0 μέλη και 11 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος unocapo

  • *****
  • 889
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord
  • Αντιδράσεις: +641
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #135 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 01:48:42 μμ »
Θα κάνω μια λίγο ίσως άκυρη ερώτηση, αλλά μην με παρεξηγήσετε :D

Αν μια μπαταρία λιθίου θέλει τον δικό της φορτιστή για να φορτίσει (και όλοι λένε πως είναι μεγάλο λάθος να την φορτίζουμε με συμβατικό φορτιστή), τότε πως φορτίζει πάνω στο σύστημα της μηχανής που είναι φτιαγμένο για να δίνει ρεύμα σε συμβατικές μπαταρίες; :thnk:

Η διαφορα των δυο φορτιστων ειναι μεχρι πόσα volt μπορει να φτασουν.
Δείτε τις λεπτομερειες στο αρθρο εδω:
https://www.batteryclub.gr/blog-news/ti-prepei-na-xerete-gia-mpataria-lithiou

Σωστός ο Σωτήρης! Και εδώ ένα άρθρο που διάβασα σχετικά πρόσφατα. Είναι στα αγγλικά αλλά είναι αρκούντως επεξηγηματικό και λύνει τις πιθανές απορίες.

https://enerdrive.com.au/2017/11/29/can-i-charge-my-lithium-battery-with-a-lead-acid-charger/

Καλά τα λένε για τους φορτιστές στα λινκ, αλλά δεν απαντάει στο ερώτημα μου. Ας γίνω πιο σαφής μέσω παραδείγματος
Εστω πως εγώ κινώ τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα την μοτο μου και έχω λιθίου πάνω. Δεν την βάζω ποτέ σε φορτιστή. Πως το σύστημα φόρτισης της μοτό που είναι για συμβατική μπαταρία δίνει την σωστή φόρτιση σε λιθίου;

Επειδή αν δίνει παραπάνω (και καλύπτει τις ανάγκες φόρτισης μιας λιθίου), τότε το σύστημα φόρτισης της μοτό "ψήνει" τις συμβατικές μπαταρίες
Αν δίνει σωστή φόρτιση για συμβατικές (άρα λιγότερο) δεν φορτίζει σωστά τις λιθίου.

Τι απο τα δύο συμβαίνει;
Μπορεί να συμβαίνουν και τα δύο κατα προυπόθεση και αν ναι με ποιόν τρόπο;

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5483
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4678
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #136 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 02:14:41 μμ »
Από όσα έχω διαβάσει ως τώρα για το θέμα έχω καταλήξει ότι τις λιθίου το συμβατικό σύστημα της μοτό τις υποφορτίζει και ποτέ δεν τις φτάνει στο 100% της χωρητικότητάς τους.
Όπως όμως φαίνεται στην πράξη από τη χρήση τους σε μοτό με συμβατικό σύστημα φόρτισης, αυτό είναι αρκετό για να τις κρατάει ζωηρές και να μην έχουν θέμα κατά την εκκίνηση.


Εκεί που έχουν θεματάκι είναι στις χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, όπου δεν αποδίδουν το ίδιο κατά την εκκίνηση.
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος Sotirakos

  • *****
  • 512
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +692
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #137 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 03:14:13 μμ »
Πολυ καλο για να ναι αληθινο...
Την εβαλα κ ....τιποτα απολυτως...
Μονο το τικ τικ του ρελε μιζας...

Η πρωτη σκεψη ηταν πραγματικα να της βαλω φωτια παιδια...

Σας παρακαλω βοηθηστε με αν μπορειτε βεβαια

Αν εχεις αλλαξει ρελε, αλλαξες και μπαταρια και παλι δεν παιρνει μπροστα με τίποτα,
δεν νομιζω οτι μπορεις να κανεις τιποτα αλλο, πηγαινε σε ενα συνεργειο να το δουν.
Μην παιζεις με τα ρευματα

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5483
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4678
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #138 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 03:54:25 μμ »
Δήμο, τώρα είδα τί έγραψες. Μήπως με τόσες προσπάθειες με την παλιά μπαταρία ξεχαρβάλωσες και το ρελέ σου εκ νέου?

Το ρελέ το είχες αλλάξει μόνος η σε συνεργείο. Αν το άλλαξες μόνος, δοκίμασε να βραχυκύκλωσεις με ενα κατσαβίδι τα δυο ακρα του κοκκινου καλωδίου που έρχεται από τη μπαταρία και πάει στη μίζα. Αν δεν το κατέχεις πως αστο καλύτερα μην κάνεις καμιά ζημιά να το δει ηλεκτρολόγος.

Επίσης καλό θα είναι να καθαρίσεις/γυαλοχαρτάρεις τις επαφές των χοντρώκ καλωδίων του συτήματος εκκίνησης και στη μίζα και στο ρελέ και στη μπαταρία.
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος dionisis astakos

  • *****
  • 963
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: picasos 2000 enb capo1000
  • Αντιδράσεις: +636
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #139 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 04:24:01 μμ »
Μια που λέτε για μπαταρίες να καταθέσω και τη δική μου, σημερινή εμπειρία...

Μετά από 5 ώρες σχεδόν πάνω στη μηχανή και ταξιδεύοντας από Τρίπολη - Κόρινθο - Ρίο - Μεσολόγγι και με δύο σύντομες στάσεις σε Ακράτα για να πιούμε κάτι και Μεσολόγγι για βενζίνη και κάτι πρόχειρο, πηγαίνοντας για Αστακό, κατεβάζοντας 2-3 ταχύτητες, γιατί πέρασα το σημείο που έπρεπε να στρίψω, η μηχανή έσβησε εν κινήσει!! (το είχε ξανακάνει πρόσφατα κατεβάζοντας από δευτέρα νεκρά, αλλά τότε ξαναπήρε αμέσως)

Στην αρχή μια δυο προσπάθειες να πάρει, τα όργανα είχανε ρεύμα αλλά η μπαταρία έδειχνε να είναι άδεια!!! Την τρίτη φορά πάπαλα... Ούτε ρεύμα, ούτε κιχ δεν έκανε... Με έλουσε κρύος ιδρώτας...

Πήρα τον "γιατρό" αλλά τι να πει και τι να κάνει κι αυτός 300 τόσα χλμ μακρυά; .... Θα μπορούσε να είναι από ασφάλεια έως ανορθωτή ή και καμένο στοιχείο στην μπαταρία. Έλεγξα ασφάλειες, πόλους μπαταρίας -  ήταν λίγο λάσκα, ο θετικός ειδικά έπαιζε αρκετά, οπότε τους έσφιξα ...

Το καλό της υπόθεσης ήταν ότι, ευτυχώς, είχα μείνει μέσα στο Κεφαλόβρυσο και βρέθηκαν δύο χριστιανοί να μου δώσουν ρεύμα από το αυτοκίνητό τους και με έστειλαν σε ένα ηλεκτρολογείο σε διπλανό χωριό... Βέβαια εκεί φτιάχνανε τρακτέρ οπότε με τη σειρά τους με έστειλαν σε ένα μαγαζί ανταλλακτικών, μπαταριών - συνεργείο...
Ο άνθρωπος εκεί εξυπηρετικότατος, όχι όμως ο ηλεκτρολόγος του συνεργείου (είχε σχολάσει).

Στη μέτρηση που έκανε η μπαταρία έβγαζε γύρω στα 13V στις 3500 στροφές. Η άποψή του ήταν ότι η μπαταρία δεν έχει θέμα, γιατί έπαιρνε τσακμάκι, αλλά δεν φόρτιζε σωστά είτε λόγω ανορθωτή είτε γιατί δε πάταγε σωστά ο πόλος και άδειασε... Όπως είπε χαρακτηριστικά "αν η μπαταρία είχε πρόβλημα δε θα έπαιρνε μπροστά όταν την έσβησες για να βάλεις βενζίνη, όχι στον δρόμο, εν κινήσει".

Μου πρότεινε βέβαια, αν νόμιζα ότι έτσι θα έχω το κεφάλι μου ήσυχο, να μου βάλει μια φτηνιάρικη των 35€ (είχε και τις Yuasa στα 85-90€) για να πάω στον προορισμό μου και μετά να κάνω στον μηχανικό μου μέτρηση ανορθωτή, πηνίων κλπ...

Αυτό που πρότεινε όμως και αυτός ήταν να βάλω μια λιθίου για να μην έχω πρόβλημα στο μέλλον... Θα το δω και εγώ με τη σειρά μου μόλις με το καλό επιστρέψω...οδηγώντας ελπίζω...  :(

(πάντως, να μην τη ματιάσω, με το που έσφιξα τους πόλους παίρνει με τη μία...φτου, φτου, φτου  :oo! :oo! :oo!)
.  Αν έρθεις Αστακό σου έχω στείλει σεπ. μ το τηλέφωνο μου
Ποτε δεν ξερεις ποσο δυνατος εισαι,μεχρι τη στιγμη που το ποσο δυνατος είσαι είναι και η μονη σου επιλογή.

*

Αποσυνδεδεμένος dimos

  • *****
  • 628
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: capo,900ss ducati,vespa px200e
  • Αντιδράσεις: +111
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #140 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 04:32:58 μμ »
Δήμο, τώρα είδα τί έγραψες. Μήπως με τόσες προσπάθειες με την παλιά μπαταρία ξεχαρβάλωσες και το ρελέ σου εκ νέου?

Το ρελέ το είχες αλλάξει μόνος η σε συνεργείο. Αν το άλλαξες μόνος, δοκίμασε να βραχυκύκλωσεις με ενα κατσαβίδι τα δυο ακρα του κοκκινου καλωδίου που έρχεται από τη μπαταρία και πάει στη μίζα. Αν δεν το κατέχεις πως αστο καλύτερα μην κάνεις καμιά ζημιά να το δει ηλεκτρολόγος.

Επίσης καλό θα είναι να καθαρίσεις/γυαλοχαρτάρεις τις επαφές των χοντρώκ καλωδίων του συτήματος εκκίνησης και στη μίζα και στο ρελέ και στη μπαταρία.

Ζηση μονος το αλλαξα το ρελε κ εβαλα το nagares
Τωρα τι να πω ρε γαμωτο,να το καψα προσπαθωντας με την παλια μπαταρια?υπαρχει αυτη η πιθανοτητα?
Νομιζω οταν το αλλαξα,μου ειχες πει να βραχυκυκλωσω το παλιο με ενα κατσαβιδι,κ το ειχα κανει και ειχε παρει μπρος τοτε.
Να κανω το ιδιο παλι να δω αν παρει κ ετσι να υποθεσω οτι καηκε το ρελε?

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5483
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4678
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #141 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 04:35:12 μμ »
Ναι φίλε δοκίμασε να δείς. Αν πάρει μπρος η μηχανή ζωηρά και χωρίς θέμα τότε την έχει ακούσει και το ρελέ από την προηγούμενη μπαταρία και τις πολλές προσπάθειες και πας και για ρελέ.
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος dimos

  • *****
  • 628
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: capo,900ss ducati,vespa px200e
  • Αντιδράσεις: +111
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #142 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 04:48:45 μμ »
Ναι φίλε δοκίμασε να δείς. Αν πάρει μπρος η μηχανή ζωηρά και χωρίς θέμα τότε την έχει ακούσει και το ρελέ από την προηγούμενη μπαταρία και τις πολλές προσπάθειες και πας και για ρελέ.

Ωραια τοτε,ανοιγω διακοπτη,βαζω νεκρα,κ απλα βραχυκυκλωνω τους 2 πολους του ρελε?
Ή μηπως χρειαζεται να κανω κ κατι αλλο?
Αν παρει μπρος,την αφηνω να δουλεψει λιγο ή την σβηνω αμεσως?

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5483
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4678
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #143 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 05:19:23 μμ »
Ναι με νεκρά πάντα οτι κάνεις! Αν παρει μπροστά την αφήνεις να δουλέψει δεν επηρεάζεται κάτι που την έβαλες με το κατσαβίδι και όχι με το κουμπί της μιζας. Την ίδια δουλειά κάνει στην πράξη. Η ουσία είναι να πάρει η μηχανή μπροστά για να δούμε αν τα έφτυσε το ρελέ σου.
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος dimos

  • *****
  • 628
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: capo,900ss ducati,vespa px200e
  • Αντιδράσεις: +111
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #144 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 06:16:24 μμ »
Ναι με νεκρά πάντα οτι κάνεις! Αν παρει μπροστά την αφήνεις να δουλέψει δεν επηρεάζεται κάτι που την έβαλες με το κατσαβίδι και όχι με το κουμπί της μιζας. Την ίδια δουλειά κάνει στην πράξη. Η ουσία είναι να πάρει η μηχανή μπροστά για να δούμε αν τα έφτυσε το ρελέ σου.

Το βραχυκυκλωσα και πηρε!
Αρα παω για ρελε??
Μα ειναι δυνατον με λιγες μιζιες με την προηγουμενη μπαταρια την φθηνη,να καηκε ρε Ζηση?τοσο ευκολα καιγονται αυτα?ταχα το πηρα για καλο το nagares...
Εν τω μεταξυ,ειδα 2-3 καλωδια εκει στον ανορθωτη που εχουν..κοκκαλωσει κ στις ενωσεις τους εχουν εκεινη την μπλε/τυρκουαζ σκονη,σαν να ειναι "ψημενα" δηλαδη...
Γιατρε μου κινδυνευω??? :pray:

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5483
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4678
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #145 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 06:29:44 μμ »
Για ανέβασε καμιά φωτό τέκνο μου...
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος unocapo

  • *****
  • 889
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord
  • Αντιδράσεις: +641
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #146 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 07:02:21 μμ »
Ναι με νεκρά πάντα οτι κάνεις! Αν παρει μπροστά την αφήνεις να δουλέψει δεν επηρεάζεται κάτι που την έβαλες με το κατσαβίδι και όχι με το κουμπί της μιζας. Την ίδια δουλειά κάνει στην πράξη. Η ουσία είναι να πάρει η μηχανή μπροστά για να δούμε αν τα έφτυσε το ρελέ σου.

Το βραχυκυκλωσα και πηρε!
Αρα παω για ρελε??
Μα ειναι δυνατον με λιγες μιζιες με την προηγουμενη μπαταρια την φθηνη,να καηκε ρε Ζηση?τοσο ευκολα καιγονται αυτα?ταχα το πηρα για καλο το nagares...
Εν τω μεταξυ,ειδα 2-3 καλωδια εκει στον ανορθωτη που εχουν..κοκκαλωσει κ στις ενωσεις τους εχουν εκεινη την μπλε/τυρκουαζ σκονη,σαν να ειναι "ψημενα" δηλαδη...
Γιατρε μου κινδυνευω??? :pray:
Για βάλε φώτο.
Αλλά όπως το λες μάλλον ψήθηκαν

*

Αποσυνδεδεμένος dimos

  • *****
  • 628
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: capo,900ss ducati,vespa px200e
  • Αντιδράσεις: +111
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #147 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 07:10:59 μμ »
Για ανέβασε καμιά φωτό τέκνο μου...

*

Αποσυνδεδεμένος dimos

  • *****
  • 628
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: capo,900ss ducati,vespa px200e
  • Αντιδράσεις: +111
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #148 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 07:14:20 μμ »
Εβαλα κ μια με τα μικρα καλωδιακια που πανε στο ρελε,τα εφτιαξα με κλιπακι πρεσσαριστο για να μπουνε στο ρελε,πειραζει λετε?

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5483
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4678
Απ: Μπαταρία Caponord
« Απάντηση #149 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 07:21:08 μμ »
Ψημένα και ροδοκοκκινιστά Δήμο.
 Ή παρε φίσσα καλής ποιότητας αδιάβροχη και βάλε ή κατήργησέ τελείως τις ενώσεις και κολλησέ τα με καλάι απευθείας και πέρνα 2 θερμοσυστελόμμενα για καλύτερη μόνωση.


Και στα λεπτά καλωδιάκια που δινουν εντολή στο ρελέ μόνωσέ τα λιγάκι κι εκεί με θερμοσυστελόμμενο.

Φτιάξτα πρώτα και μετά μέτρα οπωσδήποτε το σύστημα φορτισης να δεις τι ρεύματα φέρνει στη μπαταρία. Είναι κρίμα να την καταστρέψεις κι αυτή.

Επίσης την καφέ φίσσα στα πηνεία την έχεις αλλάξει ή καταργήσει ή είναι ακόμα εκεί?
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης