Ο καθηγητής Bumsuk Lim, προκάλεσε τους σπουδαστές που φοιτούν στο πανεπιστήμιο Art Center, να δημιουργήσουν μια μοτοσικλέτα που θα ξέφευγε από οποιαδήποτε "συμβατική" φόρμα. Ανάμεσα στους φοιτητές που ανταποκρίθηκαν, ήταν και ο Jake Loniak που σχεδίασε το Deux Ex Machina.
Οι όροι που είχε θέσει ο καθηγητής ήταν απλοί. Οι φοιτητές ήταν ελεύθεροι να σχεδιάσουν ότι θέλουν, χωρίς "λεπτομέρειες" όπως η...σέλα (!), οι αποθηκευτικοί χώροι ή ο αριθμός τον τροχών, να αποτελέσουν τροχοπέδη στην δημιουργικότητα τους. Μοναδικός περιορισμός ήταν ότι το αποτέλεσμα θα έπρεπε να μεταδίδει στον οδηγό, την αίσθηση της μοτοσικλέτας.
Ανάμεσα στα σχέδια που ξεχώρισαν ήταν και αυτό του φοιτητή Jake Loniak, ο οποίος σχεδίασε μια μοτοσικλέτα που κυριολεκτικά...την φοράς! Το Deus Ex Machina, όπως είναι ή ονομασία του concept, πρόκειται για ένα τρίοδο όχημα στο οποίο ο αναβάτης "χωνεύει" σε ένα εξωσκελετικό σύστημα το οποίο αγκαλιάζει το σώμα του.
Για την κίνηση του Deus Ex Machina χρησιμοποιείται ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος τροφοδοτείτε με ενέργεια από συστοιχία μπαταριών τελευταίας τεχνολογίας. Το όχημα σύμφωνα με τον δημιουργό του, επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χ.α.ω. σε τρία δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 120 χ.α.ω.
Ο χειριστής του Deus Ex Machina μετέχει ενεργά στην οδήγηση, αφού πληθώρα αισθητήρων μεταφράζουν τις κινήσεις του σώματος του και με την βοήθεια 36 πνευματικών "μυών" (όπως τους ονομάζει ο Loniak) κατευθύνουν το όχημα όπου αυτός θελήσει.
Το Deus Ex Machina, εκτός του ότι χάρισε σίγουρα ένα πολύ καλό βαθμό στον Loniak, προκάλεσε και το ενδιαφέρον της Yamaha, η οποία και "υιοθέτησε" το concept. (και πιθανότατα τον Loniak λέμε εμείς!)
Φυσικά η ημέρα όπου ένα τέτοιο όχημα θα βγει στην παραγωγή είναι ακόμα πολύ μακριά, αλλά αν μη τι άλλο το Deus Ex Machina αποτελεί μια πρώτη προσέγγιση στον σχεδιασμό των μελλοντικών μοτοσικλετών.
πηγή:
www.mototriti.gr