Χρησιμοποιήθηκαν κάποια από τα παρακάτω εργαλεία:
Εδώ βλέπεις τα σημεία που θα τρέξει βενζίνη όταν ξεβιδώσεις τα βιδάκια που είναι από την άλλη πλευρά. Βάλε λαστιχάκια που να καταλήγουν σε 1 μισόλιτρο άδειο μπουκάλι νερού -ή πάρε ένα κοπίδι και κόψε καταμήκος το ίδιο το μπουκάλι και βάλτο οριζόντια από την άλλη πλευρά. Αυτό είναι και το κλασικό κόλπο που κάνεις όταν δείς ότι δέ παίρνει ο πήγασος είτε γιατί κάποιο πιτσιρίκι τον μπούκωσε γκαζώνοντας (κλείσε τη βενζίνη και δοκίμαζε για 5 δεύτερα τη μίζα κάθε λεπτό, ή βάλε συναγερμό), ή επειδή έκανες κάνα δύο βδομάδες να πας βόλτα και η βενζίνα σάπισε στο καρμπυρατέρ (συμβαίνει κι αυτό, βάλε βελτιωτικό βενζίνας και μόνο βενζίνη 100 οκτανίων). Απλά αδειάζεις τα καρμπυρατέρ και παίρνει...
Εδώ βλέπεις τη πρώτη και πιο δύσκολη βίδα υπερχείλισης, ή θα χρησιμοποιήσεις σταυροκατσάβιδο με γωνία ή θα ξεβιδώσεις τις 4 βίδες που κρατάνε τα καρμπυρατέρ (2 εμπρός, 2 πίσω) με τα λάστιχα προς αέρα και μηχανή και θα σπρώξεις ελαφρά τα καρμπυρατέρ για να "φανεί" η βίδα.
Πάνω αριστερά βλέπεις τη πιο δύσκολη βίδα που θα χρειαστεί πάλι σταυροκατσάβιδο με γωνία ή ξεβίδωμα τις 4 βίδες -οι δύο πάνω φαίνονται εδώ.
Ξεβιδώνοντας το κάθε καπάκι πατάς ελαφρά με το ένα χέρι, και μετά σηκώνεις το καπάκι και αφαιρείς το ελατήριο και το μαύρο λάστιχο που μέσα έχει μια βελόνα, τα λάστιχα πρέπει να είναι άθικτα χωρίς τρύπες στο πάνω μέρος. Πρέπει να παραμείνουν τελείως καθαρά, μην χρησιμοποιήσεις καθαριστικό καρμπυρατέρ (3) σε λάστιχα θα τα φάει -αν λερωθούν καθαρό βαμβακερό πανάκι. Στο βάθος φαίνονται μέσα σε κάθε τρύπα φαίνονται οι μικρές οπές που θα βάλεις το καλαμάκι του καθαριστικού καρμπυρατέρ και θα ψεκάσεις για λίγο -αφού το βάλεις μέσα κοίτα αλλού, όταν πατήσεις το κουμπί του σπρέι, το καθαριστικό θα τιναχτεί ευθεία στο μάτι σου.
¶ν έχεις προβλήματα με τα καρμπυρατέρ, μπορεί να χρειαστεί να τα λύσεις τελείως για ολοκληρωτικό καθάρισμα, δές το site του Dan για λεπτομέρειες -κάνε κλίκ στις "βόλτες".
Αριστερά φαίνεται ο σωστός τρόπος να βάλεις τα πλαστικά στη βελόνα (αφού τα καθαρίσεις με καθαριστικό καρμπυρατέρ (3) και τα σκουπίσεις τελείως με πανάκι). ¶ν τα βάλεις λάθος ή θα σβήνει όταν γκαζώνεις ή θα έχεις φθορές στο λάστιχο που το κρατάει. Οι πέντε γραμμές στη βελόνα (δεξιά) ρυθμίζουν το πόσο βενζίνα περνά στο μείγμα (20-80%), αν με το μυτοτσίμπηδο βγάλεις την ασφάλεια και τη βάλεις στη πάνω πάνω γραμμή καις 80% βενζίνη στο μείγμα, πιο κάτω λιγότερο. Επειδή είμαι άρρωστος και δέ θέλω να σκάω 30 ευρά κάθε βδομάδα που τον ξεμπουκώνω βάζω τις ασφάλειες κάτω κάτω -εννοείται ότι ότι κάνεις στη μία κάνεις και στην άλλη-, και τσεκάρω με καινούριο μπουζί σε μια μικρή βόλτα, λεπτομέρειες πιο κάτω -ατύχησα γαμώτο.
Για να βάλεις σωστά το λάστιχο χρειάζεται ή κάποιος να σου πεί πως γίνεται ή να το ρίξεις στον διαλογισμό για κάνα δυο βδομάδες. Βάζεις το λάστιχο στο αυλάκι και το ακολουθάς γυρω-γύρω μέχρι να φτάσεις 3-4 πόντους από το τέρμα. Πατάς με δεξί δείκτη και αντίχειρα το λάστιχο κάτω και βάζεις το καπάκι διαγώνια πρώτα να ακουμπήσει στην απέναντι γωνία από το χέρι σου, και μετά το σημείο που κρατάς. Ελάχιστα πριν κλείσει τελείως αφήνεις δείκτη και αντίχειρα (πας σιγά σιγά) και απλά σπρώχνεις με το δάχτυλο (όχι με κατσαβίδι) το υπόλοιπο λάστιχο μέσα. Θέλει εξάσκηση αλλά σκέψου ότι σε ένα χωριό στη Κίνα ακόμα κατασκευάζουν γέφυρες και σπίτια χωρίς καρφιά και θά'σαι εντάξει.
Θέλουμε ένα καινούριο μπουζί (ή ένα σχεδόν καινούριο καθαρισμένο), οπότε βγάζουμε τη πίπα και μιας και βγήκε ρίχνουμε λίγο (ένα φσστ μόνο) σπρέι επαφών.
Όταν ο κινητήρας είναι ζεστός, βάλε τη πίπα ανάμεσα στη σέλα και στο σκελετό (για να μη λειώσει από την εξάτμιση).
¶ν δεν έχεις το σετ εργαλείων της Aprilia, μπορεί να χρειαστεί να κόψεις ένα ίσιο 18άρι με τροχό (λείανε και τις άκρες αλλιώς θα κοπείς) αφού το μετρήσεις. Το συγκεκριμένο μπαίνει άνετα αλλά όταν ξεβιδωθεί το μπουζί πρέπει να το πάς ευθεία πάνω ανάμεσα σε τεπόζιτο και σκελετό για να βγεί εύκολα.
Το μπουζί όπως λέει το μάνιουαλ είναι NGK D 8EA. Καλό είναι να έχεις ένα καβάτζα.
Η δοκιμαστική βόλτα πρέπει να γίνει σε απόλυτη ευθεία (κάνα 2 χιλλιόμετρα) στις στροφές κινητήρα που θέλεις να τσεκάρεις (που να τη βρώ ρε τέτοια ευθεία εδώ χάμω;). Μόλις τελειώσει η ευθεία βγάλε το μπουζί και τσέκαρέ το. Στη δικιά μου περίπτωση το μπουζί ήταν εντάξει άλλα είχε αλλοιωθεί ο χαρακτήρας της μηχανής με κύριο πρόβλημα μια τρύπα στις χαμήλές στροφές, οπότε ανέβασα εκ νέου την ασφάλεια στις βελόνες του καρμπυρατέρ (τώρα είναι στην προτελευταία τρύπα).
Το ιδανικό μπουζί από ότι λέει ο Dan στο site του είναι ελαφρύ σοκολατί καφέ, άν είναι μαύρο και καπνισμένο σημανει ότι το μείγμα έχει πολλή βενζίνη (αυτό με είχε βάλει σε σκέψεις και δοκίμασα άλλη θέση στη βελόνα), άν είναι μαύρο και γυαλιστερό σημαίνει ότι μπαίνουν πολλά λάδια στο θάλαμο (πιθανότατα θέλει αλλαγή το δαχτυλίδι του πιστονιού), άν είναι άσπρο το μπουζί το μείγμα έχει πολλή λίγη βενζίνη ή/και λάθος χρονισμό ανάφλεξης -στη τελευταία περίπτωση αναφέρεται ότι ο κινητήρας είναι έτοιμος να σκάσει...
Περισσότερα στο site του Dan, στη σελίδα Sparkplugs:
http://www.dansmc.com/sparkplugs1.htm