APRILIA BIKERS HELLAS
Aprilia 1000cc V-Twins: Model Years 1998-2009 (1998-2009 The Rotax Era) => ETV1000 CapoNord , RST1000 Futura => Μήνυμα ξεκίνησε από: bomba στις Σεπτέμβριος 28, 2007, 12:36:54 μμ
-
καλημερα
θα ηθελα τη βοηθεια σας πανω σ ενα ζητημα
τι διαδρομη εχουν οι αναρτησεις του καπο (ειναι 170-120 μπρος πισω? η κανω λαθος?)
τι sag βαζετε μπρος πισω στο καπονορντ?
γενικα θα ηθελα τις εμπειριες σας για μονοκαβαλες βολτες,για βαρος αναβατη 80-100 κιλα (που ειναι ενα μεσο αφτερμαρκετ ελατηριο)
εχει καποιος γνωμη?
ευχαριστω πολυ
-
τι διαδρομη εχουν οι αναρτησεις του καπο (ειναι 170-120 μπρος πισω? η κανω λαθος?)
Διαδρομή εμπρος 175 mm και διαδρομή πίσω 185mm
Για τα υπόλοιπα απαντούν οι κάτοχοι.
:bye:
-
Βρήκα αυτό το θεματάκι που αφορά ρύθμιση αναρτήσεων αλλά από τι βλέπω δεν έχει γραφτεί κάτι μέχρι στιγμής . :srry:
Διάσπαρτα υπάρχουν διάφορα σχόλια αλλά τπτ για ρύθμισμα.
Αλήθεια υπάρχει κάποιος να μας περιγράψει αναλυτικά και βήμα προς βήμα το τρόπο που θα πρέπει να σετάρουμε τις αναρτήσεις του capo ?? :thnk:
Το manual δε το βρίσκω και πολύ αναλυτικό και ξεκάθαρο , και εκτός αυτού ποιοι είναι οι χρυσοί κανόνες μιας καλά ρυθμισμένης ανάρτησης? :thnk:
Υποθέτω πως μια καλή ανάρτηση πρέπει να είναι σφικτή αναλόγος το βάρος και τις προτιμήσεις μας αλλά επίσης να κάνει γρήγορη επαναφορά αλλά χωρίς να κλωτσάει.
Αυτό τι σημαίνει όμως πως όσο συμπιέζεις το ελατήριο με τη προφόρτιση άλλο τόσο πρέπει να ανεβάζεις την υδραυλική συμπίεση ή το ανάποδο ?? :thnk:
Το δικό μου δεν έχει αυτή τη βίδα που δείχνει στο manual για την υδραυλική συμπίεση αλλά έχει μία μπλέ βαλβίδα πάνω στο αμορτισέρ ( ψηλά ) που μάλλον ρυθμίζεται από εκεί , υποθέτω πως δεν είναι το μαμά αλλά aftermarket αμορτισέρ.
Όσο έσφιγγά τη προφόρτιση η ανάρτηση επάνέρχονταν όλο και πιο αργά μέχρι που γύρισα προς το - την υδραυλική συμπίεση και ζωντάνεψε το σύστημα , αλλά δε ξέρω τι είναι λάθος και τι σωστό??
Για δώστε τα φώτα σας !!!!! :chrs:
:bye:
-
σε πρώτη φάση διάβασε αυτό:
http://forum.motoguzziclub.gr/index.php/topic,391.0.html (http://forum.motoguzziclub.gr/index.php/topic,391.0.html)
είναι πολύ αναλυτικό...
αν δεν σε καλύψει τα ξαναλέμε... :bye:
-
Εδώ υπάρχει ένας μπούσουλας για ρύθμιση sag σε on-off από τον ALX πρώην κάτοχο Πήγασου. Περιγράφει πως έφτιαξε τις ρυθμίσεις του στο 1150 gs του.
http://www.mybike.gr/topic/365-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD/
Είναι διαφορετικά τα αμορτισέρ αλλά οι κανόνες για την ρύθμιση του sag είναι κοινοί. :kalo:
-
σε πρώτη φάση διάβασε αυτό:
http://forum.motoguzziclub.gr/index.php/topic,391.0.html (http://forum.motoguzziclub.gr/index.php/topic,391.0.html)
είναι πολύ αναλυτικό...
αν δεν σε καλύψει τα ξαναλέμε... :bye:
στο τσακ με πρόλαβες ρε Κώστα... :hha% :hha% :hha%
προσπαθώ να μαζέψω τους Daltons να ρυθμιστούμε και δεν μου κάθονται! :)
-
ok thanks :kalo:
αρα σωστό sag και από κει και πέρα ρύθμισμα της απόσβεσης ανάλογα τα γούστα !!!!
κατεβαίνω για πρακτική εφαρμογή ..... :pray:
:bye:
-
Tα ελατηρια του capo Γιωργο ειναι για πεταμα εντελως.............
Εξαιρεση αποτελει το rally raid.
Eγω πρωτα θα ξεκιναγα απο αλλαγη ελατηριων εμπρος πισω και μετα θα καθομουν να ρυθμισω την αναρτηση, η οποια μπροστα δεν δεχεται ΚΑΜΙΑ ρυθμιση ενω πισω μονο επαναφορα και προφορτιση ελατηριου.
Αρκετη καλη επιλογη αποτελει η αλλαγη της πισω αναρτησης με αυτη του rally raid (το εχω κανει και η διαφορα εν σχεση με απλο zachs με hypepro ελατηριο ειναι μηδαμινη και εχεις και την καβαντζα οτι ρυθμιζεται η συμπιεση ;)) και μπροστα μπορεις ειτε να βαλεις τα ελατηρια του rally raid ή να πας σε hyperpro.
-
προσπαθώ να μαζέψω τους Daltons να ρυθμιστούμε και δεν μου κάθονται! :)
χαχαχαχαχα, που να τους μαζέψεις αυτούς... :hha%
-
Tα ελατηρια του capo Γιωργο ειναι για πεταμα εντελως.............
Εξαιρεση αποτελει το rally raid.
Eγω πρωτα θα ξεκιναγα απο αλλαγη ελατηριων εμπρος πισω και μετα θα καθομουν να ρυθμισω την αναρτηση, η οποια μπροστα δεν δεχεται ΚΑΜΙΑ ρυθμιση ενω πισω μονο επαναφορα και προφορτιση ελατηριου.
Αρκετη καλη επιλογη αποτελει η αλλαγη της πισω αναρτησης με αυτη του rally raid (το εχω κανει και η διαφορα εν σχεση με απλο zachs με hypepro ελατηριο ειναι μηδαμινη και εχεις και την καβαντζα οτι ρυθμιζεται η συμπιεση ;)) και μπροστα μπορεις ειτε να βαλεις τα ελατηρια του rally raid ή να πας σε hyperpro.
Κοσμά , δε πρέπει να φοράει μαμά το δικό μου ,
είναι μπλε το ελατήριο και δεν έχει αυτή τη βίδα κάτω χαμηλά που ρυθμίζει τη απόσβεση ,
αλλά έχει δύο ρυθμιστάκια μικρά ( χρώματος μπλε και αυτά ) ψηλά στο αμορτισέρ που τα φτάνεις βέβαια άμα βάλεις το χέρι σου από κάτω .
Τα μικρά όταν τα γυρνάς καταλαβαίνεις τα κλικ που κάνουν το μεγάλο από έξω όχι ,
τώρα τι κάνουν αυτά , και τι μάρκα είναι ιδέα δεν έχω !!!
ψάχνω στο νετ αλλά τπτ !!!
-
Βαλε μια καλη φωτο.
Ψηλα στο πισω αμορτισερ βρισκονται σχεδον παντα οι ρυθμισεις για συμπιεση (εαν εχει δυο μαλλον για αργη και γρηγορη συμπιεση μου κανει αλλα μου φαινεται μαλακια να μην εχει και χαμηλα μια βιδα για την επαναφορα)
Σιγουρα προκειται για αλλο πισω αμορτισερ :ohyes:
-
λοιπόν το αμορτισέρ είναι EMC ,
μπαίνω τώρα στο site μήπως βρω photo να στο δείξω .
-
Κοσμά το βρήκα , αυτό είναι ,
http://www.emcfrance.com/PBProduct.asp?ItmID=1298892
πως το ρυθμίζουν τώρα αυτό το διάολο?? :thnk:
-
η μεγάλη βίδα είναι ρύθμιση υψηλής (high) και η μικρή χαμηλής (low) ταχύτητας (όπου ταχύτητα εδώ νοείται η ταχύτητα με την οποία συμπιέζεται το αμορτισέρ και όχι η ταχύτητα της μηχανής)
η high ρυθμίζει συμπίεση και επαναφορά για "γρήγορο" διάβασμα του δρόμου (πχ. λακκούβες, σαμαράκια κλπ) και η low συμπίεση και επαναφορά για "αργές" συμπιέσεις και εκτονώσεις (πχ. στρίψιμο της μοτοσυκλέτας σε παρατεταμένες, γιαμπς κλπ)
για τη ρύθμιση ισχύει γενικός κανόνας: δεξιόστροφα σφίγγεις-αυξάνεις, αριστερόστροφα χαλαρώνεις-ελαττώνεις (ελπίζω οι Γάλλοι να μην τα έχουν ανάποδα :D )
-
H αριστερη βιδα ρυθμιζει την γρηγορη συμπιεση και η δεξια την αργη
γρηγορη οταν συμπιεζεται σε ενα σαμαρακι ας πουμε
αργη οταν συμπιεζεται σε εξοδο στροφης
Η μια ομως επιδρα (εστω και λιγα ψιλα) και στην αλλη ρυθμιση.
Επαναφορα μενει ιδια νομιζω :thnk: :thnk:
-
στα emc συμπίεση και επαναφορά ρυθμίζονται ταυτόχρονα με την ίδια βίδα
A single adjuster controls both compression and rebound at the same time, maintaining an ideal balance between the two. This makes the shock easy to adjust and ensures that the compression damping is always correct, in contrast to most single damping adjusters which control only rebound damping.
-
στα emc συμπίεση και επαναφορά ρυθμίζονται ταυτόχρονα με την ίδια βίδα
A single adjuster controls both compression and rebound at the same time, maintaining an ideal balance between the two. This makes the shock easy to adjust and ensures that the compression damping is always correct, in contrast to most single damping adjusters which control only rebound damping.
Σε ολα τα αμορτισερ ετσι ειναι, ακομα και στα απλα :D (και αντιστροφα αρκετες φορες) αλλα ουσιαστικα παιζουν με τις εννοιες........... Η ρυθμιση επαναφορας ειναι προδιαγεγραμενη και οχι ανεξαρτητη.
Αρα στην ουσια δεν εχουν ρυθμιση :D
-
Λοιπόν αν κατάλαβα καλά ,
η μεγάλη αφορά μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης που επιτυγχάνονται από μεγάλα εμπόδια όπως σαμαράκια, πεζοδρόμια κτλ,
και η μικρή είναι για τις μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος ,
άρα εγώ που θέλω ένα capo που να περνάει άνετα τα μεγάλα σαμαράκια αλλά επίσης να είναι στιβαρό κατά τη διάρκεια της στροφής επιλέγω
μία μικρή ρύθμιση για τη μεγάλη ( έχει 32 κλικ) ας πούμε 10,
και μία μεγάλη για τη μικρή , ας πούμε 22
καλά τα λέω ή έχω ανοίξει το κουτάκι??
βασικά φαντάζομαι πως το καλύτερο είναι να το βλέπω στο δρόμο και να το πειράζω επί τόπου μέχρι το επιθυμητο αποτέλεσμα αλλά με τις εξατμίσεις καφτές που να μπει χέρι εκεί μέσα... :tez:
-
στα emc συμπίεση και επαναφορά ρυθμίζονται ταυτόχρονα με την ίδια βίδα
A single adjuster controls both compression and rebound at the same time, maintaining an ideal balance between the two. This makes the shock easy to adjust and ensures that the compression damping is always correct, in contrast to most single damping adjusters which control only rebound damping.
Σε ολα τα αμορτισερ ετσι ειναι, ακομα και στα απλα :D (και αντιστροφα αρκετες φορες) αλλα ουσιαστικα παιζουν με τις εννοιες........... Η ρυθμιση επαναφορας ειναι προδιαγεγραμενη και οχι ανεξαρτητη.
Αρα στην ουσια δεν εχουν ρυθμιση :D
υπάρχουν αμορτισέρ που η συμπίεση και η επαναφορά ρυθμίζονται ανεξάρτητα πχ WP 4014 Fusion...
-
Λοιπόν αν κατάλαβα καλά ,
η μεγάλη αφορά μεγάλες γρήγορες διαδρομές της ανάρτησης που επιτυγχάνονται από μεγάλα μικρά εμπόδια όπως σαμαράκια, πεζοδρόμια κτλ,
και η μικρή είναι για τις μικρές μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος ,
άρα εγώ που θέλω ένα capo που να περνάει άνετα τα μεγάλα σαμαράκια αλλά επίσης να είναι στιβαρό κατά τη διάρκεια της στροφής επιλέγω
μία μικρή ρύθμιση για τη μεγάλη ( έχει 32 κλικ) ας πούμε 10,
και μία μεγάλη για τη μικρή , ας πούμε 22
καλά τα λέω ή έχω ανοίξει το κουτάκι??
βασικά φαντάζομαι πως το καλύτερο είναι να το βλέπω στο δρόμο και να το πειράζω επί τόπου μέχρι το επιθυμητο αποτέλεσμα αλλά με τις εξατμίσεις καφτές που να μπει χέρι εκεί μέσα... :tez:
σε γενικές γραμμές καλά το κατάλαβες (όχι το κουτάκι είναι κλειστό... :D )
ξεκίνα έτσι και μετά παίξε να δεις τι γίνεται... (good luck) :kalo:
-
υπάρχουν αμορτισέρ που η συμπίεση και η επαναφορά ρυθμίζονται ανεξάρτητα πχ WP 4014 Fusion...
Aυτο ειπα...........Σε αυτα επιλεγεις εσυ την επαναφορα και δεν ειναι προδιαγεγραμενη............Δεν καταλαβαινω τι θες να πεις :thnk:
-
υπάρχουν αμορτισέρ που η συμπίεση και η επαναφορά ρυθμίζονται ανεξάρτητα πχ WP 4014 Fusion...
Aυτο ειπα...........Σε αυτα επιλεγεις εσυ την επαναφορα και δεν ειναι προδιαγεγραμενη............Δεν καταλαβαινω τι θες να πεις :thnk:
ok συμφωνούμε, μπορεί να μην κατάλαβα εγώ... :chrs:
-
Ναι οκ..........εννοουσα σε ολα τα αμορτισερ παρομοιου τυπου (απαντουσα σε σενα που μου ελεγες για τα emc) :tez: :tez:
-
Λοιπόν αν κατάλαβα καλά ,
η μεγάλη αφορά μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης που επιτυγχάνονται από μεγάλα εμπόδια όπως σαμαράκια, πεζοδρόμια κτλ,
και η μικρή είναι για τις μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος ,
άρα εγώ που θέλω ένα capo που να περνάει άνετα τα μεγάλα σαμαράκια αλλά επίσης να είναι στιβαρό κατά τη διάρκεια της στροφής επιλέγω
μία μικρή ρύθμιση για τη μεγάλη ( έχει 32 κλικ) ας πούμε 10,
και μία μεγάλη για τη μικρή , ας πούμε 22
καλά τα λέω ή έχω ανοίξει το κουτάκι??
βασικά φαντάζομαι πως το καλύτερο είναι να το βλέπω στο δρόμο και να το πειράζω επί τόπου μέχρι το επιθυμητο αποτέλεσμα αλλά με τις εξατμίσεις καφτές που να μπει χέρι εκεί μέσα... :tez:
Μόλις τα μαζέψεις πες μας και τις εντυπώσεις σου από το EMC. Περίεργος είμαι. Προς το παρόν έχω εμπειρία από μαμά αναρτήσεις σε capo, μαμά αμορτισέρ capo με ελατήρια Hyperpro, sachs rally raid μαμα και WP 4014 αμορτισέρ. Καλό είναι να ξέρουμε πως δουλεύει και το EMC. :)