0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« - : Αύγουστος 06, 2021, 12:11:10 μμ »
Καλημέρα ομάδα. Καλοκαιράκι, πολλά χιλιόμετρα με τον Πηγασάρα, διακοπές στην Ζάκυνθο, συνεχής και καθημερινή κίνηση σε ζέστη, εντός και εκτός πολης, και το κακό δεν άργησε να γίνει. Μαζί με τις φωτιές που πλήγουν την χώρα μας, πήρε φωτιά (μεταφορικά μιλώ) και η φλατζούλα μου. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή.

Ο Πήγασος αγοράστηκε τον Φεβρουάριο και ήταν η πρώτη μηχανή για μένα, αλλάχθηκαν όλα τα αναλώσιμα του προληπτικά (λάδια, φίλτρα, μπουζί, παραφλού, υγρά φρενών, κομπλερ μίζας, λάστιχα, ρέγουλα βαλβίδων) και έκτοτε δεν με ενόχλησε ποτέ. Κάποια ανήσυχα βράδια έτρωγε το τσίτωμά του, άλλα κατά βάση χρησιμοποιούταν για τον λόγο που φτιάχτηκε. Για ένα μηχανάκι που μοιάζει με ένα μεγάλο παπί.
Καλοκαίριασε λοιπόν, άρχισαν οι αφόρητες ζέστες, αλλά ο Πήγασος στο καθήκον του. Πόλη, εκτός πόλης, διακοπές. Οι θεμροκρασιες που έβλεπα τον χειμώνα, ήταν σε ανοικτό δρόμο 60-65 βαθμούς και στην πόλη το ίδιο. δύσκολα θα ανέβαινε (και με πολύ φανάρι/μποτιλιάρισμα) πάνω από 70-75 βαθμούς. Μάλιστα τον χειμώνα για να διαπιστώσω αν λειτουργεί το βεντιλατερ, τον άφησα στο ρελαντί κανένα 20λ μέχρι και που πήρε. Το καλοκαίρι λοιπόν, άρχισε κάποια στιγμή να ανεβάζει απότομα θερμοκρασία. Εκτος πόλης ήτα κύριος. 60-65. Εντός εκεί που έπρεπε να τον βασανίσεις για να δεις πάνω από 75, μέσα σε 2 φανάρια είχε 80αρίσει για πλάκα. Με αποκορύφωμα μια φορά που έφτασε 95 χωρίς να ανοίξει το βεντιλατερ, και που σταμάτησα για να κρυώσει.
Το καλό ήταν ότι με το που έπιανα 50-60 χλμ, αμέσως έπεφτε απ τους 80 στους 60. Συνηδειτοποίησα ότι τόσο απότομες αλλαγές ίσως οφείλονται στην έλλειψη νερού. Λιγότερος όγκος νερού=μεγαλύτερη ευκολία να ζεσταθεί/κρυώσει. Πράγματι ανοίγοντας το παγουράκι, παρατήρησα ότι ήταν στεγνό  :zl%
Συμπλήρωσα μέχρι το max και έπειτα ήταν λίγο πιο δύσκολες οι μεταβολές στην θερμοκρασία. Όχι όμως όπως τον πήρα.

Η ιδέα της καμμένης φλάντζας είχε ήδη ξεκινήσει να έρχεται από το πίσω μέρος του μυαλού μου στο μπροστά, με αποτέλεσμα μετά από σχεδόν κάθε χρήση να ανοίγω την τάπα και να βλέπω καθαρό χρώμα λαδιού, αλλά φουσκαλίτσες. Και σαν να μην ήθελα να το πιστέψω, συνέχισα την χρήση έχοντας πάντα στο νού μου την θερμοκρασία. Παράλληλα, παρήγγειλα ένα διακοπτάκι, για να ανοίγω όποτε θέλω εγώ το βεντιλατέρ.

Φτάνουμε στο σήμερα. ΣΕ ανοικτό δρόμο, πρώτη φορά η θερμοκρασία δεν έπεσε κάτω από 75 βαθμούς. Ανοίγοντας την τάπα πλέον το λαδάκι έχει μετατραπεί δειλά-δειλά σε γαλατάκι (όχι πολύ ακόμα). Και έτσι από κει που με τις φουσκαλίτσες η φλάντζα έδινε προειδοποιήσεις κι εγώ σφυρούσα αδιάφορα  :shahea: με το ωραίο χρωματάκι μόνο που δεν βγήκε να με βρίσει  :mlk

Πήρα λοιπόν την απόφαση, εφόσον τελειώνει και το καλοκαίρι, και ο μάστοράς μου φεύγει σε διακοπές και θα το πιάσει μετά τις 25 του μήνα (Καλό Σεπτέμβρη δηλαδή) να το ξεκινήσω αν το επισκευάσω μόνος μου. Η εμπειρία μου σε μηχανολογικά είναι αρκετή καθώς είμαι Μηχανολόγος Μηχανικός, έχω δουλέψει 2 χρ σε συνεργείο αυτοκινήτων και έχω φτιάξει και ένα μίνι συνεργείο στο γκαράζ του σπιτιού. Όρεξη υπάρχει, χρόνος υπάρχει (λόγω άδειας Αυγούστου) manual υπάρχει, youtube υπάρχει, και ότι βοήθεια χρειαστώ.....forum Υπάρχει  :blus: Θα είναι και ευκαιρία να ασχοληθώ με το μηχανάκι μου!!

Σκέφτηκα λοιπόν να φτιάξω ένα βίντεο σε fast forward ή ακόμα και εικόνες βήμα βήμα, ώστε να έχουμε ένα walkthrough εδώ για ένα θέμα που συχνά βγάζει ο Πήγασος και για κάποιον ο οποίος πιάνουν τα χέρια του.

Θα σας ενδιέφερε; ή να το κρατήσω για πάρτι μου;

(όποιος διάβασε όλο το σεντόνι είναι το ίδιο άρρωστος με μένα  :P )



*

Αποσυνδεδεμένος Vasilis

  • ***
  • 165
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #1 - : Αύγουστος 06, 2021, 12:34:42 μμ »
Καλημέρα.

Πολύ ωραία ιδέα. Θα βοηθήσεις αρκετούς.

Επειδή στο μακρινό παρελθόν, και εγώ, έχω αλλάξει τη φλάντζα κυλίνδρου στο πηγασάκι μου μόνος μου, δεν είναι δύσκολο. Προσοχή θέλει στις ρυθμίσεις μετά. Επίσης υπάρχει κόλπο για να μην κατεβάσεις κινητήρα, αλλά δυστυχώς δεν το θυμάμαι.

Καλή επιτυχία.

 

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #2 - : Αύγουστος 06, 2021, 12:36:54 μμ »
Είμαι προετοιμασμένος στο να τον κατεβάσω για να δουλέψω και πιο όμορφα. Αλλά άν κάποιος θυμηθεί πώς και τι, ίσως μπει κι αυτό σαν εναλλακτική!!  :D

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5479
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4668
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #3 - : Αύγουστος 06, 2021, 12:40:21 μμ »
Εννοείται να το ανεβάσεις. Την έχω κάνει την ίδια εργασία με φιλαράκι εδώ, χωρίς κάποιος από τους δυο να έχει μηχανολογικές γνώσεις και έχω ακόμα φωτό κτλ αλλά δεν αξιώθηκα ποτέ να το ανεβάσω. Όλο το ανέβαλα και τελικά έμεινε έτσι. Ευκαιρία να ανεβάσεις εσύ το υλικό!

Εμείς σκέψου για αν δουλέψουμε καλύτερα κατεβάσαμε όλο το μοτέρ και το είχαμε στον πάγκο. Όλη η δουλειά έγινε βήμα βήμα από το manual.

Μεγάλη προσοχή στις ροπές στη σύσφιξη της κεφαλής και λογικά θα το γνωρίζεις ήδη ότι αφού πατήσει η φλάντζα μετά από κάποια κμ θα ξαναχρειαστεί ένα δεύτερο σφιξιματάκι. Συμβουλή μου τουλάχιστον διότι έγινε δυο φορές η φλάντζα σε εμάς, Πήγαινε μηχανουργείο και τη φλάντζα και τον κύλινδρο για έλεγχο και πλάνισμα για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο μετά. Θα ανεβάσεις ελαφρά και τη συμπίεση σου έτσι.

Ευκαιρία να τσεκάρεις και για πιθανά νεροφαγώματα. Εμάς είχε και αλλάξαμε κεφαλή, αν και μας είπαν στο μηχανουργείο ότι μπορούσαν να τη γεμίσουν και να την πλανίσουν. Θεωρήσαμε καλύτερο να την αντικαταστήσουμε.

Καλή επιτυχία και αναμένουμε υλικό.


Υ.Γ. Ο πήγασος πήρε με μισή μιζιά μπροστά μετά την επισκευή. Ούτε εμείς δεν το πιστεύαμε...χαχαχα.
Ήταν καλορυθμισμένος από το bill βέβαια!
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος unocapo

  • *****
  • 889
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord
  • Αντιδράσεις: +641
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #4 - : Αύγουστος 06, 2021, 02:06:22 μμ »
Φίλε, ότι βοήθεια θες, εδώ είμαστε να σε μπερδέψουμε!  :P :D

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5479
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4668
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #5 - : Αύγουστος 06, 2021, 04:11:09 μμ »
Είμαι προετοιμασμένος στο να τον κατεβάσω για να δουλέψω και πιο όμορφα. Αλλά άν κάποιος θυμηθεί πώς και τι, ίσως μπει κι αυτό σαν εναλλακτική!!  :D

Αν θυμάμαι καλά ο Bill μου είχε πει τότε οτι αφού βγούν οι βίδες κτλ κτλ και σηκωθεί και βγει η κεφαλή με δυο παξιμάδια το ένα κοντρα στο άλλο, ξεβιδώνεις τα μπουζόνια και μετά ο κύλινδρος βγάινει συρταρωτός στο πλάι...
Για να σε βοηθήσω λιγάκι παραπάνω, αυτόν εδώ τότε τον είχα σαν οδηγό, κυρίως οπτικό καθώς ο κύριος οδηγός ήταν το μάνιουαλ.
https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?230230-Blue-Peg-rebuild

Επ' ευκαιρίας του πλαναρίσματος τότε εμείς είχαμε αλλάξει και τσιμουχάκια βαλβίδων και τις είχε καθαρίσει κιόλας ο μηχανουργός.
Αφού θα ανοίξεις μοτέρ ίσως είναι καλό να το κάνεις. Σκέψου το.
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #6 - : Αύγουστος 06, 2021, 04:57:59 μμ »
Είχα σκοπό να κατεβάσω μοτερ αλλα θα το έχω υπόψιν!!

Παράθεση
ο κύριος οδηγός ήταν το μάνιουαλ.
Στο manual έχει μονο το ανέβα/κατέβα μοτέρ. Δεν έχει λυσιμο κεφαλής. Τουλάχιστον σε αυτό που έχω εγώ.

Ναι λογικα αφου μπαίνω στο τρυπάκι θα γίνει σωστά η δουλειά. Και για ελατηρια πιστονιου σκεφτόμουν, αλλα δεν μου χει κάψει ούτε σταγόνα.

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5479
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4668
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #7 - : Αύγουστος 06, 2021, 05:13:27 μμ »
Εδώ είσαι...

https://www.dropbox.com/s/gqdv324i5vyargf/rotax%20type%20%20655_95%20repair%20manual%20%28en%29.pdf?dl=0

Mια μικρή διαφορά στο μάνιουαλ δείχνει τεντωντήρα καδένας ρυθμιζόμενο με βίδα που είναι από τα προηγούμενα μοντέλα ενώ στον ie είναι υδραυλικός.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 06, 2021, 05:21:24 μμ από zisakos_1986 »
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος ItalianKink

  • *
  • 17
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso IE
  • Αντιδράσεις: +1
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #8 - : Αύγουστος 06, 2021, 06:15:17 μμ »
Με τις θερμοκρασίες αυτής της μηχανής πραγματικά δεν έχω βρει άκρη ! Παρόμοια με εσένα και εγώ παρατήρησα σε μια φάση οτι μου χτύπησε σχεδόν 100 άρα , το βεντιλατερ μου δούλευε κανονικά βέβαια . Το δοχείο διαστολής ήταν μέχρι τη μέση αλλά το ψυγείο ήταν άδειο , το συμπλήρωσα και το παρατήρησα για 4-5 μέρες κι δεν είχε κάψει σταγόνα . Άλλαξα και ένα κολάρο που είχε φθαρεί και έβαλα και καινούργια παραφλου και το μηχανάκι δούλευε κανονικά  70-75 . Τώρα με τη ζέστη μου ανεβαίνει σχετικά εύκολα στους 80-82 όταν μπλεκω σε ελαφριά κίνηση όπου και παίρνει το βεντιλατερ και δεν πάει παραπάνω . Τι να πω , το χρώμα στα λάδια είναι τζετ αλλά να πω την αλήθεια δεν έχω τσεκάρει για φουσκάλες , καλή επιτυχία !

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #9 - : Αύγουστος 06, 2021, 10:22:42 μμ »
Εδώ είσαι...

Αυτο δεν το είχα. Λοιπόν. Απο Τρίτη οι πρώτες φωτογραφίες απ το λύσιμο.
1ο κεφάλαιο, κατέβασμα μοτέρ!

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #10 - : Αύγουστος 06, 2021, 10:24:14 μμ »
Με τις θερμοκρασίες αυτής της μηχανής πραγματικά δεν έχω βρει άκρη ! Παρόμοια με εσένα και εγώ παρατήρησα σε μια φάση οτι μου χτύπησε σχεδόν 100 άρα , το βεντιλατερ μου δούλευε κανονικά βέβαια . Το δοχείο διαστολής ήταν μέχρι τη μέση αλλά το ψυγείο ήταν άδειο , το συμπλήρωσα και το παρατήρησα για 4-5 μέρες κι δεν είχε κάψει σταγόνα . Άλλαξα και ένα κολάρο που είχε φθαρεί και έβαλα και καινούργια παραφλου και το μηχανάκι δούλευε κανονικά  70-75 . Τώρα με τη ζέστη μου ανεβαίνει σχετικά εύκολα στους 80-82 όταν μπλεκω σε ελαφριά κίνηση όπου και παίρνει το βεντιλατερ και δεν πάει παραπάνω . Τι να πω , το χρώμα στα λάδια είναι τζετ αλλά να πω την αλήθεια δεν έχω τσεκάρει για φουσκάλες , καλή επιτυχία !

Δεν θελω να σε στεναχωρήσω, αλλα σαν να βλέπω εμένα αρχές καλοκαιριού..  :a006

*

Αποσυνδεδεμένος ItalianKink

  • *
  • 17
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso IE
  • Αντιδράσεις: +1
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #11 - : Αύγουστος 06, 2021, 10:55:20 μμ »
Αν τα κατάφερα και έκαψα ξανά φλάντζα ύστερα από 12.000 χιλιόμετρα τι να πω ! Είδωμεν !

*

Αποσυνδεδεμένος ItalianKink

  • *
  • 17
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso IE
  • Αντιδράσεις: +1
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #12 - : Αύγουστος 06, 2021, 11:59:03 μμ »
Με έβαλες σε σκέψεις σατανα και το τσέκαρα στη διαδρομή από τη δουλειά στο σπίτι και με το που έφτασα άνοιξα τάπα

*

Αποσυνδεδεμένος Dirk

  • **
  • 36
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie
  • Αντιδράσεις: +60
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #13 - : Αύγουστος 07, 2021, 12:23:13 πμ »
Ρε παιδια φυσιολογικο δεν ειναι το να υπαρχουν αυτες οι φυσαλιδες αν ανοιξουμε την ταπα αμεσως μετα τη χρηση ? τι θερμοκρασια ειχε το μηχανακι ?

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #14 - : Αύγουστος 07, 2021, 01:42:41 μμ »
Με έβαλες σε σκέψεις σατανα και το τσέκαρα στη διαδρομή από τη δουλειά στο σπίτι και με το που έφτασα άνοιξα τάπα

Ακριβώς τις ίδες έβλεπα κι εγώ τον Ιούνιο. Τσεκαρε και τα νερά σου να δεις αν λείπουν..

Ρε παιδια φυσιολογικο δεν ειναι το να υπαρχουν αυτες οι φυσαλιδες αν ανοιξουμε την ταπα αμεσως μετα τη χρηση ? τι θερμοκρασια ειχε το μηχανακι ?

Ετσι έλεγα κι εγώ, αλλα κατα βάθος αγχωνόμουν.. Και τελικά είχα δίκιο...

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης