά για την μηχανή.(χρήσιμη οδηγία,….κάντε μια λίστα με αυτά που θα πάρετε μαζί).
Ένας χρήσιμος τρόπος για να πάρουμε μαζί μας κάποια extra πράγματα που ίσως χρειαστούμε είναι:
Αν έχετε φαντασία προσπαθήστε να φέρετε στο μυαλό την εικόνα του εαυτού σας την δεύτερη μέρα του ταξιδιού στο μέρος που έχετε επιλέξει και φανταστείτε πόσο ωραία περνάτε ότι δεν σας λείπει τίποτα και πόσο άτυχοι ήταν αυτοί που δεν ήρθαν μαζί σας. Όσο πιο ζωηρή φαντασία έχετε τόσο λιγότερες φορές στις διακοπές θα βρεθείτε να λετε....γ@μ...ξέχασα να πάρω το...(αν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό δεν φταιτε εσείς η φαντασία σας τα φταιει.....
Φορτώστε!Πριν αρχίσουμε το φόρτωμα ρίχνουμε και μια ματιά στο βιβλίο της μηχανής, μήπως και μας ξέφυγε τίποτα απ’ τον κλασικό έλεγχο για ταξίδι.(όπως...φούσκωσα τα λάστιχα; κοίταξα τα υγρά γενικώς; ανάβουν όλες οι λάμπες;.....έβαλα αποσμητικό?)
Δεν πρέπει να ξεχάσουμε την βασική παράμετρο των αναρτήσεων. Ως γνωστόν παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην οδήγηση ειδικά όταν έχουμε μεγάλο φορτίο. Για να αποφύγουμε το λάθος αν δεν είμαστε ειδικοί καλό θα είναι να συμβουλευτούμε το συνεργείο μας για την ρύθμισή τους. Όσοι ξέρετε να τα ρυθμίζετε μόνοι μπράβο σας και ρίχτε καμιά συμβουλή πάνω στο θέμα ανάρτηση.
Το φορτίο προσπαθούμε να το τοποθετήσουμε πάντα κοντύτερα στο κέντρο βάρους της μηχανής, το οποίο συνήθως βρίσκεται στο πίσω μέρος του κινητήρα και λίγο πάνω από το κάρτερ. Ένα πολύ καλό σημείο φόρτωσης για βαριά αντικείμενα είναι επάνω στο ρεζερβουάρ με την χρήσιμη λύση του tank-bag. Εδώ θα βάλουμε τα πιο βαριά πράγματά μας. (Για τηλεοράσεις video κπλ να προτιμήσουμε τον......«Μεταφοραί ο Μητσάρας») και να μην τα πάρουμε μαζί.
Μετά την τοποθέτηση του tank-bag κάνουμε ένα test drive να σιγουρευτούμε ότι δεν μας εμποδίζει στην οδήγηση και έχουμε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του μπροστινού συστήματος της μηχανής, τιμόνι, φώτα, κόρνα, φλας κλπ. (δεν θέλουμε να πηγαίνει μόνο ευθεία ε; να στρίβει κιόλας).
Μετά σειρά έχουν οι πλαϊνές βαλίτσες-σαμάρια (αν θέλουμε) με τα μέτριου βάρους αντικείμενα.(δεν κάνουμε μετακόμιση, ταξιδάκι πάμε).
Τα πιο ελαφριά, ρούχα παπούτσια και…διάφορα άλλα πανιά τα βάζουμε πίσω στην βαλίτσα της σχάρας. Ξέροντας ότι οι προδιαγραφές για το βάρος σε εκείνο το σημείο είναι γύρω στα 9-10 κιλά, βάζουμε τα πράγματα μας μοιράζοντας το βάρος ομοιόμορφα μέσα στην βαλίτσα, για να μην σταματάμε το ταξίδι κάθε τόσο. (και ψάχνουμε να βρούμε που βάλαμε την «κουδουνίστρα» αφού το μωρό το αφήσαμε σπίτι).
Επίσης τα αντικείμενα που ίσως χρειαστούμε κατά την διάρκεια της διαδρομής φροντίζουμε να τα έχουμε σε μέρος με εύκολη πρόσβαση για να αποφύγουμε την εικόνα,....."πουλάω τα είδη προικός μου στην άκρη του δρόμου"....
Αν υποθέσουμε ότι έχουμε τελειώσει με το φόρτωμα τότε κάνουμε ένα τελευταίο test drive με συνεπιβάτη, και χωρίς, για να έχουμε μια πλήρη εικόνα της κατάστασης.
Μην ξεχάσετε να ρυθμίσετε και τα φώτα. Μια φορτωμένη μηχανή σημαδεύει με τα φώτα στο υπερπέραν. Βρείτε ένα τοίχο και ρυθμίστε την δέσμη. Αν δεν ξέρετε πάρτε το manual και εξασκηθείτε μέρες πριν.
Γενικά πρέπει να έχουμε υπ’ όψη μας ότι μια φορτωμένη μηχανή είναι μια «άλλη» μηχανή, δεν είναι η δικιά μας που ξέρουμε, που έχουμε συνηθίσει μέσα στην πόλη και το μποτιλιάρισμα, ανάμεσα στα αυτοκίνητα, στους γιαλογλυστερούς «δρόμους.gr»
ΔΕΝ σταματάει το ίδιο εύκολα, ΔΕΝ γέρνει το ίδιο, ΔΕΝ «ξύνει» το ίδιο όταν είναι φορτωμένη. Επίσης, δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να μάθουμε τις τελικές ταχύτητες και επιδόσεις της μηχανής μας κατά την διάρκεια του ταξιδιού με τα μπαγκάζια, είναι προτιμότερο άμα έχουμε αργήσει να πάρουμε το επόμενο πλοίο παρά να χάσουμε για πάντα το «τρένο».
Και βέβαια, όλοι τα ξέρουμε αυτά αλλά δεν χάνουμε τίποτα να τα ξαναφέρνουμε στο μυαλό κάθε τόσο. Μπορεί να ξέχασα κάποια λεπτομέρεια αλλά είναι ευπρόσδεκτη από όποιον θέλει να την συμπληρώσει...............
)
ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ! )