0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος john_kerasi

  • ********
  • 904
  • Αντιδράσεις: +1811
Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« - : Φεβρουάριος 11, 2024, 01:19:32 μμ »
Μετά το σέρβις των αναρτήσεων με έτρωγε να βρω χρόνο να ρυθμίσω το sag της πίσω ανάρτησης του Shiver 750. Ως τώρα είχα τη ρυθμισμένη με βαση τις οδηγίες του μανιουαλ. 16cm ελατηρίου και 12 κλικ απόσβεση από τελειως σκληρό. Αυτό μου έδινε sag 30mm. Σύμφωνα με τους περισσότερους οδηγούς αναρτήσεων, και σύμφωνα με το άρθρο του Byron,  https://www.apriliabikers.gr/portal/texnika/odhgs-ryumishs-anarthsewn-(street)/αυτό είναι μια χαρά για να αρχισεισ να το ψαχνεισ. Όμως το μηχανάκι ήταν σκληρό. Στην πόλη ήταν πολύ κουραστικό. Και στο ταξίδι δεν ήταν άνετο. Τα πράγματα χειροτέρευαν δραματικά όταν ακολουθούσα το μανιουαλ για τη ρύθμιση με συνεπιβάτη. Η φίλη μου, που της αρέσουν πολύ τα ταξίδια με τη μοτοσυκλέτα, υπέφερε. Εξακολουθούσα όμως να πηγαίνω με  το μανιουαλ. «Κάτι θα ξέρουν εκεί στην aprilia». Αλλωστε με το Strada οι οδηγιες του μανιουαλ μου ταιριάζανε γάντι σε ολες τις περιπτώσεις.
Μετά ομως από την επισκευή των αναρτήσεων, ο μάστορας μου τις είχε ρυθμίσει πολύ πιο χαλαρές. Τον ρώτησα σχετικά και μου είπε «δεν μπαίνεις σε πίστα ούτε έχεις superbike. Γιατί να υποφέρεις πάνω στη μηχανή σου;». Άρχισα λοιπόν να το ψάχνω περισσότερο και κυριως να διαβάζω. Μετά από πολύ διάβασμα άρχισα να βρίσκω άρθρα και ποστ που δεν προτείνουν συγκεκριμένες τιμές του sag τύπου 25-30mm αλλά ορίζουν ότι θα πρέπει να είναι το 1/3 (ή σύμφωνα με αλλους το 30%) της συνολικής διαδρομής του τροχού. Ένα τετοιο ποστ ήταν και του pegasakos που πέτυχα σε κάποιο νήμα εδώ μέσα https://www.apriliabikers.gr/portal/tuono-1000-r-kai-tuono-factory/ladia-mprostinoy/. Πολύ πιο λογικο μου φαίνεται αυτό αφού δεν μπορεί για όλες τις μοτο όλων των τύπων να ισχύει 1 νούμερο. Τη συνολική αυτή διαδρομη τη βρισκεις από το μανιουαλ. Διάβασα, ξανά διάβασα ματα-ξαναδιάβασα και προχθές με τη βοήθεια μιας φίλης κάτσαμε και μετρήσαμε και ρυθμίσαμε την ανάρτηση. Ακολούθησα αυτους που προτείνανε sag στο 30%. Το σιβερ σύμφωνα με το μανιουαλ έχει total wheel travel 130mm. Άρα θα έπρεπε να έχω sag 130• 30/100= 39 mm. κάναμε λοιπόν τις μετρησεις, όπως περιγράφονται στους οδηγούς αναρτήσεων με εμένα να φοράω όλο τον εξοπλισμό μου και μετά ρύθμισα την προφορτιση ώστε να πιάσω αυτό το νούμερο. Δεν ήταν δύσκολο να το βρούμε. Μετά μέτρησα και το μήκος του ελατηρίου σε αυτή τη ρύθμιση για να μπορώ να το βρίσκω χωρις κάθε φορά να επαναλαμβάνω όλη τη διαδικασία. Για να έχω sag 39mm το ελατήριο έχει μήκος 166mm. Σε αυτή τη ρύθμιση έχω free sag 14mm. Θα έπρεπε να έχω 13mm για να είναι όλα σωστά. Επιφυλάσσομαι ομωσ για τη μέτρηση αυτή γιατί την κάναμε καπως πρόχειρα αφού το θυμήθηκα τελευταία στιγμή και η φίλη έπρεπε να φύγει… Μετά ρύθμισα την απόσβεση στη μέση με σκοπο να πάω κάποια άλλη στιγμή βόλτα για να δω πως συμπεριφέρεται και να το ρυθμίσω ανάλογα. Η ανάρτηση του σιβερ έχει συνολικά 44 κλικ από τέρμα κλειστο σε τέρμα ανοιχτό. Το έβαλα λοιπόν στα 22. Τέλος μέτρησα και τις μπροστά μπουκάλες για να δω που είμαστε. Ρυθμίσεις δεν έχει μπροστά το shiver αλλά που θα πάει, θα αξιωθώ κάποια στιγμή να του βάλω το κιτ της adreani. Μπροστά total wheel travel σύμφωνα με το manual έχω 120mm. Κάνοντας τος μετρησεις με βάση τους οδηγούς ρυθμίσεων ανάρτησης έχω sag 40mm δλδ 33% της συνολικής διαδρομής. Μια χαρά! Σκέφτομαι ότι αφού μπροστά είμαι στο 33% ισως και πίσω χρειάζεται να είμαι το ίδιο… εσεις τι νομίζετε; Θα το δοκιμάσω σε δεύτερο χρόνο για να δω τα απότελεσματα. Free sag δεν μέτρησα. Το ξέχασα…
Την επόμενη μέρα πρωί πρωί ντύθηκα και έφυγα για βόλτα. Η σωστή διαδικασία θα ήταν να πάω κάπου και να κάνω δοκιμές και ρύθμισεις πάνω σε μια συγκεκριμένη διαδρομη. Η αλήθεια είναι ότι δεν εκανα ακριβώς αυτό. Πήρα το δρομο προς Θήβα και μετά από εκεί βρήκα μια εναλακτικη διαδρομη που σε γυρνούσε βιλια και μετά επιστροφη στην αθηνα. Στο δρομο σταματούσα κάθε 30-40 χλμ και δοκίμαζα μια άλλη ρύθμιση. Το 22κλικ ήταν σαφως λίγο. Μετά δοκίμασα 19κλικ από τερμα κλειστο. Μετά ξανά 22 για να σιγουρευτώ για τη διαφορά που νιώθω. Μετά πήγα στο 17κλικ, στο 15κλικ μετά ξανά 17 και τελοσ 20 κλικ από τέρμα κλειστο. Καπου εκεί ένιωσα μια σιγουριά που ως τώρα δεν την είχα νιωσει. Έχω αφήσει λοιπόν τη ρύθμιση εκεί. Επιφυλάσσομαι όμως να ξανά δοκιμάσω ακολουθώντας μια πιο σωστή διαδικασία.
Η μηχανή πάντως μετά τη ρύθμιση του sag αλλά και το ψάξιμο στην απόσβεση μεταμορφώθηκε. Περνάει από ανωμαλίες με άνεση χωρις κοπανήματα και αναπήδησες και όταν είναι πλαγιασμενη αποπνέει μεγάλη σιγουριά! Ενταξυ δεν είμαι κανένας γρήγορος, τουριστικά πηγαίνω αλλά πλέον το σιβερ στρίβει και κρατά τη γραμμή του μέσα στη στροφη πολύ καλύτερα από πριν και με πολύ λιγότερη προσπάθεια! Βασικά πριν ΝΟΜΙΖΑ ότι εστρηβε και πήγαινε ωραία, τώρα είναι πολύ πολύ καλύτερα. Και αν ψάξω καλύτερα την απόσβεση επαναφοράς μπορεί τα πράγματα να γίνουν ακόμα καλύτερα🥳.
Το πιο θετικό όμως είναι ότι μέσα από όλη τη διαδικασία έχω καταλάβει τη μηχανή μου ακόμα πιο πολύ και μπορώ να αισθάνομαι καπως καλύτερα τα αποτελέσματα των αλλαγων και επεμβάσεων πάνω στις αναρτήσεις. Και λέω «καπως» γιατί η αλήθεια είναι ότι μπορώ να καταλάβω πότε η απόσβεση επαναφοράς είναι λίγη και χρειάζεται να την πάω προς το hard, δεν είμαι όμως σίγουρος ότι μπορώ να καταλάβω ότι το έχω λίγο παρακάνει… δοκιμή δοκιμή δοκιμή λοιπόν.
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 11, 2024, 02:45:30 μμ από john_kerasi »



*

Αποσυνδεδεμένος Kyriakosrod

  • *
  • 22
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso strada
  • Αντιδράσεις: +12
Απ: Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« Απάντηση #1 - : Φεβρουάριος 12, 2024, 12:15:31 πμ »
Φίλε μου καλησπέρα.. Το μήκος ελατηρίου δεν αλλάζει. Μην πάρεις αυτό σαν σημάδι για τις ρυθμίσεις σου. Το ελατήριο αν αλλάζει το κάνει ελάχιστα από την ρύθμιση της προφορτισης και αυτό συμβαίνει λόγω μετατόπισης του βάρους. Το συνολικό μήκος του αμορτισέρ αλλάζει με την προφορτιση.. Το σωστό είναι να κάνεις την διαδικασία αυτή που έκανες κάθε φορά που έχεις μεταβολή στο βάρος

*

Αποσυνδεδεμένος john_kerasi

  • ********
  • 904
  • Αντιδράσεις: +1811
Απ: Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« Απάντηση #2 - : Φεβρουάριος 12, 2024, 08:39:45 πμ »
Καλημέρα! Με μπέρδεψες τώρα αλλά ισως κι εγώ δεν το έχω γράψει σωστά. Μήκος ελατηρίου εννοω ότι μετράω από τη μια άκρη του ελατηρίου ως την άλλη. Πως να το πω αλλιωσ, μετράω την έκταση του ή το ποσό έχει συμπιεστεί από τέρμα χαλαρό. Άλλη η απόσταση που θα μετρήσω αν το έχω τελειως ξεσφυξει, άλλη αν έχω σφίξει την προφορτιση πχ 10στροφες άλλη αν το έχω σφίξει όλο. Όχι; Σκέφτομαι ότι όταν βρω πως θελω την ανάρτηση με μόνο εμένα πάνω, πως την θελω για 2 και πως την θελω για δυο με βαλίτσες, να χρησιμοποιώ το μήκος αυτό σαν αναφορά για να μπορώ να αλλαζω τις ρυθμίσεις ανάλογα με τις συνθηκες.

*

Αποσυνδεδεμένος Kyriakosrod

  • *
  • 22
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso strada
  • Αντιδράσεις: +12
Απ: Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« Απάντηση #3 - : Φεβρουάριος 12, 2024, 11:26:41 πμ »
Καλημέρα! Το ελατήριο θέλει να πάει στην αρχική του θέση πάντα. Μόνο το βάρος αλλάζει το μήκος του. Όταν εσύ προφορτιζεις απλά του δίνεις λιγότερο χώρο και εκείνο σπρώχνοντας στην αρχική του θέση απλά δίνει μεγαλύτερη έκταση στο αμορτισέρ. Δηλαδή δίνεις ύψος στη μοτοσικλέτα.

*

Αποσυνδεδεμένος Kyriakosrod

  • *
  • 22
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Pegaso strada
  • Αντιδράσεις: +12
Απ: Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« Απάντηση #4 - : Φεβρουάριος 12, 2024, 11:28:58 πμ »
Αν η προφορτιση στο shiver είναι με σκάλες τότε σημειώνεις την σκάλα. Αν είναι με σπείρωμα μπορείς να μετρήσεις και να σημειώσεις μια απόσταση από την μια άκρη του αμορτισέρ έως την ροδέλα ρύθμισης

*

Αποσυνδεδεμένος iraklis

  • **
  • 67
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord 1100, ktm 640
  • Αντιδράσεις: +317
Απ: Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« Απάντηση #5 - : Φεβρουάριος 13, 2024, 01:38:11 μμ »
Διονύση καλημέρα. Ξεκίνησες λάθος και μπλέχτηκες σε λαβύρινθο. Το sag το μετράμε με  μεζούρα σε ένα σταθερό σημείο της μηχανής επάνω από το κέντρο του πίσω τροχου Δηλαδή το ένα άκρο της μεζουρας είναι στον άξονα του πίσω τροχού και το άλλο στο πλαίσιο για παράδειγμα περίπου κάθετα προς το έδαφος. Ξεκινάς με στατικό sag 10%. Bαζεις την μοτό στο κεντρικό stant με τον πίσω τροχό στο αέρα. Μετρας πχ 60 cm. Κατεβάζεις μοτό να πατά ο τροχός στο έδαφος και την κρατάς ίσια από το τιμονι  Πρέπει να είναι στα 54 cm. Σφίγγεις η ξεσφιγγεις το ελατήριο του πίσω αμορτισέρ μέχρι να το πετύχεις. Μετα κάθεσαι στην μοτό έτοιμος για βολτα φορας μπουφάν, κράνος έχεις κινητό τηλ φορτιστές ,κέρματα και ότι κουβαλάς επάνω σου σε μια βόλτα. Τα πόδια στους μαρσπιεδες και ο βοηθός σου κράτα την μοτό από το τιμόνι. . Εδώ θες sag περίπου 30 %. Άρα μείον 18 cm. Δηλ 60-18=42 cm. . Σημείωσε ότι το ελατήριο του αμορτισέρ είναι περίπου σωστό στην σκληροτητα του για τον μέσο αναβάτη που όλοι  οι κατασκευαστές τον υπολογίζουν 75 kgr. Τώρα όταν στις διακοπές σου , πάρεις δεύτερο άτομο, βαλίτσες, σκηνή και όλα τα παπαρακια που περνούμε μαζί μας τι γίνεται;;. Σφίγγεις τέρμα το ελατήριο και γνωρίζεις ότι είσαι με λάθος γεωμετρία. Κανονικά πηγαίνεις στον αντιπρόσωπο, του λες θα φορτώσω αλλά 100 kgr δώσε μου πιο σκληρό ελατήριο αλλάζεις το αρχικό με το σωστό και νομίζεις ότι τελείωσαν τα βάσανα σου. Γιατί ακόμα δεν έχεις ρυθμίσει στο αμορτισέρ συμπίεση (compresion), (τα φτηνά δεν έχουν) , και επαναφορά (rebound) που συνήθως έχουν. Και που έχουν συνήθως δεν πολύ δουλεύουν. Ο λόγος είναι τα ευρώ. Τα καλά αμορτισέρ κοστίζουν. Για τους περισσότερους αναβάτες αυτά είναι κινεζικα. Βαζουν λοιπόν ένα μέτριο έως μετριοτατο και όλοι ευτυχισμένοι. Στην περίπτωση τώρα που αλλάξεις αμορτισέρ με after market και ξηλωθεις κανονικά, πρέπει να ξερεις ότι το ριμαδι το ελατήριο όταν περνάς μια εδαφική ανωμαλία κουνιέται πάνω κάτω. Εκεί επεμβαίνεις εσύ στην άσφαλτο με περισσότερη αργή και σκληρή στην αίσθηση ρύθμιση επαναφοράς. Στο χώμα ρυθμίζεις αντίθετα. Γρήγορη όχι αργή και μαλακή στην αίσθηση επαναφορά. Η συμπίεση τώρα αν έχεις είναι το πόσο εύκολα συμπιέζεται το αμορτισέρ (η το εμπρός πηρούνι) στην ανωμαλία του δρόμου η στο φρενάρισμα. Σταματώ εδώ γιατί τίποτα δεν είναι δωρεάν στη ζωή. Είσαι χρεωμένος στην πίτα με ένα απλό κέρασμα με παιδάκια κρασιά κλπ. Αν όχι εκτιμώ τσίπουρο με θαλασσινά.. Για εσάς κου ανχωθηκατε και θέλετε να ρυθμίζονται οι αναρτήσεις σας με κουμπάκια ηλεκτρονικα και να ξεμπερδεψετε έχουμε μέλος εδώ που οδηγεί το ευρωπαϊκό του με κολλημένη την ρύθμιση στο δικαβαλο με αποσκευες . Για να φτιάξει θα θέλει μάλλον τεραψηφιο νούμερο. Έτσι Κώστα ; Καλή αντάμωση στην πίτα με ρυθμισμένες αναρτησεις

*

Αποσυνδεδεμένος john_kerasi

  • ********
  • 904
  • Αντιδράσεις: +1811
Απ: Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« Απάντηση #6 - : Φεβρουάριος 13, 2024, 02:34:33 μμ »
Έτσι τα εκανα που λες μόνο που πρώτα έφτιαξα το sag με εμένα επάνω και μετά κοίταξα να δω που κάθεται το free sag. Έπρεπε πρώτα να φτιαξω το free sag και μετά το sag με εμένα επάνω; Για τη ρύθμιση ακολούθησα το ποστ του pegasakos από το δεύτερο λινκ που έχω βάλει στο πρώτο ποστ.
Τα άλλα που λέω με το το μήκος του ελατηρίου είναι για να έχω ένα εύκολο τρόπο να βρίσκω τη σωστή ρύθμιση ΑΦΟΥ όμως πρώτα την έχω βρει με τη σωστή διαδικασία. Να έχω ένα πρόχειρο οδηγό πάνω κάτω σαν του Μανιουαλ, καθαρα για μετέπειτα ευκολια. Όχι για αρχική σωστή ρύθμιση. Ο Κυριάκος με κάλυψε ως προς αυτο. Μάλλον το σεντόνι που έχω γράψει για αρχικό ποστ είναι λιγο μπερδευτικο…   :srry:
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 13, 2024, 02:44:57 μμ από john_kerasi »

*

Αποσυνδεδεμένος iraklis

  • **
  • 67
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord 1100, ktm 640
  • Αντιδράσεις: +317
Απ: Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« Απάντηση #7 - : Φεβρουάριος 13, 2024, 03:31:04 μμ »
Καλύτερα να ξεκινάς με το free sag γιατί έτσι καταλαβαίνεις αν το ελατήριο είναι το σωστό για το βάρος σου όταν πας στο δεύτερο στάδιο. Σε εσένα είναι οκ. Κανονικά αναβάτες που ζυγίζουν 100kgr και παραπανω πρέπει να αλλάζουν ελατήριο. Σωστά μετά μετράς το ποσες στροφες προφορτισεις με συνεπιβάτη, η συνεπιβάτη και αποσκευές για να το ξέρεις όταν το χρειαστεις. Όσο για την απόσβεση επαναφοράς που έχουν τα μαμά aprilia επειδη είναι λίγη την βάζεις στο 1 και ξεμπερδευεις με την άσφαλτο. Ένας απλός τρόπος να δει κάποιος το αργό η γρήγορο της επαναφοράς είναι να κρατήσει την μοτό όρθια και να πιέσει την πίσω ανάρτηση αλλάζοντας την ρύθμιση του αμορτισέρ από τέρμα αριστερά σε τέρμα δεξια  Όσο μεγαλύτερο το εύρος λειτουργίας τόσο καλύτερο αμορτισέρ εχουμε

*

Συνδεδεμένος Cris

  • *****
  • 635
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Μοντέλο μηχανής: Caponord 1000, Tuono 1000
  • Αντιδράσεις: +1347
Απ: Ρύθμιση ανάρτησης Shiver 750
« Απάντηση #8 - : Φεβρουάριος 14, 2024, 10:25:53 πμ »
Διονύση μου, πιο απλά από ότι σου τα είπε ο Ηρακλής δεν γίνεται..
Μην σε νοιάζει, στην πίτα θα το κάνουμε τέλειο.. :bye:

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης