0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

boots1976

Pegaso TPS
« - : Δεκέμβριος 25, 2009, 01:30:01 μμ »
Παιδιά γειά σας.

Έχει μετρήσει ποτέ κάποιος τον αισθητήρα του γκαζιού ενός 650ie; Το manual αναφέρει ότι η αντίσταση ανάμεσα στα Pin Α-Β πρέπει να είναι σταθερή στα 1.2ΚΩ και η αντίσταση ανάμεσα στα Pin A-C πρέπει να είναι σταθερά μεταβαλλόμενη από 1.2ΚΩ με το γκαζι κλειστό εως 2.4ΚΩ όταν το γκάζι είναι πλήρως ανοιχτό. Στο δικό μου πήγασο (2004) οι μετρήσεις είναι όπως στο διάγραμμα:



Και να εξηγήσω αυτό που έφτιαξα σε διάγραμμα...
Αποσύνδεσα το βύσμα του αισθητήρα και μέτρησα με πολύμετρο τα Pins πάνω στον αισθητήρα για όλη τη διαδρομή του γκαζιού.
A-B το μετράω σταθερό 1.26KΩ σε όλη τη διαδρομή του γκαζιού χωρίς να "παίζει" καθόλου.
A-C ξεκινά στα 1.35ΚΩ με το γκάζι κλειστό. Ανοίγοντας το γκάζι αρχίζει να ανεβαίνει μέχρι που τερματίζει στα 2.32ΚΩ με το γκάζι ανοιχτό στα 2/3. Από εκεί και μέχρι το γκάζι να φτάσει τέρμα ανοιχτό η αντίσταση μένει σχεδόν σταθερη (με μικρό "παιξιμο" στην τιμή)
B-C ξεκινά στα 2.35ΚΩ με το γκάζι κλειστό. Ανοίγοντας το γκάζι μέχρι το 1/3 η αντίσταση παραμένει σχεδόν σταθερή (με μικρό "παίξιμο"). Από το 1/3 μέχρι το γκάζι τέρμα ανοιχτό η τιμή πέφτει προοδευτικά από τα 2.3ΚΩ έως τα 1.3ΚΩ.

Λογικά και βάσει manual δε θα έπρεπε να υπάρχουν "επίπεδα" τμήματα στην αντίσταση του A-C στη διαδρομή του γκαζιού. Υπάρχει κάποιος που να ξέρει ακριβώς τη συμπεριφορά του TPS στον πήγασο;
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 25, 2009, 01:33:42 μμ από boots1976 »



*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Pegaso TPS
« Απάντηση #1 - : Δεκέμβριος 25, 2009, 03:15:57 μμ »
Στο service manual αναφέρει μόνο την τιμή αντίστασης με το γκάζι κλειστό και με το γκάζι τέρμα ανοιχτό. Δεν αναφέρει ενδιάμεσες τιμές, ούτε ότι η αντίσταση πρέπει να μεταβάλλεται γραμμικά με το άνοιγμα του γκαζιού.
Τώρα για τη σχεδόν σταθερή τιμή στο 3/3 της διαδρομής του γκαζιού, μια ιδέα που έχω είναι η εξής: Ότι οι πεταλούδες είτε είναι ανοιχτές σε γωνία 66% είτε στο 100% αφήνουν τον ίδιο περίπου αέρα να περάσει (ουσιαστικά δεν εμποδίζουν). Οπότε ο όγκος αέρα που περνάει στη μονάδα του χρόνου είναι ο ίδιος (για δεδομένες σ.α.λ.) και αρα η διάρκεια του ψεκασμού πρεπει να είναι κι αυτή η ίδια, είτε έχεις το γκάζι 70% ανοιχτό ή 100% ανοιχτό. Μια υπόθεση κάνω, καθώς δεν είμαι ειδικός...
Πάντως, η αλήθεια είναι ότι στα 2/3 του γκαζιού το μηχανάκι τα δίνει σχεδόν όλα, το 3/3 ελάχιστη διαφορά κάνει και μόνο στις ψηλές στροφές.
Masquerade

*

boots1976

Απ: Pegaso TPS
« Απάντηση #2 - : Δεκέμβριος 25, 2009, 11:47:31 μμ »
Η διαφορά στο 2/3 γκάζι με το full δεν είναι μεγάλη αλλά έχει διαφορά, ειδικά στις υψηλές στροφές όπως είπες harlek. Τουλάχιστο ο εγκέφαλος θα ήθελε να ξέρει ακριβώς τη θέση του γκαζιού ακόμα κι αν οι διαφορές στις εντολές που θα έδινε στον ψεκασμό είναι μικρές. Τα PIN B-C θα μπορούσαν να δώσουν στην ECU αυτή την πληροφορία αφού ανάμεσα στα 2/3 - full γκάζι αυτή η αντίσταση συνεχίζει να μεταβάλλεται.

Παρ' όλα αυτά, κι επειδή είμαι οπαδός της απλότητας, θεωρώ ότι είναι άσκοπο οι αντιστάσεις να μεταβάλλονται κατ' αυτόν τον τρόπο. Έχω δει οχήματα με TPS με 4 PINS που στέλνουν στον εγκέφαλο διπλή πληροφορία έτσι ώστε να μπορεί ο εγκέφαλος να επαληθεύσει αν η πληροφορία είναι έγκυρη (σε περίπτωση που προκύπτει διαφορά για τη θέση του γκαζιού από τις 2 διαφορετικές αντιστάσεις). Αν το δικό μου TPS που μέτρησα είναι σωστό και όχι ελλατωματικό τότε ο εγκέφαλος μπορεί να επαληθεύσει ότι η πληροφορία είναι έγκυρη από το 1/3 γκάζι μέχρι τα 2/3 γκάζι γιατί εκεί υπάρχει μεταβολή και στα PIN A-C και στα B-C. Στα άλλα διαστήματα μάλλον θα πρέπει να βασιστεί σε μία από τις 2 τιμές.

Και τέλος, έσπαγα το μυαλό μου μια ολόκληρη μέρα για να σκεφτώ πώς θα ήταν υλοποιημένο ένα κύκλυμα με 3 ακροδέκτες που περιλαμβάνει ποντεσιόμετρο και το οποίο θα μπορούσε να δίνει αυτές τις μετρήσεις. Δεν κατάφερα να λύσω το θέμα! Γρρρρ...

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης