0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

capo594

Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #15 - : Φεβρουάριος 07, 2009, 09:43:42 μμ »
Αυτα που διαβασα λιγο πιο πανω εμενα τουλαχιστον μου ακουγονται εξωφρενικα :sh% :shahea:. Αν μη τι αλλο προκαλουν πολλα και ευλογα ερωτηματα. :thnk: Θα ηθελα παρα πολυ να γνωριζω πια ειναι η ιδιοτητα του συγγραφεα  :thnk:και μετα να υοθετησω αυτην την τοποθετηση, :fl: και με την πρωτη ευκαιρια (γιατι αυτην την στιγμη υπαρχει τρομερη ελειψη χρονου) να διατυπωσω ερωτηματα :read:. :a009
Αν εννοεις το δικο μου ποστ δεν γνωριζω ποιος το εγραψε το αρθρο αλλα δεν λεει κατι εξωφρενικο κατα την γνωμη μου .!!!!
Τι θεωρεις εξωφρενικο????
Και παλι αν εννοεις το δικο μου ποστ δεν γνωριζω την ιδιοτητα του συγραφεα αλλα ουτε υιοθετω την αποψη του απλα το βρηκα  ενδιαφερον και σχετικο με το θεμα και το εβαλα....
 :bye:
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 07, 2009, 09:47:25 μμ από capo594 »

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #16 - : Φεβρουάριος 07, 2009, 10:47:31 μμ »
Γιαννο, το αρθρο μια χαρα ειναι ρε..Μην μασας...........
Απλα το θεμα δεν ειναι μονο η κινητικοτητα των "λαδοζωαριων" :P :P :P
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #17 - : Φεβρουάριος 08, 2009, 04:05:48 μμ »
τώρα υποτίθεται το ''εξαντλήσαμε'' το θέμα..?  :thnk:

άλλη μια φορά που ποτέ δεν βγαίνει άκρη με το θέμα... :psdof: :thnk:

*

capo594

Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #18 - : Φεβρουάριος 08, 2009, 04:51:30 μμ »
τώρα υποτίθεται το ''εξαντλήσαμε'' το θέμα..?  :thnk:

άλλη μια φορά που ποτέ δεν βγαίνει άκρη με το θέμα... :psdof: :thnk:
Καλα βαλε εσυ λαδια αυτοκινητου στο καπο και πες αποτελεσματα για να χουμε κατι χειροπιαστο και να μην μιλαμε με θεωριες και αγνωστων κειμενα....!!!!
Μια δοκιμη θα μας πεισει.....!!!!! :kalo:

*

giorgos mg

Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #19 - : Φεβρουάριος 08, 2009, 07:37:46 μμ »
εχω την τυχη να δω τι κανει σε ενα αυτοκινητο η αλλαγη λαδιου καθε 10.000 χλμ. ενω ο κατασκευαστης του αυτοκινητου δινει  αλλαγη καθε 5.000 χλμ.
πιστεψτε με δεν αξιζει...
ανοιξα το ψευτοκαπακο του κινητηρα (αυτο που καλυπτει τους εκκεντροφορους)
και ειδα απλα ενα ξεροψημενο μαυρο αψυχο πραγμα.....
πιανουν (μακα) τα κινουμενα μερη του κινητηρα!
εγω προσωπικα ειμαι ψειρας.
αλλαζω στα μισα χλμ απ οσα λεει ο κατασκευαστης λαδια.
και ποτε μα ποτε δεν θα λαμβανετε υπ οψιν τους κατασκευαστες λαδιων!!!
οτι λεει ο κατασκευαστης του μοτοριου!!!!
τι ειναι οι κινητηρες?? δεν αντεχουν ολοι τα ιδια!!
μην τα βαζουμε σε ενα σακο ολα.
οσο για τα λαδια αυτοκινητου,θα σας πω.
τα λαδια μοτοσυκλετων εχουν και συγκεκριμενα προσθετα για τα κιβωτια ταχυτητων.
δεν εχει τυχει σε κανεναν με το που αλλαξε μαρκα λαδιων να μαλακωσει κα το σασμαν?
δεν αναρωτηθηκε γιατι? :thnk:
 :bye:
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 08, 2009, 10:05:43 μμ από giorgos mg »

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #20 - : Φεβρουάριος 08, 2009, 08:55:32 μμ »
τώρα υποτίθεται το ''εξαντλήσαμε'' το θέμα..?  :thnk:

άλλη μια φορά που ποτέ δεν βγαίνει άκρη με το θέμα... :psdof: :thnk:
Καλα βαλε εσυ λαδια αυτοκινητου στο καπο και πες αποτελεσματα για να χουμε κατι χειροπιαστο και να μην μιλαμε με θεωριες και αγνωστων κειμενα....!!!!
Μια δοκιμη θα μας πεισει.....!!!!! :kalo:

 :ke: :ke: :ke:  μπριτς....

*

Αποσυνδεδεμένος mak74

  • ***
  • 183
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #21 - : Φεβρουάριος 08, 2009, 11:32:36 μμ »
Βρηκα αυτο και ειναι αρκετα κατατοπιστικο...παντως ολοι λιγο πολυ ειμαστε θυματα μαρκετινγκ πιστευω  αφου ακολουθουμε πιστα αυτα που προτεινει ο κατασκευαστης για την λειτουργια και συντηρηση !!!!!Ξεχναμε οτι ο κατασκευαστης θελει να τα αρπαξει οπως ολοι σε αυτον τον κοσμο αλλα ακομα και αν το θυμηθουμε δεν θα παρουμε το ρισκο να τον αγνοησουμε και να γινουμε υπευθυνοι για τις συνεπειες που θα επελθουν στο προιον που αγορασαμε με τα ευρουλακια μας ......

Οχι φιλε μου δεν αναφερωμαι σε εσενα, σεβομαι την αποψη ολων εδω μεσα ειτε διαφωνω ειτε οχι. Το σχολιο μου αφορουσε το περιεχομενο του pdf που ανεβασες.  :bonjour:
Ας το πιασουμαι απο την αρχη:

"Όσα θέλετε να ξέρετε για το λάδι της μηχανής σας
Οι νέες προδιαγραφές ζητούν λάδι με προδιαγραφές SJ ενώ μέχρι τώρα είχαμε λάδι με προδιαγραφές SG και SH. Οι νέες προδιαγραφές υποχρεώνουν από τις πετρελαιοβιομηχανίες να μειώσουν αισθητά τα ποσοστά πρόσθετων Φωσφόρου και Ψευδαργύρου στην σύσταση του λαδιού και εάν είναι δυνατόν να προστεθούν και ειδικά αντιτριβικά πρόσθετα ώστε να υπάρχει και οικονομία στην κατανάλωση βενζίνης περίπου 1%, οπότε το λάδι αυτό έχει και τον χαρακτηρισμό EC (Energy conserving). Ο λόγος είναι πρώτον οικολογικός και δεύτερον για να προφυλαχθούν οι καταλύτες από τον φώσφορο πού τους καταστρέφει. (Θυμάστε τις πρόσφατες διαφημίσεις για τα "καταλυτικά" λάδια; αυτό ήταν όλο το μυστήριο).
Καλά θα πείτε, και τι μας νοιάζει εμάς σαν μοτοσικλετιστές οι νέες προδιαγραφές των αυτοκινητιστικών λαδιών. Ξεφουρνίζουμε μέχρι και διπλάσια χρήματα για να αγοράσουμε ειδικό μοτοσικλετιστικό λάδι και να διατηρήσουμε την πανάκριβη μηχανή μας σε καλή κατάσταση. Δεν μας αρέσει το ακριβό λάδι αλλά έτσι πρέπει και έτσι κάνουμε σαν καλά παιδιά, αφού όλοι το λένε, περιοδικά, διαφημίσεις, οι φίλοι μας, ο μηχανικός μας, κλπ.
Ε, λοιπόν μάθετε μια για πάντα το πιο καλοφυλαγμένο μυστικό στην πρόσφατη ιστορία του μοτοσικλετισμού. Tα αυτοκινητιστικά λάδια είναι το ίδιο καλά για την μηχανή σας ή και σε μερικές περιπτώσεις καλύτερα. Συγκεκριμένες ιδιότητες πού θα έπρεπε να έχουν επιπλέον τα ειδικά μοτοσικλετιστικά λάδια είναι ασήμαντες. Και το πιο σημαντικό είναι κατά πολύ φθηνότερα.
Αμερικάνοι μοτοσικλετιστές, χρησιμοποιούν αυτοκινητιστικά λάδια εδώ και χρόνια. Γνωστό παράδειγμα είναι ένα CBR900RR πού ανήκει σε κάποιον Mike Case από το Los Angeles και είχε εμφανιστεί στις σελίδες του περιοδικού Sport Rider γιατί είχε ήδη συμπληρώσει 100.000 μίλια (160.000 χλμ) χρησιμοποιώντας αυτοκινητιστικό λάδι και μάλιστα κοινό και όχι συνθετικό. Από τότε το μηχανάκι έχει συμπληρώσει 200.000 μίλια (320.000 χλμ.!!!!!!) και είναι σε άριστη μηχανολογική κατάσταση. Αυτοί λοιπόν δεν είχαν την απορία εάν θα χρησιμοποιήσουν αυτοκινητιστικό λάδι αλλά εάν οι νέες προδιαγραφές θα έχουν κάποια παρενέργεια στις μοτοσικλέτες.
1. Τι ισχυρίζονται οι πετρελαιοβιομηχανίες σχετικά με τις ιδιότητες των λαδιών τους πού είναι ειδικά για μοτοσικλέτες και γιατί επιμένουν. Πού έχουν δίκιο και πού υπερβάλουν. Το έχουμε ακούσει πάμπολλες φορές ότι τα μοτοσικλετιστικά λάδια είναι διαφορετικά γιατί έχουν ειδική σύνθεση ώστε να αντέχουν στις συνθήκες μέσα σε μία μοτοσικλέτα οι οποία (εκτός από λίγες εξαιρέσεις) γυρνούν με περισσότερες στροφές αλλά κυρίως έχουν υγρούς συμπλέκτες και εκτός αυτού το ίδιο λάδι λιπαίνει και το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το λάδι να χάνει τις ιδιότητες ροής του (Viscosity) σύντομα καθώς και την συνοχή του με αποτέλεσμα να διασπάται ή μεμβράνη προστασίας.
Άρα σας δίνουμε ειδικό λάδι και ξενοιάζετε.
Ενα αυτοκινητο  χρειαζεται για να λειτουργει λαδι sae 5-20w για την μηχανη και βαλβολινη για το σασμαν sae 75. Μια μηχανη χρειαζεται και για τα δυο ΕΝΑ και μονο λαδι sae 15-50w απο το ποιο εχουμε την απαιτηση να λιπαινει σωστα, να κανει το σασμαν να λειτουργει και τον συμπλεκτη να μην πατηναρει και ολλα αυτα κατω απο αλλους ρυθμους περιστροφης. Θελουμε να παμε και ταπα κιολας;..... :tez:
Χωρίς τα στοιχεία των βιομηχανιών να είναι απαραίτητα λάθος, τελικά οι διαφορές μεταξύ των λαδιών για αυτοκίνητα και για μοτοσικλέτες είναι μικρότερες από ότι μας κάνουν να πιστεύουμε.
Πρόσθετα Στοιχεία:
Ισχυρισμός:
Οι πετρελαιοβιομηχανίες ισχυρίζονται ότι τα νέα αυτοκινητιστικά λάδια με προδιαγραφή SJ είναι ακόμη πιο ακατάλληλα για τις μηχανές διότι έχουν λιγότερα πρόσθετα φωσφόρου (ZDDP) κυρίως αλλά και ψευδαργύρου, λόγω των καταλυτών, τα οποία είναι σημαντικά συστατικά για την προστασία του κινητήρα.
Ουσία:
Αν και η ποσότητα ZDDP είναι ελαφρώς μεγαλύτερη στα μοτοσικλετιστικά λάδια εξακολουθεί να υπαγορεύεται από τις προδιαγραφές του κράτους και δεν έχουν μεγάλες διαφορές. Εξάλλου υπάρχουν μηχανές όπως BMW,HONDA και YAMAHA πού έχουν καταλύτες και όλο και αυξάνονται με τα αυστηρότερα οικολογικά μέτρα σε Ευρώπη και Αμερική.
Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι το ZDDP είναι ένα πρόσθετο για την έσχατη ανάγκη της τριβής μετάλλου με μέταλλο όταν για κάποιο λόγο χάσουμε την μεμβράνη του λιπαντικού μας. Βέβαια για περιορισμένο χρόνο και εάν το λάδι μας κάνει την δουλειά του χωρίς απρόοπτα όπως μία διαρροή, δεν θα χρειαστούμε αυτή την ιδιότητα κάτω από τις καθημερινές συνθήκες.
Σημείωση:
Είναι αλήθεια ότι σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, και όταν τα λάδια SJ έχουν και τα αντιτριβικά για την μείωση της κατανάλωσης, υπάρχει η περίπτωση να μην συμπλέκει η μίζα και να γυρνάει τρελά. Υπήρξε τέτοια περίπτωση σε Honda Goldwing αλλά δεν σημαίνει ότι δημιουργείται ζημιά, απλώς άλλαζαν λάδι και δούλευε κανονικά.
Χαρακτηριστικά: Ισχυρισμός:
Οι μοτοσικλέτες λειτουργούν σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες και περισσότερες στροφές άρα χρειάζονται λιπαντικά με πιο ακριβά πολυμερή για μεγαλύτερη αντοχή μεμβράνης από τα αυτοκίνητα.
Ουσία:
Αυτό ήταν αλήθεια 10 με 20 χρόνια νωρίτερα, όπου τα αυτοκίνητα πράγματι δούλευαν με χαμηλότερες στροφές, αλλά τώρα με τα πολυβάλβιδα (για να μην πούμε και τα τούρμπο) αυτοκίνητα και την εξέλιξη των πετροχημικών οι διαφορές έχουν εν πολλοίς εξαλειφθεί. τα λάδια τύπου SG και SJ είναι κατά πολύ ανώτερα από τα παλαιότερα SE και SF αλλά οι κατασκευαστές εξακολουθούν να συγκρίνουν τα μοτοσικλετιστικά λάδια με τα παλαιότερα αυτοκινητιστικά για να μας πείσουν για την ανωτερότητά τους.
2. Τι έχει αποκαλυφθεί σε ανεξάρτητες έρευνες
Ισχυρισμός:
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό πού τα ακριβότερα πολυμερή έχουν να καταπολεμήσουν είναι εκτός από την διατήρηση της λιπαντικής μεμβράνης, η αντοχή στην αυξημένη φθορά πού προκαλούν τα κιβώτια ταχυτήτων πού έχει σαν
αποτέλεσμα να χαλάνε τα χαρακτηριστικά ροής του λαδιού. Είναι το ιξώδες πού λέμε στην Ελλάδα στα Αγγλικά Viscosity, και είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του λαδιού.
Αυτό είναι και το πιο διαφημισμένο χαρακτηριστικό, τα κιβώτια ταχυτήτων μας λοιπόν είναι πού μας κάνουν να τρέχουμε να πάρουμε το ακριβό λάδι ειδικό για μηχανές. Για αυτό το θέμα, το Motorcycle Consumer News είχε επαφή με τον John Woolum καθηγητή Φυσικής του Πανεπιστημίου του Los Angeles ο οποίος είναι ο ίδιος μοτοσικλετιστής αλλά και την εποχή εκείνη ξεκινούσε με δική του πρωτοβουλία σχετικές μελέτες.
Χρησιμοποίησε πέντε διαφορετικά λάδια σε μία μοτοσικλέτα Honda V65 Sabre.
Παρτε μια γευση της μοτο για την οποια μιλαμε:http://www.youtube.com/watch?v=tuBniWfx44o&feature=related
Η μοτοσυκλετα ειναι μοντ. απο 83 εως 88. Φανταστειτε η ερευνα  :pray:

Τρία αυτοκινητιστικά :
Castrol GTX 10W40 (ορυκτέλαιο πολύ φθηνό πού εισάγεται και στην Ελλάδα 900δρχ/λίτρο).
Castrol Syntec 10W40 συνθετικό
Mobil 1 15W50 συνθετικό
Δύο μοτοσικλετιστικά:
Spectro 4 10W40 ορυκτέλαιο
Honda HP4 10W40 ημισυνθετικό
Χωρίς να σας κουράσω με τις λεπτομέρειες της έρευνας θα σας πω μόνο ότι ελέγχθηκε η ροή του καθενός στα 0 χιλιόμετρα και μετά στα 800 μίλια (1280 χλμ) και στα 1500 μίλια (2400 χλμ). Για την ακρίβεια μετρήθηκε η κινηματική ροή πού είναι η σχέση ροής δια την πυκνότητα του υγρού) Το νούμερο πού βγαίνει εκφράζει το ποσοστό ροής πού παραμένει στις ιδιότητες του λαδιού ξεκινώντας από 100% στα 0 χλμ.
Δηλαδή στον πίνακα πού ακολουθεί το Castrol GTX για παράδειγμα στα 1280χλμ. Έχει διατηρήσει την ροή του στο 72,2% ή με άλλα λόγια έχει χάσει το 27,8% της δυνατότητάς του να εξακολουθεί να ρέει στα διάφορα σημεία του κινητήρα μας.
0 χλμ.
1280χλμ.
2400χλμ.
MOBIL 1
100%
86,6%
83%
CASTROL SYNTEC
100%
78,1%
74,5%
CASTROL GTX
100%
72,2%
68%
HONDA HP4
100%
69,2%
65,6%
SPECTRO 4
100%
68%
63,9%
Aπό τα παραπάνω φαίνεται ότι τα αυτοκινητιστικά λάδια προσφέρουν όχι μικρότερη λίπανση αλλά αντιθέτως μεγαλύτερη από τα εξειδικευμένα μοτοσικλετιστικά λάδια, όταν χρησιμοποιούνται σε μοτοσυκλέτες.
Αυτο μπορω μεχρι ενος σημειου να το δεχτω απ' την στιγμη που εκεινη την εποχη οι επιλογες σε λαδια μοτοσυκλετας αλλα και η τεχνολογια (λαδιων και μοτοσυκλετων) ηταν σε πολυ χαμηλο επιπεδο. Το παραπανω τεστ ομως αφορα το σε τι κατασταση βρεθηκε το λαδι. Δεν μας λεει πουθενα σε τι κατασταση βρεθηκε το μοτερ υστερα απο αυτο εφοσον τα χιλιομετρα ηταν πολυ λιγα για να δειξει. Επισεις δεν ξερουμε ποιες ηταν οι επιδοσεις του μοτερ (κρυο ξεκινημα, καταναλωση, τελικες, επιταχυνσεις, αποδωση ειτε σε χαμηλη ειτε σε υψηλη θερμοκρασια κ.α.) πριν και μετα την τοποθετηση του αυτοκινητολαδου. Και τελος, σε γενικες γραμμες πρεπει να ξερουμε πως ειναι αλλη η σχεση συμπιεσης ενος αυτοκινητου και αλλη μιας μοτοσυκλετας. :thnk:
Δεύτερον ότι τα συνθετικά είναι ανώτερα, τουλάχιστον στην σημαντική ιδιότητα της ροής. Μια και το Mobil 1 φάνηκε τόσο ανώτερο, παρέμεινε στην μηχανή μέχρι τα 2500 μίλια (4000 χλμ) και έγραψε μία κινηματική ροή του 79,1%.
Παρεμπιπτόντως, η μεγαλύτερη απώλεια ροής γίνεται στα πρώτα χιλιόμετρα χρήσης. Το πρόβλημα λοιπόν πού αντιμετωπίζει ένας μοτοσικλετιστής, δεν είναι κάποια έλλειψη λαδιών για την μηχανή του γιατί σε όποιο κατάστημα και να μπει, θα δει πληθώρα ειδικών λαδιών για την μηχανή του, συνθετικά ή μη, τα οποία κοστίζουν λίγο ή πολύ πιο ακριβά από τα αυτοκινητιστικά. Ο λόγος είναι το ότι ενώ η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης αποδίδουν μικρά σχετικά ποσοστά κέρδους στις πετρελαιοβιομηχανίες, αντιθέτως είναι ελεύθερες να κοστολογήσουν όσο θέλουν τα λιπαντικά και εκεί έχουν τα μεγαλύτερα κέρδη.
Κάθε λογής εταιρεία, αυτοκινήτων μοτοσικλετών, ανεξάρτητες, πετρελαιοβιομηχανίες, όλοι τρέχουν ποιος θα πουλήσει το δικό τους λιπαντικό. τα περιοδικά είναι γεμάτα διαφημίσεις και ειδικά οι μοτοσικλετιστές αντιμετωπίζουν τις υψηλότερες τιμές.
Δεν χρειάζεται να είμαστε ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ'αλεύρι αλλά όταν δεν υπάρχουν αποδεδειγμένα συγκεκριμένα προτερήματα των μοτοσικλετιστικών λαδιών έναντι των αυτοκινητιστικών, θα προτιμήσουμε τα δεύτερα πού είναι σαφώς φθηνότερα. Εγώ χρησιμοποιούσα Mobil1 στο Honda XLR250 πού είχα κάμποσα χρόνια και είχα κάνει 60.000 χιλιόμετρα χωρίς ένα πρόβλημα και εννοώ κανένα πρόβλημα.
Κανενας δεν ειπε οτι το λαδι του αυτοκινητου δεν ειναι λαδι για κινητηρες. Η διαφορα ειναι οτι δεν ειναι το καταληλοτερο λαδι για χρηση στην μοτοσυκλετα συγκεκριμενα. Δεν θα προξενησει ζημια σε μια λογικη χρηση, αλλα δεν θα μας παρεχει την προστασια που χρειαζομαστε στο μοτερ οταν την ιδια στιγμη εμεις θελουμε και να το στιψουμε  σε βολτα πολεμικη εχοντας το στους κοφτες ολη την ωρα.
3. Εφόσον έχουμε μεγαλύτερες επιλογές, τι να προτιμήσουμε συνθετικό ή απλό;
Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα φαίνεται ότι το συνθετικό έχει μεγαλύτερη ικανότητα να διατηρεί τα χαρακτηριστικά ροής από το ορυκτέλαιο.
Επιπλέον ας να δούμε με ποιο τρόπο ένα λάδι γίνεται πολύτυπο (Multy-viscosity). Με την προσθήκη πολυμερών σε ένα ελαφρύ λάδι 5W, 10W, 20W εμποδίζεται να γίνει πολύ λεπτό όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία. Με αποτέλεσμα στους 100 βαθμούς Κελσίου να έχει λεπτύνει όσο το μεγαλύτερο νούμερο. Με άλλα λόγια μπορούμε να σκεφτούμε ένα λάδι 20W-50 σαν ένα 20άρι πού θα λεπτύνει μέχρι 50 όταν ζεσταθεί.
Το πρώτο νούμερο το διαλέγουμε σε σχέση την χαμηλότερη εξωτερική θερμοκρασία πού θα συναντήσουμε. Δηλ. 5W για -25C , 10W για -20C , 15W για -15C και 20W για -10C Με αυτό στο μυαλό είναι σίγουρα υπερβολή να διαλέξουμε κάτω από 20W για τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας και μπορώ να φανταστώ μόνο κάποιον από το Νευροκόπι για παράδειγμα να χρησιμοποιεί 15W ή 10W μέσα στο καταχείμωνο.
Αλλά και όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά του τύπου του λαδιού από το μικρότερο στο μεγαλύτερο νούμερο, τόσο περισσότερα πρόσθετα πρέπει να χρησιμοποιηθούν κάτι πού μειώνει την ικανότητα του λαδιού να κάνει την βασική του δουλειά πού είναι να λιπάνει.
Προτιμήστε λοιπόν ένα λάδι 20W πού να μην γίνεται πάνω από 50. Με άλλα λόγια η μεγαλύτερη διαφορά να είναι 30 νούμερα. Από την άλλη όμως τα συνθετικά δεν έχουν ανάγκη τόσων πρόσθετων για να γίνουν πολύτυπα και έτσι έχουν την δυνατότητα να λιπαίνουν καλύτερα στην ίδια κατηγορία ενός ορυκτέλαιου.
Τα συνθετικά είναι συνολικά καλύτερα, γιατί σύμφωνα με όλες τις πηγές έχουν μεγαλύτερη αντοχή στην οξείδωση λόγω υψηλής θερμοκρασίας, υψηλή αντοχή μεμβράνης. Λίγα κατάλοιπα και καλύτερη ροή σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία (αν και το τελευταίο είναι σχεδόν άχρηστο στην Ελλάδα.) Αξίζουν όμως τα παραπάνω χρήματα; Σύμφωνα και με μία εναλλακτική γνώμη αν συγκρίνουμε την επιπλέον αξία των συνθετικών σε σχέση με ένα πολύ καλής ποιότητας ορυκτέλαιο, τα επιπλέον χρήματα θα τα χρησιμοποιούμε να αλλάζουμε τα ορυκτέλαιο πιο συχνά και έτσι η διαφορά στην ουσία είναι αρκετά μικρή. Βέβαια και οι δύο εκλογές είναι καλές και η απόφαση παραμένει στον μοτοσυκλετιστή.
4. Εκλογές πού δεν φανταζόμασταν και διάφορα ακριβά πρόσθετα πού κυκλοφορούν στην αγορά.
Δεν θα το φανταζόμουν αν δεν το είχα διαβάσει. Στην Ελλάδα τουλάχιστον είναι εντελώς αδοκίμαστο και δεν πρόκειται να είμαι ο πρώτος που θα το κάνει.
Όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές διαθέτουν λάδια για αυξημένη χρήση σε αντίξοες συνθήκες ,διατίθενται σε μεγάλες συσκευασίες (θα το ψάξω πόσο μεγάλες) και προτιμούνται για επαγγελματικές χρήσεις συμπεριλαμβανομένων και φορτηγών. Ένα τέτοιο για παράδειγμα είναι το Delvac1300 Super ή Delvac 1 από την Mobil. Το δεύτερο είναι παρόμοιο με το Mobil 1 αλλά σε χαμηλότερη τιμή λόγω της αγοράς πού διατίθεται.
Και εγώ ξαφνιάστηκα όταν άκουσα ότι μπορώ να βάλω λάδι φορτηγού στην μηχανή μου (δεν θα μπορούσαν να είναι πιο ανομοιογενή οχήματα) αλλά σύμφωνα και με πηγές μέσα στη Mobil είναι περίφημο εναλλακτικό λάδι για μηχανές. Θα περιμένω να ακούσω περισσότερα σχετικά με αυτό το θέμα.
Τέλος μία σημείωση σχετικά με τα διάφορα πρόσθετα τύπου SLIK πού υπόσχονταιτον ουρανό με τ'άστρα. Μην το κάνετε.  Όχι μόνο πετάτε τα λεφτά σας χωρίς λόγο Διαφωνω καθετα.αλλά και μπορεί να αντιδράσουν με τα πρόσθετα πού ήδη έχει το λάδι σας και να έχετε χειρότερο αποτέλεσμα. Αυτο δεν αποκλειεται οπως το ιδιο μπορει να συμβει οταν μπερδευουμε διαφορα λαδια
5. Τι γίνεται με τις "άλλες" μηχανές;
Μια και είμαι κάτοχος BMW αυτο τα λεει ολλα έχω μια από τις μηχανές πού έχουν όχι μόνο ξηρό συμπλέκτη αλλά και ξεχωριστή λίπανση κιβωτίου Το ίδιο και τα Moto Guzzi). Άρα όχι μόνο δεν χρειάζεται να διστάσω να χρησιμοποιήσω αυτοκινητιστικό λάδι αλλά σχεδόν επιβάλλεται. Φυσικά η BMW όπως και άλλοι κατασκευαστές διαθέτει δικό της λάδι και το εξουσιοδοτημένο συνεργείο χρησιμοποιεί μόνο αυτό, πού είναι οπωσδήποτε "αυτοκινητιστικού", ας το πούμε έτσι, τύπου αν και μόλις είπαμε ότι οι διαφορές είναι ασήμαντες. Φυσικά το λάδι της BMW θα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε φωσφορούχα πρόσθετα γιατί τώρα βγάζει όλα της τα μοντέλα και με καταλύτη.
Σημερα που μιλαμε ολλες οι μηχανες ειναι με καταλυτη.
Σε ολλα τα αλλα λιγο πολυ συμφωνουμε
"


Το εξωφρενικο στην ολλη υποθεση ειναι οτι οι εταιρειες που κατασκευαζουν λαδια μοτοσυκλετας (silkolene, motul, valvoline κ.α.) ή δημιουργουν μια νεα γραμμη παραγωγης δαπανωντας τεραστια ποσα για να τα κανουν χειροτερα  :sh%βαση του τεστ που ειδαμε πιο επανω και να μας παρουν τα παραπανω χρημματα γιατι ειμαστε ζωα και ετσι μας αξιζει :fl:, ή απλουστατα δεν κατασκευαζουν αλλα λαδια, αλλα απλα συκευαζουν τα λαδια αυτοκινητου σε συσκευασιες λαδιων μοτοσυκλετας και τελικα μας ξαναπερνουν τα λεφτα γιατι εμεις ειμαστε ζωα και ετσι μας αξιζει οποτε και το παραπανω τεστ δεν εχει λογικη :mlk.
Αυτα τα ολιγα απο εμενα και αν θυμιθω κατι αλλο θα επανελθω............ :bye:
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 08, 2009, 11:38:49 μμ από mak74 »

*

dimzaf

Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #22 - : Φεβρουάριος 09, 2009, 10:29:59 πμ »
Πες μας και κάθε πόσα χλμ τα άλλαζες τα λάδια αυτά να βγάλουμε πιο ολοκληρωμένο συμπέρασμα....

Περίπου κάθε 5.000 χλμ συμπλήρωμα και κάθε 10.000 αλλαγή μαζί με φίλτρο. (για το Τενερέ αναφέρομαι)


*

mariosvass

Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #23 - : Φεβρουάριος 15, 2009, 01:31:37 μμ »
Δεν θα απαντήσω στο ακριβές ερώτημα που θέτει ο Themis, αλλά θα κάνω μία λίγο διαφορετική τοποθέτηση.
Έχω την τύχη μιας και ο πατέρας μου δούλευε στην μεγαλύτερη Ελληνική εταιρεία πετρελαίου για 30 χρόνια, να γνωρίζω από την πηγή κάποια πράγματα. Έχοντας κάνει ατελείωτες συζητήσεις για λάδια, βενζίνες (άλλο τρελό θέμα!) κτλπ, με ανθρώπους οι οποίοι ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ και έχουν σπουδάσει το αντικείμενο (πχ Χημικοί μηχανικοί) έχω εν τάχει να καταθέσω τα εξής:

Τα λάδια είναι το "τελευταίο" προιόν το οποίο παράγουν αυτές οι εταιρείες και υπάρχει σε αφθονία, δλδ παράγουν περισσότερο από το οποίο χρειάζονται. Αυτό γίνεται γιατί κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας στην υψικάμινο "περισσεύει" αρκετή πρώτη ύλη που στη συνέχεια μεταφέρεται σε άλλες δεξαμενές, αναμιγνύεται με πρόσθετα και τελικά παράγονται τα λάδια.
Για λόγους marketing, όχι μόνο των εταιρειών πετρελαίου, το προιόν αυτό πρέπει να καταναλωθεί.
Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες συστήνουν αλλαγή λαδιών στα 7.500 ή στα 10.000 ή στα 15.000χλμ.  Κατανάλωση του προιόντος.
Η δουλειά του λαδιού ποια είναι ουσιαστικά? --> Να δημιουργήσει ένα "φιλμ" μεταξύ των μετάλων του κινητήρα.
Βάσει λοιπόν μελετών, (οι οποίες δεν βγαίνουν προς τα έξω εννοείται...) αυτό το "φίλμ" έχει ελάχιστο χρόνο ζωής τα 50-60.000 χλμ στο πιο απλό λάδι.
Γιατί λοιπόν κύριοι να αλλάξω τελικά τα λάδια μου?? (μιλάμε βέβαια για κινητήρες χωρίς απώλειες λαδιού....)  :psdof:
Αυτά τα ολίγα για τα λάδια λοιπόν... Δεν είμαι ειδικός, μεταφέρω στοιχεία από ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενο, κι αν έχω κάνει κάποιο λάθος...συγχωρέστε με! Τη βασική ιδέα όμως σας την μετέφερα!

Όσο για το θέμα λάδια αυτοκινήτου σε μοτοσυκλέτα δεν μπορώ να πω κάτι με σιγουριά, μιας και δεν έχει τύχει ποτέ να κάνω τέτοια κουβέντα, αλλά μπορώ να σας πω με απόλυτη σιγουριά και ειλικρίνεια ό,τι παλαιότερα που είχα ένα Super Tenere 750 στην κατοχή μου το τάιζα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ λάδια αυτοκινήτου. ΗΜΙΣΥΝΘΕΤΙΚΑ!  :kalo:
Γιατί? Άλλες εποχές... Είχα 40-50 κιλά από αυτά τα λάδια στο υπόγειο του σπιτιού μου (δωρεάν από την εταιρία), και γενικώς τα φράγκα δεν περίσσευαν...
Επί 40-45.000 χλμ που το είχα στην κατοχή μου ΔΕΝ έκανε ούτε κιχ.  :ohyes:

MARKETING κύριοι.  Να έχετε πάντα στο μυαλό σας αυτή τη λέξη.
!!!Ειδικά αν μιλάμε για ΛΑΔΙΑ και ΒΕΝΖΙΝΕΣ!!!!

Πες μας και κάθε πόσα χλμ τα άλλαζες τα λάδια αυτά να βγάλουμε πιο ολοκληρωμένο συμπέρασμα....

Το λαδι ειναι οντως ενα προιον που παραγεται σε αφθονια.Ξεχνας ομως κατι.Αυτο ειναι το πρωτογενες ορυκτελαιο.Τετοιο λαδι χρησιμοποιουμε μονο στις ραπτομηχανες και στα αλυσοπριονα για την λιπανση της αλυσιδας.Απο το πρωτογενες ορυκτελαιο μεχρι αυτο που θα βαλεις στο οχημα σου (αυτοκινητο η μηχανη) η αποσταση ειναι μεγαλη.Καθε λαδι εμπλουτιζεται με ορισμενα προσθετα ουτος ωστε να μπορει να ανταπεξελθει στο εργο του.Ποιο ειναι αυτο το εργο του;
1.Μειωνει τις τριβες αναμεσα στις μεταλλικες επιφανειες,γιατι σχηματιζει αναμεσα τους ενα προστατευτικο φιλμ.
2.Στεγανοποιει το εμβολο με τον κυλινδρο και εμποδιζει τα αερια να περασουν στο στροφαλοθαλαμο.
3.Απορροφα τις κρουσεις μεταξυ των τριβωμενων μερων του κινητηρα και εται ελαττωνεται ο θορυβος που δημιουργειται απο αυτες
4.Ψυχει τα κουζινετα του στροφαλου και του εκκεντροφορου,τα εμβολα και τους κυλινδρους γιατι απαγει καποια ποσα θερμοτητας απο τις βαλβιδες,τα εμβολα και τους κυλινδρους
5.Καθαριζει τις επιφανειες που λιπαινονται,γιατι το λαδι που κυκλοφορει φιλτραρεται συνεχεια,ενω μεταφερει τις διαφορες ακαθαρσιες στα φιλτρα του συστηματος λιπανσης
6.Προστατευει τα μεταλλα του κινητηρα απο την οξειδωση και τη διαβρωση.
Οι βασικοτερες ιδιοτητες των λαδιων ειναι
1.Ο δεικτης ιξωδους (SAE) που μας δειχνει ποσο λεπτορευστο η παχυρευστο ειναι ενα λαδι
2.Η αντοχη στην οξειδωση.Το λαδι οταν λειτουργει ο κινητηρας δεν πρεπει να αλλαζει χημικη συσταση και κυρια δεν πρεπει να οξειδωνεται.Η οξειδωση του προερχεται απο την υπαρξη διαφορτων χημικων ενωσεων μεσα σε αυτο.Οι ουσιες αυτες προκαλουν διαβρωση των μεταλλικων μερων.
3.Απορρυπαντικοτητα-διασκορπισμος.Αυτες ειναι οι ιδιοτητες του λαδιου που χαρακτηριζουν τη δυνατοτητα του να συγκρατει τα αιωρουμενα σωματιδια μεσα στη μαζα του ,οπως τα γρεζια των τριβωμενων επιφανειων και τα διαφορα καταλοιπα της καυσης.Ετσι τα ξενα σωματιδια φτανουν με το λαδι στο φιλτρο,οπου και συγκρατουνται.Απο αυτες τις ιδιοτητες το λαδι μαυριζει.Αν δε μαυριζει το λαδι μετα απο ορισμενη χρηση ,δημιουργουνται υποψιες οτι αυτο δε διαθετει τις απαιτουμενες ιδιοτητες καθαρισμου.
4.Θερμοκρασια αναφλεξης.Το λαδι πρεπει να αντεχει σε υψηλη θερμοκρασια.Με την υψηλη θερμοκρασια εξατμιζονται τα πτητικα συστατικα του και αναφλεγονται,το λαδι καιγεται,το παχος της λιπαντικης μεμβρανης μειωνεταικαι οι μεταλλικες επιφανειες φθειρονται.Οσο καλυτερης ποιοτητας ειναι το λαδι,τοσο μεγαλυτερες ειναι οι θερμοκρασιες αναφλεξης.
5.Ειδικη θερμοτητα.Η ειδικη θερμοτητα χαρακτηριζει την ψυκτικη ικανοτητα του λαδιου.Οσο μεγαλυτερη ειναι η ειδικη θερμοτητα του ,τοσο μεγαλυτερη ειναι η ικανοτητα του να διωχνει τη θερμοτητα απο τις τριβομενες επιφανειες και να τις μεταφερει στο καρτερ.
Αυτα ειναι τα γενικα για τα λαδια.Το πως ο καθε κατασκευαστης λαδιων καταφερνει να δωσει τα παραπανω συστατικα στα λαδια και σε τι βαθμο,ειναι θεμα των προσθετων που χρησιμοποιει και του επιπεδου της εξελιξης στο οποιο εχει φτασει.Καθε λαδι το οποιο εχει χαρακτηριρισμο SAE,API η CCMC εχει περασει τα τεστ τα οποια θετει ο καθε οργανισμος για την πιστοποιηση του.Προσοχη ομως.Αναφερομαστε στις μινιμουμ προδιαγραφες.Ακομα και στην ιδια εταιρια υπαρχουν δυο η και περισσοτερα λαδια με SAE πχ 10w/40 και διαφορα τιμης περιπου 3 ευρω το λιτρο.Αυτο βεβαια δε σημαινει οτι η εταιρια μας κοροιδευει,απλα στη μια περιπτωση το λαδι καλυπτει τις προδιαγραφες ενω στην αλλη τις υπερκαλυπτει.Τωρα οσον αφορα τα λαδια αυτοκινητων και μοτοσυκλετων σαφως και δεν πρεπει να ειναι τα ιδια.Τα αυτοκινητα εχουν σημαντικα μικροτερες απαιτησεις σε λιπανση καθως και σε μικροτερους ρυθμους περιστροφης δουλευουν και το κυριοτερο διαχωρισουν τη λιπανση σασμαν με μηχανης.Σε ενα τυπικο αυτοκινητο εχουμε περιπου 3 λιτρα λαδι μονο για τον κινητηρα και αλλα 2 μονο για το κιβωτιο.Επιπλεον το λαδι του κιβωτιου ειναι βαλβολινη,δηλαδη χοντρο λαδι προοριζομενο για υψηλες καταπονισεις μεταξυ γραναζιων.Αντιθετα στη μοτοσυκλετα εχουνε περιπου 3 λιτρα λαδι για να λιπανουν εκκεντροφορους,κουζινετα και γενικα ολα τα ευπαθη μερη του κινητηρα και ταυτοχρονα να περασουν και απο την καταπονιση του σασμαν και ολα αυτα για τα επομενα 5000 χιλιομετρα τα αποια αμως θα γινουν σε υψηλοτατες θερμοκρασιες και σε ρυθμους περιστροφης που ξεπερνουν κατα πολυ τις 6 με 7000 στροφες που τερματιζουν τα αυτοκινητα.Οσο για τα 15 και 20000 χιλιομετρα που αναφερουν οι κατασκευαστες για αλλαξη λαδιων στα αυτοκινητα ξεχνατε κατι πολυ σημαντικο.Οι περισσοτεροι αναφερουν ελεγχο σταθμης και αν χρειαστει συμπληρωμα καθε 3000 χιλιομετρα περιπου.Προσωπικα με πιανουν τα γελια οταν ακουω οτι η Mercendes στο ML αναφερει αλλαγη λαδιων καθε 20000 χιλιομετρα και ταυτοχρονα εχει λαμπακι στο καντραν που σημαινει στην επομενη σταση προσθεστε ενα λιτρο λαδι στον κινητηρα.Τι να το κανω να αλλαζω λαδια καθε 15000 χλμ και στο ενδιαμεσο να εχω προσθεσει αλλα 2 λιτρα.Αυτα τα λιγα

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #24 - : Μάρτιος 22, 2009, 09:06:55 μμ »
βρηκα και ενα αρθράκι και το ρίχνω εδώ προς εμπλουτισμό...  :bye:

https://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

*

Αποσυνδεδεμένος Anestis

  • *********
  • 5057
  • Φύλο: Άντρας
  • CAPONORD ETV 1000
  • Μοντέλο μηχανής: CAPONORD ETV 1000
  • Αντιδράσεις: +19
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #25 - : Αύγουστος 07, 2016, 10:02:32 πμ »


βρηκα και ενα αρθράκι και το ρίχνω εδώ προς εμπλουτισμό...  :bye:

https://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

για να μην ανοιγω καινουργιο θεμα, amsoil ??? τα εχει χρησιμοποιησει κανεις ;;;  :thnk:
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 07, 2016, 10:05:09 πμ από Anestis »

*

Αποσυνδεδεμένος bip-bip manos

  • *****
  • 928
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: tuono 07
  • Αντιδράσεις: +153
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #26 - : Αύγουστος 08, 2016, 09:38:36 μμ »
Κοίτα θεωρείται κορυφαία εταιρεία συγκεκριμένη άσχετα που δεν έχει προωθηθεί στην Ελλάδα !!!!
Εγώ χρησιμοποιώ το 2Τ που βάζω στο ktm!!!
Είναι ακριβά λάδια όμως!!!!

*

Αποσυνδεδεμένος Argyris

  • *******
  • 1111
  • Φύλο: Άντρας
    • ApriliaBikers 2015
  • Μοντέλο μηχανής: τετράτροχο κουτάκι με a/c
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #27 - : Αύγουστος 09, 2016, 06:35:45 μμ »


βρηκα και ενα αρθράκι και το ρίχνω εδώ προς εμπλουτισμό...  :bye:

https://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

για να μην ανοιγω καινουργιο θεμα, amsoil ??? τα εχει χρησιμοποιησει κανεις ;;;  :thnk:


Βρε μαστρο-Ανεστη αυτα ειναι πιο ακριβά και απο τα silkolene  :bye:
"Traveling in a car is like watching a film, Traveling by bike is like staring in it!"

*

Αποσυνδεδεμένος Anestis

  • *********
  • 5057
  • Φύλο: Άντρας
  • CAPONORD ETV 1000
  • Μοντέλο μηχανής: CAPONORD ETV 1000
  • Αντιδράσεις: +19
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #28 - : Αύγουστος 09, 2016, 06:59:01 μμ »
Κοίτα θεωρείται κορυφαία εταιρεία συγκεκριμένη άσχετα που δεν έχει προωθηθεί στην Ελλάδα !!!!
Εγώ χρησιμοποιώ το 2Τ που βάζω στο ktm!!!
Είναι ακριβά λάδια όμως!!!!


Βρε μαστρο-Ανεστη αυτα ειναι πιο ακριβά και απο τα silkolene  :bye:


βρε καλα μου παιδια εαν τα εχει χρησιμοποιησει κανεις ρωτησα και τι εντυπωσεις εχει , οχι ποσο κανουν η εαν ειναι ακριβα !!!

αλλωστε λεφτα υπαρχουν :tez: και παμε και με τα ποδια αμα λαχει ..... :P :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος naftilos

  • *******
  • 2794
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso ie/Caponord Raid
  • Αντιδράσεις: +7
Απ: Μύθος ή Πραγματικότητα..?? χμ..? Λάδια μηχανής....
« Απάντηση #29 - : Αύγουστος 09, 2016, 07:09:51 μμ »
βρε καλα μου παιδια εαν τα εχει χρησιμοποιησει κανεις ρωτησα και τι εντυπωσεις εχει , οχι ποσο κανουν η εαν ειναι ακριβα !!!

αλλωστε λεφτα υπαρχουν.....
Δεν χωρει ουδεμια αμφιβολια περι τουτου, και διατι να το κρυψωμεν αλλωστε :P

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης