Αργυρη κάλημέρα, τον ιδιό τζογο εχει και το δικό μου ισως λίγο περισσοτέρο. Το αντιληφθηκα μολις πήγά νά βαλω τα χωματινα πρίν τη βολτα. Εχεί τζογο μονο στον καθετο άξονα και όχι αριστερα δεξία. Βεβαια τα σημάδια ήταν εκεί και πριν το βουλκανιζατέρ καθώς στο απότομο κλείσιμο του γκαζιου εκάνέ ενα κοπανηματάκι εκει χαμηλά απο την πρωτη στιγμή απλα τώρα είναι πιο έντονο. Με προσεκτικοτερη παρατηρήση βρήκα οτι το τζόγο τον εχει το κομματι του μοχλικού που δένει με τό ψαλιδι αλλα θα αλλαχτούν και τα τρια ρουλεμάν για το φόβο των Ιουδαίων. Αν ψηνεσαι να παραγγείλουμε μαζί ρίξε σύρμα.
Εδω ο Ambruzzo εχει κανει εναν πολυ καλο και ανάλυτικό οδηγό με καποιες ταυτοχρονες αναβαθμισεις.
Αργυρη κάλημέρα, τον ιδιό τζογο εχει και το δικό μου ισως λίγο περισσοτέρο. Το αντιληφθηκα μολις πήγά νά βαλω τα χωματινα πρίν τη βολτα. Εχεί τζογο μονο στον καθετο άξονα και όχι αριστερα δεξία. Βεβαια τα σημάδια ήταν εκεί και πριν το βουλκανιζατέρ καθώς στο απότομο κλείσιμο του γκαζιου εκάνέ ενα κοπανηματάκι εκει χαμηλά απο την πρωτη στιγμή απλα τώρα είναι πιο έντονο. Με προσεκτικοτερη παρατηρήση βρήκα οτι το τζόγο τον εχει το κομματι του μοχλικού που δένει με τό ψαλιδι αλλα θα αλλαχτούν και τα τρια ρουλεμάν για το φόβο των Ιουδαίων. Αν ψηνεσαι να παραγγείλουμε μαζί ρίξε σύρμα.
Εδω ο Ambruzzo εχει κανει εναν πολυ καλο και ανάλυτικό οδηγό με καποιες ταυτοχρονες αναβαθμισεις.
Προσωπικά θα τα αλλάξώ και σύντομα με ενοχλέι να ξέρω οτι κατι δεν παει καλα και ακομη περισσότερρο μήν τυχόν και υπαρχει κίνδυνος να δημιουγηθεί και θεμα στη φωλια των ρουλέμαν και μπω σε μεγαλύτερους μπελάδες.
Πήγα να τεντώσω την αλυσίδα μου και προσπαθώντας να ξεβιδώσω το παξιμάδι του πίσω τροχού πρόσεξα ότι το ψαλίδι ανασηκωνόταν 1mm.
Προφανώς είναι κάποιος τσόγος στο μοχλικό? :thnk: αλλά κατα πόσο ειναι φυσιολογικό ή να ψάξω ρουλεμάν?
Δηλώνω ομοιοπαθείς κ το διαπίστωσα κατά την διάρκεια τεντώματος αλυσίδας ,όντως 1mm τζόγος σε κίνηση πάνω-κάτω (οχι δεξ-αριστερ), με ανησύχησε αλλά πλέον πρέπει να δω κάτι ''τρομερό'' να ψαρώσω...παραμένει ως έχει , ούτως ή άλλως σε καμιά 3-4 χιλ χλμ θέλω αλυσίδα κ θα το ξανακοιτάξω .. :ohyes:
Μπορεί να είναι κ το σινεμπλόκ της πάνω βίδας στο αμορτισέρ.
Θα το τσεκαρω κι αυτο Κοσμα άλλα στην περιπτώσή μου 99% δεν ειναι σινεμπλοκ καθως στην κινηση ουτε το αμορτισερ κινειται ουτε το μοχλικο κινειται μονο το ψαλίδι θα προσπαθησω να το τρβηξω σε βιντεο αν ειναι εφικτο.
Εχω βρει αυτο το κιτακι μαζι με εργαλεια κτλ http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?262183-Swing-arm-bearings-seals-pins-KIT-(with-tools (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?262183-Swing-arm-bearings-seals-pins-KIT-(with-tools)) του εστειλα μνμ ηδη, ανκαποιος ψηνεται για ομαδική μου το λεει και ανοιγουμε ενα θεμα σχετικα
Εγώ το είπα πληροφοριακά κ μόνο. Σαφέστατα δεν περιλαμβάνει ολους Με ενδιαφέρει κ μένα το κιτ, αρκεί τα ρουλεμάν να είναι όπως τα μαμά, χωρίς κενά μεταξύ των μακαρονιών-κυλινδρων.
Κοσμα φαινονται ιδια με τα μαμά. Εδω το ιταλικο φορουμ απ' όπου προέρχεται και το αρχικο κιτ. http://www.apriliaontheroad.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31858 Κι εδω αναλυτικο pdf με οδηγίές τοποθέτησης εις την Ιταλικήν https://www.dropbox.com/s/cbrla5s2yd3m8cb/Istruzioni%20montaggio%20Kit%20biellismo.pdf
Υ.Γ Μου αρεσε η μαγκια που εκανε ο abruzzo για να γρασαρει τα ρουλεμάν. :kalo:
Το ειδα οτι ειναι παλιο φίλε άλλα ποτε δεν ξέρεις. Οτι μου απαντήσει θα το δημοσιεύσω εδω και εν συνεχεια λέω να φτιάξουμε ενα θεμα για ομαδική (καλώς εχόντων των πραγμάτων) και να δηλώσουμε το ενδιαφέρον μας αντίστοιχα. :kalo: [size=78%] [/size]
Έμενα δεν κουνάει δεν λαλαει αλλά δεν μπορεί να πάρετε όλοι το κιτάκι και εγώ να μην έχω. Αν είναι δυνατόν δηλαδή δηλαδή και λοιπά και λοιπά!!! Ένα κιτάκι και για μένα παρακαλώ, άντε μην πάρω 2 για να έχω και ένα παρά πάνω από τους υπόλοιπους
Δεν ξερω Κοσμά δεν το κοιταξα. Θα μπορουσες να ρωτήσεις ? Απλά η διαφορά με τα μαμά είναι οτι δεν περιλαμβάνονται εργαλεία και οι περισσότεροι απο μας θα κανουμε οι ιδιοι τη διαδικασία γι αυτο πιστευω βολευει καλυτερα ετσι. Αν τωρα η διαφορά ειναι μεγάλη το βλέπουμε ανάλογα. Ρώτα εσυ και βλέπουμε.
Πήγα να τεντώσω την αλυσίδα μου και προσπαθώντας να ξεβιδώσω το παξιμάδι του πίσω τροχού πρόσεξα ότι το ψαλίδι ανασηκωνόταν 1mm. αλλά κατα πόσο ειναι φυσιολογικό ή να ψάξω ρουλεμάν?
Αργυρη μου και οι υπολοιποι Capoπαθοντες :P ενα μικρο πανω/ κατω το εχει το ψαλιδι, το ειχα ρωτησει στον Αρμακολλα οταν το ειχα
παρει καινουργιο το μηχανακι γιατι μου ειχε κανει εντυπωση και μενα, αλλα μου ειχε πει οτι ειναι το φυσιολογικο αυτο, μιλαμε παντα
για λιγο πανω/ κατω ετσι, :ohyes: δεξια /αριστερα μην εχει τζογο, τοτε εχεις / εχουμε θεμα
για ρωτηστε ??? !!! πριν μπειτε στον κοπο και τα εξοδα :ohyes: ;)
Ανέστη μου, το δικο μου, με το παλιό αμορτισέρ δεν είχε καθόλου τζόγο. Είχε μια ελαστικότητα εξαιτίας του λαστιχένιο σινεμπλόκ στο άνω μέρος του αμορτισέρ. Το ίδιο βλέπω κ σε ένα ενός φίλου με σχεδόν ολοκαίνουριο αμορτισέρ από raid. Τώρα με ένα RR που έβαλα, εχει μια ψιλή στο πάνω μέρος του αμορτισέρ αλλά είναι καταργημενο το σινεμπλόκ κ είχα βάλει με μπίλια.
Πιθανον ο τζογος να ειναι και απο το ψαλιδι αντι για το μοχλικο .
Εμενα σταματησε , οταν εσφιξα το ψαλιδι , ενω αν το χαλαρωνα επανεμφανιζοταν και μεγαλωνε κιολας αναλογα ποσο λασκα ηταν .
Οταν το εσφιξα απλα σταματησε να το κανει ... :thnk:
Το manual παντως για το σφιξιμο του ψαλιδιου εχει ως προτεινομενη ροπη σφιξης ενα πολυ μικρο νουμερο που δεν κολλαει για το ειδος και το μεγεθος του σπειρωματος ..., και επειδη μιλαμε για μλκς Ιταλους , τους εχω ικανους για ενα τυπογραφικο λαθος να τα εδιωχναν ολα απο το εργοστασιο με λαθος σφιξιμο :P
Πιθανον ο τζογος να ειναι και απο το ψαλιδι αντι για το μοχλικο .
Εμενα σταματησε , οταν εσφιξα το ψαλιδι , ενω αν το χαλαρωνα επανεμφανιζοταν και μεγαλωνε κιολας αναλογα ποσο λασκα ηταν .
Οταν το εσφιξα απλα σταματησε να το κανει ... :thnk:
Το manual παντως για το σφιξιμο του ψαλιδιου εχει ως προτεινομενη ροπη σφιξης ενα πολυ μικρο νουμερο που δεν κολλαει για το ειδος και το μεγεθος του σπειρωματος ..., και επειδη μιλαμε για μλκς Ιταλους , τους εχω ικανους για ενα τυπογραφικο λαθος να τα εδιωχναν ολα απο το εργοστασιο με λαθος σφιξιμο :P
Μιλάς για σφίξιμο ψαλιδιού στον πήρο που δένει με το πλάισιο ή στο σημείο που κουμπώνει με το μοχλικό???
Εγω οταν ειχα παρει το caponord και αλλαξα τα ρουλεμαν στον ψαλιδι, το εσφιξα ακριβως με οσα newton ελεγε το manual. Μετα απο παροτρυνση του Γιωργου που μου ειπε οτι μαζεψε τα μποσικα του απλα σφιγγοντας το με παραπανω δυναμη, το δοκιμασα αλλα δεν καταφερα κατι. Αλλωστε εμενα φαινεται οτι φταιει το πανω του αμορτισερ.
Δεν νομίζω γιώργο ότι μπορεί να ειναι τόσο σοβαρό τυπογραφικό λάθος. Σφίγγωντας τον άξονα απλά παίρνεις τα μπόσικα απο ρουλεμαν τσιμουχες ροδελες και οτιδήποτε αλλο εχει εκει μέσα. Προφανώς δεν μπορεί να ειναι μεγαλη η ροπή μιας που μιλάμε για ΜΠΟΣΙΚΑ! Κλειδώνεις τον άξονα σφίγγωντας το 2 και ασφαλίζεις σφίγγωντας το 1 Σ'αυτα τα 2 τελευταία παξιμάδια οι ροπές δείχνουν απόλυτα λογικές.
Δεν ξέρω αλλά βλέπωντας το manual αυτό καταλαβαίνω εγώ.
Αλλη μια λεπτομερεια που με κανει να πιστευω οτι το 12nm ειναι λαθος , ειναι οτι το σπειρωμα του πυρου του ψαλιδιου δεν ειναι το κλασικο αλλα πιο κοντο .
Να το πας σε ενα μαστορα να δει ακριβως απο που προερχεται ο τζογος. Μεχρι στιγμης εχεις 3 επιλογες: αξονα ψαλιδιου, σινεμπλοκ αμορτισερ, ρουλαμεν-πειροι μοχλικου (ή και απλο σφιξιμο του).
Με λίγα λόγια και απλές κουβέντες. Είχα και εγώ το ίδιο δηλαδή, η μηχανή στο διπλό στάντ και επιανες το ψαλίδι όπου με το χέρι σου το έκανες πάνω – κάτω και είχε ένα μπόσικο. Το είχε δει ο Γιάννης στον Αρμακόλα και μου το είπε ότι έχω πρόβλημα. Αποτέλεσμα?? Έβγαλα το μοχλικό, άλλαξα τα ρουλεμάν και τις τσιμούχες και το πρόβλημα λύθηκε. Άντε γιατί με σκάσατε. Με την μόνη διαφορά, είχαμε πάρει υλικά (ρουλεμάν και τσιμούχες ) για τα τρία αλλά στις τσιμούχες τα σκατώσαμε λίγο χάλασα 31,5 τσιμούχες μόνο για το δικό μου.
Με λίγα λόγια και απλές κουβέντες. Είχα και εγώ το ίδιο δηλαδή, η μηχανή στο διπλό στάντ και επιανες το ψαλίδι όπου με το χέρι σου το έκανες πάνω – κάτω και είχε ένα μπόσικο. Το είχε δει ο Γιάννης στον Αρμακόλα και μου το είπε ότι έχω πρόβλημα. Αποτέλεσμα?? Έβγαλα το μοχλικό, άλλαξα τα ρουλεμάν και τις τσιμούχες και το πρόβλημα λύθηκε. Άντε γιατί με σκάσατε. Με την μόνη διαφορά, είχαμε πάρει υλικά (ρουλεμάν και τσιμούχες ) για τα τρία αλλά στις τσιμούχες τα σκατώσαμε λίγο χάλασα 31,5 τσιμούχες μόνο για το δικό μου.
:thnk: :thnk: :thnk: θα με αναγκασεις να παω παλι να το δει !!! ρε συ σιγουρα μιλαμε για τον ιδιο τζογο ???
Ανέστη, βάζουμε την μηχανή στο διπλό στάντ. Πιάνουμε με τα χεράκια μας :bow: το ψαλίδι και το πάμε προς τα πάνω, γιατί όπως σηκώσαμε την μηχανή, ότι τζόγος υπάρχει, ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, μεταφέρθηκε προς τα κάτω, άρα σηκώνουμε το ψαλίδι προς τα πάνω, ΑΝ ΚΟΥΝΗΘΕΙ, ε τότε ΝΑΙΙΙΙΙΙΙ υπάρχει πρόβλημα με τα ρουλεμάν :psdof:, ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ!!! :D Γιατί εγώ όταν έκανα ΟΟΟΟΛΑ αυτά ο τζόγος ΑΠΛΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ!!!
Μία σκέψη που έχω κάνει είναι να βάλω μικρούς γρασαδόρους στο μοχλικό και σε τακτά χρονικά διαστήματα να το γρασάρω, νομίζω ότι θα παρατείνει κάπως την διάρκεια ζωής του. Δηλαδή ανοίγω τρύπες 5 χιλιοστών τις περνάω με κολαούζο και βιδώνω επάνω τους γρασαδόρους. Όλα αυτά βέβαια στο μέλλον με το δεύτερο μοχλικό που έχω καβάντζα ;) και όταν είμαι κάπως καλλίτερα οικονομικά. :psdof:
90 nm λέει ?? Κάπου το είχα δει πιο χαμηλό νομίζω ...
Ναι 90 φαίνεται καλά , ξαναλέω βέβαια ότι ο τζόγος σε μένα προερχόταν από έκεί και σφίγγοντας το παξιμάδι εξαφανίστηκε .
edit
το βρήκα ... δεν μιλάω για το παξιμάδι 1 αλλά για τον άξονα 3 που τον έχει 12 nm . Ο άξονας σφίγγει το ψαλίδι και όχι το παξιμάδι .
Και αναρωτιέμαι το 12 μήπως ήταν 120 και έγινε 12 ??
Υποθέτω ότι 12nm εννοεί ότι θέλει σφίξιμο η εξωτερική φωλια (ρεγουλατορος αποστάτης ρυθμιστής τζόγου πίσω ψαλιδιού) που αγκαλιάζει τον άξονα στήριξης του πίσω ψαλιδιού στο πλαίσιο και ενσωματώνετε πάνω σε αυτόν αγκαλιάζοντας μέσα της και το κεφάλι αλεν του άξονα και που θέλει πολύ ελαφρύ και συγκεκριμένο σφίξιμο (κάπου στα νιουτομετρα που αναφέρεις) ώστε να πατήσει το ψαλίδι σωστά χωρίς τζόγους και να μη γίνει ζημιά στα ρουλεμάν από υπερβολική πίεση. Μάλλον τα 12 nm δεν αναφέρονται στη σύσφιξη του παξιμαδιού του άξονα
Hi Zisis, hello from Italy! I'm really sorry but the guy I was in contact with doesn't produce them anymore :(
Δυστυχώς αυτή ήταν η απάντηση που έλαβα. :dry: Θα ρωτήσω μην τυχόν και με συγκεκριμενο αριθμό παραγωγής ενδιαφερθεί να τα ξαναφτιάξει αν και δεν το πολυβλέπω αλλά δεν χάνουμε κάτι να ρωτήσουμε.
Hi Zisis, hello from Italy! I'm really sorry but the guy I was in contact with doesn't produce them anymore :(
Δυστυχώς αυτή ήταν η απάντηση που έλαβα. :dry: Θα ρωτήσω μην τυχόν και με συγκεκριμενο αριθμό παραγωγής ενδιαφερθεί να τα ξαναφτιάξει αν και δεν το πολυβλέπω αλλά δεν χάνουμε κάτι να ρωτήσουμε.
Ζήση εγώ βρήκα ότι η δουλειά μπορεί να γίνει επίσης με ευκολία και λιγότερο ακριβά με 2 παξιμάδια 2 καρυδάκια και μια ντίζα http://forum.dirt-bike.gr/forum/viewtopic.php?f=55&t=7516&st=0&sk=t&sd=a&sid=74ca841205a49a8ceeb0f07e0cecaf32&start=15
Σωστος :kalo: Προτιμησε να το κανεις μονο στο ψαλιδι αυτο. Στο μοχλικο μπορεις να το βαλεις στην μεγγενη και με 2 καρυδακια να κανεις την ιδια δουλεια, αντι της ντιζας.
Με βάλατε στην πρίζα και το έκανα και εγώ. 1ον: Έγινα κώλος απο την βρωμιά γιατί ως γνωστόν το δικό μου Capo είναι μάχιμο και παντών συνθηκών και πάει και χώμα οπότε πρέπει να το δείχνει με την μάκα ετών πάνω του. 2ον: Στο δικό μου δεν έχει τζόγο εκτός αν δεν το έκανα καλά γιατί δεν είμαι και σφίχτης σαν τον Ανέστη τον Πιτυοκάμπτη (http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%A3%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%82_%CE%BF_%CE%A0%CE%B9%CF%84%CF%85%CE%BF%CE%BA%CE%AC%CE%BC%CF%80%CF%84%CE%B7%CF%82)!
Κανένα νέο σχετικά παιδιά??? Με την πρώτη ευκαιρία θα καθήσω να ασχοληθώ και θέλω να παραγγείλω ρουλεμάν τσιμούχες κτλ και μιας και θα ασχοληθώ θα αλλάξω και το αμορτισέρ με ένα που έχω καβάτζα με πολύ λιγότερα km.Εγώ δεν έχω λάβει καμία απάντηση απο το αμερικανικο forum οπότε μάλλον με τα καρυδάκια θα την κάνω τη δουλειά όπως παρέθεσε ο Αργύρης. Ελπίζω να μην κάνω ζημιά!
Έχεις κ στο ψαλίδι ρουλεμάν που πρέπει να τα δεις. Τα τσιμουχακια νομίζω είναι λάθος τιμή. Θα βρεις στο εμπόριο με πολύ λιγότερα λεφτά. Δεν είχα χρόνο να το ψαξουμε πριν καμία εβδομάδα που ψωνισα, αλλά ο τοπικός είχε την όρεξη. Τα ρουλεμάν έρχονται χωρίς πείρο.
Η τιμή για τα ρουλεμάν είναι καλή, εάν αναλογιστείς ότι σε διάφορα ρουλεμαναδικα site τα βρίσκω περίπου 9€ συν μεταφορικα. Στις τσιμουχες μάλλον έχουν κάνει λάθος τιμολόγηση.
Ανέστη, έχω ενα μοχλικο.Μπορω να στο δώσω να το ετοιμασεις με όλα τα ΣΕΑ και τα ΜΕΑ του και μετά μου δίνεις το δικό σου. Έχω και τα νούμερα από τα ρουλεμάν ;) Και με αυτό τον τρόπο δεν θα έχεις την μηχανή εγκλωβισμένη.
Ανέστη, έχω ενα μοχλικο.Μπορω να στο δώσω να το ετοιμασεις με όλα τα ΣΕΑ και τα ΜΕΑ του και μετά μου δίνεις το δικό σου. Έχω και τα νούμερα από τα ρουλεμάν ;) Και με αυτό τον τρόπο δεν θα έχεις την μηχανή εγκλωβισμένη.
ευχαριστω Χρηστο θα σε παρω τελε-φωνο να τα πουμε ;)
Εγώ μέσα Ανέστη αλλά θα πάρω 8 ρουλεμαν όχι 7.Θα βάλω και τρίτο στη μέση στην μια πλευρά που εχει δύο στα άκρα. Το είχα δέι νομίζω η στο af1 ή απο τον abruzzo δε θυμάμαι τωρα. Τα μαμά ρουλεμάν πάντως έχουν περισσότερες βελόνες απο τα aftermarket αν δεν απατώμαι...
Χωράνε να μπούν απο ένα επιπλέον ρουλεμάν και στο 3ο έδρανο του μοχλικού που έχει 2 στο σχέδιο και κενό στην μέση και στην θέση του ψαλιδού που αρχικά έχει 2. Βέβαια ο abruzzo αναφέρει ότι στο raid αρχικά έίχε βρει 3 ρουλεμαν στην θέση που κουμπώνει το ψαλίδι αντί για δυο που υποτίθεται ότι έχει το απλό capo. ... :dry:
για τις τσιμουχες ειμαι σιγουρα μεσα :ohyes: 8-10 τεμ. σιγουρα
τωρα για τα ρουλεμαν :thnk: αϊντε να τα παρω να γραφει και στην ουγια aprilia :P 7-8 τεμ. δεν ξερω με μπερδεψε ο Ζησης
κατσε να δουμε τι θα πουν και οι υπολοιποι οσοι ενδιαφερονται και βλεπουμε
Ανέστη ο Ζήσης θέλει να κάνεις αυτό (http://www.moto-abruzzo.com/blog/wp-content/uploads/2013/01/Untitled-1.jpg) Το θέμα δεν ειναι το τρίτο ρουλεμάν στο μοχλικό αλλά το 3ο ρουλεμάν στο ψαλίδι
το καταλαβα Αρργυρη, 1) μηπως ομως και στην μερια του ψαλιδιου επειδη εχουν το ιδιο μπαρακι πρεπει να μπουν και εκει 3 ρουλεμαν ???
εχουν εικονα για το ψαλιδι ??? και 2) χωρανε τα τρια η θα τα στριμωξουμε και αντι για καλο θα κανουμε κακο ??? :thnk:
Στο ψαλίδι χωράνε 3 . Θα πρέπει να τοποθετηθεί πρώτα το μεσαίο και να έχεις κενό και απο τις δυο πλευρες περίπου 23.5mm και μετά τοποθετείς και τα δύο άλλα έκαστος. Το ίδιο και με το μοχλικό. Αν τοποθετηθούν σωστά τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.