0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος omerta69

  • *****
  • 655
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
FIM ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΊ 2007...
« - : Φεβρουάριος 28, 2007, 12:09:09 μμ »
FΙΜ κανονισμοί 2007.

Στις 23 Σεπτεμβρίου η παγκόσμια ομοσπονδία μοτοσικλέτας μετά από συνεδρίαση στο Μotegi της Ιαπωνίας, έδωσε στη δημοσιότητα τους κανονισμούς που θα ισχύσουν από 01/01/2007. Οι αλλαγές μπορεί να μην είναι αρκετές σε αριθμό, αλλά είναι πολύ σημαντικές . Κορυφαία αλλαγή είναι αυτή που αφορά τον κυβισμό των πρωτότυπων MotoGP που πέφτουν πλέον στα 800cc από τα 990cc που ήταν μέχρι και το 2006. Το θέμα των ελαστικών θα απασχολήσει σίγουρα τις ομάδες και τους κατασκευαστές ενώ μικρές τεχνικές αλλαγές έχουμε και στο βάρος και τα καύσιμα.

Υπάρχουν βέβαια και κανονισμοί που θα εφαρμοστούν και φέτος, όπως οι βρόχινοι αγώνες ( όλοι θυμούνται τι έγινε πέρσι στο Philip Island ) και τα όρια ηλικίας των αναβατών ανά κατηγορία , οι οποίοι δημιούργησαν ανάμεικτα συναισθήματα αποδοχής στους θεατές. Ας πάμε όμως να δούμε αναλυτικότερα τους νέους κανονισμούς.

Κυβισμός

Μια νέα εποχή ξεκινάει για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας, αυτή των 800cc. Είναι η τρίτη φορά στην ιστορία του θεσμού που αλλάζει ο κυβισμός των μοτοσικλετών και ο δεύτερος σε τετράχρονους κινητήρες. Οι δίχρονοι κινητήρες ήταν αναμφίβολα κυρίαρχοι στο παγκόσμιο στερέωμα για περίπου μισό αιώνα.

Πρώτα με τα θηρία των 500cc, τα οποία στη δεκαετία του ’90 έφταναν τα 200hp, χάρισαν στο κοινό των αγώνων ταχύτητας αξεπέραστο θέαμα. Οι δεκαετίες ’70, ’80, ’90, όπου μεσουρανούσαν και σπουδαίοι αναβάτες, ανέβασαν την θεαματικότητα των αγώνων κατακόρυφα.

Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε όμως και η τεχνολογία των δίχρονων κινητήρων έφτασε σε κορεσμό. Το 2001 κάνουν την εμφάνιση τους τα πρωτότυπα με τετράχρονους κινητήρες 990cc. Τα πρώτα δείγματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά αφού αμέσως υπερσκέλισαν τα δίχρονα, τα οποία είχαν έρθει στο αποκορύφωμα της τεχνολογίας τους.

Η εξέλιξη των τετράχρονών MotoGP ήταν ραγδαία αφού κατάφεραν μέσα σε πέντε μόλις χρόνια να καταρρίψουν κάθε ρεκόρ, είτε επιδόσεων, είτε γυρολογίου, και πλέον αποτελούν την τεχνολογική αιχμή του δόρατος για κάθε εταιρία που συμμετέχει στο πρωτάθλημα.

Στους αγώνες ταχύτητας όμως πλέον η ασφάλεια των αναβατών είναι το κυρίαρχο μέλημα. Έτσι με «πρόφαση» την ασφάλεια αλλά και για λόγους όπως ο τεχνολογικός κορεσμός, η δυσκολία των εταιριών να ανταπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις των μοτοσικλετών, η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος, φτάνουμε στο 2007 με μια νέα αλλαγή στον κυβισμό (800cc).

Οι μέχρι τώρα δοκιμές δείχνουν ότι οι επιδόσεις των πρωτότυπων είναι παραπλήσιες με εκείνες των 990cc, άρα το θέαμα είναι εγγυημένο και τη νέα χρονιά.

Ελαστικά

Ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στην ιστορία των σύγχρονων αγώνων ταχύτητας αποτελούν τα ελαστικά των μοτοσικλετών και η τεχνολογία τους. Οι εταιρίες ελαστικών έκαναν τεράστια βήματα εξέλιξης τα τελευταία πέντε χρόνια και τα εργοστάσια που ενεπλάκησαν στα MotoGP είχαν τεράστιο όγκο εργασίας ώστε να φτάσουν τα προϊόντα τους στα επίπεδα εξέλιξης των πρωτότυπων μοτοσικλετών.

Το τίμημα βέβαια ήταν μεγάλο και κυρίως οικονομικό. Τα ποσά που δαπανήθηκαν ήταν υπέρογκα και οι μεγάλες βιομηχανίες ελαστικών αντιδρούσαν. Στις αρχές Ιουλίου, μετά από συνεδρίαση των «λαστιχάδων», αποφασίστηκαν αλλαγές τόσο στον αριθμό, όσο και στη διαχείριση των ελαστικών κάθε ομάδας.

Αρχικά αποφασίστηκε ότι τα εργοστάσια που έχουν κατακτήσει τουλάχιστο δύο νίκες από τις αρχές του 2005 μέχρι σήμερα, δηλαδή η Bridgestone και η Michelin, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόλις 31 ελαστικά, 14 εμπρός και 17 πίσω, για κάθε τριήμερο αγώνα. Ο αριθμός λοιπόν των ελαστικών μειώνεται δραματικά και πλέον η επιλογή πρέπει να γίνεται πάρα πολύ προσεκτικά από τις ομάδες. Ο κανονισμός δεν συμπεριλαμβάνει την Dunlop, η οποία θα συνεχίσει να προμηθεύει τις ομάδες που έχει συνεργασία κανονικά, αφού δεν έχει κατακτήσει νίκη τα τελευταία δύο χρόνια στα MotoGP. Πλεονέκτημα λοιπόν για το εργοστάσιο της Dunlop που μ’ αυτό τον τρόπο θα έχει την ευκαιρία να εξελιχθεί και να φτάσει στα επίπεδα των Michelin και Bridgestone.

Ένα ακόμη σημείο που μεταβάλλεται είναι ότι την ημέρα πριν την έναρξη του τριημέρου (Πέμπτη, εκτός Assen και Katar όπου γίνεται ο αγώνας Σάββατο), μέχρι τις 17:00 ώρα τοπική, θα πρέπει ο τεχνικός διευθυντής της κάθε ομάδας να έχει καταθέσει τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια των δοκιμών, των κατατακτήριων και του αγώνα.

Τολμηρό το εγχείρημα της Dorna, αφού αφενός μειώνεται το κόστος, από την άλλη όμως ίσως να έχουμε επιπτώσεις στο θέαμα και την εξέλιξη. Είδωμεν.

Βάρος-Καύσιμο

Στον παρακάτω πίνακα υπάρχουν τα καινούρια όρια βάρους των μοτοσικλετών που θα ισχύσουν το 2007 σε σχέση με εκείνα του 2006, ανάλογα φυσικά με τους κυλίνδρους του κινητήρα κάθε εργοστασίου.

Αριθμός κυλίνδρων  Βάρος 2006  Βάρος 2007  Διαφορά
2 κύλινδροι  135 Kg  137 Kg 2 Kg 
3 κύλινδροι  135 Kg 140,5 Kg 5,5 Kg 
4 κύλινδροι  145 Kg 148 Kg 3 Kg 
5 κύλινδροι 145 Kg 155,5 Kg 10,5 Kg 
6 κύλινδροι 155 Kg 163 Kg  8 Kg 

Mε την αλλαγή του κυβισμού δόθηκε η ευκαιρία για μείωση και της χωρητικότητας καυσίμου που θα χρησιμοποιούν οι 800cc MotoGP. Έτσι από τα 24 λίτρα του 2005 και τα 22 λίτρα που χρησιμοποιούνταν το 2006 πέφτουμε στα 21 λίτρα μέγιστη χωρητικότητα καυσίμου, σε μια προσπάθεια για περαιτέρω μείωση του κόστους για τις ομάδες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας.

Συμπερασματικά

Τα συμπεράσματα που ανακύπτουν από τις αλλαγές στους κανονισμούς ποικίλουν. Αναμφισβήτητα μειώνεται το κόστος των ομάδων που ούτως η άλλως ήταν πολύ υψηλό. Το θέαμα που προσέφεραν τα « θηρία » των 250Hp ήταν καθηλωτικό και πολλοί φοβούνται ότι αυτό θα χαθεί. Από τις πρώτες δοκιμές που έγιναν, όλα δείχνουν ότι, οι πρωτότυπες των 800cc, θα είναι εξίσου ταχύτατες και εντυπωσιακές. Όσο για τα ελαστικά, σίγουρα η εξέλιξη τους δεν θα είναι τόσο συμαντική, αλλά από την άλλη δημιουργούνται συνθήκες οι οποίες φαίνεται να είναι πιο δίκαιες για όλους. Όλα αυτά θα φανούν σύντομα αφού οδεύουμε προς την έναρξη του συναρπαστικότερου μηχανοκίνητου αθλήματος στον κόσμο.

MotoGP FREE
CONTRA


OMERTA69!!!

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης