0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5494
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4685
Οι περισσότεροι έστω και μια φορά στην μοτοσυκλετιστική μας ζωή έχουμε ταξιδέψει και δεν έχουμε ταξιδέψει μόνοι μας αλλά σε ομάδα μοτοσυκλετών.

Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε τα σινιάλα που είναι απαραίτητα για την καλύτερη δυνατή συνεννόηση μεταξύ των μοτοσυκλετιστών μιας ομάδας ή ακόμα και 2 μοτοσυκλετών μόνο;  :thnk:

Παρόλο που οι χειρονομίες αυτές είναι μέρος της εξέτασης ενός μοτοσυκλετιστή εύκολα ξεχνιούνται και δεν τις χρησιμοποιούμε όταν πραγματικά είναι αναγκαίες.

Ας τα δούμε αναλυτικά παρακάτω και ας προσπαθήσουμε να τα εμπεδώσουμε με την ομάδα των ανθρώπων που συνήθως ταξιδεύουμε για να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη αλλά και για να μπορούμε να ταξιδέψουμε καλύτερα με μια ομάδα που πιθανόν δεν έχουμε ξαναγράψει km μαζί και να παραμείνουμε ασφαλείς ανά πάσα στιγμή!

Στις μέρες μας υπάρχουν οι ενδοσυνεννοήσεις των οποίων τα κόστη έχουν μειωθεί αλλά δεν είναι πάντα εφικτό να υπάρχουν σε μια ομάδα μοτοσυκλετιστών.



Ξεκινάμε λοιπόν:

1) Αριστερή στροφή: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την ομάδα ό,τι πρόκειται να στρίψουμε αριστερά. Το σινιάλο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για να οδηγήσουμε την ομάδα αριστερά, είτε για να στρίψουμε αριστερά μεμονωμένα από την ομάδα, ανάλογα αν είμαστε αυτοί που την οδηγούμε ή αν απλά ακολουθούμε. Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας το αριστερό μας χέρι ευθεία προς τα αριστερά με την παλάμη κάτω.




2) Δεξιά στροφή: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την ομάδα ό,τι πρόκειται να στρίψουμε δεξιά. Το σινιάλο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για να οδηγήσουμε την ομάδα δεξιά, είτε για να στρίψουμε δεξιά μεμονωμένα από την ομάδα, ανάλογα αν είμαστε αυτοί που την οδηγούμε ή αν απλά ακολουθούμε. Κάνουμε το σήμα λυγίζοντας τον αγκώνα μας 90 μοίρες και εν συνεχεία προτάσσοντας τη σφιγμένη μας γροθιά προς τον ουρανό.





3) Στάση: Σήμα με το οποίο ο αρχηγός της ομάδας ενημερώνει για στάση. Το σήμα αυτό πρέπει να προκαλέσει μια "αλυσιδωτή αντίδραση" ως και τον τελευταίο αναβάτη της ομάδας.
Κάνουμε το σήμα λυγίζοντας το χέρι μας 90 μοίρες, με την παλάμη ανοιχτή και με τα δάχτυλα να δείχνουν στο δρόμο.




4) Επιτάχυνση: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την υπόλοιπη ομάδα, ή μέρος αυτής που είναι πιο αργό, να επιταχύνει και να εναρμονιστεί με το ρυθμό της υπόλοιπης ομάδας.
Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας το χέρι μας και εν συνεχεία στρέφοντας την παλάμη μας με φορά προς τα πάνω.




5) Επιβράδυνση: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την υπόλοιπη ομάδα για απότομη επιβράδυνση καθώς τα φώτα των φρένων δεν είναι πάντα εφικτό να ενημερώσουν το σύνολο τη ομάδας άμεσα.
Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας το χέρι μας και εν συνεχεία στρέφοντας την παλάμη μας με φορά προς τα κάτω.





ΠΗΓΗ
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 23, 2020, 03:15:55 μμ από zisakos_1986 »


Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5494
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4685
6) Ακολουθήστε με: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την υπόλοιπη ομάδα για ένα νέο, συχνά αυτοδιορισμένο αρχηγό. Χρησιμοποιείται επίσης για την τμηματοποίηση μιας μεγαλύτερης ομάδας σε μικρότερες.
Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας το χέρι μας προς τα εμπρός από τον ώμο με την παλάμη με την παλάμη μας στραμμένη προς τα έξω.



7) Εσύ ηγήσου / ακολούθησε: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα (αναβάτη) είτε να ηγηθεί της ομάδας είτε να μας ακολουθήσει. H κίνηση αυτή χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος της αφορά την κίνησή μας να πλησιάσουμε δίπλα στον αναβάτη που θέλουμε να ηγηθεί ή να ακολουθήσει.
Στο δεύτερο μέρος κάνουμε το σήμα εκτείνοντας το χέρι μας και δείχνοντας τη μοτοσυκλέτα του και εν συνεχεία στρέφοντας το χέρι μας προς τα εμπρός. Επαναλαμβάνουμε την κίνηση έως ότου αντιληφθεί ο αναβάτης τί θέλουμε να πράξει.




8) Κίνδυνος στο οδόστρωμα: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε για πιθανό κίνδυνο στο οδόστρωμα. πρόκειται για κίνηση 2 σε 1. Αν ο κίνδυνος βρίσκεται στα αριστερά του δρόμου τότε δείχνουμε με το αριστερό μας χέρι. Αντίθετα αν ο κίνδυνος είναι στα δεξιά του δρόμου δείχνουμε με το δεξί μας πόδι.




9) Μονή στοίχιση: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε για το τρόπο που θα κινηθούμε.
Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας  τον δείκτη του αριστερού μας χεριού μπροστά και λυγίζοντας το χέρι μας προς τον ουρανό.




10) Διπλή στοίχιση: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε για το τρόπο που θα κινηθούμε.
Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας τον δείκτη και τον παράμεσο του αριστερού μας χεριού μπροστά και λυγίζοντας το χέρι μας προς τον ουρανό.

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 23, 2020, 01:08:05 πμ από zisakos_1986 »
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5494
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4685
11) Στάση ξεκούρασης: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την υπόλοιπη ομάδα για προσωρινή στάση ξεκούρασης.
Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας το χέρι μας αριστερά και με σφιγμένη γροθιά κάνουμε μικρές κινήσεις πάνω κάνω σαν να ανακατέυουμε ένα σπρέι χρώματος πχ. Επιλέγουμε ασφαλές σημείο ξεκούρασης χωρίς εμπόδια και με άνετο χώρο για το σύνολο των μοτοσυκλετών.



12) Στάση για να ξεδιψάσετε: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την υπόλοιπη ομάδα για προσωρινή στάση ξεδιψάσματος.
Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας το χέρι μας αριστερά και με υψωμένο τον αντίχειρα κάνουμε κίνηση προς το μπροστινό μέρος του κράνους (στόμα) προσομειώνοντας με τον αντίχειρα το καλαμάκι.




13) Ξεχασμένα ανοιχτά φλας: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε κάποιον αναβάτη ό,τι έχει ξεχάσει τα φλάς του ανοιχτά.
Κάνουμε το σήμα εκτείνοντας το χέρι μας αριστερά και ανοιγοκλοίνοντας την παλάμη μας.




14) Στάση στην άκρη: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την υπόλοιπη ομάδα για προσωρινή στάση εκτός αυτοκινητόδρομου, είτε άμεσα είτε στην επόμενη έξοδο.
Κάνουμε το σήμα αυτό σε περίπτωση που ο λόγος της στάσης δεν εχει να κάνει με καμία από τις δυο προηγούμενες στάσεις που εξηγήσαμε παραπάνω.




15) Μπλόκο εν όψει: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας για την παρουσίας αστυνομικών δυνάμεων.
Ο στόχος φυσικά να προσέξουμε και να διατηρήσουμε ασφαλή τα όργανα της τάξης κατά το πέρασμά μας :P . Σεβόμαστε του νόμους και τα όρια τχύτητας ;) .

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 23, 2020, 02:47:24 μμ από zisakos_1986 »
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5494
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4685
16) Ανεφοδιασμός καυσίμου: Σήμα με το οποίο ενημερώνουμε την υπόλοιπη ομάδα για την ανάγκη ανεφοδιασμού με βενζίνη της μοτοσυκλέτας μας.
Κάνουμε το σήμα δείχνοντας με το δείκτη το αριστερού μας χεριού το τεπόζιτο καυσίμου της μοτοσυκλέτας μας.





Όταν η σωστή επικοινωνία μεταξύ των μοτοσυκλετών είναι ζωτικής σημασίας, όπως για παράδειγμα κατά τη διάρκεια ταξιδιού με αρκετές μοτοσυκλέτες ή σε ένα track day τότε είναι πολύ σημαντικό να γίνεται μια συνάντηση πρίν από αυτά για να κοινοποιηθούν τα νέυματα/σινιάλα για την καλύτερη δυνατή συνεννόηση.


Παρακάτω συγκενρωμένα όλα σε ένα gif

« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 23, 2020, 03:07:26 μμ από zisakos_1986 »
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος Πυξιδας

  • ********
  • 4099
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: DORSODURO RED
  • Αντιδράσεις: +2307
Ωραίο ειναι,αρκει να πάμε και καμια βολτα να το εφαρμοσουμε :D
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 23, 2020, 03:13:10 μμ από zisakos_1986 »
το χειμερινο μπανιο αναζωογονει νου και σωμα
το καλοκαιρινο τα καιει

https://www.facebook.com/groups/54163270279/?ref=bookmarks

*

Αποσυνδεδεμένος ifylios72

  • *******
  • 1415
  • Φύλο: Άντρας
  • Η Τουόνο ή επι τάς
  • Μοντέλο μηχανής: CLIPUONO 1300
  • Αντιδράσεις: +123
Τέλειο, ειδικά το συγκεντρωτικό μπορούμε να το βγάλουμε και σε αυτοκόλλητο  :P :P :P :P

Εγώ νόμιζα πως το σήμα "στάση για ανεφοδιασμό" γίνεται με φωτογραφία του  AlexDorso  :P :P :P :P
Τουόνο και ξερό ψωμί ....

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης