Ισχυρά χτυπήματα δέχεται ο θεσμός του Ράλι Dakar, καθώς μετά τη Mitsubishi η οποία ανακοίνωσε στις αρχές Φλεβάρη ότι αποσύρεται από τον αγώνα για καθαρά οικονομικούς λόγους, έρχεται η ΚΤΜ να ρίξει τη δική της βόμβα.
Το αυστριακό εργοστάσιο με τις οχτώ συνεχόμενες νίκες, ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να ξανατρέξει στο Dakar λόγω των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2010.
Συγκεκριμένα στην πρόσφατη παρουσία του αγώνα της επόμενης χρονιάς ο οποίος θα γίνει και πάλι στα εδάφη της Αργεντινής και της Χιλής, οι οργανωτές ανακοίνωσαν παράλληλα τη μείωση της χωρητικότητας των κινητήρων στα 450cc.
Οι ιθύνοντες της εταιρίας πιστεύουν πως η αλλαγή έγινε μόνο και μόνο για να σταματήσει η κυριαρχία της ΚΤΜ, ενώ τονίζουν ότι όλο αυτό το διάστημα οι οργανωτές δεν είχαν δώσει κάποιο δείγμα των προθέσεών τους με αποτέλεσμα η απόφαση αυτή να πέσει σαν κεραυνός εν αιθρία.
«Κάθε σπορ θέλει χρειάζεται αλλαγές στους κανονισμούς με σκοπό να διατηρήσει το ενδιαφέρον του, αλλά οι όποιες αλλαγές δεν είναι δυνατόν να γίνουν από τη μία μέρα στην άλλη. Έχουμε όλο τον εξοπλισμό για τις εργοστασιακές Rally 690 αλλά και για άλλες 50 που θα δώσουμε σε ιδιώτες στις εγκαταστάσεις. Οι αναβάτες έχουν υπογράψει συμβόλαια και όλα τα μέλη της ομάδας είναι έτοιμα για δουλειά. Οι οικονομικές συνέπειες που προκύπτουν από αυτήν την απόφαση είναι τεράστιες», είπε μεταξύ άλλων ο αγωνιστικός σύμβουλος της KTM Motor Sport και θρύλος των αγώνων Ράλι, Heinz Kinigadner.
H εταιρία τονίζει ότι θα συνεχίσει κανονικά το πρόγραμμά της στους αγώνες Rally, ενώ θα συνεχίσει να παρέχει μοτοσικλέτες και τεχνική υποστήριξη σε ιδιώτες.
Η Kronreif Trunkenpolz Mattighofen ή ΚΤΜ όπως είναι ευρέως γνωστή, είναι η πιο πετυχημένη εταιρία στο Dakar την τελευταία δεκαετία μετρώντας οχτώ συνεχόμενες νίκες (2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, -το 2008 δεν έγινε αγώνας-, 2009). Εκτός αυτού σε κάθε Dakar τροφοδοτούσε με μοτοσικλέτες (τουλάχιστον) το 50% των συμμετεχόντων...
Όπλο της εταιρίας τα τελευταία χρόνια ήταν η ΚΤΜ 690 Rally, με τον 4χρονο, μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα χωρητικότητας 654cc ο οποίος απέδιδε περίπου 70hp @ 7500 σ.α.λ, ενώ η μέγιστη ροπή του έφτανε στα 69,5Nm @ 6000 σ.α.λ.
Για την ιστορία, ο τελευταίος αναβάτης της KTM που νίκησε το Dakar, είναι ο Marc Coma...
www.e-go.gr