Μερικά πράγματα για το βρεγμένο οδόστρωμα και την οδήγηση μοτό...
Μιλάμε λοιπόν για βρεγμένο οδόστρωμα...Απο προσωπικές εμπειρίες θα πω και εγώ τα δικά μου...
1) Το πρωί ή το απόγευμα που ξεκινάει η μηχανή , σημαντικό είναι α) το ζέσταμα του μοτέρ σωστά για να φτάσει το λάδι στην σωστή θερμοκρασία. β)Τα λάστιχα είναι κρύα άρα και στο παραμικρό , γλιστράνε και είναι επικίνδυνα ...είτε είναι ΜΤ60 είτε όχι...Καλό είναι λοιπόν τα πρώτα χιλιόμετρα να γίνουν με χαλαρές και ράθυμες κινήσεις..
2) Τα νερά που είναι στην άσφαλτο είναι αυτά που επιβαρύνουν το φρενάρισμα της μηχανής.. Τα νερά που μαζεύονται στην δισκόπλακα είναι υπεύθυνα για την στιγμιαία καθυστέρηση που αντιλαμβανόμαστε , μιας και 1-2 στροφές είναι αυτές που θα καθαρίσουν τα νερά απο την επιφάνεια της με την βοήθεια της δαγκάνας και τακάκια...
3)Η ταχύτητα είναι μια κάτω , για να υπάρχει το φρένο του κινητήρα και η ποσοστιαία αναλογία ποδόφρενου και μανέτας , γίνεται περίπου ίση για να μην έχουμε "διπλώματα" και αγορές "αγροκτημάτων".. Το φρενάρισμα ΠΟΤΕ δεν πρέπει αν είναι απότομο. Πάντα θα είναι επιβραδυντικό και μάλιστα το καλύτερο θα είναι να γίνεται χωρίς την χρήση συμπλέκτη (συνήθεια πολλών) μιας και το μηχανάκι έτσι ρολάρει... Ο συμπλέκτης θα πιέζεται μόνο στο σταμάτημα για να μην σβήσει το μοτέρ...
4)Προσπαθούμε να είμαστε στο πλάι πίσω απο αυτοκίνητα για να αποφεύγουμε το σπρέι , καταρχάς μιας και οι λασπωτήρες δεν είναι υποχρεωτικοί πλέον, και κατά δεύτερον να έχουμε διάδρομο διαφυγής αν ο προπορευόμενος θελήσει να αποκτήσει "Garfield" μοτοσικλετιστή με απότομο φρενάρισμα...
5) Αποφεύγεται τα αυτοκίνητα με θολωμένα τζάμια , και γενικά ότι νομίζετε ότι δεν δείχνει να κινείται όπως πρέπει, στον δρόμο... δηλαδή , απότομα φρεναρίσματα, επιταχύνσεις και γενικά νευρικές κινήσεις..
6) Μεγάλη προσοχή σε διαγραμμίσεις , διαβάσεις και λοιπά βαμμένα σημεία των δρόμων καθώς το κράτος φροντίζει και ρίχνει εκεί λαδομπογιά αντί για αντί- ολισθιτική... Επίσης μεγάλη προσοχή όταν προσπαθήσετε να ανεβείτε σε πεζοδρόμιο για να παρκάρετε...
7) Μακριά απο βυτία και φορτηγά , μιας και συνήθως μεταφέρουν φορτίο που είναι ικανό να προκαλέσει μια πτώση μας , απο αυτό..(λάδια, χαλίκια , χώματα)
8) Μακριά απο το κέντρο του δρόμου και τις άκρες του... είναι τα σημεία που είτε γλιστράνε φοβερά λόγω διαγραμμίσεων , είτε έχουν μαζέψει λίμνες λόγω λουκιών στην άκρη... Τώρα αν για κάποιο λόγο δείτε μπροστά λίμνη σε σημείο του δρόμου που δεν δικαιολογεί την ύπαρξη της (λόγω κλίσης οδοστρώματος ή άλλο) καλό είναι την αποφύγετε , γιατί μπορεί να κρύβει την επόμενη στάση του ΜΕΤΡΟ....και εσείς να γίνετε οι πρώτοι επισκέπτες...
9) Εξοπλισμός πρέπει να είναι άψογος και να σας κρατάει στεγνούς...κανείς δεν μπορεί να πατάει φρένο και να ακούγονται "βατράχια" μέσα στην μπότα του...ΕΠίσης μια καλή αντιθαμβωτική ζελατίνα ή σπρέι για αυτήν είναι μεγάλη ευκολία, καθώς θα γλιτώσετε απο διάφορα κόλπα για να μπορέσετε να δείτε σωστά μέσα απο το κράνος...
10) Μεγάλη προσοχή σε τυφλά σημεία που μπορεί να πεταχτεί πεζός ή ακόμα και όχημα απο παρακείμενο σημείο.. Χρησιμοποιήστε τα αυτοκίνητα δίπλα σας , σαν "φράγμα".
Αν περάσουν και δεν φρενάρουν απο το σημείο αυτό , περάστε μαζί και δίπλα τους. Αν φρενάρουν , φρενάρετε και εσείς... Μεγάλη προσοχή επίσης σε στάση λεωφορείων , καθώς πολλά κουτορνίθια πάνε να περάσουν απο μπροστά απο το λεωφορείο και εσείς μπορεί να τους πάρετε "αγκαλιά" αν περάσετε χωρίς έλεγχο....
11)Τα περισσότερα μηχανάκια δεν έχουν ABS,EBS,EBD,etc...για αυτό καλό είναι να είμαστε μαλακοί και ράθυμοι στις αποκρίσεις μας πάνω στην μηχανή.. Θεωρώ ότι μεγάλο σχολείο για ολισθήσεις είναι η χωμάτινη προπόνηση με μηχανή... αν μπορείτε κάντε το...
12)Αποφεύγετε να κουβαλάτε συνεπιβάτες.. Το πρόσθετο βάρος , προσθέτει μεγάλο βαθμό δυσκολία και αλλαγή συμπεριφοράς στην μηχανή σας ....
13)Η μηχανή πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση , όσον αφορά το "στήσιμο" της , μιας και οποιαδήποτε αλλοίωση σε αυτό απο κακό συντήρηση μπορεί να μας πετάξει κάτω...
Μετά την Βροχή τώρα ......
1) Δερμάτινα αν τυχόν έχουν βραχεί και μουσκέψει ....με μαλακό βρεγμένο πανάκι , καθαρίζουμε την μούργα της ασφάλτου και τα αφήνουμε στον ήλιο ή στο μπάνιο να στεγνώσουν... Προσοχή ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟΡΙΦΕΡ.... έτσι καταστρέφεται το δέρμα και όποια μεμβράνη έχει.. Αφού στεγνώσει το καθαρίζουμε ακόμα καλύτερα και περνάμε κρέμα..
Cordura και λοιπά , ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ...με βουρτσούλα , σαπουναδίτα και υπομονή μόνο
2)Μπότες ..το ίδιο ως άνω....
3) Ζελατίνα και κράνος καθάρισμα μόνο με βρεγμένο πανάκι ή κάποιο ειδικό σπρέυ... ΑΖΑΧ και λοιπά αμμωνιούχα ή οξικά απορρίπτονται δια ροπάλου....
4)Μηχανή...εδώ σας θέλω... παρόλο που σχεδόν όλοι την παρατάμε όπως ερχόμαστε , εντούτοις χρειάζεται και εκείνη πολλά... Θέλει ενα σχολαστικό καθάρισμα στην αλυσίδα , μιας και η μούργα της ασφάλτου την καταστρέφει πολύ γρήγορα λόγω μέγιστης φθοράς στα o-rings . Επίσης ενα καλό καθάρισμα στα φρένα (δαγκάνες-τακάκια) βοηθάει στην διατήρηση τους και στην ομοιόμορφη εφαρμογή τους πάνω στην δισκόπλακα...
******************************************************************************************************************
Υπάρχουν βέβαια και πολλά ακόμα , αλλά το καλύτερο είναι να υπάρχει η εμπειρία και η λογική....για αυτό όταν δείτε ότι βρέχει και βρέχει αρκετά, η μηχανή καλύτερα είναι να περιμένει πιο στεγνές ημέρες... Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ακόμα και στα GP όταν αρχίζει και ρίχνει αρκετά , ο αγώνας διακόπτεται και ας φοράνε "βρόχινα"..... Είναι θέμα ασφαλείας και φυσικών δυνάμεων αν προτιμάτε...
[color=FFFF00](από ένα ποστ του «Gandalf dr685sm» στο Moto.gr)[/color]