Ξέκλεψα λίγο χρόνο να γράψω τις πρώτες μου εντυπώσεις μετά από τα πρώτα 300 χιλιόμετρα με το καινούργιο μου απόκτημα, λοιπόν, έχουμε και λέμε..
Με αυτή την αγορά έκανα κανονικά βουτιά στο "κενό" ως μοτοσυκλετιστής μιας και πρόκειται για πολύ ιδιαίτερο μοντέλο, βλέπε CVT (αυτόματη μετάδοση). Οπότε δεν ήξερα τι να περιμένω, κάτι που δεν έχω ξανανιώσει με καμία άλλη μοτοσυκλέτα που έχει περάσει από τα χέρια μου. Κάτι όμως μέσα μου με τσιγκλούσε...βούτα, βούτα!! Και βούτηξα
Θέση οδήγησης οχι εντελώς όρθια, ορθια μεν, αλλα με μια μικρή κλίση που βοηθάει να "κυνηγήσεις" αν θέλεις και να νιώθεις κάπως πάνω στο μπροστινό, κάτι που βοηθάει την αίσθηση και στο φρενάρισμα άλλα και στις στροφές. Η θέση της σέλας σε τοποθετεί "μέσα" στην μοτοσυκλέτα και όχι από "πάνω", μου αρέσει αυτό.
Για να πάρει μπροστά κρατάς το μπροστινό φρένο πατημένο, η μίζα γυρνάει σαν τρελή και στο δευτερόλεπτο έρχεται σε λειτουργία ο κινητήρας. Μιλάμε για έναν κινητήρα εντελώς αθόρυβο, οχι όμως και η εξάτμιση. Είναι αρκετά θορυβώδης, και ο ήχος που παράγει θυμίζει περισσότερο σκούτερ παρά μεγάλη μοτοσυκλέτα 850 κυβικών V2 (αυτό το θεωρώ κάπως αρνητικό, ο θόρυβος πρέπει να σε εξιτάρει και λίγο ρε γαμώτο).
Σοφιστικέ σταντ, σου επιτρέπει να την βάλεις μπροστά να την ζεστάνεις, αν όμως πας να ανοίξεις το γκάζι με το σταντ ανοιχτό τσουπ, σβήνει, καλή φάση..
Επίσης έχει χειρόφρενο, μια έξτρα δαγκάνα μηχανική στο πίσω δισκόφρενο που αν την ενεργοποιήσεις το μάνα δεν κουνιέται, τέλος.
Τα φώτα ανάβουν αυτόματα 3 δευτερόλεπτα αφότου έχει έρθει σε ζωή ο κινητήρας, μελετημένο ΚΑΙ αυτό. Αρε aprilia, γιαυτό σε αγαπάμε..
Φρένα?Προερχόμενος από το strada νομίζω ότι καβαλάω superbike. Πολύ καλή αίσθηση και προοδευτικότητα, με λίγη παραπάνω πίεση άγκυρες!Δοκίμασα και το ABS άθελα μου σε φρενάρισμα πανικού όταν ο παππούλης μπροστά κοκάλωσε το αυτοκίνητο του να ρωτήσει κάτι έναν πεζό(@#$%^&**), κάτω νερά από νεροποντή, όλα καλά, δουλεύει...αγαρμπα κάπως, άλλα μάλλον θετική είναι η άποψη μου..(δεν είμαι και φαν του ABS γενικά..).
Ξεκίνημα με το mode tour, εδώ κάπου παιδιά ξεκινάει η παράνοια. Μιλάμε για το απόλυτο ξεκίνημα, όσο ήρεμα ή όσο γρήγορα επιλέξεις, απλά περιστρέφοντας το γκάζι. Τώρα σοβαρά?Υπάρχει τέτοια ευκολία σε μοτοσυκλέτα και εγώ έχω κάνει "πήχη" τόσα χρόνια στο αριστερό μου χέρι?
Μιλάμε για το απόλυτο ξεκίνημα, όπως εσύ επιλέξεις ΑΚΡΙΒΩΣ.
Αν επιλέξεις να ανοίξεις το γκάζι στο τέρμα του, εκεί έρχεται η δεύτερη παράνοια. Υπάρχει μια καθυστέρηση κάποια μιλισεκόντ ωστε να ανεβάσει το μοτέρ στροφές και μετά ξεκινάει το πάρτι. Μιλάμε για επιτάχυνση, οχι αστεία. Τα 150 έρχονται πριν προλάβεις να καταλάβεις τι γίνεται (μέχρι 160 το άνοιξα, δεν είχα άλλο καθαρό δρόμο μπροστά μου).
Δεν ξέρω πόσα άλογα βγάζει, και δεν με ενδιαφέρει βασικά. Η ροπή αυτού του κινητήρα είναι από άλλο πλανήτη, μιλάμε τραβάει από το ρελαντί σαν δαιμονισμένο!
Αυτός ο κινητήρας πακέτο με την αυτόματη CVT μετάδοση κάνει έναν συνδυασμό τόσο απολαυστικό στις επιταχύνσεις, τόσο γρήγορο, που σε κάνει να έχεις χαμόγελο τζόκερ κάθε φορά.
Αυτά μέχρι να βάλω το mode sport, με αυτό το mode δεν νομίζω ότι το μανα έχει αντίπαλο σε ρεπρίζ 30-130χλμ, όσα 100αδες άλογα και αν έχει ο "αντίπαλος"
Επίσης ΠΟΛΥ ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟ είναι και το φρένο του κινητήρα, το οποίο υπόψιν είναι εντελώς διαφορετικό αναλόγως το mode που θα επιλέξεις. Λίγο πριν σταματήσεις το σασμάν αποσυμπλέκεται σαν να βάζεις νεκρά, και σταματάς. Κατα την επιβράδυνση ο κινητήρας έχει έναν ήχο που μοιάζει με τουρμπίνα αεροπλάνου..μιλάμε θες να επιβραδύνεις με φρένο κινητήρα για να τον ακούς απλά!
Επειτα υπάρχει και το mode sport gear, που μπορείς να έχεις ενα 7αρι σασμάν και να αλλάζεις είτε από το χέρι είτε από το πόδι τις ταχύτητες. Θέλει λίγη συνήθεια διότι δεν υπάρχει στροφόμετρο να σε βοηθάει. Οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία, χωρίς να κλείνεις γκάζι εννοείται και δεν καταλαβαίνεις τίποτα απολύτως, κάτι σαν αλλαγές F1
Είναι και αυτό ΠΟΛΥ μελετημένο, κατεβάζει αυτόματα αν ξεχαστείς. Οπότε στην ουσία δεν έχεις καν το νου σου στις επιβραδύνσεις, εκτός αν χρειαστείς περισσότερο φρένο του κινητήρα και αρχίσεις τα κατεβάσματα, αλλιώς το αφήνεις να το κάνει το μάνα μόνο του. Φυσικά στο φανάρι βάζει πρώτη και είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις. Τέλος, αν πας να ανεβάσεις νωρίς και οι στροφές του κινητήρα είναι πολύ χαμηλές σου βγάζει ένα θαυμαστικό στο καντράν και δεν αλλάζει.Τι να πω ρε παιδιά, μιλάμε για την απόλαυση την ίδια σε 2 τροχούς...(επίσης ακόμα και σε αυτόματο mode αν χρειαστείς περισσότερο φρένο κινητήρα μπορείς να "κατεβάσεις" ταχύτητες από το χέρι ή με το πόδι και κατεβάζει!Μετά πατάς απλά το + και επανέρχεται στο αυτόματο, μιλάμε ότι έχουν δώσει ρέστα οι μηχανικοί της aprilia παιδιά)
Στροφές, οκ, δεν το έχωσα και τρελά. Οι αναρτήσεις του δουλεύουν άριστα, στρίβεις χωρίς κουνήματα και χωρίς ασάφειες. Μέχρι εκεί, περισσότερα όταν βγει ταξιδάκι...(στρώνω και τα ελαστικά εντωμεταξύ..)
Κατανάλωση. Εδώ η τρίτη παράνοια. Διάβαζα από δω και από κει άλλους να λένε για 5λίτρα ανα 100χλμ, άλλοι 8 και άλλοι 10. Προσωπικά και από την εμπειρία μου μέσα στην Αθήνα που κυκλοφορώ δεν περίμενα από ένα 850 κάτω από 8 λίτρα σε καμία περίπτωση. Λοιπόν, για 300 χιλιόμετρα κατανάλωσε ακριβώς 18,3 λίτρα (έκανα 3 γεμίσματα στο ίδιο βενζινάδικο μέχρι ξεχειλίσματος). Δηλαδή 6,1 λίτρα ανα 100χλμ, με όλα τα χιλιόμετρα σταμάτα ξεκίνα μέσα στην Αθήνα! Ακόμα πιο παρανοϊκό είναι ότι δεν κυνήγησα χαμηλή κατανάλωση, έπαιζα με το CVT, γνώριζα την μοτοσυκλέτα, κοινώς, οδηγούσα αντιοικονομικά!Να αναφέρω ότι με το strada είχα μέση κατανάλωση τα 6.5 λίτρα ανα 100χλμ και με το capo 9 λίτρα. Μένει να κάνω τεστ κατανάλωσης με φουλ οικονομική οδήγηση και ένα με "τέρμα" γκάζι να δω τα ελάχιστα και τα μέγιστα.
Κάτι που ξέχασα τέλος να αναφέρω είναι το ζύγισμα της. Εντάξει, δεν υπάρχει, δεν ξέρω πως τα κατάφεραν εκεί στην aprilia αλλά αυτή τη μοτοσυκλέτα μπορεί να την μανουβράρει άνετα και μια γυναίκα 50 κιλών, επαναλαμβάνω, άνετα. Από την στιγμή που θα ξεκινήσει να κινείται, μιλάμε για συμπεριφορά και "βάρος" παπιού (σταματημένη βέβαια είναι βαριά, εκεί θέλει "χέρια"). Επίσης το άγχος μου για το πως θα είναι οι επιτόπιες μανούβρες χωρίς συμπλέκτη (με το σκούτερ έχω πάει ουκ ολίγες φορές να σαβουριαστώ) αποδείχθηκε ανούσιο. Είναι τόσο καλή η αίσθηση του γκαζιού και τόσο ομαλή η μετάδοση που απορώ γιατί οι σχολές οδηγών δεν έχουν όλες μάνα, δεν θα έβαζε πόδι κάτω κανείς
Δεν ξέρω γιατί δεν πούλησε αυτό το μοτοσυκλετάκι, μάλλον φοβίζει το αυτόματο της υπόθεσης?χαλάει?δεν ξέρω. Πρόκειται πάντως για εκπληκτική σκουτερομοτοσυκλέτα, πολύ μελετημένη σε όλα της που μετατρέπει την οδήγηση στην πόλη σε πραγματική απόλαυση. Ανάβει φανάρι, ανοίγεις γκάζι φτάνεις στο επόμενο κλείνεις γκάζι, τόσο απλά. Κερασάκι?η κατανάλωση..
Αρνητικά μέχρι ώρας, έλλειψη στροφόμετρου (οκ βρε aprilia, απόλαυσε την οδήγηση χωρίς να έχεις το νού σου σε στροφές κ.τ.λ, οκ, άλλα όταν έχεις και 7αρι κιβώτιο...εκεί τι κάνεις?μαντεύεις?) και οι κραδασμοί του κινητήρα που είναι σαφώς λιγότεροι από ένα μονοκύλινδρο, άλλα υπάρχουν σε όλο το φάσμα των στροφών και ίσως να κουράζουν σε ταξίδι..
Παραλίγο να το ξεχάσω!Το πορτ μπαγκάζ στη θέση του ρεζερβουάρ έχει φωτισμό, φόρτιση 12v, και χωράει το XL suomy μου. Τι άλλο να ζητήσει κανείς...
Αυτά τα λίγα