0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Drakos

Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #270 - : Ιούλιος 02, 2009, 04:57:38 μμ »
Ok,αφού το λέει ο κουρού, :P να πάω να το βγάλω και εγώ,
αφού έτσι κι αλλιώς τα 06-07 βαράνε,τουλάχιστον να το χαρώ μέχρι να μου κολλήσει...  :kalo:

*

nicktuono

Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #271 - : Ιούλιος 02, 2009, 11:32:08 μμ »
byron:
Nicktuono: όντως ο καθένας έχει την ευθύνη του τι κάνει στο μηχανάκι του, πόσο το συντηρεί, πόσο το σκίζει κλπ. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι η χάνοντας λίγο απ΄τη γραμμικότητα του κινητήρα πηγαίνουμε στη θεωρία ότι μπορεί να βαρέσει μπιέλλα επειδή τρώει απότομα (!!) τη δύναμη.
Το 16άρι γρανάζι μπαίνει προκειμένου να περάσει το μηχανάκι κάποιες προδιαγραφές που αφορούν την κατανάλωση. Η απριλια έδινε το 15άρι δωρεάν μέχρι κάποια στιγμή, προφανώς γιατί το μοτέρ δουλεύει σε πιο εκμεταλλεύσιμη περιοχή στροφών. Το 16άρι το μόνο που προσφέρει είναι σκορτσαρίσματα και μια θεωρητική τελική των 320 χλμ. Αν κάποιος θέλει να το δουλεύει με αυτό..... :bye:



 Βyron δεν είπα ότι τρώει(!!!) απότομα τη δύναμη, είπα ότι στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού οι δυνάμεις που ασκούνται είναι μεγαλύτερες, χωρίς το βάρος δε, δηλαδή με ελαφρύτερο στρόφαλο, η καταπόνηση είναι μεγαλύτερη στα κομβία και στη καμπάνα (επιμένω)... Δεν είναι θέμα γραμμικότητας και σχεδόν ένα κιλό λιγότερο στο στρόφαλο δεν είναι μικρή υπόθεση... Δεν είπα δηλαδή ότι ευθύνεται μόνο το βάρος για τα προβλήματα που βγαίνουν σιγά σιγά, (παίζει και η χρήση ρόλο πχ) απλά ότι βοηθάει...
Προσωπική μου άποψη κι εμένα, όλοι έχουμε από μία, το αποτέλεσμα μετράει όμως...
 Το 16 γρανάζι όντως μπαίνει για το λόγο που λες, αλλά δεν δημιουργει αυτό τα σκορτσαρίσματα, απλά αλλάζοντάς το αποφεύγεις να δουλεύεις τον κινητήρα εκεί που σκορτσάρει έτσι κι αλλιώς...
 Το 15αρι το δίνει δωρεάν αλλά δεν είναι επιβεβλημένη η χρήση του για όλους, εμένα μου αρέσει (αυτό έχω πάνω), κι εσένα το ίδιο, αλλά αυτό δεν είναι κανόνας... :bye:
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 02, 2009, 11:43:19 μμ από nicktuono »

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1068
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +390
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #272 - : Ιούλιος 03, 2009, 12:13:22 πμ »
Βyron δεν είπα ότι τρώει(!!!) απότομα τη δύναμη, είπα ότι στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού οι δυνάμεις που ασκούνται είναι μεγαλύτερες, χωρίς το βάρος δε, δηλαδή με ελαφρύτερο στρόφαλο, η καταπόνηση είναι μεγαλύτερη στα κομβία και στη καμπάνα (επιμένω)... Δεν είναι θέμα γραμμικότητας και σχεδόν ένα κιλό λιγότερο στο στρόφαλο δεν είναι μικρή υπόθεση... Δεν είπα δηλαδή ότι ευθύνεται μόνο το βάρος για τα προβλήματα που βγαίνουν σιγά σιγά, (παίζει και η χρήση ρόλο πχ) απλά ότι βοηθάει...
Προσωπική μου άποψη κι εμένα, όλοι έχουμε από μία, το αποτέλεσμα μετράει όμως...
 Το 16 γρανάζι όντως μπαίνει για το λόγο που λες, αλλά δεν δημιουργει αυτό τα σκορτσαρίσματα, απλά αλλάζοντάς το αποφεύγεις να δουλεύεις τον κινητήρα εκεί που σκορτσάρει έτσι κι αλλιώς...
 Το 15αρι το δίνει δωρεάν αλλά δεν είναι επιβεβλημένη η χρήση του για όλους, εμένα μου αρέσει (αυτό έχω πάνω), κι εσένα το ίδιο, αλλά αυτό δεν είναι κανόνας... :bye:


βρε νικο τι θεωρια ειναι αυτη?

το βαρος του βολαν ειναι απλα ενα περιστρεφομενο βαρος κ τιποτα αλλο.απλα καταναλωνει ενεργεια για να περιστραφει αλλα κ αποθηκευει οταν πας να το φρεναρεις...αυτο ειναι ολο.

με το σκεπτικο σου...με το  αποτομο ανοιγμα γκαζιου κ το βιαιο ανεβασμα στροφων λογο του ελαφρομενου στροφαλου καταπονειτε ο στροφαλος ετσι?
ο στροφαλος μπορει να στροφαρει με ροπη στρεψης αναλογη με το φορτιο που μεταφερει αλλα κ με τα εμπλεκομενα γραναζια μεταφορας δυναμης.
με αυτο το σκεπτικο αν μαρσαρεις στην νεκρα που ο στροφαλος δουλευει ελευθερος, η αν το σπιναρεις η το χεις σε διπλο σταντ με τον πισω τροχο στον αερα καταπονεις τον στροφαλο κ χτυπαει μπιελα....

δεν γινοντε αυτα ρε νικο...απλη φυσικη ειναι κ αντοχη υλικου... δεν ειναι πυρηνικος αντιδραστηρας...

*

bomba

Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #273 - : Ιούλιος 03, 2009, 09:24:06 πμ »
βρε νικο τι θεωρια ειναι αυτη?
το βαρος του βολαν ειναι απλα ενα περιστρεφομενο βαρος κ τιποτα αλλο.απλα καταναλωνει ενεργεια για να περιστραφει αλλα κ αποθηκευει οταν πας να το φρεναρεις...αυτο ειναι ολο.
με το σκεπτικο σου...με το  αποτομο ανοιγμα γκαζιου κ το βιαιο ανεβασμα στροφων λογο του ελαφρομενου στροφαλου καταπονειτε ο στροφαλος ετσι?
ο στροφαλος μπορει να στροφαρει με ροπη στρεψης αναλογη με το φορτιο που μεταφερει αλλα κ με τα εμπλεκομενα γραναζια μεταφορας δυναμης.
με αυτο το σκεπτικο αν μαρσαρεις στην νεκρα που ο στροφαλος δουλευει ελευθερος, η αν το σπιναρεις η το χεις σε διπλο σταντ με τον πισω τροχο στον αερα καταπονεις τον στροφαλο κ χτυπαει μπιελα....
δεν γινοντε αυτα ρε νικο...απλη φυσικη ειναι κ αντοχη υλικου... δεν ειναι πυρηνικος αντιδραστηρας...

βασιλη θελω να σε ρωτησω κατι

ξερουμε οτι τα αντιβαρα ειναι σχεδιασμενα ετσι,ωστε να εξαλειφουν τους κραδασμους 1ης κ 2ης ταξης....

το οτι το αντιβαρο του βολαν ειναι βιδωτο,δε σημαινει οτι ειναι βιδωτο για να αφαιρεται παρεπιπτοντως

οταν λοιπον εσυ κανεις τη μετατροπη αυτη,δεν αυξανεις τους κραδασμους στον κινητηρα,πραγμα που μακροπροθεσμα καταπονει τον κινητηρα? και στις εδρασεις του καταπονειται,ετσι δεν ειναι?

απο την αλλη,ξερουμε,οτι οταν θελουμε να κανουμε μια τετοια μετατροπη,ελαφρωματος του βολαν,πρεπει να αφαιρεσουμε το βολαν να το τορνιρουμε εφοσον χρειαζεται και μετα να ξαναζυγιστει κομπλε,σε μετρα που να ανταποκρινονται σ ολο το περιβαλλον συστημα στο οποιο λειτουργει........

δηλαδη πως γινεται,να αφαιρεσεις ενα κομματι του βολαν χωρις να ξαναζυγισεις ολο το συστημα στροφαλο μπιελες κλπ και να το φερεις εκει που πρεπει?

ρωτω καλοπιστα και στελνω χαιρετισμους  :bye:

*

zlionakis

Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #274 - : Ιούλιος 03, 2009, 09:40:18 πμ »
βρε νικο τι θεωρια ειναι αυτη?
το βαρος του βολαν ειναι απλα ενα περιστρεφομενο βαρος κ τιποτα αλλο.απλα καταναλωνει ενεργεια για να περιστραφει αλλα κ αποθηκευει οταν πας να το φρεναρεις...αυτο ειναι ολο.
με το σκεπτικο σου...με το  αποτομο ανοιγμα γκαζιου κ το βιαιο ανεβασμα στροφων λογο του ελαφρομενου στροφαλου καταπονειτε ο στροφαλος ετσι?
ο στροφαλος μπορει να στροφαρει με ροπη στρεψης αναλογη με το φορτιο που μεταφερει αλλα κ με τα εμπλεκομενα γραναζια μεταφορας δυναμης.
με αυτο το σκεπτικο αν μαρσαρεις στην νεκρα που ο στροφαλος δουλευει ελευθερος, η αν το σπιναρεις η το χεις σε διπλο σταντ με τον πισω τροχο στον αερα καταπονεις τον στροφαλο κ χτυπαει μπιελα....
δεν γινοντε αυτα ρε νικο...απλη φυσικη ειναι κ αντοχη υλικου... δεν ειναι πυρηνικος αντιδραστηρας...

βασιλη θελω να σε ρωτησω κατι

ξερουμε οτι τα αντιβαρα ειναι σχεδιασμενα ετσι,ωστε να εξαλειφουν τους κραδασμους 1ης κ 2ης ταξης....

το οτι το αντιβαρο του βολαν ειναι βιδωτο,δε σημαινει οτι ειναι βιδωτο για να αφαιρεται παρεπιπτοντως

οταν λοιπον εσυ κανεις τη μετατροπη αυτη,δεν αυξανεις τους κραδασμους στον κινητηρα,πραγμα που μακροπροθεσμα καταπονει τον κινητηρα? και στις εδρασεις του καταπονειται,ετσι δεν ειναι?

απο την αλλη,ξερουμε,οτι οταν θελουμε να κανουμε μια τετοια μετατροπη,ελαφρωματος του βολαν,πρεπει να αφαιρεσουμε το βολαν να το τορνιρουμε εφοσον χρειαζεται και μετα να ξαναζυγιστει κομπλε,σε μετρα που να ανταποκρινονται σ ολο το περιβαλλον συστημα στο οποιο λειτουργει........

δηλαδη πως γινεται,να αφαιρεσεις ενα κομματι του βολαν χωρις να ξαναζυγισεις ολο το συστημα στροφαλο μπιελες κλπ και να το φερεις εκει που πρεπει?

ρωτω καλοπιστα και στελνω χαιρετισμους  :bye:

Δεν απαντώ αντί για τό Βασίλη αλλά θα ήθελα να σου απαντήσω και εγώ ξεχωριστα στο ερώτημά σου.

Το βάρος του βολάν δεν έχει καμία σχέση με τα αντίβαρα του μοτέρ τα οποία είναι καθαρά για να ισοροπήσουν τις δυνάμεις αδράνειας 1ου και 2ου βαθμού.
Υπάρχει καθαρά για λόγους ομαλοποίησης της απόδοσης του μοτέρ με το φορτίο του και επίσης παίζει ρόλο συσσορευτή ενέργειας.

Τώρα το συγκεκριμένο βάρος εδράζεται κεντρικά και επιπρόσθετα η μάζα του είναι ισόποσα κατανεμημένη γύρω από το κέντρο του.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος λοιπόν για rebalancing του συστήματος του κινητήρα καθώς δεν είναι έκκεντρα τοποθετημένη η μάζα.

Θα μπορούσες δηλαδή αν ήθελες να προσθέσεις βάρος με τον ίδιο τρόπο..

Δεν επεμβαίνεις σε καμία περίπτωση στο ζύγισμα του κινητήρα. Αυτό θα έπρεπε να γίνει αν άλλαζες οποιοδήποτε στοιχείο του κινητήρα (πιστόνι, μπιέλα κλπ κλπ) που βρισκόταν σε Χ απόσταση από το κέντρο περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα. Ακόμα και ένα βάρος βολάν που θα είχε μία οπή π.χ. στην μία πλευρά θα είχε πρόβλημα.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

 :bye: :bye: :bye:

*

bomba

Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #275 - : Ιούλιος 03, 2009, 10:12:29 πμ »
εγινες πολυ κατανοητος και σε ευχαριστω για την εμπεριστατωμενη απαντηση  :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: +14
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #276 - : Ιούλιος 03, 2009, 12:57:16 μμ »
Θελω να πω τις σκεψεις μου, αν μου επιτρεπετε, παντα σε θεωριτικο επιπεδο και φυσικα υπο την προϋποθεση οτι το συστημα λιπανσης λειτουργει κανονικα.Παρατηρωντας τον στροφαλο εγω μπορω να το καταλαβω ως εξης (κι αν κανω λαθος διορθωστε με παρακαλω):

Το βολαν (με το βαρος του βιδωμενο επανω) λειτουργει σαν την μπαταρια.Κατα την εκρηξη του μιγματος αποθηκευει ενεργεια.Οταν το εμβολο βρεθει στο ΚΝΣ, η περιστροφικη μαζα του βολαν δινει πισω την ενεργεια που αποθηκευσε ωστε να μπορεσει να συνεχισει να περιστρεφεται ο στροφαλος και να τελεσει την συμπιεση το επομενο εμβολο.Ο κατασκευαστης θελει να αποφυγει οσο το δυνατον περισσοτερο την απωλεια της γωνιακης ταχυτητας του στροφαλου στον νεκρο χρονο απο την αναφλεξη του ενος εμβολου μεχρι την αναφλεξη του επομενου.Υπολογιζει λοιπον πολλους παραγοντες ωστε να αποφασισει τη μαζα του βολαν.

Απο την δεξια μερια του ο στροφαλος δινει κινηση σε πολλα μερη του κινητηρα οπως τρομπα νερου, σαζμαν αλλα το σημαντικοτερο ειναι οι κινηση των εκκεντροφορων.Σιγουρα η ενεργεια που καταναλωνουν δεν ειναι περισσοτερη απο αυτη που καταναλωνει το σασμαν ωστε να κινειται η μοτοσυκλετα αλλα ειναι μια σταθερη καταναλωση ενεργειας και ειναι η αμεσως επομενη σε μεγεθος απο του σαζμαν.(Κατι που τα Ducati εχουν εξαφανισει με το Desmo).

Του σαζμαν θα την αφησω εκτος αυτης της σκεψης μου μιας και αυτος ειναι ο αρχικος λογος που δουλευει ο στροφαλος.

Ιδανικα λοιπον θα θελαμε ο,τι ενεργεια παραγεται απο την περιστροφη του να πηγαινει στην καμπανα.
Κατα την εκρηξη του πρωτου κυλινδρου λοιπον απο την ολικη ενεργεια που παραγεται, ενα μερος της πηγαινει στην κινηση των εκκεντροφορων (αφου, πριν καν φτασει το ενεργο εμβολο στο ΚΝΣ ηδη αρχιζει να βυθιζει τις βαλβιδες του ο εκκεντροφορος εξαγωγης του), ενα μερος αποθηκευεται στο βολαν, ενα αλλο μικροτερο μερος πηγαινει για την κινηση της τρομπας νερου/λαδιου και οτι περισσευει πηγαινει στην καμπανα.
Στην συνεχεια το βολαν δινει πισω την ενεργεια που ειχε αποθηκευσει η οποια και διαμοιραζεται σε ολες τις παραπανω καταναλωσεις.

Ο κατασκευαστης εχει υπολογισει οτι το βολαν θα εχει τοση μαζα ωστε οι καταναλωσεις αυτες να μπορουν να δουλεψουν
με την ενεργεια που θα εχει αποθηκευτει σε αυτο και οταν θα ερθει η εκρηξη του επομενου κυλινδρου ο στροφαλος να εχει την περιστροφικη ταχυτητα που ειχε οταν τελειωνε η  εκρηξη του προηγουμενου.
Διαφορετικα θα ειναι σαν να βαρας πεταλι σε ποδηλατο που ειναι φρεναριστο.Καθε πεταλια θα ειναι μια προσπαθεια υπερνικησης αδρανειας απο την αρχη.

Οταν αφαιρεθει το βαρος του βολαν παρατηρουμε αυξηση της αποκρισης του γκαζιου κι αυτο γιατι το μερος της ενεργειας που αποθηκευεται στο βολαν ειναι λιγοτερο οποτε και περισσοτερο μερος της παραγομενης ενεργειας πηγαινει στο σαζμαν.
Οταν ομως ερθει η στιγμη να δωσει το βολαν πισω την ενεργεια του αυτη θα ειναι λιγοτερη, κατα πολυ λιγοτερη και η αντισταση του επομενου εμβολου κατα την φαση της συμπιεσης σε συνδυασμο με τους εκκεντροφορους θα την καταναλωσουν σε μεγαλυτερο ποσοστο επι τις εκατο της ολικης που προσφερεται, με αποτελεσμα, οταν ερθει η επομενη εκρηξη, η καινουργια ενεργεια να πρεπει να καλυψει ποσοστο εκεινης που ΔΕΝ ηρθε ποτε απο το βολαν.

Ετσι λοιπον τα μεταλλα μεταξυ κομβιου και μπιελας καταπονουνται πολυ περισσοτερο αφου εχουν κατασκευαστει να λειτουργουν οπως αρχικα ειχε σχεδιασει ο κατασκευαστης και με βαση τις μετρησεις του ειχε αποφασισει την σκληροτητα του υλικου, το παχος του,το διακενο λαδιου και την διαμετρο των οπων λιπνασης.

Σε κινητηρες που στηνονται για χρηση πιστας, τοποθετειται ελαφρυτερο βολαν παντα ομως σε συνδυασμο με αλλα ελατηρια βαλβιδων, αλλους εκκεντροφορους, αλλα εμβολα κλπ. Ολα αποτελουν μερη ενος κιτ βελτιωσης.Με αυτον τον τροπο ο κατασκευαστης εχει υπολογισει τις καταπονησεις των υλικων με διαφορετικες παραμετρους.

Ευχαριστω για τον κοπο σας να το διαβασετε  :bye: :bye:

*

nasos-v

Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #277 - : Ιούλιος 03, 2009, 01:09:20 μμ »
Θελω να πω τις σκεψεις μου, αν μου επιτρεπετε, παντα σε θεωριτικο επιπεδο και φυσικα υπο την προϋποθεση οτι το συστημα λιπανσης λειτουργει κανονικα.Παρατηρωντας τον στροφαλο εγω μπορω να το καταλαβω ως εξης (κι αν κανω λαθος διορθωστε με παρακαλω):

Το βολαν (με το βαρος του βιδωμενο επανω) λειτουργει σαν την μπαταρια.Κατα την εκρηξη του μιγματος αποθηκευει ενεργεια.Οταν το εμβολο βρεθει στο ΚΝΣ, η περιστροφικη μαζα του βολαν δινει πισω την ενεργεια που αποθηκευσε ωστε να μπορεσει να συνεχισει να περιστρεφεται ο στροφαλος και να τελεσει την συμπιεση το επομενο εμβολο.Ο κατασκευαστης θελει να αποφυγει οσο το δυνατον περισσοτερο την απωλεια της γωνιακης ταχυτητας του στροφαλου στον νεκρο χρονο απο την αναφλεξη του ενος εμβολου μεχρι την αναφλεξη του επομενου.Υπολογιζει λοιπον πολλους παραγοντες ωστε να αποφασισει τη μαζα του βολαν.

Απο την δεξια μερια του ο στροφαλος δινει κινηση σε πολλα μερη του κινητηρα οπως τρομπα νερου, σαζμαν αλλα το σημαντικοτερο ειναι οι κινηση των εκκεντροφορων.Σιγουρα η ενεργεια που καταναλωνουν δεν ειναι περισσοτερη απο αυτη που καταναλωνει το σασμαν ωστε να κινειται η μοτοσυκλετα αλλα ειναι μια σταθερη καταναλωση ενεργειας και ειναι η αμεσως επομενη σε μεγεθος απο του σαζμαν.(Κατι που τα Ducati εχουν εξαφανισει με το Desmo).

Του σαζμαν θα την αφησω εκτος αυτης της σκεψης μου μιας και αυτος ειναι ο αρχικος λογος που δουλευει ο στροφαλος.

Ιδανικα λοιπον θα θελαμε ο,τι ενεργεια παραγεται απο την περιστροφη του να πηγαινει στην καμπανα.
Κατα την εκρηξη του πρωτου κυλινδρου λοιπον απο την ολικη ενεργεια που παραγεται, ενα μερος της πηγαινει στην κινηση των εκκεντροφορων (αφου, πριν καν φτασει το ενεργο εμβολο στο ΚΝΣ ηδη αρχιζει να βυθιζει τις βαλβιδες του ο εκκεντροφορος εξαγωγης του), ενα μερος αποθηκευεται στο βολαν, ενα αλλο μικροτερο μερος πηγαινει για την κινηση της τρομπας νερου/λαδιου και οτι περισσευει πηγαινει στην καμπανα.
Στην συνεχεια το βολαν δινει πισω την ενεργεια που ειχε αποθηκευσει η οποια και διαμοιραζεται σε ολες τις παραπανω καταναλωσεις.

Ο κατασκευαστης εχει υπολογισει οτι το βολαν θα εχει τοση μαζα ωστε οι καταναλωσεις αυτες να μπορουν να δουλεψουν
με την ενεργεια που θα εχει αποθηκευτει σε αυτο και οταν θα ερθει η εκρηξη του επομενου κυλινδρου ο στροφαλος να εχει την περιστροφικη ταχυτητα που ειχε οταν τελειωνε η  εκρηξη του προηγουμενου.
Διαφορετικα θα ειναι σαν να βαρας πεταλι σε ποδηλατο που ειναι φρεναριστο.Καθε πεταλια θα ειναι μια προσπαθεια υπερνικησης αδρανειας απο την αρχη.

Οταν αφαιρεθει το βαρος του βολαν παρατηρουμε αυξηση της αποκρισης του γκαζιου κι αυτο γιατι το μερος της ενεργειας που αποθηκευεται στο βολαν ειναι λιγοτερο οποτε και περισσοτερο μερος της παραγομενης ενεργειας πηγαινει στο σαζμαν.
Οταν ομως ερθει η στιγμη να δωσει το βολαν πισω την ενεργεια του αυτη θα ειναι λιγοτερη, κατα πολυ λιγοτερη και η αντισταση του επομενου εμβολου κατα την φαση της συμπιεσης σε συνδυασμο με τους εκκεντροφορους θα την καταναλωσουν σε μεγαλυτερο ποσοστο επι τις εκατο της ολικης που προσφερεται, με αποτελεσμα, οταν ερθει η επομενη εκρηξη, η καινουργια ενεργεια να πρεπει να καλυψει ποσοστο εκεινης που ΔΕΝ ηρθε ποτε απο το βολαν.

Ετσι λοιπον τα μεταλλα μεταξυ κομβιου και μπιελας καταπονουνται πολυ περισσοτερο αφου εχουν κατασκευαστει να λειτουργουν οπως αρχικα ειχε σχεδιασει ο κατασκευαστης και με βαση τις μετρησεις του ειχε αποφασισει την σκληροτητα του υλικου, το παχος του,το διακενο λαδιου και την διαμετρο των οπων λιπνασης.

Σε κινητηρες που στηνονται για χρηση πιστας, τοποθετειται ελαφρυτερο βολαν παντα ομως σε συνδυασμο με αλλα ελατηρια βαλβιδων, αλλους εκκεντροφορους, αλλα εμβολα κλπ. Ολα αποτελουν μερη ενος κιτ βελτιωσης.Με αυτον τον τροπο ο κατασκευαστης εχει υπολογισει τις καταπονησεις των υλικων με διαφορετικες παραμετρους.

Ευχαριστω για τον κοπο σας να το διαβασετε  :bye: :bye:

απλα μπραβο σου!!!!  :kalo: :kalo: :kalo:

*

Αποσυνδεδεμένος fst.corner

  • ***
  • 180
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +10
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #278 - : Ιούλιος 03, 2009, 02:01:56 μμ »
zionakis & makis μπραβο, φοβερα εμπεριστατωμενες αποψεις.
αντικρουωμενες μεν τεκμηριωμενες δε αρα  συμπερασμα δεν.
εγω παντως ειμαι υπερ της αποψης του μακη οτι δηλ η βελτιωση αυτη πρεπει να συνδυαζεται και με αλλα ελατ βαλβιδων, εκκεν,μπιελα,εμβολο

*

Αποσυνδεδεμένος DI.G

  • *******
  • 1372
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Tuono Gen.2 Big-Bore, Caponord Gen.1
  • Αντιδράσεις: +557
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #279 - : Ιούλιος 03, 2009, 02:08:00 μμ »
Θελω να πω τις σκεψεις μου, αν μου επιτρεπετε, παντα σε θεωριτικο επιπεδο και φυσικα υπο την προϋποθεση οτι το συστημα λιπανσης λειτουργει κανονικα.Παρατηρωντας τον στροφαλο εγω μπορω να το καταλαβω ως εξης (κι αν κανω λαθος διορθωστε με παρακαλω):

Το βολαν (με το βαρος του βιδωμενο επανω) λειτουργει σαν την μπαταρια.Κατα την εκρηξη του μιγματος αποθηκευει ενεργεια.Οταν το εμβολο βρεθει στο ΚΝΣ, η περιστροφικη μαζα του βολαν δινει πισω την ενεργεια που αποθηκευσε ωστε να μπορεσει να συνεχισει να περιστρεφεται ο στροφαλος και να τελεσει την συμπιεση το επομενο εμβολο.Ο κατασκευαστης θελει να αποφυγει οσο το δυνατον περισσοτερο την απωλεια της γωνιακης ταχυτητας του στροφαλου στον νεκρο χρονο απο την αναφλεξη του ενος εμβολου μεχρι την αναφλεξη του επομενου.Υπολογιζει λοιπον πολλους παραγοντες ωστε να αποφασισει τη μαζα του βολαν.

Απο την δεξια μερια του ο στροφαλος δινει κινηση σε πολλα μερη του κινητηρα οπως τρομπα νερου, σαζμαν αλλα το σημαντικοτερο ειναι οι κινηση των εκκεντροφορων.Σιγουρα η ενεργεια που καταναλωνουν δεν ειναι περισσοτερη απο αυτη που καταναλωνει το σασμαν ωστε να κινειται η μοτοσυκλετα αλλα ειναι μια σταθερη καταναλωση ενεργειας και ειναι η αμεσως επομενη σε μεγεθος απο του σαζμαν.(Κατι που τα Ducati εχουν εξαφανισει με το Desmo).

Του σαζμαν θα την αφησω εκτος αυτης της σκεψης μου μιας και αυτος ειναι ο αρχικος λογος που δουλευει ο στροφαλος.

Ιδανικα λοιπον θα θελαμε ο,τι ενεργεια παραγεται απο την περιστροφη του να πηγαινει στην καμπανα.
Κατα την εκρηξη του πρωτου κυλινδρου λοιπον απο την ολικη ενεργεια που παραγεται, ενα μερος της πηγαινει στην κινηση των εκκεντροφορων (αφου, πριν καν φτασει το ενεργο εμβολο στο ΚΝΣ ηδη αρχιζει να βυθιζει τις βαλβιδες του ο εκκεντροφορος εξαγωγης του), ενα μερος αποθηκευεται στο βολαν, ενα αλλο μικροτερο μερος πηγαινει για την κινηση της τρομπας νερου/λαδιου και οτι περισσευει πηγαινει στην καμπανα.
Στην συνεχεια το βολαν δινει πισω την ενεργεια που ειχε αποθηκευσει η οποια και διαμοιραζεται σε ολες τις παραπανω καταναλωσεις.

Ο κατασκευαστης εχει υπολογισει οτι το βολαν θα εχει τοση μαζα ωστε οι καταναλωσεις αυτες να μπορουν να δουλεψουν
με την ενεργεια που θα εχει αποθηκευτει σε αυτο και οταν θα ερθει η εκρηξη του επομενου κυλινδρου ο στροφαλος να εχει την περιστροφικη ταχυτητα που ειχε οταν τελειωνε η  εκρηξη του προηγουμενου.
Διαφορετικα θα ειναι σαν να βαρας πεταλι σε ποδηλατο που ειναι φρεναριστο.Καθε πεταλια θα ειναι μια προσπαθεια υπερνικησης αδρανειας απο την αρχη.

Οταν αφαιρεθει το βαρος του βολαν παρατηρουμε αυξηση της αποκρισης του γκαζιου κι αυτο γιατι το μερος της ενεργειας που αποθηκευεται στο βολαν ειναι λιγοτερο οποτε και περισσοτερο μερος της παραγομενης ενεργειας πηγαινει στο σαζμαν.
Οταν ομως ερθει η στιγμη να δωσει το βολαν πισω την ενεργεια του αυτη θα ειναι λιγοτερη, κατα πολυ λιγοτερη και η αντισταση του επομενου εμβολου κατα την φαση της συμπιεσης σε συνδυασμο με τους εκκεντροφορους θα την καταναλωσουν σε μεγαλυτερο ποσοστο επι τις εκατο της ολικης που προσφερεται, με αποτελεσμα, οταν ερθει η επομενη εκρηξη, η καινουργια ενεργεια να πρεπει να καλυψει ποσοστο εκεινης που ΔΕΝ ηρθε ποτε απο το βολαν.

Ετσι λοιπον τα μεταλλα μεταξυ κομβιου και μπιελας καταπονουνται πολυ περισσοτερο αφου εχουν κατασκευαστει να λειτουργουν οπως αρχικα ειχε σχεδιασει ο κατασκευαστης και με βαση τις μετρησεις του ειχε αποφασισει την σκληροτητα του υλικου, το παχος του,το διακενο λαδιου και την διαμετρο των οπων λιπνασης.

Σε κινητηρες που στηνονται για χρηση πιστας, τοποθετειται ελαφρυτερο βολαν παντα ομως σε συνδυασμο με αλλα ελατηρια βαλβιδων, αλλους εκκεντροφορους, αλλα εμβολα κλπ. Ολα αποτελουν μερη ενος κιτ βελτιωσης.Με αυτον τον τροπο ο κατασκευαστης εχει υπολογισει τις καταπονησεις των υλικων με διαφορετικες παραμετρους.

Ευχαριστω για τον κοπο σας να το διαβασετε  :bye: :bye:

πολυ καλο... :kalo: :kalo: :kalo:

*

Αποσυνδεδεμένος stelios

  • *****
  • 591
  • Φύλο: Άντρας
  • Μοντέλο μηχανής: Triumph ST 765 RS
  • Αντιδράσεις: +238
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #280 - : Ιούλιος 03, 2009, 03:08:57 μμ »
ωραίες και σεβαστές όλες οι απόψεις...
μήπως όμως κοιτάμε σε λάθος μέρος για τα αίτια του προβλήματος..?
το πρώτο tuono που είχα ακούσει με πρόβλημα ήταν του theok με πρόβλημα στη λίπανση...
στο tuono του nikos force λέει το συνεργείο ότι πιθανότατα είχε πρόβλημα στη λίπανση...
από τα 5-6 μοτέρ που γνωρίζουμε με στοιχεία ότι έχουν βγάλει πρόβλημα τα μισά είχαν το βάρος στο βολάν και κάποια από αυτά πρόλαβαν να αλλάξουν μόνο μια φορά λάδια...
τα άλλα μισά δεν είχαν το βάρος...

είναι θέμα λίπανσης..?
είναι θέμα βάρους..?
είναι θέμα "κακής χρήσης"..?
είναι θέμα κατασκευής..?
είναι κάποια ή όλα τα παραπάνω..?
είν' η μαύρη μας η μοίρα..?
μην είν'κακό το ριζικό μας..?

από το 2004 που βγήκε σε παραγωγή το μοτέρ V990RR υπάρχει κάποιο γνωστό πρόβλημα που θα έπρεπε να έχει γίνει ανάκληση ή το ποσοστό προβλημάτων θεωρείται αμελητέο σε σχέση με το σύνολο της παραγωγής..?

η Suzuki μετά από 4 χρόνια κάνει ανάκληση στα πλαίσια των GSX-R του 2005-2006 και μετά από 20 σχεδόν σελίδες εμείς καθόμαστε και συζητάμε/αναλύουμε/τσακωνόμαστε ενίοτε για το τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε..?

εγώ σαν απλός οδηγός που δεν θέλω να βγάλω το βάρος απ'το βολάν και δεν έχω τις αναγκαίες μηχανολογικές γνώσεις τι πρέπει να καταλάβω από αυτό το θέμα που διαβάζω εδώ και καιρό..?

πραγματικά είμαι ο μόνος που το βλέπει έτσι..?  :thnk:

*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: +14
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #281 - : Ιούλιος 03, 2009, 03:32:19 μμ »
ωραίες και σεβαστές όλες οι απόψεις...
μήπως όμως κοιτάμε σε λάθος μέρος για τα αίτια του προβλήματος..?
το πρώτο tuono που είχα ακούσει με πρόβλημα ήταν του theok με πρόβλημα στη λίπανση...
στο tuono του nikos force λέει το συνεργείο ότι πιθανότατα είχε πρόβλημα στη λίπανση...
από τα 5-6 μοτέρ που γνωρίζουμε με στοιχεία ότι έχουν βγάλει πρόβλημα τα μισά είχαν το βάρος στο βολάν και κάποια από αυτά πρόλαβαν να αλλάξουν μόνο μια φορά λάδια...
τα άλλα μισά δεν είχαν το βάρος...

είναι θέμα λίπανσης..?
είναι θέμα βάρους..?
είναι θέμα "κακής χρήσης"..?
είναι θέμα κατασκευής..?
είναι κάποια ή όλα τα παραπάνω..?
είν' η μαύρη μας η μοίρα..?
μην είν'κακό το ριζικό μας..?

από το 2004 που βγήκε σε παραγωγή το μοτέρ V990RR υπάρχει κάποιο γνωστό πρόβλημα που θα έπρεπε να έχει γίνει ανάκληση ή το ποσοστό προβλημάτων θεωρείται αμελητέο σε σχέση με το σύνολο της παραγωγής..?

η Suzuki μετά από 4 χρόνια κάνει ανάκληση στα πλαίσια των GSX-R του 2005-2006 και μετά από 20 σχεδόν σελίδες εμείς καθόμαστε και συζητάμε/αναλύουμε/τσακωνόμαστε ενίοτε για το τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε..?

εγώ σαν απλός οδηγός που δεν θέλω να βγάλω το βάρος απ'το βολάν και δεν έχω τις αναγκαίες μηχανολογικές γνώσεις τι πρέπει να καταλάβω από αυτό το θέμα που διαβάζω εδώ και καιρό..?

πραγματικά είμαι ο μόνος που το βλέπει έτσι..?  :thnk:

Πρεπει να καταλαβεις οτι αν παρουμε 10 ολοϊδια μηχανακια και τα δωσουμε σε 10 διαφορετικους οδηγους αλλα και στα 10 κανουμε ακριβως στα ιδια km σερβις χρησιμοποιωντας τα ιδια ακριβως λαδια και ανταλλακτικα, οταν μετα απο 20000 ή 30000 ή ακομα και 10000km λυσουμε και τα 10 μοτερ, καθε ενα απο αυτα θα εχει και διαφορετικου βαθμου φθορα και πιθανοτατα και σε διαφορετικα σημεια
Το οτι εχουν ελλειπή λιπανση το γνωριζουμε ηδη.Εχει αναφερθει σε προηγουμενο post σε αυτο το topic.
Φαντασου λοιπον να αφαιρει κανεις και το βαρος του βολαν, ποσο ελλειπες ειναι το διακενο του λαδιου και ποσο παραπανω καταπονειται
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 03, 2009, 03:46:26 μμ από MakisRC51 »

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #282 - : Ιούλιος 03, 2009, 03:59:37 μμ »
Mαλιστα................Αρα βαση αυτης της λογικης, θα πρεπει να 2 κυλινδρα να βαρανε μπιελα πιο γρηγορα απο τα 4κυλινδρα, γιατι εχουν μεγαλυτερα διαστηματα αναφλεξης......... :thnk: :thnk: :thnk:



Ρε, παρτε το χαμπαρι.....................Ο bill, μιλησε............το ιδιο και οι αμερικανοι που ετρεχαν με δαυτα και το εχουν σπουδασει......................Το ιδιο και τα παιδια με τα big bore kit που εχουν χωσει στα μηχανακια τους...........
Μην αρχισω να μιλαω για ducati που οι ιδιοκτητες τους εχουν τρελλαθει να βγαζουν τα βολαν και να βαζουν αλλα
Κανενα δεν βαρεσε μπιελα.......Μην λεμε αηδιες και ο καθε αδαης τις πιστευει...................
 

ΕΑΝ ενα μηχανακι ειναι να βαρεσει  μπιελα θα το κανει, και αυτο λογω του οτι καποια μοτερ ηταν ελλατωματικα-τα 06-07 που ειχαν ιδια κινουμενα μερη, με τα παλαιοτερα, αλλα περισσοτερα αλογα.................

Αντε τραβατε για κανα μπανιο και αφηστε τα βαρη για τους σφιχτιδες
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: +14
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #283 - : Ιούλιος 03, 2009, 04:05:06 μμ »

Μην αρχισω να μιλαω για ducati που οι ιδιοκτητες τους εχουν τρελλαθει να βγαζουν τα βολαν και να βαζουν αλλα
Κανενα δεν βαρεσε μπιελα.......

Οπως προειπα τα Ducati δεν αντιμετωπιζουν αυτο το προβλημα γιατι εχουν desmo και οι εκκεντροφοροι δεν φορτιζουν τον στροφαλο με αντισταση ωστε να απορροφουν μερος της παραγομενης ενεργειας του.

Οσο για τα 4κυλινδρα ειναι πολυ καλυτερα ζυγισμενα λογω σειρας αναφλεξης οπως αλλωστε ειναι και τα V2 των 90 μοιρων.
Με αυτον τον τροπο καταπονουνται λιγοτερο τα κινουμενα μερη τους και ειδικα τα μεταλλα μπιελων-κομβιων.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 03, 2009, 04:44:59 μμ από MakisRC51 »

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: τα τουονο ΔΕΝ κανουν μπαμ ...
« Απάντηση #284 - : Ιούλιος 03, 2009, 04:12:40 μμ »
Οπως προειπα τα Ducati δεν αντιμετωπιζουν αυτο το προβλημα γιατι εχουν desmo και οι εκκεντροφοροι δεν φορτιζουν τον στροφαλο με αντισταση ωστε να απορροφουν μερος της παραγομενης ενεργειας του.

Γνωριζεις πως δουλευει το desmo? μην με παρεξηγησεις, αλλα απαιτει μεγαλυτερη ενεργεια απο τον στροφαλο..............


Οσο για τα 4κυλινδρα ειναι πολυ καλυτερα ζυγισμενα λογω σειρας αναφλεξης οπως αλλωστ ειναι και τα V2 των 90 μοιρων.
Με αυτον τον τροπο καταπονουνται λιγοτερο τα κινουμενα μερη τους και ειδικα τα μεταλλα μπιελων-κομβιων.


Παμε τωρα στα v2..............Μιλας για κραδασμους υποθετω και την επιδραση τους στον στροφαλο................Τι σε κανει να πιστευεις οτι αφαιροντας βαρος απο το βολαν (το οποιο ΟΥΔΕΠΟΤΕ μπαινει στην εξισωση ζυγισματος του στροφαλου) αυξανεις τους κραδασμους?











« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 03, 2009, 04:22:10 μμ από bros400pgm »
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης