0 μέλη και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #60 - : Σεπτέμβριος 13, 2021, 05:38:15 μμ »
Και έπειτα την κεφαλή.

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #61 - : Σεπτέμβριος 13, 2021, 05:39:40 μμ »
Αφου βάλαμε την κεφαλή επάνω, αρχίζουμε κυκλικά να πατάμε τις βίδες και σταδιακά.
ένα πάτημα στα 30 Nm ένα στα 40 Nm και το τελικό στα 48 Nm όπως ορίζει ο κατασκευαστής.

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #62 - : Σεπτέμβριος 13, 2021, 05:40:33 μμ »
Ενα τσεκ ξανα σε όλες οτι είναι στα 48 Nm

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #63 - : Σεπτέμβριος 13, 2021, 05:44:47 μμ »
Και πετάμε επάνω τα έκκεντρα. Τα σημάδια με μπλάνκο δεν είναι δικά μου. εγω θα ακολουθήσω του κατασκευαστή. Προσοχή σε όποιον το κάνει. Ο στρόφαλος έχει σημάδι και στο ΑΝΣ αλλα και στο ΚΝΣ που μπορουμε να τον μπλοκάρουμε. Δυστυχώς με κλειστό μπλοκ, ο μονος τρόπος να καταλάβουμε ποιο ΝΣ λοκάραμε είναι το γνωστό κατσαβίδι/καλαμακι στο μπουζι.
λοκάρουμε λοιπόν στο ΑΝΣ και βάζουμε τους εκκεντροφορους με τα σημάδια τους όπως ορίζει ο κατασκευαστης
Εισαγωγής με σημάδι στις 3 ακριβως, και εξαγωγής στις 9 ακριβώς.
Αφου λοιπόν έχουμε βάλει τα έκκεντρα και τα έχουμε δέσει, καλό ειναι να κάνουμε με την καστάνια 4-5 φορές κύκλο τον στρόφαλο για να δούμε οτι οι βαλβίδες δεν δίνουν φιλάκια στο πιστόνι.

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #64 - : Σεπτέμβριος 13, 2021, 05:46:08 μμ »
Βάζουμε λοιπόν και το ψευτοκάπακο, τον υδραυλικό τεντωτήρα, το ρακορ για τον τεντωτήρα, τις λαστιχένιες εισαγωγές και... μοτέρ εκτός πάγκου.

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #65 - : Σεπτέμβριος 13, 2021, 05:47:51 μμ »
Το μοτερ λοιπόν θα μείνει στο γκαράζ μεχρι το επόμενο σκ που θα βρώ χρόνο να το βάλω στο σασί και να μιζάρω.
Μου έκανε εντύπωση που ο κατασκευαστής δεν αναφέρει σε πόσο καιρο να ξανατσεκάρουμε τις βίδες της κεφαλής.
Εσείς τι θα προτείνατε;

Τα λέμε όταν έχουμε νεότερα.!!

*

Αποσυνδεδεμένος titaniumrx

  • *****
  • 460
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 ie mk04
  • Αντιδράσεις: +717
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #66 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 01:44:20 μμ »
Μου έκανε εντύπωση που ο κατασκευαστής δεν αναφέρει σε πόσο καιρο να ξανατσεκάρουμε τις βίδες της κεφαλής.
Εσείς τι θα προτείνατε;

Νομίζω οτι το τσεκάρισμα θα έπρεπε να γίνει όταν έρθει η ώρα να τσεκάρεις τα διάκενα των βαλβίδων και μόνο τότε.Δεν ξέρω κανένα κατασκευαστή που να προτείνει άνοιγμα ώστε να ελέγξουμε βίδες.Αυτό πιθανός να ισχύει σε καινούργιο μοτέρ.Σε περίπτωση βλάβης όπως η δική σου που τα μπουλόνια είναι δεύτερη φορά σφιγμένα ίσως να πρέπει να τα ξαναδείς.
<<ride like you have nothing to prove>>

*

Αποσυνδεδεμένος zisakos_1986

  • *******
  • 5479
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso 650 ie Tibet - Sold | Caponord abs 2004 | Tuono Factory Gen2 Project reborn | Caponord 1060 Big Bore
  • Αντιδράσεις: +4668
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #67 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 02:10:33 μμ »
Είναι σύνηθης διαδικασία ο έλεγχος και το "πάτημα" της κεφαλής μετά από αλλαγή φλάντζας μετά από κάποια κμ.


Επίσης θυμάμαι σε συζήτηση με το bill παλαιότερα ότι μου είχε αναφέρει το διάστημα αυτό και αν δεν κάνω τόσο μεγάλο λάθος το είχε βγάλει σαν οδηγία στα συνεργεία η aprilia κάποια περίοδο καθώς υπήρχε λάθος ή στο manual ή στην αρχική συναρμολόγηση στον νούμερο που εγραφε για το σφίξιμο και ήταν και αυτή μια από τις αιτίες που έκαιγαν φλάντζα τα πηγασάκια.
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #68 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 02:40:04 μμ »
Μαλιστα. Αρα θα πρεπει να ωρω ενα τηλεφωνο του bill να με κατατοπισει.

*

Αποσυνδεδεμένος titaniumrx

  • *****
  • 460
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 ie mk04
  • Αντιδράσεις: +717
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #69 - : Σεπτέμβριος 14, 2021, 08:02:48 μμ »
Αν απαιτούνταν re-torque δεν θα έπρεπε και απο καινούργια να τα πηγαίναμε για έλενχο βρε παιδιά;Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το είδος της φλάτζας και των μπουλωνιών βέβαια,αλλά στην περίπτωσή μας δεν είδα κάπου στα manual για retorque.
Αν τα μπουλώνια της κεφαλής είναι TTY (torque to yield) τότε δεν παίρνουν δευτερη εφαρμογή ροπής.Θα χάσουν πολύ γρήγορα τα αρχικά κιλά και θα ξαναφλατζάρεις,όσες φορές και να τα σφίξεις.Ισως να είναι και αυτή η αιτία που πολύς κόσμος ξαναέπαθε φλατζάρισμα.

<<ride like you have nothing to prove>>

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #70 - : Σεπτέμβριος 15, 2021, 03:15:35 πμ »

Νομίζω οτι το τσεκάρισμα θα έπρεπε να γίνει όταν έρθει η ώρα να τσεκάρεις τα διάκενα των βαλβίδων και μόνο τότε. Δεν ξέρω κανένα κατασκευαστή που να προτείνει άνοιγμα ώστε να ελέγξουμε βίδες. Αυτό πιθανός να ισχύει σε καινούργιο μοτέρ. Σε περίπτωση βλάβης όπως η δική σου που τα μπουλόνια είναι δεύτερη φορά σφιγμένα ίσως να πρέπει να τα ξαναδείς.

Νομίζω οτι διπλό τσέκ θέλουν οι βίδες που σφίγγονται με ροπή και με μοιρες. Οι βίδες που σφίγγονται μόνο με ροπή δεν χρειάζεται.



Επίσης θυμάμαι σε συζήτηση με το bill παλαιότερα ότι μου είχε αναφέρει το διάστημα αυτό και αν δεν κάνω τόσο μεγάλο λάθος το είχε βγάλει σαν οδηγία στα συνεργεία η aprilia κάποια περίοδο καθώς υπήρχε λάθος ή στο manual ή στην αρχική συναρμολόγηση στον νούμερο που εγραφε για το σφίξιμο και ήταν και αυτή μια από τις αιτίες που έκαιγαν φλάντζα τα πηγασάκια.

Διάβασα εδώ https://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?215205-Head-torque-settings-for-pegaso-i-e για 5,5kg/m = 54 N/m. Δεν ξέρω αν ισχύει.
θα πρέπει κάπως να βρω το τηλέφωνο του bill.

*

Αποσυνδεδεμένος titaniumrx

  • *****
  • 460
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 ie mk04
  • Αντιδράσεις: +717
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #71 - : Σεπτέμβριος 15, 2021, 02:36:00 μμ »
Έχεις δίκιο.Στις οδηγίες δεν λέει κάτι για μοίρες παρά μόνο κιλά.
Αυτο με τα 5.5 κιλά το έχω δεί και εγώ και μάλιστα κάποιος ανέφερε οτι αυτή την τιμή λέει και το service manual για προγενέστερο Pegaso με τον ίδιο κινητήρα με μας.Από την άλλη έχω service manual και για το ψεκαστό αλλά και για το καλμπυρατεράτο 655 με αρκετή διαφορά σε ημερομηνίες έκδοσης μεταξύ τους και τα 2 συμφωνούν με τις ροπές που έσφιξες και εσύ,δηλαδή 48Ν.Δεν μπορεί να αναπαρήγαγαν 2 φορές το ίδιο λάθος.Λέω εγώ τώρα...

Ευχομαι ολα να πάνε καλά.Καλή συνέχεια!!
<<ride like you have nothing to prove>>

*

Αποσυνδεδεμένος Papadw

  • **
  • 70
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 I.E.| Yamaha TDM900 Twin
  • Αντιδράσεις: +40
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #72 - : Σεπτέμβριος 15, 2021, 10:29:15 μμ »
Θα μιλησω αυριο με τον Bill και θα ενημερωσω!!

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1062
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +360
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #73 - : Σεπτέμβριος 16, 2021, 08:24:09 πμ »
Η φλαντζα ειναι περμανιτης οποτε συμπιεζεται με το σφιξιμο.Η γνησια φλαντα ειναι 1.6mm κγινεται 1.4mm με το σφιξιμο. Τα κιλα σφιξιματος ειναι 5.5 . Ξανασφιγγουμε τις κεφαλες με περμανιτοφλατζα γιατι το τελειωτικο παχος της φλαντζας θα γινει μετα απο αρκετες συστολες-διαστολες. Κανονικα επρεπε να γινοτανε στο 1ο σερβις αλλα κανεις δεν τον κανε. Το φλαντζαριαμα σε αυτα τα μηχανακια οσο κι αν φαίνεται περιεργο το παθαινουν απο την ακινησια κ απο πολυκαιρισμενα παραφλου γιατι η φλαντζα σκουριαζει κ ψωριαζει σιγα σιγα.

Μια καλη βελτιωση σ αυτο το θεμα ειναι η custom φλαντζα με λιγοτερο παχος. Φτιαχνουμε σε φλαντζά, με παχος 1.3 με 1.4mm για να γινει με σφιξιμο 1.1 - 1.2 . Αντχει περισσότερο στα χρονια λόγο λιγοτερου υλικου αλλα περνει κ μια σπιρταδα ο κινητηρας απο την αυξημενη συμπιεαη

*

Αποσυνδεδεμένος titaniumrx

  • *****
  • 460
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650 ie mk04
  • Αντιδράσεις: +717
Απ: Pegaso 650 I.E. Φλάντζα κεφαλής.
« Απάντηση #74 - : Σεπτέμβριος 16, 2021, 10:26:22 πμ »
Η φλαντζα ειναι περμανιτης οποτε συμπιεζεται με το σφιξιμο.Η γνησια φλαντα ειναι 1.6mm κγινεται 1.4mm με το σφιξιμο. Τα κιλα σφιξιματος ειναι 5.5 . Ξανασφιγγουμε τις κεφαλες με περμανιτοφλατζα γιατι το τελειωτικο παχος της φλαντζας θα γινει μετα απο αρκετες συστολες-διαστολες. Κανονικα επρεπε να γινοτανε στο 1ο σερβις αλλα κανεις δεν τον κανε. Το φλαντζαριαμα σε αυτα τα μηχανακια οσο κι αν φαίνεται περιεργο το παθαινουν απο την ακινησια κ απο πολυκαιρισμενα παραφλου γιατι η φλαντζα σκουριαζει κ ψωριαζει σιγα σιγα.

Μια καλη βελτιωση σ αυτο το θεμα ειναι η custom φλαντζα με λιγοτερο παχος. Φτιαχνουμε σε φλαντζά, με παχος 1.3 με 1.4mm για να γινει με σφιξιμο 1.1 - 1.2 . Αντχει περισσότερο στα χρονια λόγο λιγοτερου υλικου αλλα περνει κ μια σπιρταδα ο κινητηρας απο την αυξημενη συμπιεαη

Ευχαριστούμε πάρα πολύ Βασίλη.Είσαι αρχηγός  :kalo:.
Με λίγα λόγια θα πάθω και εγώ φλάντζα μιας και έκατσε η μηχανή 5 χρόνια με το ίδιο αντιψυκτικό  :srry:.
Έτσι εξηγείται η τραγική εικόνα που έβλεπα σε φωτογραφίες από ανοιγμένες κεφαλές.Ολοσκούριαστες οι φλάντζες.Δεν περίμενα να είναι περμανίτης το υλικό.
Τα μπουλόνια μας Βασίλη παίρνουν αλλεπάλληλα σφιξίματα;
Επίσης τι γνώμη έχεις για την φλάντζα της Athina;Υπάρχει άραγε μανήσια στο εμπόριο πλέον;
Το Strada-Minarelli έχει και αυτό περμανίτη;
<<ride like you have nothing to prove>>

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης