γιατι ομως ο κατασκευαστης για τα brembo λεει (και επανω στα δοχειακια και στο manual της μοτο,αναφερομαι για το tuono) να χρησιμοποιουμε dot 4?
Υ.Γ ....το KTM LC4 που ειχα και ειχε brembo, οντως προτινε για dot 5.1
Ολα τα λαδια πανω σε μια μοτοσυκλετα επιρρεαζονται απο τις θερμοκρασιες του περιβαλλοντα χωρου στον οποιο δουλευει.
Οπως και στα λαδια λιπανσης, τα manual εχουν ενα πινακακι που σου δειχνουν τις θερμοκρασιες που δουλευει σωστα καθε ιξωδες, ετσι συμβαινει και με τα υγρα φρενων, λαδια αναρτησεων κλπ.
Αν οδηγεις την μοτο σου στην Σουηδια (που ο καυσωνας τους δεν ξεπερναει τους 18-20 βαθμους κελσιου) το DOT 4 στα Brembo θα δουλεψει μια χαρα.Αν ομως το οδηγησεις στην Σαουδικη Αραβια τοτε θα εχεις προβλημα.
Φερνω ακραια παραδηγματα ωστε να αποτυπωσει κανεις την διαφορα.
Ολα τα ΚΤΜ και τα Ducati δουλευουν 5.1.Επισης και aftermarket κιτ Brembo προτεινουν DOT 5.1.
Αυτο εχει να κανει και με την κατασκευη των εξαρτηματων τους.
Αν λυσεις μια δαγκανα Nissin ή Tokico και μια Brembo και παρατηρησεις τα εμβολακια τους θα δεις οτι το παχος τους ειναι κατα πολυ μικροτερο στα Brembo για να ειναι ελαφρυτερα σαν συνολο.Το ιδιο ισχυει και στο σωμα της δαγκανας.
Σε συνδυασμο με τον μεγαλυτερο συντελεστη τριβης που παρεχουν τα Brembo (δυνατοτερο δαγκωμα) καταλαβαινει κανεις οτι οι θερμοκρασιες λειτουργιας των Brembo ειναι αρκετα μεγαλυτερη απο αυτην των Ιαπωνικων.
Παντα η γνωμη μου βαση εμπειριας μου στον δικο μου πλανητη
Υ.Γ. Σε Ιαπωνικα φρενα που τοποθετουνται σωληνακια υψηλης και aftermarket τρομπα Nissin 19/20 παντα προτεινεται DOT 5.1