0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« - : Σεπτέμβριος 20, 2005, 11:00:06 πμ »
Πόσες φορές δεν έχουμε σταματήσει σε βενζινάδικο για να βάλουμε αέρα στο ΠΙΣΩ λάστιχο και να μην μπορούμε?
Κι αυτό γιατί η εργονομία της βαλβίδας για την πίσω ρόδα στον πήγασο ανάμεσα στις ακτίνες, στο πλαστικό της αλυσίδας κλπ, δεν βολεύει εάν το εργαλείο του αέρα είναι ίσιο. Υπάρχουν βέβαια κάποια που «κάθονται» αμέσως στην βαλβίδα και βάζουμε τον αέρα άνετα. Με το ίσιο όμως υπάρχει πρόβλημα, δεν χωράει να φτάσει στην βαλβίδα από κανένα σχεδόν σημείο.

Η λύση είναι μόνο μια!
Τσουλάμε την μηχανή μέχρι η βαλβίδα να έρθει στην αριστερή μεριά, και για να είμαι πιο κατανοητός, φανταστείτε την ρόδα ότι είναι ρολόι με δείκτες και βάζετε την βαλβίδα στην «ώρα» 9 παρά τέταρτο. Αλλά προσοχή να βρίσκεστε απο την μεριά του δισκόφρενου, κι όχι απο την μεριά της αλυσίδας.
Σε αυτό το σημείο το «εργαλείο» του αέρα «κάθεται» μια χαρά στην βαλβίδα και μπορούμε να δουλέψουμε. :-)



*

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ

Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #1 - : Απρίλιος 06, 2006, 11:06:15 πμ »
Εντάξει με το πίσω σε μένα ήρθε ο καιρός να αλλάξω το μπροστά λάστιχο με επιλογή PIRELI καθώς ήμουν αρκετά ευχαριστημένος το πρόβλημα είναι οτι μετά απο 2 χρόνια+ ανακαλύψαμε οτι το μπροστινό λάστιχο ήταν μονταρισμένο απο το εργοστάσιο με αντίθετη φορά το βελάκι στο λάστιχο έδειχνε προς τα πίσω.
Το καινούριο λαστιχο δημιουργεί θόρυβο και ο λαστιχάς μου λέει οτι γι αυτό το λόγο το μανίσιο το είχαν μονταρισμένο ανάποδα.
ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΑΛΛΑΞΕΙ ΛΑΣΤΙΧΟ ΤΗ ΦΟΡΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΒΕΛΑΚΙ?

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #2 - : Απρίλιος 06, 2006, 11:54:57 πμ »
Το Pirelli Scorpion S/T 90, που κατά τη γνώμη μου δεν είναι καλό λάστιχο (το είχα παλαιότερα, ίσως είχα πέσει σε ελαττωματική παρτίδα), ήταν τοποθετημένο σωστά στο δικό μου πήγασο και ένα από τα λίγα καλά του ήταν ότι ήταν αθόρυβο (με τα μέτρα των ον/οφ) και χωρίς κραδασμούς/συντονισμούς.
Σημείωσε ότι ήδη στα 5.000χλμ το μπροστινό είχε εμφανίσει ρωγμές κατά μήκος της περιφέρειάς του (στο πλάι, όχι στο πέλμα).
Μια και λέμε για λάστιχα, τι πιέσεις βάζετε (κρύα)? Εγώ έχω κάνει κάποιες δοκιμές και έχω καταλήξει να τα φουσκώνω παραπάνω (μπρός πίσω 2.0-2.4, αντί 1,9-2,1 που λέει η απρίλια).
Masquerade

*

NIK

Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #3 - : Απρίλιος 06, 2006, 11:55:18 πμ »
Το βελάκι πρέπει να έχει φορά δεξιόστροφα αν κοιτάς την μηχανή από το δεξί μέρος ή πιο απλά να ακολουθεί την φορά του λάστιχου προς το έδαφος ενώ αυτό κινείται.

Για να λύσω το πρόβλημα που αναφέρεις Νικόλα πήρα μια φορητή τρόμπα ποδιού με μανόμετρο σε μια προσφορά που είχε το praktiker γύρω στα 3€  αν θυμάμαι καλά και σταμάτησα να στεναχωριέμαι για το φούσκωμα.

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #4 - : Απρίλιος 06, 2006, 01:00:42 μμ »
Παράθεση

aeonios wrote:
Το βελάκι πρέπει να έχει φορά δεξιόστροφα αν κοιτάς την μηχανή από το δεξί μέρος ή πιο απλά να ακολουθεί την φορά του λάστιχου προς το έδαφος ενώ αυτό κινείται.

Για να λύσω το πρόβλημα που αναφέρεις Νικόλα πήρα μια φορητή τρόμπα ποδιού με μανόμετρο σε μια προσφορά που είχε το praktiker γύρω στα 3€  αν θυμάμαι καλά και σταμάτησα να στεναχωριέμαι για το φούσκωμα.


Και τι δηλαδή? Κουβαλάς την τρόμπα μαζί? :-?


Παράθεση

harlek wrote:
Μια και λέμε για λάστιχα, τι πιέσεις βάζετε (κρύα)? Εγώ έχω κάνει κάποιες δοκιμές και έχω καταλήξει να τα φουσκώνω παραπάνω (μπρός πίσω 2.0-2.4, αντί 1,9-2,1 που λέει η απρίλια)..


harlek εγώ βάζω ότι λεει στο manual.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #5 - : Απρίλιος 06, 2006, 09:53:06 μμ »
Παράθεση

powerphot wrote:

Και τι δηλαδή? Κουβαλάς την τρόμπα μαζί? :-?


Προφανώς την έχει στο σπίτι του και τη χρησιμοποιεί όταν θέλει να ελέγξει αέρα!
Έχω μια τέτοια τρόμπα κι εγώ, την οποία είχα πάρει για το αυτοκίνητο. Δύο κακά έχει: Πρώτον, για να ανεβάσεις την πίεση κατά 1psi (τουλάχιστον στο λάστιχο του αυτοκινήτου) θέλει να παλεύεις κάνα πεντάλεπτο και σε ξεθεώνει. Το δεύτερο είναι ότι η ακριβεια του δείκτη της είναι άθλια. Μπορεί να δείχνει 32psi, να χτυπήσεις ελαφρά το ρολογάκι με το δάχτυλο και να πάει 25! Και μετά του δίνεις αλλή μία και πάει 36! Φρικαλέα ποιότητα (τουλάχιστον το δικό μου, αλλά και του φίλου με τα 3¤ δεν πρέπει να είναι και πολύ καλύτερο). Αλλά θα μου πεις, εδώ του βενζινά και δείχνουν ό,τι θέλουν....Σε λίγο θα ελέγχουμε τα λάστιχα εμπειρικά, πιέζοντάς τα με το χέρι, όπως μας είχαν πει στη σχολή οδήγησης!...
Masquerade

Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #6 - : Απρίλιος 09, 2006, 10:17:06 μμ »
Στο πήγασό μου (95) είμαι στην πλευρά με το πίσω δισκόφρενο, και βάζω τη βαλβίδα περίπου στις 5:00, και μετά κάθετα από αυτό το σημείο και πάνω "εισάγω" το ματσούκι του βενζινά ανάμεσα στις ακτίνες.

Υπάρχουν κάποια άχρηστα gadgets, γωνιακά, που μπορείς να κουβαλάς μαζί, αλλά ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΔΙΑ ΡΟΠΑΛΟΥ να κάνεις βόλτα ενώ αυτά είναι στη βαλβίδα.

Φυσικά λόγω της δουλειάς μου, σπίτι έχω κομπρεσσέρ αέρα, και το πλήρες σετ εργαλείων περιλαμβάνει ελαστικό σωληνάκι και πιεσόμετρο ακριβείας.  8-)

Δεν βάζω όσο αέρα μου λέει το manual, συνήθως είμαι στο 28-32 γλυστρά λιγότερο στις γρήγορες στροφές -άλλες 2 ατμ όταν μπαίνει γυναίκα πίσω. Ανάλογα με τα λάστιχα αλλάζουν συνήθως και οι πιέσεις και καλό θα ήταν όλες οι εταιρίες ελαστικών να προτείνουν ενδεικτικές πιέσεις. Το site της Metzeler έχει για παράδειγμα.

Δεν είναι κακό να τσεκάρεις με το χέρι τη πίεση, κάθε μέρα. Καλό είναι να τη τσεκάρεις κανονικά κάθε βδομάδα όμως.

Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #7 - : Απρίλιος 20, 2006, 09:37:10 μμ »
Ο Dan ο μηχανικός λέει:

[ OK, what tire pressure should we use. We know what the maximum tire pressure is, it's the MAX PSI listed on the side of almost every tire. But what if we aren't carrying the maximum load ? Your owners manual will list a general tire pressure that is good enough for most uses. If we ride at hi high speeds we want to add a few PSI. BMW tells us "For sustained speeds over 100 MPH, add three PSI." But what if we don't go quite that fast and carry more weight than normal, but not the Max ? A long time ago, while touring, I met a BMW dealer. He was also on tour. He told me a tire rep he knew, gave him a formula to find the right tire pressure.

The drill was this. With the tire cold, take the tire pressure. Now ride for 15 minutes or so at freeway speed. Stop and take the pressure again. If the pressure has gone up more than three PSI the tire pressure is too low. This allows the tire to heat up too much, raising it's pressure. If it's the same, the tire pressure is too high. It's not allowing the tire to warm up right. If it's hot pressure is three PSI higher than it's cold pressure, the cold pressure is correct. The tire is the correct temperature and all is right with the world ! It's a bit of a hassle, but sounds logical to me. If you are a big tire master with one of the tire manufacturers and have a better way, let me know. ]



Περίληψη:
¶ν πηγαίνεις με πάνω από 160χλμ/ώρα για πολύ ώρα, βάλε τρεις PSI παραπάνω. Ένας dealer της BMW μού'δωσε τον πιο κάτω τύπο για να βρίσκω τη σωστή πίεση.

Μέτρησε τη πίεση με κρύα ελαστικά, και κάνε βόλτα για 15 λεπτά σε ταχύτητες εθνικής οδού. Ξαναπάρε τη πίεση, κι αν ανέβηκε πάνω από τρεις PSI είναι πολύ χαμηλά. Έτσι το ελαστικό υπερθερμαίνεται. ¶ν η πίεση είναι η ίδια με πριν, είναι παραφουσκωμένο, και δε ζεσταίνεται σωστά. ¶ν είναι ακριβώς 3 PSI πιο πάνω είναι εντάξει. ¶ν είσαι ειδικός στα λάστιχα και έχεις καλύτερη μέθοδο, πές το μου.
http://www.dansmc.com/tires1.htm

Τα ίδια περίπου λένε και οι Αυστραλοί εδώ:
http://www.mraact.org.au/tech.htm#tyre


1 atm = 14.69595 PSI

Πληροφορίες και συγκρίσεις για πιέσεις (Αγγλικά):
http://en.wikipedia.org/wiki/Pound-force_per_square_inch


Μετατροπή atm σε PSΙ:
Convert
http://joshmadison.net/software/convert/

*

NIK

Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #8 - : Απρίλιος 22, 2006, 12:39:06 πμ »
Κυκλοφορεί ένα μανόμετρο χειρός που θεωρείται κατά τι πιο ακριβείας για να τσεκάρουμε την πίεση μια και ούτε τα περισσότερα πρατήρια έχουν μηχανάκια πίεσης αέρα με ακρίβεια. .Προσωπικά πιστεύω όπως είπε κ ο Harlek πως λένε ότι νάναι !Δεν είναι ακριβό πάντως!
Η τρομπίτσα πράγματι είναι κάθε άλλο παρά ακριβείας στο μανόμετρο της αλλά τουλάχιστον δεν μου βγάζει την πίστη στο φούσκωμα!

Re: Αέρας στα λάστιχα. Aprilia Pegaso 650
« Απάντηση #9 - : Μάιος 30, 2006, 08:20:19 μμ »
Με την ευκαιρία, η Michelin προτείνει 2.1 εμπρός και 2.3 πίσω για τα Anakee, και ενώ είναι ιδανικές πιέσεις για καθαρούς επαρχειακούς δρόμους (άσφαλτο, όχι χώμα) και πολλά χιλλιόμετρα, αν είσαι συνέχεια στη πόλη με άσφαλτο γυαλί μάλλον θα πρότεινα 1-2 PSI λιγότερα.

¶ρα τα πιο πάνω που είπε ο zireous (σχετικά με 28-32) είναι αρλούμπες, 30.9-33.8 PSI (2.1-2.3 atm) είναι (δοκιμασμένα) καλύτερα.

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης