Λοιπόν επανέρχομαι
Το ρελέ ( ή μάλλον τα ρελέ ) είναι ένας απλούστατος μηχανισμός ,
βασισμένος στην ηλεκτρομαγνητική ενέργεια που παράγει ένα πηνίο .
Είναι χοντρικά δλδ , ένα σύρμα χαλκού τυλιγμένο εκατοντάδες φορές
που όταν του δίνουμε ρεύμα μέσα από το κουμπάκι που έχουμε στο τιμόνι ,
μετατρέπεται σε έναν ηλεκτρομαγνήτη που γεφυρώνει 2 άκρα και επιτρέπει στο ρεύμα να περάσει .
Η αδυναμία των ρελέ , είναι στα άκρα που γεφυρώνονται που με το καιρό ,
με την οξείδωση , με τη συνεχή χρήση .... κτλ , καψαλίζονται και χαλάνε
μέχρι κάποια στιγμή να χαλάσουν και να κολλήσουν δημιουργώντας προβλήματα .
Υπάρχουν και άλλες βλάβες που μπορούν να σχετίζονται με ένα ρελέ ,
αλλά αυτή είναι η πιο πιθανή .
Το ότι έτυχε βέβαια να κολλήσει ένα ρελέ δεν συνεπάγεται αυτομάτως και άλλαγμα ,
αλλά οι περισσότεροι καλώς ή κακώς αυτό κάνουμε .
Πάμε στο δια ταύτα τώρα .
Η aprilia λοιπόν προμηθεύεται ρελέ από τη hitachi , που φαντάζομαι αυτή θα τα παίρνει φασόν
από κανά εργοστάσιο στη Κίνα με τιμολόγιο 0,50 € το κομμάτι , θα τα πουλάει γύρω στα 10 € στην aprilia
και έρχετα η aprilia και λέει 42 € θέλω εγώ για αυτό το πολύπλοκο μηχανισμό πυρηνικής φυσικής
που είναι ικανός να μετατρέψει το h2o σε ατομική ενέργεια LOL
Η μία λύση , είναι αυτή που προτείνει ο Αργύρης παραπάνω ,
που το βάζω και στοίχημα ότι είναι το ίδιο ακριβώς ρελέ ( από το ίδιο εργοστάσιο δλδ )
και που κοστίζει μαζί με τα μεταφορικά κανά 15αρι €
Όσο δίνει δλδ η aprilia το ένα , παίρνεις 2 και σου μένουν και 12 € να κάνεις γούστα
Η άλλη λύση για κάποιον που δεν θέλει να μπλέξει με παραγγελίες από Αμερική ,
είναι αυτή που βρήκα αναζητώντας εναλλακτικά ρελέ και ψάχνοντας να δω τι παίζει
στην αυτοκινητοβιομηχανία κυρίως αλλά και στα βαρέα οχήματα .
Έπεσα λοιπόν πάνω σε αυτό το ρελέ ,
Το βρήκα στη τιμή των 15 € από Ελλάδα μαζί με τα μεταφορικά και το τσίμπησα για δοκιμή ,
υπάρχει όμως και στο ebay το Αγγλικό σε ελαφρώς χαμηλότερη τιμή για όσους
επιθυμούν την απόλυτη σχέση τιμής ποιότητας .
Σαν ρελέ το έδιναν στα 180αμπερ , βέβαια επάνω γράφει 100αμπερ
( που τα θεωρώ αρκετά ειδικά όταν το ρελέ του αυτοκινήτου μου είναι μόλις 40 )
και από τι κατάλαβα τα ρελέ έχουν δύο νούμερα το ένα αφορά στιγμιαία αντοχή και το άλλο πιο μακροπρόθεσμη .
Σε σχέση με το μαμά hitachi οι διαφορές στο μέγεθος είναι εμφανής .
Μεγαλύτερο μέγεθος στην άπειρη μου κρίση , σημαίνει μεγαλύτερο πηνίο άρα καλύτερη ηλεκρομαγνητική ικανότητα και ίσως μεγαλύτερη αξιοπιστία . Το ρελέ κατά τα γνωστά ξέρετε που είναι , να βάλω και κανά δυο φωτό να υπάρχουν για να μαθαίνουν οι νέοι ιδιοκτήτες . Είναι κρυμένο εκεί πίσω από το θετικό πόλο της μπαταρίας . Αν θέλετε να το βγάλετε λύστε τα πλαινά πλαστικά , και τραβήχτε το από τα πλάγια έξω , αν και ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε πιο εύκολα εργασία είναι να βγει μαζί με τα πλαστικά και η ουρά . Βάζοντας το καινούργιο , μου ήρθε η ιδέα να μην το κρύψω πάλι πίσω από τη μπαταρία αλλά εκμεταλευόμενος αυτό το αυτάκι που έχει για να βιδώσει να το κρεμάσω από έξω ώστε αν χρειαστέι ( αν κολλήσει δλδ κάποτε ) να μπορώ πιο εύκολα και γρήγορα να το χτυπήσω . Σχετικά εύκολα , και χρησιμοποιώντας μία από τις βίδες του υποπλαισίου που κουμπώνουν τα πλαστικά το έβαλα στη θέση που ήθελα . Κούμπωσα και τα πλαστικά και ούτε γάτα ούτε ζημιά . Όχι απλά είναι εύκολο στη πρόσβαση πλέον αλλά εκεί που είναι , σφηνωμένο δλδ κάτω από το πλαστικό , αρκεί μια μπουνιά με το χέρι εκεί που δείχνω για να ξεκολλήσει αν χρειαστεί . Thats it , τώρα πόσο θα κρατήσει ,αν τελικά κάνει 100% ή όχι , αν θα έχουμε άλλα παρατράγουδα κτλ ...δεν ξέρω αλλά θα το δω εν καιρό και θα ενημερώσω για το οτιδήποτε .