0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος pa46nos

  • ***
  • 154
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650ie '04
  • Αντιδράσεις: +21
Τεντωτήρας ή τίποτα???
« - : Ιούλιος 15, 2015, 07:53:31 πμ »
Διάβασα το άρθρο http://www.apriliabikers.gr/portal/pegaso-650-cube-and-ie/tentwthras-kadenas/ αλλά δεν με βοήθησε.....

πριν λίγο και κατά την εκκίνηση του κινητήρα, παρατήρησα έναν θόρυβο...σαν να χτυπάει μπιέλα....σαν να έχει πιαστεί ένα χαρτί σε μια φτερωτή.....κάτι τέτοιο αλλά με πλαστική χροιά....όμως αυτό συνέβη 5-6 φορές κατά την εκκίνηση.....μετά σταματούσε μόλις το μοτέρ ζεσταινόταν....ή ακουγόταν ελάχιστα......πλέον μετά από έναν μήνα....δεν το ακούω καθόλου κατά την εκκίνηση αλλά και δεν το ακούω και σχεδόν καθόλου αφού ζεσταθεί.....πήγα σε μάστορα για να αποφύγω το θέμα μπιέλας.....κάτι που το είχα με διαγράψει λόγο ότι αν ήταν μπιέλα θα χτυπούσε όλο και περισσότερο....και ο μάστορας αποφάνθηκε ότι είναι ο τεντωτήρας της καδένας....με κόστος ανταλλακτικού τα 170 μερκελόπουλα...συγνώμη ευρώπουλα....η στάθμη του λαδιού είναι κανονική...δεν έχει χάσει ή κάψει λάδια το μοτέρ....βέβαια δεν πήγα ακόμα στο συνεργείο που κάνω τα σέρβις....το αφήνω για το τέλος....να πάρω πρώτα γνώμες....

για πείτε και εσείς τις υποθέσεις σας....και ρίξτε και καμιά τιμούλα για το ανταλλακτικό.....



*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #1 - : Ιούλιος 15, 2015, 09:29:00 πμ »
Υδραυλικος ειναι ο τεντωρηρας?
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος pa46nos

  • ***
  • 154
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650ie '04
  • Αντιδράσεις: +21
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #2 - : Ιούλιος 15, 2015, 09:50:49 πμ »
Υδραυλικος ειναι ο τεντωρηρας?

Αν εννοείς αυτόματα ρυθμιζόμενος....όχι...δεν νομίζω....δεν έχω δει κάτι τέτοιο, να υπάρχει κάτι έξω από το μοτέρ που να τον ρυθμίζει..... και από ότι μου είπε αντιπρόσωπος δεν ρυθμίζεται εξωτερικά...άρα μάλλον δεν είναι υδραυλικός....εάν αυτό εννοείς

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #3 - : Ιούλιος 15, 2015, 10:25:12 πμ »
Ολοι οι τεντωτηρες ειναι αυτοματοι. Απλα αλλοι ειναι μηχανικοι (με ελατηριο, μια ραμπα με δοντακια και μια ασφαλεια να μην πηγαινει πισω) και αλλοι  αντι για ελατηριο πρεσαρουν την αλυσιδα με την πιεση του λαδιου (περιπου).
Αυτο που περιγραφεις γινεται συνηθως με τους τεντωτηρες υδραυλικης πιεσης.

Εαν δεν ακουγεται, εγω προσωπικα θα το αφηνα. Καμια φορα και το δικο μου capo, οταν εχω καιρο να το βαλω μπροστα ή οταν το παρκαρω με την μουρη στην ανηφορα και γερνει και αρκετα στο πλαινο σταντ, ακουγεται για ενα sec και σταματαει.

Κοιτα στην φωτο, τον δεξι τεντωρηρα. Πρεπει να ειναι ο δικος σου. Λογικα το νο1 και το oring νο2 χρειαζεσαι. Μπορει και με ενα καθαρισμα να σταματησει να το κανει.


ps. το νο1 κανει $78 στο af1.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 15, 2015, 10:45:18 πμ από bros400pgm »
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος pa46nos

  • ***
  • 154
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650ie '04
  • Αντιδράσεις: +21
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #4 - : Ιούλιος 15, 2015, 10:43:54 πμ »
Ολοι οι τεντωτηρες ειναι αυτοματοι. Απλα αλλοι ειναι μηχανικοι (με ελατηριο, μια ραμπα με δοντακια και μια ασφαλεια να μην πηγαινει πισω) και αλλοι  αντι για ελατηριο πρεσαρουν την αλυσιδα με την πιεση του λαδιου (περιπου).
Αυτο που περιγραφεις γινεται συνηθως με τους τεντωτηρες υδραυλικης πιεσης.

Εαν δεν ακουγεται, εγω προσωπικα θα το αφηνα. Καμια φορα και το δικο μου capo, οταν εχω καιρο να το βαλω μπροστα ή οταν το παρκαρω με την μουρη στην ανηφορα και γερνει και αρκετα στο πλαινο σταντ, ακουγεται για ενα sec και σταματαει.

Κοιτα στην φωτο, τον δεξι τεντωρηρα. Πρεπει να ειναι ο δικος σου. Λογικα το νο1 και το oring νο2 χρειαζεσαι. Μπορει και με ενα καθαρισμα να σταματησει να το κανει.


ps. το νο1 κανει $78 στο af1.


Κοσμά δεν βλέπω φωτό πουθενά... :thnk:
Το σετ του τεντωτήρα λογικά πρέπει να αποτελείται από τρία χωριστά κομμάτια....αριστερό δεξί και πάνω....συνήθως πιο είναι αυτό που φθείρεται πρώτο? Και αν αλλάζει τεντωτήρα....αλλάζει όλο το σετ ή μόνο το κομμάτι που είχε πρόβλημα?
Η αλήθεια είναι ότι είχε κάμποσο καιρό (10-15 μέρες) να πάρει μπροστά....αλλά και παλιότερα που είχε περισσότερο να πάρει δεν έκανε κάτι τέτοιο.....επίσης δεν είναι σε κλίση το έδαφος (υπόγειο κλειστό γκαράζ)....για να πεις ότι έχει φύγει λάδι από ρουλεμάν ή κάποιο πυράκι..... :thnk:

το δεξί που λες το βρηκα εδω με:

http://www.uride.gr/parts/AP0236126-%CE%A4%CE%95%CE%9D%CE%A4%CE%A9%CE%A4%CE%97%CE%A1%CE%91%CE%A3-%CE%9A%CE%91%CE%94%CE%95%CE%9D%CE%91%CE%A3-%CE%94%CE%95-PEGASO-650


επίσης δόντια έχει μόνο το δεξί κομμάτι?
και αν πηδήξει δόντι τι συνέπειες έχουμε?

http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-valves-cover-pegaso-650-ie-2001-2004-rh-chain-guide-plate-2033.php

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #5 - : Ιούλιος 15, 2015, 10:50:15 πμ »
Δες εδω
https://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?n=Chain-tensioner-Aprilia-Pegaso-650-IE-2001,2002,2003,2004-Aprilia-Parts-and-Spares-Genuine-OEM&i=17574


Αυτο που βρηκες στο Uride ειναι η γλιστρα καδενας. Μπορει να εχει φθορα, αλλα θελει οπτικο ελεγχο.
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος pa46nos

  • ***
  • 154
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650ie '04
  • Αντιδράσεις: +21
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #6 - : Ιούλιος 15, 2015, 10:55:35 πμ »
Δες εδω
https://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?n=Chain-tensioner-Aprilia-Pegaso-650-IE-2001,2002,2003,2004-Aprilia-Parts-and-Spares-Genuine-OEM&i=17574


Αυτο που βρηκες στο Uride ειναι η γλιστρα καδενας. Μπορει να εχει φθορα, αλλα θελει οπτικο ελεγχο.


Οκ κατάλαβα......ωραία....η τιμή που μου έδωσε όμως ο τύπος.....170 ευρώ??? πάρα πολλά νομίζω....εκτός και αν τα αλλάξει όλα μαζί αλλά και πάλι..... :ohmy: :cry:

*

Αποσυνδεδεμένος pa46nos

  • ***
  • 154
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650ie '04
  • Αντιδράσεις: +21
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #7 - : Ιούλιος 15, 2015, 10:59:36 πμ »
Κοσμά από τον θόρυβο που λέω ότι έκανε....βέβαια χωρίς να ακούσεις τι σου ζητάω :pray:....πιστεύεις τουλάχιστον από τα συμφραζόμενα ότι μπορεί να είναι ο τεντωτήρας?

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #8 - : Ιούλιος 15, 2015, 11:01:17 πμ »
Τωρα που βλεπω τους κωδικους, ο τεντωτηρας σου ειναι υδραυλικος και ειναι ο ιδιος που φορανε ολα τα rotax (rsv, tuono, caponord). Επισης, βλεπω οτι εχει αλλαχτει ο κωδικος AP0236253 το 2007 (ηταν 0236250 και 0236252).

http://www.uride.gr/parts/AP0236253-%CE%A4%CE%95%CE%9D%CE%A4%CE%A9%CE%A4%CE%97%CE%A1%CE%91%CE%A3-%CE%9A%CE%91%CE%94%CE%95%CE%9D%CE%91%CE%A3-RSV-1000-06-07TUONO
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #9 - : Ιούλιος 15, 2015, 11:02:15 πμ »
Κοσμά από τον θόρυβο που λέω ότι έκανε....βέβαια χωρίς να ακούσεις τι σου ζητάω :pray: ....πιστεύεις τουλάχιστον από τα συμφραζόμενα ότι μπορεί να είναι ο τεντωτήρας?



Ναι, ετσι κανει και στο capo μου ο ενας κυλινδρος. Αλλα υπο συγκεκριμενες συνθηκες
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος pa46nos

  • ***
  • 154
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650ie '04
  • Αντιδράσεις: +21
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #10 - : Ιούλιος 15, 2015, 11:15:35 πμ »
Χμμμμ....τι χρήση πρέπει να κάνω τώρα στη μοτό?
(στροφές κινητήρα-χιλιόμετρα ταχύτητα ανώτερο όριο-τρόπος οδήγησης (μία πάνω ή μία κάτω)-αποστάσεις....και πιο είναι το χειρότερο σενάριο για ζημιά.....????
έλα τώρα που σε βρήκα λέγε....... :hlp% ave

*

Αποσυνδεδεμένος pegasakos

  • *****
  • 845
  • Αντιδράσεις: +10
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #11 - : Ιούλιος 15, 2015, 11:36:22 πμ »
Χμμμμ....τι χρήση πρέπει να κάνω τώρα στη μοτό?
(στροφές κινητήρα-χιλιόμετρα ταχύτητα ανώτερο όριο-τρόπος οδήγησης (μία πάνω ή μία κάτω)-αποστάσεις....και πιο είναι το χειρότερο σενάριο για ζημιά.....????
έλα τώρα που σε βρήκα λέγε....... :hlp% ave
Αν εχεις το καρμπυλατερατο πηγασο ο τεντωτηρας ειναι μηχανικος αν εχεις το ΙΕ ειναι υδραυλικος. Αν ειναι ο μηχανικος ευκολα ρυθμηζετε Αν ειναι ο υδραυλικος πρεπει να τσεκαρεις τα λαδάκια σου να ειναι φρεσκα και καλα οπως και το φιλτρο λαδιου για να ανεβάζει ευκολα πιεση η αντλία. Πάντως πολυ δυσκολα στον πηγασο ακουγετε η καδενα να χτυπάει ακομα και αν ο τεντωτηρας ειναι αρκετα λασκα. Το βασικο που πρεπει να κανεις ειναι να οδηγάς σωστα ομαλα και οχι επιθετικα για να γλυτωσεις τον εκκεντροφορο να μην πηδηξει δοντα με απροβλεπτες συνεπειες.
Οταν ειχα τον πηγασο χτυπαγε κατι που νομιζα οτι ηταν καδενα αλλα τελικα ηταν το δαχτυλίδι του πυρου στην μπιελα απο την μερια του μπιστονιου και το ανακαλυψα μονο οταν το ανοιξα.

*

Αποσυνδεδεμένος pa46nos

  • ***
  • 154
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Aprilia Pegaso 650ie '04
  • Αντιδράσεις: +21
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #12 - : Ιούλιος 15, 2015, 11:50:48 πμ »
Χμμμμ....τι χρήση πρέπει να κάνω τώρα στη μοτό?
(στροφές κινητήρα-χιλιόμετρα ταχύτητα ανώτερο όριο-τρόπος οδήγησης (μία πάνω ή μία κάτω)-αποστάσεις....και πιο είναι το χειρότερο σενάριο για ζημιά.....????
έλα τώρα που σε βρήκα λέγε....... :hlp% ave
Αν εχεις το καρμπυλατερατο πηγασο ο τεντωτηρας ειναι μηχανικος αν εχεις το ΙΕ ειναι υδραυλικος. Αν ειναι ο μηχανικος ευκολα ρυθμηζετε Αν ειναι ο υδραυλικος πρεπει να τσεκαρεις τα λαδάκια σου να ειναι φρεσκα και καλα οπως και το φιλτρο λαδιου για να ανεβάζει ευκολα πιεση η αντλία. Πάντως πολυ δυσκολα στον πηγασο ακουγετε η καδενα να χτυπάει ακομα και αν ο τεντωτηρας ειναι αρκετα λασκα. Το βασικο που πρεπει να κανεις ειναι να οδηγάς σωστα ομαλα και οχι επιθετικα για να γλυτωσεις τον εκκεντροφορο να μην πηδηξει δοντα με απροβλεπτες συνεπειες.
Οταν ειχα τον πηγασο χτυπαγε κατι που νομιζα οτι ηταν καδενα αλλα τελικα ηταν το δαχτυλίδι του πυρου στην μπιελα απο την μερια του μπιστονιου και το ανακαλυψα μονο οταν το ανοιξα.

Είναι το ΙΕ....το οδηγώ αρκετά ομαλά...άλλωστε δεν το πίεσα και πολύ στα 11 χρόνια που το έχω....αλλά με την λακαμία αυτή το πάω μέχρι 110....και μια ταχύτητα πάνω γενικά....σαν χεσμένος μην γίνει κάτι.....και ξέρεις τι είναι εθνική με μηχανή και 110......ταινία του Αγγελόπουλου.....μια αιωνιότητα και μια μέρα για απόσταση 30χλμ....

*

Αποσυνδεδεμένος Pegasakidis

  • *****
  • 367
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +136
Απ: Τεντωτήρας ή τίποτα???
« Απάντηση #13 - : Ιούλιος 17, 2020, 11:02:26 πμ »
υπάρχει δυνατότητα να αντικαταστήσουμε τον υδραυλικό με μηχανικό? ούτως η άλλος είναι ίδια η βάση, και στην μεριά πού βγαίνει το σωληνάκι, βάζουμε μία βίδα με ροδέλα!

Στάλθηκε από το MAR-LX1A μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης