Όπως διαβάσατε και στον τίτλο του post....Είμαι στην δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσω ότι το προσωπικό μου Rs125 07' κόλλησε....
Λοιπόν απλά και μόνο για την ιστορία θα σας περιγράψω το πως έγινε....Στις 1/10 πήγαμε βόλτα(εγώ,v997,shilverhaze) στην Αλεξανδρούπολη από Ξάνθη....Και ξανά πίσω....Στην διαδρομή Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη κινούμασταν με μια μέση ωριαία ταχύτητα της τάξης των 135-140χ.α.ω με την θερμοκρασία περιβάλλοντος σε λογικά για την εποχή επίπεδα....Στην βόλτα που κάναμε στην Αλεξανδρούπολη το Rs δούλευε υποδειγματικά...
....Η επιστροφή για Ξάνθη ξεκίνησε στις 11+ μ.μ. ενώ είχε δροσίσει αρκετά.....Και λόγω αυτής της χαμηλής σχετικά θερμοκρασίας φαντάστηκα ότι η μηχανή θα δουλεύει πιο ξεκούραστα...
....Με τον ρυθμό μας εφάμιλλο αυτού του ερχομού(ίσως και πιο χαλαρό),20χλμ έξω από την Αλεξανδρούπολη το Rs ψαφνικά σβήνει....
....Δεν υπήρχε μπλοκάρισμα του τροχού,απλά έσβησε πάνω στην Εγνατία....Κάνω δεξιά να σταματήσω και παρατηρώ ότι η θερμοκρασία είναι στα κανονικά επίπεδα λειτουργίας(τρεις μπάρες με max τις έξι...)...Μιζάρω και δεν γίνεται τίποτα...Ξαφνικά η θερμοκρασία αρχίζει να ανεβαίνει...Σταδιακά αλλά γρήγορα φτάνει τις έξι μπάρες....Εκεί πλέον αρχίζω να αγχώνομαι,αφού ποτέ δεν μου είχε ξανανεβάσει θερμοκρασία πάνω από τέσσερις μπάρες...Αφού το αφήνουμε να κρυώσει και να φτάσει ξανά σε θερμοκρασία λειτουργίας(τρεις μπάρες..) ξαναμιζάρω...Πάλι τίποτα...Ανοίγω το ρεζερβουάρ να ελέγξω το μπουζί...Το ξεβιβώνω και δεν φαίνεται βραχυκυκλωμένο...Παρόλα αυτά το αλλάζω με άλλο που έχω για ώρα ανάγκης....Πάλι τίποτα...
...Ελέγχω την πίπα του μπουζί και δοκιμάζω χωρίς αυτή και υπάρχει ρεύμα....Μιζάρω χωρίς το μπουζί και υπάρχει κίνηση στον κύλινδρο από το πιστόνι...Μετά από σπρώξιμο από τους συμφορουμήτες που προανέφερα πιο πάνω παίρνει μπρος....Ξεκινάμε λοιπόν χαλαρά για Ξάνθη....Σε όλη την διαδρομή κρατούσα τις στροφές κάτω από τις 8.000 για να μην ζοριστεί το Rs....Φτάνουμε στην Ξάνθη και αποφασίζω να το ανοίξω να δω αν δουλεύει σωστά....Η απόδοση του δεν είχε αλλάξει αλλά άκουγα έναν πολύ ψιλό μεταλλικό ήχο....Το είχα στο νου μου αλλά αργότερα βρήκα ότι η βίδα του ενός φλας είχε ξελασκάρει και υπέθεσα ότι ακουγόταν αυτό μιας και επί μία εβδομάδα δεν υπήρχε η παραμικρή δυσλειτουργεία στην απόδοση του μοτέρ...
...Και λίγες μέρες πριν άρχισαν οι πρώτες δυσλειτουργίες....Δυσκολία στην εκκίνηση,ειδικά όταν ήταν ζεστό....Μια περίεργη αντίδραση στο φάσμα 3000-4000rpm όταν ανέβαζα χαλαρά στροφές....Ώσπου καποια στιγμή δεν έπερνε καθόλου μπροστά....
Μετά από επίσκεψη σε συνεργείο ενημερώθηκα ότι ήταν τελικά κόλλημα...Αυτά λοιπόν ήταν τα λόγια του μηχανικού...:
"Το πιστόνι είχε φθαρεί,και αν δεν κολλούσε κάποια στιγμή θα τρυπούσε...Ο κύλινδρος γρατσουνίστηκε και θέλει ρεκτιφιέ αν δεν αλλαχθεί....Και οι φλάντζες θέλουν αλλαγή...."
Λοιπόν...Και εδώ αρχίζει το καλό...Τα ανταλλακτικά πρέπει να του τα πάω εγώ,αφού σαν μη εξουσιοδοτημένος Aprilia,"δεν μπορεί" να τα παραγγείλει ο ίδιος....Έτσι λοιπόν και εγώ άρχισα να κάνω μια έρευνα αγοράς....
Εντελώς ενδεικτικά ο Πλόσκας μου ζήτησε:
--πιστόνι 180,70€
--φλάντζα 6,20€(X2)
--κύλινδρος 254,90€
---------------------
σύνολο 448,00€
Από το
http://www.pjme.co.uk/ βρήκα σετ κυλινδροπίστονο,το οποίο αναφέρει ότι είναι ακριβές αντίγραφο του γνήσιου περίπου στα 250€....Επίσης από ebay βρήκα σετ πιστόνι-φλάντζες της RIK για το Rs στα 100€ μαζί με τα μεταφορικά,όπως και πιστόνι PROX στα 120€ μαζί με μεταφορικά....Βέβαια αντίστοιχα(και τα ίδια ακόμη...) υπάρχουν στο site που παράθεσα παραπάνω περίπου στο ίδιο κοστολόγιο....
Ο εν λόγω μηχανικός μου πρότεινε την λύση του ρεκτιφιέ για χαμηλότερο κόστος γι'αυτό και έψαχνα μόνο πιστόνι και φλάντζες....Εν το μεταζύ σε επίσκεψη του Γιάννη(v997) από το συνεργείο,ο μηχανικός του είπε ότι του εκανε εντύπωση ότι ο κύλινδρος δεν είναι nickasil....Αφού ανέφερα το θέμα του ρεκτιφιε στο shout κάποιος με ενημέρωσε ότι επειδή ο κύλινδρος του Rs είναι nickasil δεν μπορείς να του κάνεις λείανση(ρεκτιφιέ)....
Είπα λοιπόν να ρωτήσω τον ειδικό(βλ bill)....Μου επιβεβαίωσε ότι ο κύλινδρος δεν πέρνει ρεκτιφιέ.....
Βέβαια.....Πρώτα από όλα μου πρότεινε να περάσω το κόλλημα στην εγγύηση....Ενημερώνοντάς τον ότι το Rs έχει τοποθετημένα aftermarket carb 34mm και εξάτμιση gianelli....Μου είπε ότι ανεξάρτητα των aftermarket η εγγύηση με καλύπτει,πράγμα που άλλοι εξουσιοδοτημένοι μου απέκλειαν....
....Επίσης μου είπε ότι μάλλον το κόλλημα οφείλεται σε λαθος ρύθμιση του carb....Αφού τον ενημερώνω ότι έγινε ρύθμιση,στα 6500χλμ περίπου,στον Πλόσκα και μέχρι τα 9.000(όπου και κόλλησε...) δούλευε πολύ καλά,μου λέει το εξής....."Στο service των 8.000χλμ δεν ελέγθηκε το κυλινδροπίστονο,όπως προβλέπει και το service manual...?"...
...Και εκεί με πιάνουν τα διαόλια μου....Το service των 8.000χλμ έγινε στον Πλόσκα...."Όχι του απαντάω,διότι θυμάμαι ότι του επισήμανα ότι το λέει στο manual για τον εξής έλεγχο και μου είπε ότι δεν λύνουν μοτέρ σε αυτά τα χιλιόμετρα...."...
...Και εκεί μου λέει το εξής...."Αν γινόταν ο έλεγχος αυτός,όπως προέβλεπε και το manual θα το γλύτωνες το κόλλημα...."...
...Όπως καταλαβαίνετε ένα κάτι το έπαθα.....Επίσης μου είπε αν μπορώ να του στείλω φωτογραφίες από τον κύλινδρο και το πιστόνι να τους ρίξει μια ματιά....
Εδώ να ευχαριστήσω τον Βασίλη(bill) για τον χρόνο που μου αφιέρωσε,μέσω msn παρακαλώ,χωρίς να εχει κάποιο όφελος στην τελική....Κάτι που εκτίμησα ιδιαίτερα...Και γενικά για την όλη φιλική αντιμετώπιση,σε έναν άγνωστο,ακόμη και μέσω Internet....
Λοιπόν....Από αύριο,αν μπορέσω θα ξεκινήσω τηλέφωνα να δω αν θα καταφέρω να περάσω το κόλλημα στην εγγύηση,αν και πολύ αμφιβάλλω ότι κάτι θα γίνει...
...Αρχικά θα πάρω τον Πλόσκα....Ο Βασίλης(bill) μου είπε να πάρω στην Aprilia....Αν είναι εύκολο θα ήθελα ένα τηλέφωνο από όποιον το γνωρίζει για να επικοινωνήσω μαζί τους.....
Σε δεύτερη φάση,αν δεν καταφέρω τίποτα με την εγγύηση θα προχωρήσω σε αγορά κιτ κυλινδροπίστονου από το
http://www.pjme.co.uk/ ....Αν γίνει κάτι τέτοιο θα ενημερώσω,έτσι ώστε αν κάποιος θέλει να κάνει ψώνια από το εν λόγω site να γλυτώσουμε τα μεταφορικά....Αυτά.....
για το εύρος του post αλλά ήθελα να είναι πλήρες για να μην υπάρχουν τυχόν απορίες.....Ακούω σχόλια,παρατηρήσεις και προτάσεις.....