0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Σοβαρή η έλλειψη τηλεχειριστήριου προφόρτισης ελατηρίου πίσω. Το μηχανάκι κάθεται αρκετά με ένα βαρύ άτομο, και ΠΟΛΥ με συνεπιβάτη.
Έχει κανείς προσπαθήσει να ρυθμίσει την προφόρτιση; Με τι εργαλεία; Το κυριότερο, από που είναι ευκολότερη η πρόσβαση στους δακτυλίους ρύθμισης; Σε μερικούς τομείς ο Πήγασος είναι λες και φτιάχτηκε για να σου κάνει τη ζωή δύσκολη...
¶ραγε μπαίνει εκ των υστέρων το εργοστασιακό αμορτισέρ με την υδραυλική ρύθμιση; Ξέρει κανείς πόσο κοστίζει;


Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #1 - : Ιούνιος 26, 2005, 07:50:39 μμ »
harlek αν κοιτάξεις καλύτερα στο κάτω μέρος του αμορτισέρ (εκεί που τελειώνει η βάση του) θα δείς μια πλακέ βίδα.
Η βίδα αυτή δεν είναι με βόλτες αλλα με "κλικ".
 Έχει 25 κλικ.
Γύρισε την, ενα-ενα τα κλικ και μέτρα πόσα είναι.
Η σχετικά μέτρια ρύθμιση είναι στη μέση δηλ γυρνάς όλα τα κλικ δεξια η αριστερά και μετράς 12-13 κλικ.
Αυτή η ρύθμιση είναι για ένα άτομο σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης.
Αν θες πιο αργή (σκληρό) προφόρτιση γυρνάς δεξιά + 2-3 κλικ ανάλογα τα γουστα σου.
Αντιθέτως για να δεις αισθητά την δουλειά που κανει η βίδα, γύρισε όλα τα κλικ αριστερά και πίεσε την σέλα στο μέρος του συνεπιβάτη να δείς ποσο εύκολα "κάθεται" η μηχανή.
Προσοχή: τις ρυθμίσεις να τις κάνεις με ένα καλό και αξιόπιστο κατσαβίδι, όχι με κάτι πρόχειρο διότι είναι πιθανό επειδή η βίδα είναι σφιχτή να καταστραφεί με την μεγάλη  χρήση και να έχεις μετά προβλημα.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #2 - : Ιούνιος 26, 2005, 10:11:00 μμ »
η βίδα που αναφέρεις φίλε powerphot ρυθμίζει την απόσβεση επαναφοράς του αμορτισέρ, δηλαδή την αποτελεσματικότητα με την οποία αυτό αποσβένει τις ταλαντώσεις του ελατηρίου. Όσο πιο δεξιά τη γυρνάς, αυξάνεις την απόσβεση. Αυτό σκληραίνει τη συμεριφορά της ανάρτησης (το έχω στη θέση 23, αλλά εμένα έχει πολύ περισσότερα από 25 "κλικ" συνολικά), δηλαδή αν πέσεις σε ένα σαμαράκι π.χ. δεν ανεβοκατεβαίνεις ανεξέλεγκτα, αλλά η ταλάντωση "πάνω-κάτω" σταματάει σχεδόν αμέσως.
Αυξάνοντας την απόσβεση, δεν μεταβάλλεις το πόσο κάθεται η μηχανή όταν την καβαλάς. Επηρεάζεις μόνο την "ευκολία", δηλαδή την ταχύτητα με την οποία κάθεται.
Αυτή η ρύθμιση, δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με την προφόρτιση του ελατηρίου. Η προφόρτηση ρυθμίζει τη σκληρότητα του ελατηρίου και, εμμέσως, το πόσο κάθεται η μοτοσυκλέτα είτε από το ίδιο της το βάρος, είτε από το βάρος του αναβάτη και του συνεπιβάτη.
Αυξημένη προφόρτιση σημαίνει σκληρότερη συμπεριφορά και απαιτεί αυξημένη απόσβεση επαναφοράς (με τη βίδα που λες), ώστε να μπορούν να αποσβεστούν οι εντονότερες ταλαντώσεις που προκαλεί.
Αυξημένη προφόρτιση σημαίνει επίσης μεγαλύτερη ωφέλιμη διαδρομή συμπίεσης της ανάρτησης (τερματίζει δυσκολότερα), αφού αυτή είναι λιγότερο συμπιεσμένη με τον αναβάτη στη σέλα. Σημαίνει επίσης πιο ψηλή σέλα και γρηγορότερη γεωμετρία.
Η προφόρτιση, σύμφωνα με το manual, ρυθμίζεται είτε υδραυλικά (με αξεσουάρ που η μηχανή μου δεν έχει), είτε με ειδικό εργαλείο-κλειδί, με το οποίο ρυθμίζεις τους δακτυλίους που συμπιέζουν το πάνω μέρος του ελατηρίου, γύρω από το αμορτισέρ.
Έχω ήδη παραγγείλει ένα τέτοιο εργαλείο, όμως η πρόσβαση στους δακτυλίους φαίνεται δύσκολη. Αν τα πειράματά μου φέρουν αποτέλεσμα, θα ενημερώσω.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #3 - : Ιούνιος 26, 2005, 10:51:26 μμ »
harlek πολύ χρήσημα όλα αυτά που περέγραψες.
Ούτε κι εμένα έχει το αξεσουάρ αυτό για την προφόρτιση, το μόνο που έκανα σχετικά ήταν να ζητήσω να μου το ρυθμίσουν στο συνεργείο με το ειδικό κλειδι λέγοντας τους περίπου την χρήση που κάνω στη μηχανή. Απο κει και πέρα μέχρι τώρα δεν μου έχει χρειαστεί να κάνω κάτι άλλο παρα μόνο να παίζω με την βίδα του αμορτισέρ.
Όταν και όποτε πάρεις το εργαλείο θα περιμένω τις εντυπώσεις και συμβουλές σου για αυτό το θέμα που οι γνώσεις μου μέχρι στιγμής είναι αυτά που σου έγραψα πριν.

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #4 - : Ιούνιος 27, 2005, 05:01:58 πμ »
SORRY ΓΙΑ ΤΗΝ ''ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ'' ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΜΠΕΡΔΕΥΑ ΑΥΤΑ..ΛΟΙΠΟΝ..
ΕΑΝ
Η ΦΟΡΤΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΑΓΙΑ (SOFT/HARD) KAI
ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΞΕΒΙΔΩΜΑ ΚΑΙ ΣΦΙΞΙΜΟ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ, ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ...

ΕΠΕΙΔΗ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ''ΕΣΠΑΓΕ'' ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΤΟΝ ΠΗΓΑΣΟ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ ''ΚΑΘΙΣΜΕΝΟ'' (ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ 70 ΚΙΛΑ) ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΔΙΚΑΒΑΛΟ ΜΕ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΣΤΡΟΦΕΣ,

ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΑΡΦΩΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΗΓΑΣ ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ...
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΟΥ ΣΦΙΞΕΙ -ΟΧΙ ΤΕΡΜΑ- ΤΗΝ..ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΚΑΙ Ο ΠΗΓΑΣΟΣ ΝΑ ΣΗΚΩΘΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΝΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΜΙΛΑΜΕ, ΔΕΙΧΝΕΙ ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟΣ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΕΙ ΠΙΟ ΚΑΛΑ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ....ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΚΑΒΑΛΟΣ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΔΕΝ ''ΜΠΟΥΚΩΝΕΙ'' Α[ΠΟ ΤΟ ΖΟΡΙΣΜΑ ΤΟΣΟ ΟΣΟ ΠΡΙΝ, ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΣΥΝΙΣΤΩ ΑΝΕΠΙΦΥΛΑΚΤΑ,,,
ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΕ ΧΑΡΟΠΟΙΗΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΝΑ ΓΙΝΟΤΑΝ...
ΤΩΡΑ ΕΧΩ ΣΤΟ ΜΑΛΑΚΟ ΤΗΝ ΦΟΡΤΙΣΗ...ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΜΟΧΛΟ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΠΕΙΡΑΞΕΙ...

------ΠΡΟΣΟΧΗ---

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΒΡΙΣΕΤΕ ΜΕΤΑ...
Ο ΠΗΓΑΣΟΣ    ----ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΣΦΙΞΕ ΤΕΡΜΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΕΠΑΙΡΝΕ ΠΟΛΥ ΑΚΟΜΑ----
ΣΗΚΩΘΗΚΕ ΕΝΤΟΝΑ 3-4 ΠΟΝΤΟΥΣ...ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΑΝΕΒΗΚΑ ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΑΝΕΒΑΙΝΑ ΣΕ ΑΛΟΓΟ...ΕΧΩ ΥΨΟΣ 1,77 ΟΠΟΤΕ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΚΙ ΑΥΤΟ...

ΠΑΤΑΩ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΤΩ ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΧΩ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ....

ΕΠΙΣΗΣ, ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΘΕΛΕΙ ΛΙΓΟ ΕΩΣ ΠΟΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ 140-150 ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΑΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ...ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ''ΠΑΤΙΟΥΝΤΑΙ'' ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ, ΤΟ ΠΙΣΩ ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΓΙΑ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ...

ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΗΤΑΝ ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΕΒΗΚΕ ΤΟ ΥΨΟΣ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ''ΣΤΡΩΣΕΙ'' -ΑΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΙΝΑΙ ΨΗΛΟΤΕΡΑ''
ΘΑ ΤΡΩΤΕ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΚΟΥΝΜΟΥΠΑΚΙΑ...ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΒΑΛΕΤΕ 3/4 ΖΕΛΑΤΙΝΑ....
ΕΓΩ ΑΦΗΣΑ ΤΗ ΜΑΝΙΣΙΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΑΡΠΑΖΟΥΝ ΙΣΑ-ΙΣΑ ΣΤΟ ΠΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ....

ΑΥΤΑ...ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ, ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΞΙΖΕΙ, ΑΛΛΑ Ο ''ΚΑΘΕΝΑΣ ΡΑΒΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΜΙ''.. ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΨΗΛΟΙ, ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΚΟΝΤΟΙ !!! ΚΑΙ
ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΣΤΑ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΗΘΙΣΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ''ΚΑΤΣΕΙ'' ΛΙΓΟ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΦΙΞΙΜΟ...

ΤΕΛΟΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΜΗ ΜΕ ΒΡΙΣΕΤΕ, ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΤΗΝ ΧΑΡΗΚΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ....


*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #5 - : Ιούνιος 27, 2005, 10:37:25 πμ »
Χαίρομαι που ξαφνικά αρχίζει το φόρουμ να γεμίζει γνώμες, πληροφορίες, συμβουλές, και προπάντως, "επικοινωνία". Κάτι που δεν υπήρχε μέχρι τώρα σε άλλα sites.
Θέμη αυτά που λές για το αν είσαι μηχανικός η όχι, δεν υπάρχει νομίζω κανένα πρόβλημα, άλλωστε κανείς μέχρι τώρα δεν έχει δηλώσει εδω αυτή την ιδιότητα. Κάποιος που καταθέτει εδω την εμπειρία του σχετικά με τη μηχανή το κάνει όχι για να δείξει ότι τα ξέρει όλα αλλά για να βοηθήσει άλλους που ίσως δεν έχουν την ίδια πείρα στην χρήση της μηχανής τους. Αυτό είναι άλλωστε και το "ωραίο" της επικοινωνίας.

Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #6 - : Ιούλιος 06, 2005, 01:17:42 πμ »
Για το πίσω αμορτισέρ, τα πράγματα είναι λίγο έως πολύ δεδομένα όσον αφορά στις ρυθμίσεις που επιδέχεται.  Με το πηρούνι όμως τι κάνουμε;

Έχει "παίξει" κανείς με ποσότητα - πυκνότητα λαδιού ώστε να αυξομειώσει τα χαρακτηριστικά απόσβεσής του;  Σας καλύπτει η προφόρτιση των ελατηρίων;  Μιάς και ο καιρός για την αλλαγή πλησιάζει, οποιαδήποτε πρόταση - γνώμη καλοδεχούμενη  :-)

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ ΛΑΔΙΟΥ ΜΠΡΟΣΤΑ..
« Απάντηση #7 - : Ιούλιος 06, 2005, 03:43:09 πμ »
ΦΙΛΕ, George ΠΙΣΩ ΜΕ ΛΑΔΙΑ ΔΕΝ ΕΠΑΙΞΑ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ EΒΑΛΑ ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΤΟ ΧΕΡΑΚΙ ΜΟΥ...ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ..ΘΑ ΤΙΣ ΔΕΙΣ ΣΤΟ manual ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΕΛΙΔΑ..ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΣΚΛΗΡΕΣ...
ΕΓΩ ΤΙΣ ''ΣΚΛΗΡΥΝΑ'' ΜΕ ΜΙΑ ΔΟΣΟΛΟΓΙΑ 65-70 % ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ...ΔΕΝ ΠΑΩ ΣΕ ΧΩΜΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ...

ΠΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΧΕΙΣ..? ΕΧΩ ΑΛΛΑΞΕΙ 2 ΦΟΡΕΣ... Η 1η ΗΤΑΝ ΣΤΑ 13.000 ΧΛΜ, ΕΝΩ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΝΙΣΤΑ ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΣΤΑ 12.000 ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΤΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑ ΚΑΙ ''ΑΡΠΑΖΕ'' ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΣΤΑ ΔΕΞΙΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ..
ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ, ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΟΤΑΝ ΘΑ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΤΡΙΨΕΙΣ ΔΕΞΙΑ, ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΘΑ ΣΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΑ ΝΑ ''ΚΟΛΛΑΕΙ'' ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ..Η΄ ΜΑΛΛΟΝ ΣΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΒΟΥΤΗΞΕΙ ΣΕ ΛΑΣΠΗ Η΄ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΣΤΡΙΨΕΙΣ...

ΠΑΝΤΩΣ, ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΛΑΔΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ''ΣΚΛΗΡΑ''...
ΜΕΤΑ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ...ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕ ΤΗΝ 1η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑ ΒΟΛΤΑ ΤΟΝ ΠΗΓΑΣΟ....

ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΑΛΛΑΞΑ ΣΤΑ 22.000 ΧΛΜ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΥΝΑ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΑΛΛΑ  ΜΗ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΤΡΕΛΛΟ... ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ''ΠΙΝΕΛΙΕΣ'' ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ -ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ΄΄ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ...
Α ! ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΙΧΑ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΑ ΗΤΑΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΛΛΑΓΗ, ΜΗ ΜΑΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΑ..
ΣΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΤΙΣ ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ ΤΙΣ ΑΔΕΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΞΑΝΑΓΕΜΙΖΕΙ....

ΠΕΣ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΣΟΥ...

ΚΑΛΑ ΧΙΛΙΜΕΤΡΑ

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #8 - : Ιούλιος 11, 2005, 05:38:18 μμ »
Ήρθε επιτέλους το ειδικό κλειδί της OHLINS για τη ρύθμιση της προφόρτισης! 6¤ κάνει αλλά πλήρωσα 38 με τα μεταφορικά από αμερική. Αναρωτιέμαι πόσο εύκολα θα το έβρισκα εδώ αν έβγαινα καμιά βόλτα στη Μηχαλακοπούλου. Πρόκειται για ένα απλούστατο εργαλείο (το οποίο όμως δεν έχω δει σε κανένα κατάστημα απλών εργαλείων τύπου Praktiker).

Η ρύθμιση γίνεται από το δεξί πλάι της μηχανής, απ' όπου φαίνεται το πάνω μέρος του ελατηρίου του πίσω αμορτισέρ. Απαιτείται αφαίρεση του πλαστικού καπακιού του εμπρός γραναζιού της αλυσίδας, που σημαίνει αφαίρεση τριών βιδών. Για πρόσβαση στην κάτω βίδα χρειάζεται αλλαγή της ρύθμισης του στοπ του πεντάλ του πίσω φρένου, ώστε να μην εμποδίζει.

Η ρύθμιση του δακτυλίου ρύθμισης της προφόρτισης γίνεται με το εργαλείο σε πολύ μικρά ΄"βήματα" των... 10-15 μοιρών, καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος. Μου πήρε περίπου 20 λεπτά, για να πετύχω γύρω στις 5-6 πλήρεις περιστοφές του. Επίσης, χρειάστηκε να το λαδώσω με σπρέι WD40, αλλιώς δεν γύρνάει με καμία παναγία ούτε ο δακτύλιος ρύθμισης, ούτε ο ασφαλιστικός που τον σφίγγει ακριβώς από πάνω.

Μετά τη ρύθμιση, η μηχανή παρουσιάζει αρκετές διαφορές: Η σέλα είναι ελαφρώς ψηλότερη (κάπου 1,5 εκατοστό), η θέση οδήγηση σαφώς πιο κεκλιμένη προς τα εμπρός (το κατάλαβα αμέσως από την πίεση που ασκούν τα χέρια στο τιμόνι). Υποθέτω υπάρχει μια μικρή μετατόπιση του βάρους προς τα εμπρός, πράγμα θεωρητικά καλό για την οδική συμπεριφορά της μηχανής και ελαφρά πιο γρήγορη γεωμετρία.

Η άνεση της πίσω ανάρτησης βελτιώθηκε! Δεν μπορώ να καταλάβω ακριβώς γιατί, αλλά είμαι βέβαιος γι΄ αυτό. Η επαναφορά του αμορτισέρ (η γνωστή βίδα) είναι πάντα σφιγμένη στα 23 κλικ δεξιά. Έχω την εντύπωση ότι η μεγαλύτερη προφόρτιση λειτουργεί πιο αρμονικά με το σφιγμένο αμορτισέρ, το οποίο τώρα είναι λιγότερο ξερό. Ίσως να ευθύνεται και η αυξημένη ωφέλιμη διαδρομή της ανάρτησης, δεν ξέρω τι να πω.

Είμαι 92 κιλά και πάντα ένιωθα τον πήγασο να κάθεται πολύ όταν ήμουν πάνω του (με δεύτερο άτομο, άστα να πάνε!). Μιλάμε για μεγάλη διαφορά, αν και θέλω να οδηγήσω σε διάφορες συνθήκες για να βεβαιωθώ ότι η νέα ρύθμιση έχει μόνο θετικά να δώσει (για την ώρα πάντως, έτσι δείχνει).

Ενδεικτικά να αναφέρω ότι πριν τη ρύθμιση και με τη μηχανή στερεωμένη στο πλαϊνό στάντ, η πίσω ανάρτηση ήταν ήδη συμπιεσμένη κατά περίπου δύο εκατοστά (με το ρεζερβουάρ μισογεμάτο).
Με σφιγμένο το ελατήριο, στην ίδια θέση η ανάρτηση είναι πλήρως εκτεταμένη και απαιτείται αρκετή δύναμη στη σέλα με το χέρι για να αρχίσει να συμπιέζεται.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #9 - : Ιούλιος 12, 2005, 01:40:06 πμ »
ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΣ...ΔΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ POSTS...
ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΠΕΣ ΤΣΕΚΑΡΕ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΕΑΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ''ΑΡΝΗΤΙΚΑ'' ΣΗΜΕΙΑ...
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΘΕΙΣ...
 Α ! ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1,75-1,77 ΙΣΩΣ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΚΑΙ ΨΗΛΟΤΕΡΗ ΖΕΛΑΤΙΝΑ...ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ ΟΡΙΟ...

ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΜΕΧΡΙ ''ΝΑ ΣΤΡΩΣΕΙ'' ΝΑ'' ΚΑΤΣΕΙ'' Η ΡΥΘΜΙΣΗ...
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΝΑ ΜΗΝΑ ΘΑ ΔΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ''ΜΑΛΑΚΑ'' ΟΤΑΝ ΚΑΘΕΣΑΙ....
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΜ ΕΧΕΙ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΚΟΥΝΗΜΑ ''ΒΑΡΚΑ-ΓΥΑΛΟ..'' ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΑΚΟΥΜΠΟΥΣΕΣ...

ΠΕΣ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ...

ΚΑΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ...

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #10 - : Ιούλιος 12, 2005, 07:20:59 μμ »
Σήμερα έσφιξα κι άλλο το ελατήριο, το οποίο τώρα πρέπει να είναι κοντά στο τέρμα του (οι σπείρες φαίνεται να τελειώνουν). Με την τωρινή ρύθμιση, η πίσω ανάρτηση συμπιέζεται ελάχιστα από το βάρος της μηχανής (κρατώντας τη κατακόρυφα, χωρίς να ακουμπάει στο σταντ) και -επιτέλους- όχι υπερβολικά όταν κάθομαι πάνω της. Επίσης με δεύτερο άτομο, εξακολουθείς τώρα να οδηγείς on-off και όχι τσόπερ, όπως παλαιότερα.

Στην οδική συμπεριφορά (έκανα καμιά 150άρα χιλιόμετρα από χθες) διαπιστώνω μόνο βελτίωση. Παρατήρησα όμως ότι τώρα το μπροστινό μου φαίνεται πιο μαλακό απ' ότι θα ήθελα και δεν ρυθμίζεται, το τιμημένο. Από την άλλη, η μεταφορά του βάρους προς τα μπροστά το κρατά πιο συμπιεσμένο, με αποτέλεσμα να βυθίζεται λιγότερο κατά το φρενάρισμα.

Σημειωτέον ότι χρειάστηκε να ανεβάσω μέσω της ειδικής βίδας το ύψος της δέσμης του φαναριού πιο πάνω, ώστε να αντισταθμιστεί η ελαφρά κλίση προς τα εμπρός που πήρε η μηχανή.

Είμαι 1,85, οπότε απ' ό,τι λες η ζελατίνα δε με καλύπτει. Όμως η ψηλότερη του Tibet μου φαίνεται πολύ άσχημη, θυμίζοντας σκούτερ Ιταλού (με την τεράστια κάθετη τζαμαρία).
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ
« Απάντηση #11 - : Ιούλιος 13, 2005, 03:31:46 μμ »
Λοιπόν, με τέρμα σφιγμένη προφόρτιση και σχετικά σφιγμένη απόσβεση επαναφοράς, παίρνουμε ένα μηχανάκι τελείως διαφορετικό. Αναρωτιέμαι γιατί το πουλάνε με τις ρυθμίσεις "βάρκα-γιαλό", τη στιγμή μάλιστα που είναι τόσο δύσκολο να επέμβεις (ειδικά στο ελατήριο). Συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους (και ιδιαίτερα σε όσους απολαμβάνουν έστω και λίγο την οδήγηση της μηχανής) το τέρμα σφίξιμο του ελατηρίου πίσω. Μόνο τα αρκετά μικρά αναστήματα θα πρέπει να το σκεφτούν, γιατί η σέλα ανεβαίνει γύρω στα 3-4 εκατοστά.
Εγώ το μόνο που θα πω είναι ότι με συνεπιβάτη σήμερα, οδηγούσα πολύ ταχύτερα και άνετα απ' ότι παλαιότερα μόνος μου με τις μαλακές ρυθμίσεις! Φαντάζομαι ότι με after-market αναρτήσεις το αποτέλεσμα θα είναι το κάτι άλλο. Αν ο Πήγασος είχε 15 αλογάκια ακόμα και ιαπωνική αξιοπιστία θα ήταν η τέλεια μηχανή.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ..ΑΜΑ ΣΦΙΞΕΙΣ ΤΟ ΠΙΣΩ, ΜΕΤΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΜΠΡΟΣΤΑ...ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΓΩ ΜΕΤΑ ΞΕΝΕΡΩΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΛΑΔΙΑ ΣΤΙΣ ΜΠΟΥΚΑΛΕΣ..ΜΙΚΡΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΕ ΧΑΛΑΕΙ...Ε..ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ 1,77 ΚΑΙ 75 ΚΙΛΑ Ε...

Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ..σε σχέση με το μπροστινο..
« Απάντηση #13 - : Σεπτέμβριος 09, 2005, 08:09:33 μμ »
¶λλαξα και εγώ πρόσφατα τα λαδάκια μπροστά και η μηχανή όντως μεταμορφώθηκε.  Κράτησα την προτεινόμενη από το εργοστάσιο ποσότητα (450cc για το upside down) αλλά αντί για 5αράκι λάδι έβαλα 10αράκι.  

Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς αυτό που ήθελα, το 15άρι μάλλον θα ήταν υπερβολή για τον χαρακτήρα του Pegaso.

Ρύθμισα και την προφορτιση του ελατηρίου πίσω σφίγγοντάς το αρκετά (αλλά όχι τέρμα) και ο συνδυασμός έκατσε "κουτί".

Προσοχή, όσοι θέλετε να σφίξετε το ελατήριο πίσω και έχετε αρκετά χιλιόμετρα, μην το παρακάνετε γιατί η απόσβεση επαναφοράς του αμορτισέρ πάει ολίγον περίπατο...

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Ρύθμιση προφόρτισης πίσω αμορτισέρ..σε σχέση με το μπροστινο..
« Απάντηση #14 - : Φεβρουάριος 21, 2006, 02:01:10 πμ »
Για πείτε, εσείς που αλλάξατε λάδι στο μπροστινό: Μειώθηκε το βύθισμα της εμπρός ανάρτησης κατά το φρενάρισμα; Θα ήθελα να μειώσω αυτό το φαινόμενο, το οποίο είναι αρκετά έντονο στη μηχανή μου όταν φρενάρω δυνατά. Και αναρωτιέμαι: Αρκεί ένα πιο παχύ λάδι ή πρέπει να αλλαχθούν και τα ελατήρια με σκληρότερα; Ξέρει κανείς τιμές; Δώστε τα φώτα σας!
Masquerade

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης