Παλαιότερα είχα αγοράσει αυτό:
Και το χρησιμοποιούσα στο fazer 600 που είχα (2005).Δεδομένων των αναλογιών του (ήταν το στενό)έκανε αρκετά καλή δουλειά αλλά τότε στοίχισε και 103€ με τα μεταφορικά του....
Όσο και να έψαξα δυστυχώς δεν μπορέσα να το βρω για να το χρησιμοποιήσω στο Κάπονορντ (το οποίο πήρα με μαμά ζελατίνα).
Η λύση θα ήταν να ξαναπάραγγείλω ένα, ή και να αλλάξω ζελατίνα με μια ψηλότερη...αλλά πρώτα προτίμησα να δοκιμάσω κάτι άλλο...
Γιατί να μην φτιάξω μόνος μου ένα σπόιλερ;Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι;
Επίσης αυτό που είχα ήταν (θεωρητικά πάντα) universal.Πόσο αποδοτικό όμως μπορεί να είναι κάτι που ταιριάζει εξίσου σε fazer όσο και σε Caponord ή και Τρανσάλπ ή Vstrom;
Οπότε έχοντας μια παλιά ζελατίνα προτίμησα να φτιάξω ένα πατρόν το οποίο θα συνιστούσε φυσική συνέχεια της ζελατίνας του Caponord.(Κατά τον ίδιο τρόπο ο καθένας μπορεί να κάνει για την δική του μηχανή)
Με ένα μαρκαδόρο και βάζοντας την ζελατίνα πάνω στη μανίσια τράβηξα μια γραμή για να ακολουθεί το ίδιο σχήμα και απο εκεί και πέρα απλά ρύθμισα το επιθυμητό πλάτος και ύψος στο σημείο που ήθελα να χτυπάει ο αέρας και την έκοψα.
Επειδή η ζελατίνα που είχα ήταν αρκετά ψηλή έφτιαξα δύο διαφορετικές ζελατίνες.
Μια με μεγάλο πλάτος και μια με μικρό (η μεγάλη έχει την φυσική προέκταση της μανίσιας)
Επίσης εκμεταλεύτικα την φυσική κλίση που είχε η ζελατίνα απο την οποία πήρα το κομμάτι και το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα σπόιλερ με κλίση!
Όπως βλέπετε το πρώτο (και δύσκολο μέρος) της δουλειάς έχει ήδη γίνει.
Καταρχάς να πω για τα στάδια τα οποία σκέφτηκα ως προς την τοποθέτηση του σπόιλερ στην ζελατίνα.
Πρώτα κοίταξα για κάποια λύση με velcro.Εύκολο στο βάλε βγάλε, και χωρίς να αφήνει σημάδια.
Διαπίστωσα όμως πως θα πρέπει να "θυσιάσω" ωφέλιμο ύψος απο την ζελατίνα για να το κάνω, και δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί και το κατάλληλο κενό υποπίεσης του αέρα ανάμεσα στην ζελατίνα και το σπόιλερ.
Μετά είπα να κάνω τρύπες στο σπόιλερ και να το τοποθετήσω στην ζελατίνα με κάποιο είδος σφικτήρα αλλά εγκατέλειψα την ιδέα διότι οι τρύπες πιθανόν να χαλούσαν το σπόιλερ και να το έκοβαν στα πολλά χλμ.Επίσης οι σφικτήρες που βρήκα ήταν πολύ κακομούτσουνοι και ήταν κάπως έτσι:
Κοιτάξτε το ΚΤΜ Το οποίο αν και ο τύπος λέει πως κάνει δουλειά για εμένα είναι αισθητικά απαράδεκτο!
Αρα συνοψίζοντας...
Χρειαζόμουν κάτι με μικρό βάρος, μικρή μετωπική επιφάνεια (ή μεγάλη με καλή αεροδυναμική) που να μου επιτρέπει να δημιουργήσω "φρύδι υποπίεσης" , να δένει αισθητικά με το σύνολο, και να παρέχει καλή και ασφαλή στήριξη!
Εδώ κάπου μάλλον λέτε απο μέσα σας :Σιγά ρε φιλαράκι...τράβα πάρε ένα του εμπορίου 80-100 € κάνει...που να φτιάξεις τέτοιο πράγμα!
Σας λέω λοιπόν οτι με κόστος 12 € +μια παλιά ζελατίνα (που μπορεί να βγάλει 3 σπόιλερ άνετα) + πολύ κόπο ως προς τον τρόπο στήριξης (έπαιξε πολύ πατέντα και ευτυχώς είχα τα κατάλληλα εργαλεία...) κατέληξα στο παρακάτω αποτέλεσμα:
Συμπεράσματα μετά απο την δοκιμή στον δρόμο για το πόσο λειτουργικό είναι το σπόιλερ σε σχέση με πριν, για το πόσο αντέχει σε πολλά χιλιόμετρα, αλλά και το τι διαφορά έχει σε σχέση με τα universal του εμπορίου.
Σε σχέση με πριν (οδήγηση με μανίσια ζελατίνα):
Απλά καμία σχέση!
Συνηθίζω να οδηγώ κυρίως με ωτοασπίδες και καμιά φορά με ακουστικά και μουσικούλα (σε χαλαρές βόλτες).
Εκεί που πριν με την ζελατίνα στα 140 -150 είχα αρκετό θόρυβο (με ωτοασπίδες)τώρα πρέπει να φτάσω στα 180 για να έχω το ίδιο επίπεδο θορύβου.
Επίσης πριν ,μετά τα 110 όταν είχα ακουστικά για μουσική χανόταν αρκετές λεπτομέρειες του τραγουδιού(λόγο αέρα).Τώρα το φαινόμενο αυτό συμβαίνει μετά τα 140.Στα 120 ακους κανονικά!
Σε επίπεδο προστασίας τώρα τα πράγματα επίσης βελτιώθηκαν αισθητά.Η πίεση του αέρα έφυγε απο λαιμό και ώμους (ναι...με 1.94 εκει τον έτρωγα) και μετατοπίστηκε ακριβώς πάνω απο την ζελατίνα του κράνους (τόσο καλή αεροδυναμική γεωμετρία δεν περίμενα...μαλλον βοήθησε και η τύχη ως προς τις σωστές διαστάσεις κοψίματος στο σποιλερ) .Στροβιλισμοί όλως παραδόξως δεν έγιναν αντιληπτοι ακόμα και σε πολύ μεγάλες ταχύτητες (δείτε παρακάτω).
Σε σχέση με την αντοχή στην πίεση πολλών χιλιομέτρων:
Ξεκίνησα πολύ διστακτικά στην Εγνατία (μην τυχόν και φύγει και σκάσει πάνω στο κράνος).100 μετα απο λίγο 120....140...150 εκεί αποφάσισα να κρατήσω σταθερή ταχύτητα για κάποια χλμ μιας και είναι και η συνηθισμένη ταχύτητα ταξιδίου που έχω προσωπικά.Μετά απο 20-25 χλμ καμία μεταβολή και είπα να ξεθαρρέψω λίγο...
160...170...180 ....ξανά 160-170 και σταθερά για καμια 10αριά χλμ...τίποτα απολύτως steady as a rock που λέμε και στο χωριό μου!
Στον γυρισμό γύρισα με 150 και άνοιξα για κανα δυο χλμ στα 190 για να τσεκάρω μηπως και...
Ευτυχώς καμία μεταβολή.
Μετά απο καμιά 100 χλμ διαδρομή και αφού γύρισα σπίτι τσέκαρα πιο λεπτομερώς για να διαπιστώσω πως ήταν όπως είχα ξεκινήσει!
Εμεινα πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα!
Σε σχέση με έτοιμα universal spoiler:
Στην αίσθηση θα έλεγα πως είναι το ίδιο (μιας και είχα παλαιοτερα και μπορώ να συγκρίνω) με μια μικρή διαφορά...την απουσία οποιασδήποτε υποψίας στροβιλισμών!
Ίσως να οφείλεται οτι κατασκεύασα το δικό μου ως φυσική προέκταση της ζελατίνας και δεν είναι πάνω της ως ξένο σώμα.
Υ.Γ Γενικώς έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα και βέβαια απο τα χρήματα τα οποία εξοικονομήθηκαν αλλά και την ευχαρίστηση της χειροποίητης δημιουργίας.
Μου πήρε overall περίπου 3 ώρες για τα δύο σπόιλερ που έφτιαξα και τελικά το δύσκολο κομμάτι δεν ήταν το κόψιμο της ζελατίνας αλλά η δημιουργία των δύο σφικτήρων.
Υ.Γ 2 Φυσικ΄αμε τον ίδιο τρόπο φτιάχνεται το σπόιλερ για οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα.