Φίλε Βασίλη όχι μόνο δεν παρεκτράπει η συζήτηση. Αλλά έχουμε την επιστροφή του φίλου divide με ερωτήσεις και επισημάνσεις που θέλουν να φτάσουν στο κόκαλο……και ίσως είμαστε τυχεροί και να έχει ελευθερο χρόνο να ερευνήσει λίγο το θέμα με στοιχειά δημοσιευμένα από αξιόπιστες γνωστές πηγές στην Ιταλία
Φίλε divide χαίρομε για τις απορίες σου αν και πιστεύω ότι σε κάποιες Ίδη γνωρίζεις και δεν είναι τυχαίες πχ, αυτό με την AGV ….. θα ξεκινήσω από αυτό με δυο λόγια …….ενώ το πρώτο με τα στάνταρ ασφαλείας που εφαρμόζουν είναι πολύ δύσκολο να απαντηθει με λίγα λόγια για να το κατανοήσουμε πρέπει πρώτα να δούμε μερικές πληροφορίες από διαφορετικά θέματα που είναι αλληλένδετα μεταξύ τους και σχετικα με τα στάνταρ ασφαλείας
Τα AGV ήταν ‘made in Italy’ και τώρα είναι ‘made in Cina’ (τα οποία συνεχίζουν να δείχνουν μία τεράστια Ιταλική σημαία για παραπλάνηση). Ήταν ασφαλή και τώρα δεν είναι πια?
Αν αύριο και η Nolan είναι ‘made in Cina’ τι θα μου πεις? Ότι δεν είναι πια ασφαλή?
Όσο ήταν κατασκευης made in Italy’ δεν είχε παρατηρηθεί κάτι σοβαρό στην κατασκευή τους .όπως έχω αναφερθεί σε ποστ που αναδημοσίευσε ο φίλος Byron η LAZER με ιδιοκτήτη τον κύριο Lacrua, έκλεισε μια συμφωνία με την AGV να κατασκευάζει κράνη που έλειπαν από την γκάμα της AGV και η AGV για την LAZER και γενικότερη συνεργασία σε όλα τα θέματα , μέχρι εκεί όλα καλά !!! στην συνέχεια οι δυο εταιρείες μεταφέρθηκαν σταδιακά σε παραγωγή κρανών σε άλλες χώρες ….με τελικό προορισμό την Κίνα ……και τότε εμφανίστηκαν τα πρώτα κράνη που ράγιζαν με το φόρεμα χωρίς να δεχτούν χτύπημα!!! Από την AGV το LONGWAY και LAZER το GRANVILLE μην φανταστείτε 3-4 κράνη! Αμέτρητα ίσως! Μόνο από το κατάστημα μου έγινε αντικατάσταση σε καμια δεκαριά κράνη από τα 30 που πουλήθηκαν σε διάστημα ενός χρόνου < κράνος που δεν είχαμε σε ιδιαίτερη προβολή και στοκ …..λογο της χώρας κατασκευης …..φανταστείτε αν το είχαμε ……πόσα θα είχαν πουληθεί ?> τα κράνη ποτέ δεν ανακαλέστηκαν από της δυο εταιρείες, απλά όταν ραγιζε κάποιο η αντικατάσταση γινόταν με συνοπτικές διαδικασίες
Οι εταιρείες αυτές βέβαια δεν είναι μοναδικές στην κατασκευή ελαττωματικών κρανών , αλλά θέλω την κατανόηση σας γιατί δεν τα δημοσιεύω ……..το καλλίτερο που μπορώ να κάνω είναι να γράφω χωρίς να αναφέρομαι σε ονόματα γιατί πολλοί θα είναι αυτοί που θα σκεφτούν ότι έχω συμφέροντα ……αλλά και αρκετοί αυτοί που θα με κατηγορήσουν ότι προσβάλω τα προϊόντα τους και ……………
Για αυτό έγραψα το άρθρο < Πώς μπορώ να διαλέξω το κατάλληλο κράνος > Που δυστυχώς λίγοι διαβάσατε !
Αν είχατε διαβάσει το άρθρο αυτό δεν θα είχατε καμία απορία στο τι συνέβη στην κατασκευή των παραπάνω κρανών και γενικότερα μεγάλο ποσοστό θα είχε μεγαλύτερες απαιτήσεις από τα κράνη ……γνωρίζοντας ……..Αναδημοσιεύω ένα μικρό μέρος του άρθρου
Θερμοπλαστικό εξωτερικό κέλυφος ( polycarboneti ,lexan ,ronfalin κ.λ.π )Τα υλικά αυτά χρησιμοποιούνται σε κράνη με χαμηλό κόστος αγοράς .
Ο τρόπος κατασκευής είναι αρκετά απλός ,ξεκινώντας με μια μάζα πλαστικού (σε μορφή κόκκου η φύλλου) περνούν από μια μηχανή που θερμαίνεται και γίνεται ρευστή η κατάσταση του υλικού, στη συνέχεια με την βοήθεια μιας μηχανής προώθησης του υλικού χυτεύεται σε ένα καλούπι που στη συνέχεια ψήνεται για 30 δευτερόλεπτα (μέσος χρόνος ανάλογα το υλικό & τον κατασκευαστή) και στερεοποιείται το υλικό , παίρνοντας το τελικό σχήμα του από το καλούπι. Στην ένωση των δυο κομματιών του καλουπιού υπάρχει ένα μικροαρμός που εισχωρεί υλικό. Όταν στην συνέχεια ανοίγει το καλούπι για να βγει το έτοιμο πλέον κέλυφος αφήνει ένα ίχνος γραμμής την ονομαζόμενη από πολλούς ραφή. Όπως καταλαβαίνεται αυτή η ονομαζόμενη ραφή είναι μύθος. Στις ακριβότερες εκδόσεις αυτής της κατηγορίας δεν φαίνεται διότι περνάει από μια κατεργασία φινιρίσματος που στη συνέχεια βάφεται και δεν φαίνεται αυτή η γραμμή.
Η όλη διαδικασία παραγωγής γίνεται με ρομποτικές μηχανές που βοηθούν στην μείωση κόστους παραγωγής .
Τα κελύφη με αυτά τα υλικά είναι αρκετά ικανά με την βοήθεια της πολυστερίνης να μας προστατεύσουν από ισχυρά χτυπήματα και να απορροφήσουν και να διανείμουν την ενέργεια ενός χτυπήματος ( σε ταχύτητες πόλης ).
Σε χρήση με μεγαλύτερες ταχύτητες ( ταξιδιού, αγώνων ) τα αποτελέσματα δεν είναι τόσο καλά , παράδειγμα σε παρατεταμένη ολίσθηση του κράνους με επαφή με το έδαφος, αναπτύσσονται θερμοκρασίες τήξεως του υλικού ανεβάζοντας τον συντελεστή τριβής του κελύφους που στιγμιαία φρενάρει και σαν αποτέλεσμα έχουμε την καταπόνηση του σκελετικού άξονα του αναβατή ( λαιμό και σπονδυλική στήλη ).
Τα μειονεκτήματα αυτών των υλικών είναι :α ) Ο μικρός χρόνος ζωής τους είναι τα 3 έως 6 χρόνια, το υλικό σκληραίνει χάνει την απορροφητική του ικανότητα.
β ) Η ακρίβεια του χρόνου ψησίματος του υλικού αν είναι μεγαλύτερη από τον προβλεπόμενο το αποτέλεσμα είναι να σκληρύνει το υλικό και να μην μπορεί να αποδώσει τα ανάλογα σε πιθανή πρόσκρουση.
Τα πλεονεκτήματα :α ) Το χαμηλό κόστος αγοράς ( λόγω του οικονομικού υλικού και του τρόπου παραγωγής ).
β ) Στα μικρά κτυπήματα έχει μικρότερες πιθανότητες ζημιάς ( λόγω του ομογενούς και πιο ελαστικού υλικού ).
Σύνθετα υλικά εξωτερικού κελύφους ( Fiber ,Carbon ,Kevlar κ.λ.π )Τα υλικά αυτά χρησιμοποιούνται σε κράνη για χρήση αγώνων και ταξιδιού με υψηλό κόστος αγοράς.
Οι λόγοι, τα πολλά σύνθετα και ακριβά υλικά, η πρόσμιξη αυτών των υλικών που περνά από πολλά στάδια που κατά μεγάλο ποσοστό γίνεται .........................................
Φίλε divide και φίλοι του φόρουμ APRILIABIKERS η επιλογή ενός αξιόπιστου και ασφαλέστερου κράνους είναι ποιο εύκολη αν λάβουμε υπόψη μερικά στοιχεία που τα περισσότερα θα τα βρείτε μέσα από τα άρθρα που έχω γράψει και προσθέτω μερικά ακόμη και ας κατηγορηθώ από κάποιους ότι έχω συμφέροντα να καθοδηγώ κόσμο σε συγκεκριμένες εταιρείες …………αναγκάζομε να το κάνω βλέποντας ότι σε πέντε χρόνια που έγραψα σεντόνια σελίδες…. ελάχιστοι μπήκαν στον κόπο να τις διαβάσουν …….η νοοτροπία του Έλληνα επιβεβαιώνεται για άλλη μια φόρα δεν διαβάζει ……διαβάζει μόνο όταν γράφονται ονόματα και ειδήσεις……τότε πολλοί προσφέρονται να γίνουν και δορυφόροι ενημέρωσης
Καμία εταιρεία κατασκευης , κανένας οργανισμός ,ινστιτούτο και πιστοποίηση μπορεί να βεβαιώσει ότι ο μοτοσικλετιστής θα είναι ασφαλείς με ένα κράνος χ…..
Το γιατί
Πολύ απλά ο δημιουργός μας προνόησε την προστασία του εγκεφάλου από ένα ζελέ γύρω από αυτόν, ικανό για ταχύτητες που μπορεί να κινείτε ο άνθρωπος χωρίς την Αprilia x. Για να τον προστατέψουμε ανάλογα με τις ταχύτητες που κινούμαστε με τις μοτο μας ,πρέπει να φορέσουμε ένα προστατευτικό μαξιλάρι πάχους τουλάχιστον ενός μέτρου , ικανό να απορροφήσει ένα πιθανό χτύπημα για να μην τραυματιστεί το κεφάλι μας και αυτό που υπάρχει από μέσα
Κάτι τέτοιο όμως είναι αδύνατον να χρησιμοποιηθεί λόγου όγκου,(αντίσταση στον αέρα, βάρος , ορατότητα περιφερειακή κ.α ) Αν κατασκευάσουμε ένα μικρότερο με ένα σκληρό κέλυφος εξωτερικά με ιδιότητα να απλώνει την δύναμη κρούσης από το σημείο κρούσης τότε κάτι γίνεται , θα είναι μικρότερο αλλά όχι τόσο που δεν θα τραυματίζει τον αυχένα ! Λογο της μεγάλης ακτίνας από τον άξονα (μοχλός)
Κατάληξη
Για την καλλίτερη ασφάλεια του αναβάτη το κράνος πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρού όγκου ,χαμηλού βάρους με σκληρό εξωτερικό κέλυφος , τόσο που να είναι ικανό στο να απλώνει την δύναμη κρούσης από το σημείο κρούσης και να μεταφέρει όσο το δυνατόν μικρότερη δύναμη στο εσωτερικό στρώμα του κράνους και το εσωτερικό στρώμα να έχει μεγάλη απορροφητική ικανότητα για να αποτρέψει το δυνατόν το κτύπημα του εγκεφάλου στο εσωτερικό μέρος του κρανίου με επακόλουθο την αιμορραγία και πρήξιμο στον εγκέφαλο. ……..πιασε το αυγό και κουρεφτο
Χρειάστηκαν μερικές δεκαετίες με την ανθρώπινη επινόηση να βλέπει τις δόξες τις και εξοπλισμένα εργαστήρια με επιστήμονες από πολλούς τομείς να δουλεύουν καθημερινά για την εξέλιξη των κρανών που θα είναι ικανά να μας προστατέψουν σε πολλές περιπτώσεις καταστάσεων . Αλλά ακόμη δεν έχουμε κράνη που μπορούν να προστατέψουν τον μοτοσικλετιστή σε οποιοσδήποτε συνθήκες …….
Η εξέλιξη σήμερα
Έχουμε δυο ταυτότητες εταιρειών , αυτές που συνεχίζουν να διατηρούν τμήματα έρευνας για εξέλιξη πραγματοποιώντας πολλές δοκιμές με επιστήμονες από πολλούς τομείς ……..και τους δευτερους που συνεχώς αυξάνουν τα τελευταία χρόνια να μην διατηρούν τμήματα έρευνας για εξέλιξη ,κατασκευάζοντας κράνη σε χώρες …….με τεχνικές που κανείς δεν γνωρίζει …...και βασίζονται μόνο στο μάρκετινγκ για τις πωλήσεις των κρανών
http://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=quality&lng=enhttp://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=design&lng=enhttp://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=madeD&sub=1http://www.x-lite.it/xlite2.jsp?p=qualityhttp://www.x-lite.it/xlite2.jsp?p=made&sub=1
http://www.vemarhelmets.com/italiano/produzione.htmlΤο μεγάλο θέμα για μένα είναι η θέση του μοτοσικλετιστή , θα υποστηρίξει τις εταιρείες που διατηρούν τμήματα έρευνας για εξέλιξη με αξιόπιστους τρόπους κατασκευης η θα συνεχίσει να αυξάνει το ποσοστό αυτών που θα αγοράζουν κράνη από εταιρείες με καλό μάρκετινγκ μόνο και να αυξάνει ο αριθμός μεταφοράς των υπολοίπων κατασκευαστών …….
Υς φίλε divide και φίλοι για το θέμα στάνταρ ασφαλείας εάν μέρος απαντηθηκε μέσα από αυτό το ποστ, κάποια άλλα βρίσκονται στο άρθρο
http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=7411.0 όταν μπορέσω θα γράψω περισσότερα ……..
Υς 2 Εννοείτε ότι κάθε άποψη , διόρθωση , παρατήρηση και πληροφορία είναι για καλό………