...Λέει, λοιπόν, το σέρβις μάνιουαλ του Pegaso i.e. όταν για να ρυθμίσεις ρελαντί κάνεις τα εξής:
Φτάνεις τη θερμοκρασία του ψυκτικού στους 78 (ακριβώς) βαθμούς κελσίου, γιατί όλη η διαδικασία λέει πρέπει να γίνει με τη θερμοκρασία μεταξύ 78 και 94 βαθμών! Για να το φτάσεις στους 78, δεν αρκεί να δεις λέει το δείκτη, αλλά θα πρέπει να υπολογίσεις τυχόν σφάλμα του, με βάση το δεδομένο ότι το βαντιλατέρ παίρνει μπρός στους 94 (άρα: Αν το βαντιλατέρ σου παίρνει μπρος στην ένδειξη "90", έχεις σφάλμα -4 βαθμούς, οπότε η διαδικασία πρέπει να γίνει στην ένδειξη 78-4=74).
Δεν ξέρω κατά πόσο χρειάζεται τόσο μεγάλη ακρίβεια. Κι επίσης αναρωτιέμαι αν η βαλβίδα του βαντιλατέρ έχει τόση ακρίβεια που μπορεί να λαμβάνεται ως μέτρο βαθμονόμησης του οργάνου.
Όταν λοιπόν, φτάσεις τους 78, σβύνεις κινητήρα. Ανάβεις διακόπτη και kill switch στο on και βραχυκυκλώνεις τα γνωστά πλέον pins του κονέκτορα του εγκεφάλου για 12 δευτερόλεπτα. Μπαίνει έτσι σε "Workshop mode" (ελληνιστί: "Κατάσταση συνεργείου") και αναβοσβήνει για λίγο η λύχνος του ψεκασμού.
Ακριβώς μετά, το service manual χωρίς να αναφέρει εκ νέου εκκίνηση του κινητήρα, μας συμβουλεύει να γυρίσουμε τη βίδα του ρελαντί (όχι του μίγματος, προς θεόυ!) που βρίσκεται κοντά στην κυλινδροκεφαλή. Μειώνοντας το κάτω από τις 1250 στροφές, η λύχνος ψεκασμού παραμένει σβυστή. Μεταξύ 1250-1450 αναβοσβήνει (πρόκειται για της περιοχή "σωστού" ρελαντί), και πάνω από 1450 μένει αναμμένη σταθερά (υψηλό ρελαντί). Αφού πετύχουμε την περιοχή του αναβοσβυσίματος, βραχυκυκλώνουμε τον κονέκτορα για 12 δευτερα ώστε να βγούμε από την "κατάσταση συνεργείου".
Δεν έχω κάνει στην πράξη τη διαδικασία αυτή, αλλά έχω τις εξής απορίες (ας μας διαφωτίσει αν μπορεί ο μηχανικός μας):
1. η ρύθμιση του ρελαντί γίνεται με τον κινητήρα σβηστό; Ή το μάνιουαλ απλά ...παραλείπει το βήμα της εκκίνησης; Αν χρειάζεται εκκίνηση, αυτή γίνεται ενώ είμαστε στο "Workshop mode"?
2. Η ρύθμιση του ρελαντί με αυτόν τον περίπλοκο τρόπο προσφέρει κάτι στη σωστότερη ρύθμιση του εγκεφάλου (π.χ. να "μάθει" την κλειστή θέση γκαζιού;) Ή απλά χρησιμεύει στο να βρούμε τις σωστές στροφές με ψηφιακή ακρίβεια, αν το στροφόμετρό μας έχει σφάλμα;
ΥΓ: Να λείπουν σχόλια του τύπου "μην το επιχειρήσεις"!!! Το ξέρω, απλά με τρώει η περιέργεια!