Η κάρτα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας Aprilia RSV 1000 Factory μιλάει ξεκάθαρα... 180CV δύναμης και 179kg βάρους: τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, ανακοινώθηκαν επίσημα στην EICMA του Μιλάνο, όπως και η τιμή της, κανονισμένη για τα πρώτα 150 Factory στα 20.000 euro. (πιθανών στα 14 με 15.000 ευρώ θα είναι η τιμή της στάνταρ διθέσιας έκδοσης).
Τέσσερις κύλινδροι, 999 κ.εκ. σε διάταξη V 65° (όπως και οι κινητήρες της Ferrari V12 F1 στις αρχές του ’90 …θα δούμε αργότερα το γιατί...) Η νέα "λεπίδα" του Noale, από την οποία θα εξελιχθεί η SBK του Biaggi και Nakano, ακολουθεί την πολιτική και την παράδοση της Aprilia, που πάντα θέλει προϊόντα απολύτως καινοτομικά υπό την τεχνική και αισθητική άποψη.
Το σχήμα του κινητήρα V4, είναι μόνο ένα παράδειγμα, αλλά η χρήση μίας “ολοκληρωτικής” ηλεκτρονικής, η ελαφρότητα και η ακραία συμπαγής κατασκευή, είναι τα δυνατότερα σημεία μίας μηχανής που ανακοινώνει ότι είναι πραγματικά ακραία.
Ο ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
Η Aprilia RSV4 Factory κινείται από τον ισχυρότερο κινητήρα παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ από την Aprilia. Οι 65° που χωρίζουν τις δύο κεφαλές δεν είναι καθόλου τυχαίες: Ο Μηχανικός Claudio Lombardi, που επιμελήθηκε εξ'αρχής την ανάπτυξη του κινητήρα Aprilia, ήταν αρχηγός των μηχανικών της Ferrari F1 στα τέλη του ’80 και στις αρχές του ’90 …όλη η “παραγωγή” του, χαρακτηριζόταν από το συγκεκριμένο V. Φυσιολογικά, ο Lombardi επέστρεψε στο “δυνατό του κομμάτι”, όντας η πρώτη ανάγκη των τεχνικών του πλαισίου, ένα μοτέρ όσο το δυνατόν πιο συμπαγές στον επιμήκη άξονα, ακριβώς όπως ο συμπαγής V60 που έσπρωχνε το RSV 1000.
Η νέα αυτή αρχιτεκτονική, επέτρεψε την υλοποίηση ενός μοτέρ με πάρα πολύ περιορισμένες διαστάσεις, βοηθώντας την συγκέντρωση των μαζών και την κατασκευή ενός πλαισίου, θεωρητικά πολύ ανταγωνιστικού (μικρό μεταξόνιο, μακρύ ψαλίδι). Επίσης, ένα τετρακύλινδρο μοτέρ με αυτήν την διάταξη, αποδεικνύεται τόσο στενό ώστε να επιτρέπει μεγαλύτερα ανοίγματα στου κυλίνδρους, επιτρέποντας καλύτερη αναπνοή και την επίτευξη υψηλότερων στροφών. Όλα αυτά, υπέρ της επιμήκους ανάπτυξης, θεμελιώδες στοιχείο της αεροδυναμικής και της ευελιξίας (χαρακτηριστικό για το οποίο οι μηχανές της Aprilia διακρίνονται και αποτελούν αναμφισβήτητο σημείο αναφοράς στο μοτοσικλετιστικό σενάριο).
Μιλώντας με νούμερα, σημειώνουμε ότι ο V4 της Aprilia χαρακτηρίζεται από διαμέτρους πιστονιών 78mm διαδρομή 52.3mm, και λόγο συμπίεσης 12.8:1. Οι 180 ίπποι αποδίδονται στις 12.500στροφές/λεπτό ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 115Nm στις 10.000στροφές/λεπτό.
ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Η βάση του μοτέρ είναι μονοκόμματη ενσωματώνοντας τους αυλούς των κυλίνδρων, ώστε να προσφέρει την μέγιστη ακαμψία και αντοχή. Οι αυλοί της εισαγωγής είναι μεταβλητού μήκους. Κάθε ζεύγος κυλίνδρων, έχει ένα δικό του σερβομοτέρ που δρα αποκλειστικά στο αντίστοιχο ζεύγος σωμάτων ψεκασμού. Με αυτόν τον τρόπο το άνοιγμα των τεσσάρων πεταλούδων και επομένως η ποσότητα του αέρα που εισάγεται, μπορεί να ρυθμιστεί αυτόνομα. Ο αγωνιστικός χαρακτήρας της μηχανής αυτής, φαίνεται και από το αποσπάσιμο σασμάν και τον μονόδρομο συμπλέκτη.
Το μοτέρ Aprilia χρησιμοποιεί την τεχνολογία Ride by Wire multimappa (πολλαπλών χαρτών), που επιτρέπει ουσιαστικά άπειρες δυνατότητες ανάπτυξης/εξέλιξης του τρόπου κατανομής της δύναμης και του traction control (που ήδη εφοδιάζει την αγωνιστική έκδοση).
ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ
Η Aprilia RSV4 Factory έχει συλληφθεί και σχεδιαστή για την πίστα... γεννήθηκε 'φυσικά' με την δυνατότητα ρυθμίσεων που χαρακτηρίζουν τις αγωνιστικές μηχανές. Το πλαίσιο ρυθμιζόμενης γεωμετρίας, παρέχει φυσικά την δυνατότητα μεταβολής των παραμέτρων του, όπως της γωνίας της κλίσης του λαιμού την θέση του ψαλιδιού και του κινητήρα. Ακόμα και η τεχνολογία κατασκευής προέρχεται από τους αγώνες: πλαίσιο και ψαλίδι του RSV4 είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο με μέρη υψηλού πάχους συνδυασμένα με μεταλλικές πλάκες μεταβλητής διατομής. Τα περιφερειακά μέρη είναι υψηλού επιπέδου και προβλέπουν μπροστινό σύστημα και πίσω αμορττισέρ της Ohlins – όπως και το αμορτισέρ τιμονιού – Τα φρένα της Brembo με δαγκάνες μονομπλόκ και σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου.
Οι διαστάσεις μιλούν ξεκάθαρα για μία πολύ 'μαζεμένη' μηχανή: 1.424mm μεταξόνιο, 2.050mm συνολικού μήκους, 715mm συνολικού πλάτους και 1.165mm μέγιστου ύψους. Νούμερα που την κατατάσσουν στην κορυφή της κατηγορίας σε θέμα μείωσης των όγκων.
πηγή: δελτίο τύπου της Aprilia στην EICMA 2008
μετάφραση: Davide