0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« - : Ιανουάριος 21, 2006, 02:16:38 μμ »
Ερώτηση προς πηγασόβιους: Πως συμπεριφέρεται το μοτοσακό σας όταν είναι τελείως κρύο; (κρύο=τα πρώτα 2-3 λεπτά, με θερμοκρασία αρκετά χαμηλή, όπως αυτές τις μέρες).

Ο δικός μου κάνει κάποιους δισταγμούς-κομπιάσματα, αν ανοίξω κάπως περισσότερο το γκάζι. Δε μιλάμε για άνοιγμα τέρμα φυσικά, αλλά για ένα άνοιγμα γύρω στο 1/3 με 1/2. Από τις 4500σ.α.λ. και πάνω διστάζει και κλοτσάει στιγμιαία.
Μετά από 3-4 λεπτά ζέσταμα, όλα είναι οκ.
Σημειωτέον ότι αυτό άρχισε από τότε που μου κάηκε το μπουζί και το άλλαξα (μήπως όμως είναι σύπτωση, επειδή από τότε πιάσαν τα μεγάλα κρύα;).
Παλαιότερα, το φαινόμενο ήταν πιο σπάνιο, και συνέβαινε μόνο με βαθύ άνοιγμα του γκαζιού και τον κινητήρα εντελώς κρύο (το πρώτο λεπτό).

Σημειωτέον ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα εκκίνησης στο κρύο και ότι έγινε πρόσφατα ρύθμιση του μυαλού του ψεκασμού.

Ταύτα.


Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #1 - : Ιανουάριος 21, 2006, 05:21:19 μμ »
Είναι ΛΟΓΙΚΟ...και άμα το γκαζώζεις απότομα μέχρι 2500-3000 στροφές θα σου σβήσει κιόλας !!!! :-o

¨Αφησε το λίγο να ζεσταθεί και πήγαινε..σαν κότα μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία...

ΠΡΟΣΟΧΗ...τα σκορτσαρίσματα το χειμώνα είναι και πιο συχνά στα μονοκύλινδρα και λίγο προσοχή ακόμα γιατί αν είναι πολύ έντονα είναι ένα δείγμα οτι οι βαλβίδες θέλουν ρύθμισμα..διάκενα κτλ...

τώρα βέβαια για το τελευταίο μην τρελλαθείς κιόλας, για ρύθμιση...απλά αν ήταν καλοκαίρι δε θα το καταλάβαινες...

πάντως η ''μαγκιά'' στον΄Πήγασο με τα κρύα είναι να τον βάλεις μπρος με την 1η... αλλιώς, λίγο μπούκωμα...λίγα χαζά....

πάντως τώρα που έμαθα το κόλπο, όλα καλά....!!!!

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #2 - : Ιανουάριος 21, 2006, 11:32:52 μμ »
harkek, συνφωνώ με τον Θέμη.
Κι εμένα έτσι συμπεριφέρεται όπως περιγράφεις
Είναι λογικό με το πρωινό κρύο συνήθως.

Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #3 - : Ιανουάριος 22, 2006, 09:20:05 μμ »
Harlek όντως ένα καλό ζέσταμα είναι υποχρεωτικό πριν καβαλήσω τον πήγασο.
Θα'θελα όμως να μας πει κάποιος ειδικός αν κάνει να αφήνουμε καταλυτικό μηχανάκι τόση ώρα στο ρελαντί γιατί στα αμάξια σίγουρα απαγορεύεται γιατί καταστρέφεται ο καταλύτης  :-?

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #4 - : Ιανουάριος 22, 2006, 11:56:28 μμ »
Δε νομίζω να καταστρέφεται ο καταλύτης, έχω την εντύπωση ότι σου λένε να ξεκινήσεις αμέσως για να μην παράγεις καυσαέρια χωρίς λόγο και για να ζεσταθεί η μηχανή ταχύτερα και να μην εκπέμπει πολλά... δηλητήρια. Νομίζω ο καταλύτης πρέπει να φτάσει κάποια θερμοκρασία για να δουλέψει.

Εγώ ποτέ δεν το ζεσταίνω ούτε 5 δευτερόλεπτα, απλά αρχικά δεν τον πιέζω. Τελευταία, όμως, στο πρώτο τρίλεπτο δεν ανέχεται ανοίγματα γκαζιού πάνω από το 1/3, ενώ παλαιότερα δεν παρουσιάζε τον παραμικρό δισταγμό, εκτός πια κι αν το παράκανες ανοίγοντας πολύ γκάζι από το πρώτο λεπτό.
Τέλος πάντων, μικρό το κακό, απλά το ανέφερα σαν αλλαγή...
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #5 - : Ιανουάριος 23, 2006, 12:21:36 πμ »
Παράθεση

timplas wrote:
Harlek όντως ένα καλό ζέσταμα είναι υποχρεωτικό πριν καβαλήσω τον πήγασο.
Θα'θελα όμως να μας πει κάποιος ειδικός αν κάνει να αφήνουμε καταλυτικό μηχανάκι τόση ώρα στο ρελαντί γιατί στα αμάξια σίγουρα απαγορεύεται γιατί καταστρέφεται ο καταλύτης  :-?

Παράθεση

harlek wrote:
Δε νομίζω να καταστρέφεται ο καταλύτης, έχω την εντύπωση ότι σου λένε να ξεκινήσεις αμέσως για να μην παράγεις καυσαέρια χωρίς λόγο και για να ζεσταθεί η μηχανή ταχύτερα και να μην εκπέμπει πολλά... δηλητήρια. Νομίζω ο καταλύτης πρέπει να φτάσει κάποια θερμοκρασία για να δουλέψει. :-?


Παιδιά, ναι το μοτόρι είναι "νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας" όπως λέγεται,
αλλά δεν έχει καταλύτη ο πήγασος.
Για να μην σας μπερδεψω πιο πολύ όμως, ελπίζω να δει το ποστ
ο bill να τα εξηγήσει καλύτερα και πιο σωστά απο μένα.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #6 - : Ιανουάριος 23, 2006, 01:16:10 πμ »
Παράθεση

Παιδιά, ναι το μοτόρι είναι "νέας αντιρυπαντικής τεχνολογίας" όπως λέγεται,
αλλά δεν έχει καταλύτη ο πήγασος.
Για να μην σας μπερδεψω πιο πολύ όμως, ελπίζω να δει το ποστ
ο bill να τα εξηγήσει καλύτερα και πιο σωστά απο μένα.


κι όμως, το manual το λέει ρητά: Τα δυο τελικά εμπεριέχουν μεταλικούς καταλύτες τύπου "δισθενές κράμα πλατίνας-ροδίου" (ποιος ήρθε;).

Θυμάμαι επίσης να γράφουν από κάτω με χαραγμένα γράμματα "catalytic converter" ή "emission reduction system" ή κάτι τέτοιο.
Και έχε υπόψη σου ότι ο Πήγασός μου είναι έξαλλος με την προσβολή αυτή!  :-x

Μήπως εννοείς ότι απλά δεν έχει αισθητήρα λάμδα; Γιατί αυτό δεν το έχει, αλλά καταλύτες έχει.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #7 - : Ιανουάριος 23, 2006, 09:33:53 πμ »
Παράθεση

harlek wrote:

κι όμως, το manual το λέει ρητά: Τα δυο τελικά εμπεριέχουν μεταλικούς καταλύτες τύπου "δισθενές κράμα πλατίνας-ροδίου" (ποιος ήρθε;).

Θυμάμαι επίσης να γράφουν από κάτω με χαραγμένα γράμματα "catalytic converter" ή "emission reduction system" ή κάτι τέτοιο.
Και έχε υπόψη σου ότι ο Πήγασός μου είναι έξαλλος με την προσβολή αυτή!  :-x

Μήπως εννοείς ότι απλά δεν έχει αισθητήρα λάμδα; Γιατί αυτό δεν το έχει, αλλά καταλύτες έχει.


Κάποια στιγμή μου είχε εξηγήσει ο bill αλλά δεν θυμάμαι ακριβώς. Γιαυτό είπα, "Για να μην σας μπερδεψω πιο πολύ όμως, ελπίζω να δει το ποστ
ο bill να τα εξηγήσει καλύτερα και πιο σωστά απο μένα.
".


Τον πρόσβαλα τον πήγασο ε? :-D  :-D  :-D  :-D

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1061
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +342
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #8 - : Ιανουάριος 24, 2006, 01:59:58 μμ »
το ειδα το επιτελους το ποστ νικο :-D  :-D  :-D  :-D

λοιπον εχει καταλυτη ο πηγασος αλλα δεν εχει εχει καμια σχεση με των αυτοκινητων.οντως ο καταλυτης θελει να φτασει σε καποια θερμοκρασια για να δουλεψει.λενε να ξεκινας αμεσως για να ζεστενετε ο καταλυτης ποιο γρηγορα μεσω των καυσαεριων αλλα του κινητηρα του κανεις πρωκτικο ερωτα και μαλιστα χωρις σαλιο οταν του ζητας ιπποδυναμη κρυο.
λεγετε επισης οτι το μεγαλυτερο ποσοστο φθορας ενος κινητηρα κατα την διαρκεια της ζωης του γινετε οταν ειναι κρυος, γιαυτο¨χεστηκαμε¨για τα καυσαερια.
τα αυτοκινητα χρησιμοποιουν ως επι το πληστον τριοδικο καταλυτη.αυτος κανει απο τις καλυτερες δουλειες στο ειδος του (οπως ο λουμιδης στους καφεδες ας πουμε :-D ) αλλα ειναι και τρομερα ευαισθητος (πληγωνετε με το παραμικρο  :-D )
παθαινει ζημια ακομα και με την ακαυστη βενζινη γιαυτο λενε οτι πρεπει να φευγεις αμεσως οταν ξεκινας γιατι οταν ειναι κρυος ο κινητηρας ο εγκεφαλος κανει πλουσιο το μιγμα για πιο ευκολη εκκινηση.
θα εχετε ακουσει επισης οτι δεν κανει να τα σπρωξεις και να τα βαλεις μπροστα με ταχυτητα για τον ιδιο λογο της ακαυστης βενζινης.(πχ μια ξελιγομενη μπαταρια μπορει να κανει τα μπεκ να ψεκαζουν αλλα η μιζα να γυρνα πολυ αργα για να παρει μπροστα ετσι η βενζινη δεν καιγετε και περνα στην εξατμιση και με την σειρα της στον καταλυτη.

του πηγασου δεν ειναι ετσι.ενα στρωμα ειναι με τα υλικα που προανεφερε ο χαρης
φανταστειτε το κατι σαν φιλτρο που φιλτραρει βλαβερες ουσιες  οπως το φιλτρο ενεργου ανθρακα στα φιλτρα νερου.

βεβαια δεν ειναι και πολυ της εμπιστοσυνης αυτο του ειδους οι καταλυτες γιατι
μετα τα 20 με 30 χιλιαδες χιλιομετρα (αναλογα με το ποσο καλα δουλευε το μοτερ αποθεμα ρυθμισης) πεφτει αισθητα εως και εξαφανιζετε η αποδοση τους αλλα δυστυχως μας αφηνουν το φιμωμα στην εξατμιση και την σχετικα μειωμενη ροη των καυσαεριων.

γενικα μην υπολογιζετε στην δραση τους γιατι δεν κανουν και αξιοσημειωτη δουλεια μετα τα 6000 χιλιομετρα

*

THOMAS CHRISTOU

Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #9 - : Ιανουάριος 26, 2006, 02:07:21 μμ »
Ένα θέμα σχετικά με τους καταλύτες είχα θέσει κι εγώ στις αρχές καλοκαιριού αλλά τώρα που έχουμε τον ''ειδικό'' το επαναφέρω.
Ρωτάω λοιπόν (τον Bill) : έχει καταλύτη ή τέλος πάντων κάτι παρόμοιο το ATLANTIC 125 ?
Αν ναι τότε όλα καλά.
Αν όμως όχι τότε γιατί στη τάπα γράφει να χρησιμοποιούμε αμόλυβδη ? Εγώ ξέρω ότι βάζοντας αμόλυβδη σε όχημα που δεν έχει καταλύτη εκπέμπεις από την εξάτμιση καρκίνο.Και αυτό άσχετα με την εσωτερική λίπανση του κινητήρα.Άλλο κεφάλαιο αυτό.

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #10 - : Ιανουάριος 28, 2006, 10:47:13 μμ »
Μέχρι τώρα είχα κάπως αυξημένα σκορτσαρίσματα με τη μηχανή τελείως κρύα, τα οποία εμφανίστηκαν απ' όταν άλλαξα (μόνος μου) το μπουζί. Σήμερα, όμως, έδωσε τα ρέστα του.

Βάζω μπρος (παγωνιά, θερμοκρασία κάπου 2 βαθμοί) παίρνει εύκολα αλλά, παρά το μισοτραβηγμένο τσοκ η μηχανή δεν σταθεροποιεί τις στροφές της. Ανεβοκατεβαίνει ακανόνιστα από 2 μέχρι 3,5 χιλιάδες, με πολλές "πιστονιές" να πηγαίνουν "άκαυτες". Μετά από κάτα λεπτό βασάνων (όπου ανοίγοντας γκάζι μάλλον κακό φαίνεται να κάνει παρά καλό) οι "άκαυτες" πιστονές γίνονται περισσότερες από τις κανονικές και τελικά σβήνει! Α, λέω, κατάλαβα: Ξανακάηκε το μπουζί!

Πατάω μίζα, όμως, και ξαναπαίρνει εύκολα. Πάλι τα ίδια, αρρυθμίες, κακό, σαν σαράβαλο έκανε ο καημένος, πέταγε από πίσω... βρεμμένα κάρβουνα (!!) απ' αυτά που κολλάνε πάνω στα φλας.
Τελικά, μετά από κάνα 4λεπτο, οπότε και ο δείκτης θερμοκρασίας ξεκόλλησε για τα καλά από το αρχικό "40" ο κινητήρας έστρωσε τελείως. Έκανα περίπου 50 χιλιόμετρα χωρίς το παραμικρό πρόβλημα...
Σημειωτέον ότι το πρωί τον είχα ξαναπάρει για μια διαδρομή 5 λεπτών (ούτε που πρόλαβε να ανεβάσει κανονική θερμοκρασία), αλλά δεν παρουσίασε κανένα πρόβλημα, παρότι ξεκίνησα αμέσως.

ΟΚ, έχει κρύο, δε λέω, αλλά δεν είμαστε και Σουηδία! Και στο κάτω κάτω, παλαιότερα δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα. Μάλλον τελικά δεν το χωνεύει το νέο μπουζί, του τη σπάει....
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #11 - : Ιανουάριος 29, 2006, 12:30:02 πμ »
ρε..συ, μπας και οη ρύθμιση στις βαλβίδες που έκανες ήταν μάπα...? Έτσι που μου τα λές μου φαίνεται για καμμια βαλβίδα εξαγωγής κλειστή και να μην μπορεί να ΄΄ανασάνει΄΄ το μηχανάκι...

Δες μήπως το πας και σε κανένα άλλο μάστορα...
Αλλιώς έτσι στα καλά καθουμενα χαζά δεν κάνει...

Ρίξε Post... ;-)

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #12 - : Ιανουάριος 29, 2006, 01:12:58 πμ »
Ναι, αλλά έτσι ξαφνικά; Βαλβίδες έχω να ρυθμίσω από το Σεπτέμβριο (αν θυμάμαι καλά) που τις ρύθμισε (έτσι είπε, τουλάχιστον) ο Μπολασίκης. Λες να είναι χάλια από καιρό και απλά τώρα λόγω κρύου να το κατάλαβα;

Αν συνεχίσει έτσι, μάλλον θα επισπεύσω το σέρβις των 12.000χλμ.

ΥΓ. Όλα υπό έλεγχο στην Αλεξ/πολη; Υπηρέτησα εκεί στην 21ΕΜΑ και έχω πολύ έντονες αναμνήσεις! Μου έχει λείψει το φαϊ στη λαδόκολα. Έχουμε και δω βέβαια, αλλά είναι ιματασιόν....  ;-)
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +10
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #13 - : Ιανουάριος 29, 2006, 03:05:35 πμ »
Καλά και εγώ ''έλεγα'' ότι είναι ρυθμισμένες αλλά μου είχε κλείσει το διάκενο στη βαλβίδα εξαγωγής και το καϋμένο που να ανασάνει...
Πάντως ναι, το χειμώνα -όπως τώρα- το καταλαβαίνεις λόγω ψύχους...Ρώτα όμως και άλλους από forum ή όχι και κάνα καλό συνεργείο...
ας μας πει και ο bill (Άγιος άνθρωπος, όποιος έχει ζόρι ρίχνει Post :hammer:  :hammer:  :hammer: )

Πάντως εγκέφαλος και ρυφμίσεις το αποκλείω για Πήγασο με λιγότερο από 12,000 κλμ...
εγώ έκανα στα 30,000 και........μου τις ρύθμισε λάθος..!!!

Τουλάχιστον τώρα αν και ψοφόκρυα κεξινάει με την 1η...Α ! και ποτέ δεν βάζω ''τσοκ''...
Απλά τώρα το χειμώνα έχω κάτα 100+ περίπου στροφές το ρελαντί πιο πάνω... και μόλις ζεστάνει ο καιρός το κατεβάζω...
Α ! και όντως το ρελαντί δεν είναι σαν τα παπάκια να το κάνεις ασανσερ, για να μην παρεξηγηθώ ε...

Φυσικά όποιος νομίζω πως κάνω λάθος ας το πει, να μη λέτε και ''ξερόλα''...

 Στη 12η ε... ''Μαύρος'' ήσουνα..??? Καλά το καλοκαίρι εκεί στη 'λαδόκολλα'' δεν μπορείς να περάσεις...
Εμείς την αποκαλούμε ''Οδός χοληστερίνης'' :-D  :-D  :-D

Καλά Χιλιόμετρα !

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Σκορτσαρίσματα και τον κινητήρα κρύο
« Απάντηση #14 - : Ιανουάριος 29, 2006, 12:56:15 μμ »
Παράθεση

Themis wrote:

Τουλάχιστον τώρα αν και ψοφόκρυα κεξινάει με την 1η...Α ! και ποτέ δεν βάζω ''τσοκ''...
Απλά τώρα το χειμώνα έχω κάτα 100+ περίπου στροφές το ρελαντί πιο πάνω... και μόλις ζεστάνει ο καιρός το κατεβάζω...

 Στη 12η ε... ''Μαύρος'' ήσουνα..??? Καλά το καλοκαίρι εκεί στη 'λαδόκολλα'' δεν μπορείς να περάσεις...
Εμείς την αποκαλούμε ''Οδός χοληστερίνης'' :-D  :-D  :-D

Καλά Χιλιόμετρα !


Κι εμένα ξεκινάει, το τσοκ το χρησιμοποιώ για να έχει λίγο ανεβασμένες στροφές στην αρχή. Ο bill λέει ότι δεν πρέπει να πειράζουμε το ρελαντί, διότι ο εγκέφαλος μπερδεύει τα μπούτια του και κατ' επέκταση τα μίγματα!

Μαύρος ναι, 21EMA (αριστερα όπως ανέβαινες έναν καινούργιο δρόμο που βγάζει στην εγνατία). Οδός χοληστερίνης μεν, αλλά το φχαριστιόσουνα. Άσε που ήταν και πάμφθηνος!  :-)
Masquerade

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης