Γεια χαρά!
Πρώτα να πω ότι οι 3 χρήσεις που αναφέρεις είναι αντικρουώμενες κατά ζεύγη, δηλαδή μηχανή δικάβαλη και φορτωμένη για ταξίδι - χώμα και το ίδιο (δικάβαλη κτλ) για καθημερινή χρήση στην πόλη.
Αυτό διότι οι μηχανές που κάνουν ταξίδια έτσι είναι μεγάλου κυβισμού, άρα μεγάλου βάρους - διαστάσεων, άρα όχι χώμα. Ομοίως όχι άνετες στην καθημερινή μετακίνηση στην πόλη.
Σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να αποφασίσεις που και πόσο μπορείς να κάνεις "έκπτωση" στις απαιτήσεις σου. Σε ποιο τομέα.
Το Dorsoduro συγκεκριμένα, όπως και όλα τα μοτάρντ, ΔΕΝ έχει σχέση με χώμα. Αν μιλάς για κάποιο στρωτό χωματόδρομο του 1 χλμ, αντε να το παλέψεις, που και πάλι θα χαλάσεις τα λάστιχα.
Επίσης τα μεγάλα μοτάρντ (όπως και τα μικρά), ενώ δεν έχουν πρόβλημα με την πόλη, αφού είναι το στοιχείο δράσης τους (όπως και οι στριφτεροι δρόμοι κοντά σε αυτήν), δεν είναι τα καταλληλότερα για κίνηση του τύπου: "πάω για τα ψώνια από super market". Μπορούν να το κάνουν, αλλά φτιάχτηκαν περισσότερο για οδηγική απόλαυση (ή ταρζανιές, αναλόγως τη διάθεση και την ηλικία
).
Υπάρχει και κάτι ακόμα που πρέπει να σκεφτείς: ενώ υπάρχουν μηχανές που λόγω εξαιρετικής κατασκευής μπορούν να κάνουν το "δικάβαλο ταξίδι" και να κάνουν χώμα εκπληκτικά καλά (όπως το ΚΤΜ Αdventure), θέλουν και πολύ έμπειρο αναβάτη, γιατί όπως και να το κάνεις, 200kgr είναι αυτά, δεν αρκεί να μπορεί η μηχανή, πρέπει να μπορείς κι εσυ.
Αν όμως επιμένεις σε αυτές τις 3 χρήσεις, τότε οι μηχανές που μπορούν να συνδιάσουν καλύτερα και τα 3 είναι τα μονοκύλινδρα on - off στα 600-700cc. Αρκετή δύναμη για ταξίδι, σχετικά μέτριο βάρος ώστε να μπορούν να κάνουν συντηριτικά χώμα, όχι τεράστιες ώστε να μπορούν να σε μετακινήσουν καθημερινά στην πόλη χωρίς να σου βγάλουν τη πίστη.
Σε αυτή τη κατηγορία ανήκει και το Pegaso που σου είπαν τα παιδιά.
Αν δεν θέλεις σώνει και καλά ιταλικό, υπάρχουν και τα BMW 650GS (800 κυβικά είναι δικύλινδρο), το Transalp, V-Strom από Ιαπωνία (δικύλινδρα)
Από μονοκύλινδρα το ΧΤ660 (στη χωμάτινη διαμόρφωση, βγαίνει και μοτάρντ) και το νέο XTZ660 πάλι από Yamaha.
Eπίσης τα G650 X-challenge και G 650 X-country από την ΒΜW, είναι μονοκύλινδρα.
Αν ξεχάσεις το χώμα, τότε υπάρχει και το Ducati Multistrada 620.
Πάντως θα σου πρότεινα να πάρεις κάτι άλλο για καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, όπως μεταχειρ. παπί (
) αφού μόνο από βενζίνες σε 1-2 χρόνια θα το έχεις αποσβέσει (τα μεγάλα καίνε!)
Το Dorsoduro είναι πολύ ωραίο μηχανάκι και μπορείς να κάνεις ταξίδι, αν και ίσως αναγκαστείς να σταματήσεις με τη σύζυγο για κάνα καφέ στα 200 χλμ. Ούτως ή άλλος κάπου κει θα πρέπει να σταματήσεις για βενζίνα. Ο καφές δεν είναι κακός, το καλύτερο πράγμα στο ταξίδι με μηχανή είναι αυτό καθεαυτό το ταξίδι. Μια στάση και θα σας ξεκουράσει και θα βοηθήσει να κρατήσει περισσότερο.
Επίσης σκέψου τη λύση να πηγαίνει η σύζυγος με το αυτοκίνητο. Εξαρτάται από σας πως μπορείται να απαλύνεται τις τυχόν αδυναμιές της κάθε μοτό.
Πλην όμως πρέπει να σου πω ότι για το Dorsoduro έχουν ακουστεί κάποια προβλήματα από πλευράς αξιοπιστίας, όπως και για τα Shiver που φοράνε το ίδιο μοτέρ. Ψάξε λίγο το site και θα βρεις τα σχετικά post.
Ότι και να προτιμήσεις σου εύχομαι να ζήσεις τις καλύτερες στιγμές μαζί του και με τη γυναίκα σου.
Ελπίζω να βοήθησα