0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Στο σχετικό link υπάρχει η πληροφορία

http://www.motoe.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=2



*

Yotis

Απ: Νέος νόμος προστασίας για αγοραστές μοτοσυκλέτας
« Απάντηση #1 - : Μάιος 08, 2007, 04:26:15 μμ »
 :kalo:

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Νέος νόμος προστασίας για αγοραστές μοτοσυκλέτας
« Απάντηση #2 - : Μάιος 08, 2007, 04:28:01 μμ »
Μεγαλύτερη προστασία για τον αγοραστή μοτοσυκλέτας

Το κείμενο που ακολουθεί συντάχθηκε από τον Αντιπρόεδρο και Νομικό Σύμβουλο της ΜΟΤ.Ο.Ε. Θεόδωρο Γαζούλη.

 

Ήδη τέθηκε σε ισχύ ο πολύ σημαντικός για τους αγοραστές μοτοσυκλέτας νόμος, με τον οποίο η χώρα μας συμμορφώνεται προς την Κοινοτική Οδηγία 1999/44/ΕΚ. Έτσι προστατευόμαστε καλύτερα ως καταναλωτές (και πρακτικά ενισχύεται ο ρόλος της νεοσυσταθείσας Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών).

 

Τι αλλάζει πρακτικά

 

1. Μέχρι τώρα αυτός που μας πουλούσε ελαττωματική μοτοσυκλέτα ήταν υποχρεωμένος να δεχτεί μείωση του τιμήματος ή αναστροφή της πώλησης. Δεν ήταν όμως υποχρεωμένος να παραδώσει άλλη μοτοσυκλέτα (χωρίς ελλάτωμα), ούτε να διορθώσει το ελάττωμα, δηλαδή να πληρώσει την επισκευή της μοτοσυκλέτας. Τώρα, με τη νέα ρύθμιση, μπορούμε να ζητήσουμε ως καταναλωτές την παράδοση άλλης μοτοσυκλέτας ή την επισκευή της ελαττωματικής.

2. Με τον νέο νόμο μπορούν να ασκηθούν ταυτόχρονα τα εξής δικαιώματα του καταναλωτή: αφενός το δικαίωμα υπαναχώρησης ή μείωσης του τιμήματος ή διόρθωσης-επισκευής της μοτοσυκλέτας ή αντικατάστασής της με άλλη, αφετέρου αποζημίωσης για ζημιές που έχουν προκύψει και δεν καλύπτονται από την άσκηση των ως άνω δικαιωμάτων.

3. Ο χρόνος παραγραφής των παραπάνω δικαιωμάτων επιμηκύνεται από έξι μήνες σε δύο χρόνια

4. Ο πωλητής απαλλάσεται της ευθύνης του μόνον αν ο αγοραστής πράγματι γνώριζε το ελάττωμα και όχι στην περίπτωση της "υπαίτιας άγνοιας" όπως ίσχυε μέχρι τώρα.

5. Τα δικαιώματά του μπορεί να τα ασκήσει ο αγοραστής όταν υπάρχει οποιοδήποτε ελλάτωμα του δικύκλου (εκτός από ασήμανατα ελαττώματα) και όχι μόνον στην περίπτωση πολύ σοβαρού ελαττώματος, όπως ίσχυε προηγουμένως (πολύ σοβαρό εθεωρείτο το ελάττωμα που αναιρούσε τη χρήση του δικύκλου).

6. ελάττωμα και η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας της μοτοσυκλέτας (μπορεί εκτός από μοτοσυκλέτα να πρόκειται και για κάτι άλλο π.χ. ένα μπουφάν που πουλήθηκε σαν αδιάβροχο, ενώ δεν ήταν κ.λπ.) και εισάγεται τεκμήριο ότι το έλεττωμα που διαπιστώνεται εντός έξι μηνών από την ημέρα παράδοσης υπήρχε και κατά την παράδοση.

7. Σε περίπτωση διαδοχικών πωλήσεων (δεύτερο χέρι) προβλέπονται αναγωγικά δικαιώματα (ο ένας στρέφεται κατά του προηγούμενου μέχρι η αλυσίδα να φτάσει στον αρχικό πωλητή) ενώ - πράγμα πολύ σημαντικό - αρχίζει νέος χ΄ρονος παραγραφής για κάθε νέο αγοραστή.

 

Τα ανωτέρω τα οποία εφαρμόζονται σε κάθε τι που αφορά στον μοτοσυκλετιστή (π.χ. μια ανάρτηση, μπότες, ελαστικά, τακάκια κ.λπ.) έστω και αν εκτίθεναι συνοπτικά και απλουστευτικά, δείχνουν καθαρά ότι δημιουργείται ένα νέο πλέγμα υποχρεώσεων για του πωλητές και, αντιστοίχως, δικαιωμάτων για τους καταναλωτές. Μένει όλες αυτές οι νομικές δυνατότητες να αναδειχθούν και να αξιοποιηθούν στην πράξη τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και σε συλλογικό.

Πηγή: MOTOE
motoe.gr

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης