ακομα μια φορα μπραβο χαρη.
καταρχην τα πηνια βγαζουν εναλασ. τριφασικο ρευμα
και η ταση ειναι ανολογη με τις στροφες.
ξεκινα με 35 βολτ η καθε φαση στο ρελαντι και φτανει εως 75βολτ μετα 3 με 4 χιλιαδες στροφες.
το μηχανακι δουλευει με 12βολτ συνεχες.
ο ανορθωτης εκτος απο την κλασικη ανορθωση (εναλασ. σε συνεχες) που γινετε με διοδους εχει και ενα ηλεκτρονικο κυκλωμα (τρανζιστορ) που ρυθμιζει την ταση αναλογα με την ταση που "διαβαζει" στο κυκλωμα απο το οποιο και το ιδιο τροφοδοτειτε.
(γιαυτο και το μηχανακι εαν παθει ζημια η μπαταρια η εχει αποφορτιστει κατα ενα μεγαλο ποσοστο δεν μπορει να δουλεψει μονο του.πρεπει να υπαρχει ρευμα στο κυκλωμα για να δουλεψει η ανορθωση)
παραδειγμα ...
κινητηρας στις 4000 στροφες ,ρευμα απο τα πηνια 75βολτ σε καθε φαση και οι καταναλωσεις της μοτοσυκλετας ζητουν απο την μπαταρια τα κλασικα 12βολτ αλλα και μια ενταση της ταξεως των 6 αμπερ.
αυτο εχει σαν αποτελεσμα την πτωση τασης στην μπαταρια περιπου πχ στα 11βολτ.
εκει επεμβενει το τρανζιστορ και τροφοδοτει το κυκλωμα (και την μπαταρια φυσικα μιας και ειναι μερος του κυκλωματος) με τα βολτ που λειπουν αλλα επειδη την μπαταρια την θελουμε να ειναι ετοιμη φορτισμενη για την επομενη εκκινηση μας (μιζαρισμα) δινει περισοτερα αμπερ απο τις τρεχουσες καταναλωσεις για να παρει πανω του το φορτιο αλλα και να περισευει ρευμα για την φορτιση της μπαταριας .
πρεπει να πω οτι η κλειστου τυπου μπαταριες MF δεν φορτιζονται με τους κλασικους φορτιστες αλλα με ειδικους παλμικους.
ειναι φορτιστες που μεταβαλουν και την ταση τους αλλα και την ενταση του ρευματος που δινουν στην μπαταρια.
αυτο γινετε γιατι αυτες οι μπαταριες τα αμπερ τους δεν ειναι αναλογο με την ταση τους.
δηλαδη μπορει να μας δειχνουν ταση στους πολους 13βολτ αλλα απο αμπερ να ειναι πατατα.
ετσι αυτοι οι φορτιστες εχουν τον τροπο και τεσταρουν τα αμπερ τους για να γινει η πληρη φορτιση.
αυτο το ανεφερα γιατι οι ανορθωτες των μοτοσυκλετων ναι μεν φορτιζουν παλμικα αλλα δεν εχουν την δυνατοτητα να φορτισουν τελειως την μπαταρια.
για παραδειγμα εαν μια μπαταρια ειναι στο 80%,
τοτε ο ανορθωτης (με τον καταληλο χρονο λειτουργειας της μηχανης) μπορει να την φορτισει μεχρι 100%
εαν η μπαταρια πεσει στα 70 η 60% τοτε δεν μπορει να την φερει πανω απο 85 με 90. θα δουλευει το μηχανακι κανονικα αλλα η μπαταρια θα θελει φορτιση με μηχανημα για να γεμισει πληρως.
η μπαταριες οπως ξερουμε δεν κρατουν το ρευμα για παντα.
εαν αφησουμε το μηχανακι για 2 βδομαδες η ταση της μπαταριας δεν θα πεσει σημαντικα αλλα η ενταση (αμπερ) θα εχει σημαντικη πτωση. ο ανορθωτης δεν μπορει να διαβασει την πτωση της εντασης της μπαταριας γιατι δεν μπορει να ξερει εαν η ενταση που λειπει απο το κυκλωμα ειναι απο αφορτιστη μπαταρια η απο τις καταναλωσεις της μοτοσυκλετας,γιαυτο το λογο πρεπει μετα απο καθε εκκινηση του κινητηρα να αποκατασταθει η ενεργεια που χαθηκε απο την μπαταρια απο την πιθανη ακινησια αλλα και απο το μιζαρισμα της εκκινησης.
και επειδη δεν ξερουμε ποσο θα μεινει στο ρελαντι το μηχανακι ειτε για να ζεσταθει ειτε για να μιλησουμε στο κινητο,και επειδη οι καταναλωσεις υπαρχουν και στο ρελαντι αλλα με ενα ρευμα στα πηνια αδυναμο λογω χαμηλων στροφων, τοτε το τρανζιστορ φτανει στα ορια την φορτιση για γρηγορη αποκατασταση.
εαν η φορτιση ηταν μονιμα στα 13,5 τοτεη μπαταρια θα θελε περισοτερο χρονο να ανακτησει το ρευμα της με αποτελεσμα μετα απο ακινησια 2 εβδομαδων βαζατε μπροστα και κανατε 500 μετρα και το σβηνατε η το αφηνατε να δουλεψει 2 λεπτα και το σβηνατε για να πατε να παρετε κατι που ξεχασατε ,τοτε η απωλεια ρευματος απο την ακινησια σε συνδιασμο με το μιζαρισμα της εκινησης και τις καταναλωσεις των 2 λεπτων στο ρελαντι τοτε η δευτερη μιζια μαλον θα ειναι αποτυχημενη.
τα ειπα οσο πιο απλα μπορουσα και
ελπιζω να εγινα κατανοητος.