0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Memos

Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« - : Ιούλιος 09, 2010, 09:47:09 πμ »
Γεια σε όλους στο φόρουμ. Έχω το εξής πρόβλημα στο 03 (24.000χλμ) Tuono μου. Μια φορά στις δέκα , όταν πάω να το βάλω μπρος, η μίζα γυρνάει ράθυμα , με αρκετό ζόρι, και κάνουν reset τα όργανα(πολύ σπάστικό πράγμα...) Την μπαταρία την συνδέω σε συντηρητή κάθε φορά που μπαίνω στο γκαράζ, και διαβάζοντας το φόρουμ, το μυαλό μου πάει στο ρελέ μίζας. Μίλισα με έναν ηλεκτρολόγο αυτοκινήτων και μου είπε ότι αποκλείεται να είναι ρελέ μίζας , και ότι αυτό είτε θα έδινε ρεύμα είτε όχι. Από την μια , αυτό μου φαίνεται λιγο μούφα καθώς θα μπορούσαν να είχαν καρβουνιάσει οι επαφές του ρελέ και να τραβάει περισσότερο ρεύμα από την μπαταρία και να μην φτάνει στιγμιαία για τα όργανα. Από την άλλη, μου το είπε ηλεκτρολόγος. Μια και δεν υπάρχει ξεκάθαρη λύση στο φόρουμ για το προαναφερθέν πρόβλημα, ζητάω την βοήθειά σας. Καμια ιδέα κάποιος. Ευχαριστώ προκαταβολικά. Μέμος - Νάουσα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 09, 2010, 09:48:50 πμ από Memos »



*

Αποσυνδεδεμένος fst.corner

  • ***
  • 179
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +10
Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #1 - : Ιούλιος 09, 2010, 10:11:16 πμ »
ειναι γνωστο και συνηθες φαινομενο αυτο.
και ρωτω η μπαταρια σου ειναι η μαμα? και αν οχι ποτε την αλλαξες και τη μαρκα εβαλες?
τωρα δες τη γειωση πανω στο πλαισιο και καθαρισε την και σφιξε την.καθαρισε το fuse box και σφιξε αν χρειαζετε της βιδεσ του σταρτερ.
τελος αν θες κανε την καταργηση της γνωστης καφε φισας(αν ειναι και καρβουνιασμενη δε γινετε αναγκαιο) και συγχρονως διπλασιασε τα καλωδια επιστροφης ρευματος στην μπαταρια.το αποτελεσμα θα ειναι 14,3v στο ρελαντι και στης 4000στροφες.

*

Memos

Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #2 - : Ιούλιος 09, 2010, 11:08:56 πμ »
Την μηχανή την πήρα χθες και δεν ξέρω πότε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης άλλαξε και αν άλλαξε μπαταρία.Θα δω τι μπαταρία είναι μόλις γυρίσω από τη δουλειά. Απλά , επειδή είχα και παλιά Tuono, και μου έκανε το ίδιο με ολοκαίνουρια μπαταρία, το μυαλό μου πάει σε οτιδήποτε άλλο. Θα καθαρίσω και το fuse box , αλλά θα ήθελα να ρωτήσω (για να μην ξανανακαλύψω την Αμερική...) που βρίσκεται η γείωση πάνω στο πλάισιο για να την ελέγξω και που βρίσκεται η περίφημη καφέ φίσα. Ευχαριστώ. Το πρόβλημα αυτό , ήταν ο λόγος που έδωσα το προηγούμενο Tuono! Με αυτό δεν τα παρατάω!! Μ'αρέσει πολύ το μηχανάκι!

*

Αποσυνδεδεμένος fst.corner

  • ***
  • 179
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +10
Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #3 - : Ιούλιος 09, 2010, 12:07:36 μμ »
δες πρωτα την μπαταρια σου μπορει να ειναι η ωρα της ακομα και αν την εχεις συνεχεια σε battery tender και βεβαια αν εχει αλλαχθει με κινεζικια που ειναι για τον π...

η καφε φισα ειναι δεξια πισω στην ουρα εκει που ειναι ο ανορθωτης δες και εδω αν και ειναι του 2006

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=144612&highlight=VOLTAGE+REGULATOR

*

Αποσυνδεδεμένος Ζεύκας

  • *****
  • 211
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #4 - : Ιούλιος 09, 2010, 03:37:27 μμ »
όσο αφορά τη καφέ φίσα (σόρρυ αν είμαι οφ-τόπικ), διάβασα αυτό: http://www.joe250.com/motorcycles/tuono/brownconnectors/brownconnectors.html

και μου δημιουργήθηκαν 2 απορίες:
α. ποιό το νόημα της περιβόητης καφέ φίσας?
β. γιατί κάποια τουόνο έχουν μία και άλλα δύο φίσες?

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #5 - : Ιούλιος 09, 2010, 04:32:26 μμ »
H καφε φισα αφορα μονο rsv 04+ και tuono +  :bye: :bye: :bye:
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Memos

Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #6 - : Ιούλιος 09, 2010, 08:48:51 μμ »
Η μπαταρία είναι Yuasa YTX-12BS ,αλλά δεν ξέρω πότε αλλάχθηκε. Την μέτρησα με σβηστή την μηχανή και κλειστό τον διακόπτη , και έδειξε 13,1 volt. Από γείωση δεν μου φάνηκε κάτι κακό , ούτε από τις φύσες του ανορθωτή. Ρώτησα και έναν τεχνικό σε αντιπροσωπία Aprilia και μου είπε ότι ψιλοαποκλείεται να είναι ρελέ μίζας. Το μόνο που μπορούσα να κάνω, επειδή δεν ήθελα να μείνω με σταυρωμένα χέρια, είναι να βάλω έναν διακόπτη στη μεσαία σκάλα των φωτών , μήπως και γλυτώσω κάποια Amp κατά την εκκίνηση και δεν μου κάνουν reset τα όργανα και μήπως γυρίσει πιο ζωντανά η μίζα. Θα δω πως δουλεύει το ΣΚ. Αν δεν φτάσει, δεν ξέρω τι άλλο να κάνω. Ίσως αλλάξω μπαταρία, ή ενισχύσω τα καλώδια ανορθωτή - μπαταρίας, ή αλλάξω ρελέ μίζας...

*

Αποσυνδεδεμένος Viking

  • ***
  • 103
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Triumph Speed Twin
  • Αντιδράσεις: +41
Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #7 - : Ιούλιος 10, 2010, 12:48:30 μμ »
διπλασιασε τα καλωδια επιστροφης ρευματος στην μπαταρια.το αποτελεσμα θα ειναι 14,3v στο ρελαντι και στης 4000στροφες.
Έιχα ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με τον φίλο. Αραιά και που, δυσκολία εκκίνησης και reset στα όργανα. Μέτρησα τάση στους πόλους της μπαταρίας με τον κινητήρα σε λειτουργία (στο ρελαντί και στις 4000σαλ) και ήταν 13 στο ρελαντί και 12,7 στις 4000σαλ.

Έκανα ακριβώς αυτό που λέει ο φίλος fst.corner και είχα σταθερά 14,3 volts παντού (με τον κινητήρα σε λειτουργία). Επίσης, δεν ξαναέκανε ποτέ reset από τότε. Κόστος μετατροπής 3-4€. Αν η καφέ σου φίσα είναι ΟΚ μην την πειράξεις, αν θες να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο θα ξοδέψεις άλλα 2-3 € και λίγο παραπάνω χρόνο.

Πολύ κατατοπιστικό θεματάκι είναι αυτό

http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=2472.15

και ακόμα πιο κατατοπιστικό αυτό

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=64758

Για την καφέ φίσα (αυτή με τα τρία κίτρινα καλώδια) διαβάζουμε powerphot

http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=7418.msg329127#msg329127

 :kalo:
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 10, 2010, 12:56:23 μμ από Viking »

*

Memos

Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #8 - : Ιούλιος 10, 2010, 01:10:24 μμ »
Επειδη είμαι λίγο κασμάς από ηλεκτρολογικά, το να διπλασιάσω τα καλώδια επιστροφής ρέυματος από ανορθωτή στην μπαταρία, σημαίνει να βάλω από άλλο ένα ίδιο καλώδιο στο κάθε ένα, ή να τα αντικαταστήσω με πιο χοντρά;;;;; Παρεπιπτόντως ο διακόπτης που έβαλα για τα φώτα βελτιώνει κάπως την κατάσταση....

*

Αποσυνδεδεμένος Viking

  • ***
  • 103
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Triumph Speed Twin
  • Αντιδράσεις: +41
Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #9 - : Ιούλιος 10, 2010, 01:40:23 μμ »
Επειδη είμαι λίγο κασμάς από ηλεκτρολογικά, το να διπλασιάσω τα καλώδια επιστροφής ρέυματος από ανορθωτή στην μπαταρία, σημαίνει να βάλω από άλλο ένα ίδιο καλώδιο στο κάθε ένα, ή να τα αντικαταστήσω με πιο χοντρά;;;;; Παρεπιπτόντως ο διακόπτης που έβαλα για τα φώτα βελτιώνει κάπως την κατάσταση....
Στον ανορθωτή έρχονται 3 κίτρινα καλώδια μέσω μιας καφέ φίσας, αυτά δε μας νοιάζουν αν η κατάσταση της καφέ φίσας είναι ΟΚ. Αν θες παρόλα αυτά να την τροποποιήσεις για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο ακολυθείς τις οδηγίες του powerphot εδώ

http://www.apriliabikers.gr/portal/index.php?topic=7418.msg329127#msg329127

εστιάζοντας σε αυτές τις φωτό




Όπως βλέπεις αντικατέστησε την καφέ φίσα με μεταλλικά ποδαράκια που δεν έχουν θέματα με τις θερμοκρασίες. Φυσικά μόνωσε με κατάλληλα θερμοσυστελλόμενα.

Τώρα η τροποποίηση που σε αφορά περισσότερο έχει να κάνει με τα  4 καλώδια (2 κόκκινα μαύρα που πηγαίνουν στον θετικό πόλο και 2 κόκκινα μπλε που πηγαίνουν στον αρνητικό) που φεύγουν από τον ανορθωτή προς την μπαταρία μέσω μιάς άσπρης φίσας. Εκεί πρέπει να ξεκουμπώσεις τα ποδαράκια τις φίσας (απ'τη μεριά της μπαταρίας, αρσενική φίσα, αν πιέσεις με ένα λεπτό κατσαβιδάκι κάτι μικρά πλαστικά εντός τη φίσας θα ξεκουμπώσουν τα ποδαράκια), να προσθέσεις με κόλληση στα υπάρχοντα καλώδια ένα ακόμη καλώδιο για κάθε ένα από τα 4 που φεύγουν προς την μπαταρία. Σε κάθε κόκκινο μαύρο θα δρομολογήσεις παράλληλα ένα κόκκινο (οπότε 2 σύνολο) και τα 2 κόκκινα θα τα συνδέσεις στη μία άκρη μιας ασφαλειοθήκης. Την άλλη άκρη της ασφαλειοθήκης θα την δρομολογήσεις στο θετικό πόλο. Στην ασφαλειοθήκη θα βάλεις μια 30Α ασφάλεια. Σε κάθε κόκκινο μπλε θα δρομολογήσεις ένα μαύρο (οπότε 2 σύνολο) και θα τα συνδέσεις (ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ) στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.

Υπερβολικά αναλυτικά όλα αυτά και με ποια σειρά πρέπει να γίνουν βρίσκεις εδώ
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=64758

και μια κατατοπιστική φωτό


ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Πριν ξεκινήσεις οτιδήποτε αποσυνδέεις την μπαταρία (πρώτα αρνητικό μετά θετικό-κόκκινο). Καλό είναι να έχεις κάποιον που ξέρει λίγα πράγματα για να σε βοηθήσει. Μην συνδέσεις τίποτα αν δεν τελειώσεις όλες τις κολλήσεις και τις μονώσεις. Αφού τελειώσουν όλα αυτά θα βάλεις την ασφάλεια στην ασφαλειοθήκη, θα συνδέσεις τις φίσες που αποσυνέδεσες και τέλος θα βάλεις πρώτα θετικό πόλο (κόκκινα, κόκκινα-μαύρα) και τελευταίο τον αρνητικό (μαύρα, κόκκινα-μπλε).

Ελπίζω να μη σε έμπλεξα.. :)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 10, 2010, 01:45:04 μμ από Viking »

*

Memos

Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #10 - : Ιούλιος 10, 2010, 02:45:47 μμ »
Οκ , νομίζω ότι το έπιασα. (Αργώ αλλά τα πιάνω...) Βρήκα και αυτό στο link που μου έστειλες. Είναι σωστό έτσι; Όπως και να έχει θα το πάω στον ηλεκτρολόγο οχημάτων και θα του πω τι να κάνει , για να γίνει και μερακλίδικη δουλειά, απλά να είμαι σίγουρος για το τι θα του ζητήσω. Είναι οκ λοιπόν το σχεδιάγραμμα; Επίσης , 1000 ευχαριστώ.

*

Αποσυνδεδεμένος Viking

  • ***
  • 103
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Triumph Speed Twin
  • Αντιδράσεις: +41
Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #11 - : Ιούλιος 10, 2010, 02:57:45 μμ »
Οκ , νομίζω ότι το έπιασα. (Αργώ αλλά τα πιάνω...) Βρήκα και αυτό στο link που μου έστειλες. Είναι σωστό έτσι; Όπως και να έχει θα το πάω στον ηλεκτρολόγο οχημάτων και θα του πω τι να κάνει , για να γίνει και μερακλίδικη δουλειά, απλά να είμαι σίγουρος για το τι θα του ζητήσω. Είναι οκ λοιπόν το σχεδιάγραμμα; Επίσης , 1000 ευχαριστώ.
Είναι ΟΚ το σχεδιάγραμμα! Αυτή είναι η μετατροπή. Τα "+" στο falco είναι κόκκινα-μαύρα καλώδια (λογικά είναι τα R/N στο σχεδιάγραμμά σου) οπότε εκεί θα μπουν τα έξτρα κόκκινα καλώδια ΜΕ την ασφαλειοθήκη και τα "-" είναι τα κόκκινα μπλε (λογικά τα R/B στο σχεδιάγραμμά σου) οπότε εκεί μπαίνουν τα μαύρα που οδηγούνται απευθείας στον αρνητικό πόλο ή σε κάποια γείωση. Υποθέτω έτσι θα ναι και στο tuono.

Να 'ναι και μερακλής ο ηλεκτρολόγος και όλα θα γίνουν μιά χαρά.  :kalo:

*

Memos

Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #12 - : Ιούλιος 10, 2010, 08:22:43 μμ »
Κάτι κάπως άσχετο. Πήγα πριν λίγο να την βάλω μπροστα με εντελώς κρύο κινητήρα,(μέσα σε γκαράζ) και με το που γύρισα το κλειδί, άρχισαν να δουλεύουν τα βεντιλατέρια, ενώ έγραφε cold στο lcd!! Έκλεισα και άνοιξα, το ίδιο. ΤΟ άφησα κανα 3λεπτο, δεν σταματούσε. Η μηχανή πήρε κανονικά, αλλά μου φάνηκε περίεργο.Είναι γνωστό πρόβλημα, ή ανακάλυψα τίποτα καινούριο;;

*

Stratos82

Απ: Ράθυμη μίζα και reset στα όργανα.
« Απάντηση #13 - : Ιούλιος 11, 2010, 12:05:15 πμ »
H καφε φισα αφορα μονο rsv 04+ και tuono +  :bye: :bye: :bye:

Εμενα την πρωτη φορα που με αφησε μου τιναξε ενα καλωδιο στην φυσα του ανορθωτη (αυτη που ειναι στην ουρα στα δεξια,οπως ειπε και ο fst.corner).Την δευτερη φορα δεν μου φορτιζε την μπαταρια.Τελικα την καταργησαμε εντελως και βρηκα την υγεια μου.Εχω τουονο 05

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης