Το environmental dip που ανέφερε ο συνφορουμήτης jimator είναι μία "κοιλιά" που κάνει η καμπύλη ανάφλεξης στην ηλεκτρονική του RS125.
Η ανάφλεξη (του μπουζί) γίνεται συνήθως λίγο πριν το άνω νεκρό σημείο, δηλαδή λίγο πριν από το σημείο που το πιστόνι είναι στην "ψηλότερη" θέση μέσα στον κύλινδρο.
Όσο ποιώ νωρίς είναι η ανάφλεξη (το λεγόμενο "αβάνς"), τόσο μεγαλύτερη η δύναμη που παράγει η έκρηξη επειδή έχει παραπάνω χρόνο να αναφλεχθεί το καύσιμο μείγμα. Υπάρχουν βέβαια περιορισμοί στο πόσο πολύ αβάνς αντέχει ένα μοτέρ αλλά αυτό δεν είναι επί του παρόντος να το αναλύσουμε.
Όταν έχεις μεγαλύτερη έκρηξη στον κύλινδρο έχεις και περισσοτέρους ρύπους. Για να περάσει το μοτέρ του RS125 τις προδιαγραφές ρύπων από το 1999 και μετά έπρεπε να έχει αυτόν τον "κόφτη" μιας και οι ρύποι (όπως και η στάθμη θορύβου) μετριούνται σε συγκεκριμένες στροφές ανά λεπτό όταν το όχημα παίρνει έγκριση για να βγει στην παραγωγή.
Στην μία εικόνα παρακάτω μπορεί να δει κανείς πώς είναι ο χάρτης ανάφλεξης του RS με το environmental dip. (πηγή:
http://www.navero.co.uk/rs125zone/images/RS125_Ignition.jpg ).
Στην άλλη εικόνα μπορεί να δει την δυναμομέτριση ενός "μαμά" RS με τον κόφτη αυτόν και να καταλάβει τι γίνεται (πηγή:
http://www.rsbikers.com/dynorun/125RS_brid_debrid.jpg ).
Για να αφαιρεθεί αυτός ο κόφτης στο RS125 πρέπει να ανοίξεις μία τρύπα στο πίσω μέρος της ηλεκτρονικής και να σπάσεις μία γέφυρα μεταλλική που έχει. Δεν θα μπω τώρα σε λεπτομέρειες για το πώς, μιας και η ερώτηση ήταν το τι είναι και όχι πώς το βγάζουμε. Πάντως πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Aprilia η μετατροπή αυτή παραβιάζει την εγγύηση της μηχανής.
Επίσης, σε μηχανάκια από τα μέσα του 2007 και μετά υπάρχει πάλι ο ίδιος κόφτης αλλά έχουν διαφορετική ηλεκτρονική που είναι και για την ανάφλεξη και για το RAVE (η βαλβίδα στην εξάτμιση) σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα RS125 που έχουν δύο ξεχωριστές μονάδες. Στα ποιο καινούρια μοντέλα δεν είναι το ίδιο απλή υπόθεση πάντως η αφαίρεση αυτού του κόφτη.
Νομίζω τα κάλυψα όλα περί environmental dip