Γεια σου! Με το καλό να το πάρεις. Κατ΄αρχήν να σου πω πως το strada είναι ένα πολύ πολύ αξιόπιστο μοτό που το μόνο που χρειάζεται είναι λάδια και βαλβίδες να γίνονται στην ώρα τους. Να προσθέσω ότι τον καιρό που έβγαινε ήταν το πιο καλοστημένο μονοκυλιδρο μετά το ΚΤΜ Duke, ειδικά το factory.
Όταν είχε πρωτοκυκλοφορησει είχε κάποιες παιδικές ασθένειες (τρόμπα βενζίνης και κεντρικός διακόπτης) που ΑΠΟΚΛΕΊΕΤΑΙ εν έτη 2020 να μην έχουν φτιαχτεί από κάποιον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Γενικά δεν κάνει κιχ. Πίστεψε με έχω strada με 160.000 χλμ.
Οπότε τι να ελέγξεις? Ότι σε όποια άλλη μοτο. Γενική εξωτερική κατάσταση, κατάσταση ελαστικών και αναλώσιμων, εξτρά πράγματα που φοράει (πχ εξατμίσει, σχάρες, βαλίτσες, κλπ.) και που του έκαναν σέρβις(πολύ σημαντικό). Ρωτα για κατασταση αναρτησεων. Μάλλον δε θα έχουν κανει σέρβισ ποτέ αλλα παίρνουν αλλαγη λαδιων και οι μπρός και η πισω. Κοίτα να έχει πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας και να είναι περασμένο ΚΤΕΟ. Ξεκοκάλισε και το φόρουμ και νομίζω θα τα βρεις όλα όσα χρειάζεται να μάθεις. Πάρε μαζί σου και κάποιο γνωστό σου που να κόβει το μάτι του και δες οποίο θες. Ρώτα μας αν δεις κάποια αγγελία που σου κινεί το ενδιαφέρων και ευχαρίστως να σου πούμε τη γνώμη μας.
Εγώ σαν χρόνια κάτοχος θα σου πω 5 πράγματα από την εμπειρία μου που μπορεί να σε κάνουν να φανείς ότι γνωρίζεις το μοντέλο στα μάτια του υποψηφίου πωλητή.
1) Μην ψαρώνεις με τα λίγα ή τα πολλά χλμ στο κοντέρ. Μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας 'τα κάνω όλα' που σταμάτησε να παράγεται το 2011 είναι απολυτά λογικό το 2020 να έχει γύρω στα 100.000 χλμ. Μπορεί να ήταν επαρχία και να χει κάπως λιγότερα ή αυτός/η που την είχε να ήταν σαν έμενα και να 'χει πιο πολλά ΑΛΛΑ strada με μόνο 30.000 χλμ μην περιμένεις να βρείς. Και αν βρείς ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να είναι αλήθεια. Σε αυτές τις μηχανές όμως πραγματικά δεν έχει τόση σημασία πόσα χλμ έχει, όσο το πως και πόσο την έχει συντηρήσει ο άλλος.
2) Ρωτα αυτόν που θα στο πουλήσει αν έχει αλλάξει τρόμπα βενζίνης (όλοι σχεδόν έχουμε αλλάξει και ζούμε μια ύσηχη ζωη)
3) Ρώτα αν έχει αλλαξει κοντέρ (πολλοί το άλλαζαν στην εγγύηση γιατί έμπαιζε υγρασία)
4) Ρωτα αν έχει θέμα με τον κεντρικό διακόπτη. Επειδη το πρόβλημα με τον κεντρικό διακόπτη τείνει να εμφανίζεται μια φορα στα 2 χρόνια, ρώτα τον να σου πει τι κάνει όταν αυτό συμβει... αν δε σου πει ρωτα εδω να σου πουμε εμείς
5) Λιγότερο συχνό αλλα όχι σπάνιο: Αν η μηχανή που κοιτάς έχει περάσει τα 70.000χλμ ρωτά τον αν είχε ποτέ πρόβλημα με τον πίρο ή με το παξιμάδι του πίρου της καμπάνας. Σε κάποια, όπως το δικό μου, και σε αρκετά ΧΤΧ/ΧΤR κάτι χαλάρωνε (ή ο πίρος ή το παξιμάδι) και η μηχανή στο ρελαντί ακουγόταν σαν να θέλει να γίνει ντουκάτι. Η μηχανή πήγαινε κανονικά (ως το συνεργείο) άλλα είναι ανατριχιαστικός αυτός ο μεταλικός ήχος όταν ακουγεται από μια μηχανη που δεν είναι ντουκατι!!! Τέλος πάντων 15 ευρώ ανταλακτικό, 50 ολα μαζι με την εργασία σε αγνωστο μάστορα καθότι ήμουν εκτός Αθηνών και μακρυά από το μάστορα μου δεν τα λές πολλά.
Το strada είναι πια μια παλιά μηχανή που τα κάνει όλα, δεν λέει όχι πουθενά. Ειδικότης της, το επαρχιακό δίκτυο! Στην πόλη, παπί. Σε ταξίδια φορτωμένη σα γαϊδούρι η μηχανη ειναι ικανη να πηγαίνει με 130-140 σταθερα. Ούτε και στο χώμα θα πει όχι σε λογικά πλαίσια. Δεν μπεις σε μονοπάτια, άλλα στην μικρή παράλια με τη δύσκολη πρόσβαση που θα λαχταρήσεις αυτό θα σε πάει χωρίς να σου κάνει κιχ.
Και για να βάλουμε και μερικές φιτιλιές θα κλείσω λέγοντας... Mην αγχώθεις άμα έχει ακούσει κακίες για τα Απριλια. Τουτο το Aprlia είναι αλλιώτικο. Δεν το ενοχλεί να το αφήνεις στο δρόμο να βρέχεται όλο το χειμώνα. Δεν το πειραζει αν το φάει ο ήλιος το καλοκαιρι. Δεν το πειραζει αν το αφησεις κάπου ένα εξαμηνο και μετα το θυμηθείς και πας να το λειτουργήσεις...
... με βροχή μα και με χιονι
βρε το strada δεν κολωνει
παίρνει πάντα μονομιάς...
Για πιο συγγεκριμενα αν βρεις κάτι που σε ενδιαφερει, εδω είμαστε