Από όταν άρχισα να ταξιδεύω με τη μοτοσικλέτα μου οι Άλπεις ήταν πάντα ένα όνειρο.
Μέσα από αμέτρητες διηγήσεις και οδοιπορικά σε διάφορες διαδικτυακές κοινότητες ταξίδευα, όπως νομίζω οι περισσότεροι μας, σε μέρη "μαγικά". Διάβαζα για φοβερά τοπία, δρόμους επιπέδου πίστας και άλλα συναφή.
Το 2019 βγήκα με ένα φίλο σύντροχο πρώτη φορά εξωτερικό, με τη μηχανή, και μέσω Βαλκανίων (κυρίως πρώην Γιουγκοσλαβίας) και μετά μέσω Αυστρίας και Ιταλίας γυρίσαμε στην Ελλάδα με πλοίο από την Ανκόνα. Εκεί πήραμε την πρώτη γεύση από τις Άλπεις στην Αυστρία και στην Ιταλία.
Ήταν όμως λειψή γεύση, με μόνο ένα σύντομο πέρασμα από πάσα στην κάθε χώρα, φορτωμένοι με αποσκευές και με πολλά χιλιόμετρα ήδη στην πλάτη. Οπότε η ιδέα για μια νέα επίσκεψη επικεντρωμένη στα βουνά με περισσότερο χρόνο και πιο "μοτοσικλετιστικό" πρόγραμμα είχε ήδη μπει.
Αρχικά ήταν προγραμματισμένο να γίνει το 2020 αλλά ο κορονοϊός είχε άλλη γνώμη. Αναβολή για το 2021 αλλά τελευταία στιγμή η δουλειά η δική μου μας εμπόδισε (ουδέν κακό αμιγές καλού τελικά).
Και τελικά έρχεται το 2022 που δεν γίνεται άλλο, βρέξει χιονίσει, με πανούκλα και λέπρα το ταξίδι πρέπει να γίνει.
Αποφάσισα τελικά το μοιραστώ με την ομάδα παρότι ποτέ δεν δημοσιεύω ταξιδιωτικά (έχω διαγράψει μέχρι και τα σόσιαλ μέδια εδώ και καιρούς), αλλά επειδή στο παρελθόν έχω απολαύσει παρόμοιες αφηγήσεις και με έχουν βοηθήσει με ιδέες και προορισμούς, είπα να κάνω κι εγώ μια προσπάθεια και αν φανεί σε κάποιον χρήσιμο θα είναι κέρδος.
Θα προσπαθήσω να μην το παρακάνω (αν και δεν το υπόσχομαι) και να τελειώσω σύντομα με τα "επεισόδια". Επειδή δεν υπήρχε σχέδιο να το μοιραστώ συχνά οι φωτογραφίες μπορεί να είναι κακής ποιότητας ή ελλιπείς.
ADMIN EDIT: Προσθήκη λίνκς του ταξιδιωτικού με τα GPX αρχεία για TOM TOM. Πιθανόν και για άλλα GPS Navigators.
Το V4 δεν είναι ιδανικό μηχανάκι για ταξίδι οπότε πρέπει να βρεθεί τρόπος να φορτωθεί για ταξίδι 2 εβδομάδων. Από το προηγούμενο Tuono του 2017 ήξερα ότι η Hepco & Becker έβγαζε βάση και βαλίτσες (C-Bow σύστημα) οπότε πάλι σε αυτούς. Η νέα βάση όμως διαφορετική (και χειρότερη) οπότε δεν γινόταν να δεθεί πάνω ο 40λιτρος σάκος του Motoraid μαζί με τις βαλίτσες της Hepco που είχα στο προηγούμενο ταξίδι. Τελικά η Kriega έδωσε λύση με το US Dry Pack. 15 λίτρα σε κάθε πλαϊνή βαλίτσα και 30+10 λίτρα στους σάκους της Kriega αποδείχθηκαν υπέραρκετά.
(https://i.imgur.com/DtD76rv.jpg)
Όλα ταξιδεύουν αρκεί να υπάρχει διάθεση.
Σέρβις λαδόξυδα και ένας γενικός έλεγχος ένα μήνα πριν και νέα ελαστικά Bridgestone S22 (τα Supercorsa που φόραγε με 5 χιλιάδες χιλιόμετρα θα μας άφηναν χρόνους από την πρώτη ημέρα).
Γενικά κοκοκόψαρα όπως εργαλεία, κιτ επισκευής ελαστικών, jumpstarter μπήκαν στην άκρη. Για κάποιο λόγο αποφάσισα να μην πάρω λάδι μαζί μου όπως στο προηγούμενο ταξίδι. Κακώς.
Επίσης 40 λεπτά μάχη με την Akrapovic να μπει πάλι ο σιγαστήρας επειδή διαβάσαμε κάτι περίεργα για την Ελβετία.
(https://i.imgur.com/fPq805X.jpg)
Αναβάθμιση, ενημέρωση κτλ στο TomTom Ride που είχα περάσει όλους τους χάρτες για σχεδόν κάθε ημέρα του ταξιδιού. Χωρίς αυτό το ταξίδι θα ήταν πολύ πιο δύσκολο.
Τέλος θεωρώ την ενδοεπικοινωνία απαραίτητη σε τέτοιο ταξίδι. Ξεκίνησα με μια Interphone Edge που τελικά πέθανε την τελευταία ημέρα του ταξιδιού.
Χαϊδάρι - Λιμάνι Πάτρας και αρμένισμα (200 χλμ) (https://i.imgur.com/jaeb4Zg.jpg) ναι ξέρω πως ξέρετε πως πάνε Αθήνα-Πάτρα :tez:
Αναχώρηση από το γνωστό "περίπτερο" στο Σκαραμαγκά για Πάτρα. Αναχώρηση πλοίου στις 17.00 οπότε φύγαμε κατά τις δύο. Καρφωτοί από τον αυτοκινητόδρομο χωρίς στάση. Κανονίζω τα διαδικαστικά με τα εισιτήρια και είσοδος στην προβλήτα. Μετά βέβαια το απαραίτητο βρίσιμο σε έναν οδηγό αυτοκινήτου στον έλεγχο, που θεώρησε ότι του κλέβουμε τη σειρά και ήθελε να κάτσουμε μέσα Αυγούστου μέσα στο ήλιο πίσω του να περιμένουμε.
Το λιοπύρι τελικά δεν το αποφύγαμε. Εδώ περιμένουμε να ξεφορτώσει το πλοίο μπας και κρυφτούμε από τον ήλιο κάποια στιγμή. Ηθικό όμως ακμαίο αφού για ταξίδι με μηχανή ξεκινάμε. (https://i.imgur.com/KUKFacD.jpg)
(https://i.imgur.com/lxpmLvr.jpg) Το ΚΤΜ Superduke GT είναι το ιδανικό μηχανάκι για ταξιδοκάγκουρες. Αυτό θα έπρεπε να έχω κι εγώ αλλά του λείπουν 2 κύλινδροι.
Η δίωρη καθυστέρη των πλοίων της γραμμής της Ιταλίας καθιερωμένη. Πάλι καλά, την προηγούμενη φορά ήταν περισσότερες. Αφού φόρτωσαν και τα τελευταία από τα φορτηγά που μου φάνηκαν ατελείωτα αναχωρήσαμε.
(https://i.imgur.com/6tl12hz.jpg)
(https://i.imgur.com/3b71pGn.jpg)
Πάνω στο πλοίο μετά το βόλεμα στην καμπίνα άραγμα, καφές, μετά μπύρα και τέλος τολμήσαμε να φάμε από τον μπουφέ. Αναλογικά με τα υπόλοιπα στο πλοίο το φαγητό δεν ήταν ούτε χάλια, ούτε πανάκριβο. Εδώ να κάνω μια ειδική μνεία στην Grimaldi (ιδιοκτήτες της Minoan). Άθλιο, βρώμικο πλοίο με κουτσουρεμένο προσωπικό, το χειρότερο είναι ότι τα σεντόνια βρώμαγαν. Αν μπορείτε αποφύγετε τους. (https://i.imgur.com/FTvTwyO.jpg)
(https://i.imgur.com/wmF54rW.jpg)
Ύπνος στη βρωμερή και πανάκριβη καμπίνα μας και αναμονή για την επόμενη μέρα.
Ιδανικά με βάση το πρόγραμμα η άφιξη στη Βενετία αντί Ανκόνας θα ήταν προτιμότερη. Όμως με πιστωτικό από τη Minoan από το 2020-2021 και με την εταιρεία αυτή να έχει καταργήσει το δρομολόγιο προς Βενετία καταλήξαμε στο γνωστό λιμάνι.
Έξοδος από το πλοίο κατά τις 5.30 το απόγευμα τοπική ώρα και άμεση αναχώρηση προς Πάντοβα που θα ήταν η πρώτη μας διανυκτέρευση. Επειδή είχαμε ξαναπεράσει τον συγκεκριμένο επαρχιακό, παραλιακά μέσω Ραβένας, και ήταν ένας βαρετός επίπεδος βάλτος αποφασίστηκε να πάμε από τη autostrada για να κερδίσουμε χρόνο.
(https://i.imgur.com/6Bee06M.jpg)
Μετά από μια ώρα περίπου στο δρόμο, στάση σε ΣΕΑ για ανεφοδιασμό και σύντομο ξεμούδιασμα. Χαζεύοντας το μηχανάκι μου παρατηρώ κάτι στο δεξί καπάκι του κινητήρα.
(https://i.imgur.com/q72Pu38.jpg)
Επ ωπ, τι έχουμε εδώ; Διαρροή. Να μάθεις να μην παίρνεις λάδι μαζί σου με ιταλικό. Τι κάνουμε τώρα; Έλεγχος στάθμης, λίγο πεσμένη. Τίποτα δεν κάνουμε, συνεχίζουμε και ο Θεός βοηθός.
Στα διόδια εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο προς Πάντοβα επανέλεγχος στο λάδι. Όχι όλα αυτά που φαίνονται κάτω από τη μηχανή δεν είναι δικά μου. Οπότε προχωρούμε.
(https://i.imgur.com/0fesTNh.jpg)
Άφιξη σε δωμάτιο στα προάστια της Πάντοβας. Η ώρα σχετικά περασμένη οπότε η βόλτα στο κέντρο της ακυρώνεται και μένουμε στα πέριξ.
Eπίσκεψη σε συνοικιακή πιτσαρία. Φαγανά παιδιά και οι δύο λέμε βάλε μάστορα 2 οικογενειακές. Μας λέει μου τέλειωσαν τα κουτιά για οικογενειακές θα σας βάλω 4 από μεσαία. Οκ κανένα πρόβλημα. Μας παραδίδει 4 κουτιά από αυτό που θα λέγαμε εδώ οικογενειακή. Ακόμα τις ρευόμαστε αυτές τις πίτσες.
Ο προορισμός στην πραγματικότητα είναι το Mattighofen αλλά η ανυπαρξία επιλογών για διαμονή και η αναζήτηση οικονομικής λύσης, μας κατευθύνει σε μια κωμόπολη στα 10 περίπου χλμ από το Salzburg.
Πρωινή αναχώρηση και σταθερός ρυθμός στην autostrada γιατί μέχρι να πλησιάσουμε τα σύνορα της Αυστρίας ο δρόμος παραμένει βαρετός. Στάσεις μόνο για βενζίνη.
Πρώτο ενδιαφέρον κομμάτι βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο η ανηφόρα για το Plöcken Pass που είναι στα σύνορα Ιταλίας - Αυστρίας. Όταν το σχεδίαζα δεν ήξερα καν ότι πρόκειται περί πάσου οπότε το πρώτο από τα πολλά που θα ακολουθήσουν.
Εδώ στα σύνορα. (https://i.imgur.com/YlNurOa.jpg) (https://i.imgur.com/ImtN6BN.jpg)
Συνεχίζουμε προς Grossglockner στο επαρχιακό δίκτυο της Αυστρίας. Όπως και στο προηγούμενο ταξίδι ο συνδυασμός διάσπαρτων οικισμών (ανά μερικά χιλιόμετρα) και ορίων ταχύτητας με κάμερες ταχύτητας παντού (το TomTom σε γλυτώνει από χιλιάδες ευρώ προστίμων αφού έχει τουλάχιστον τις σταθερές) κάνει τη διαδρομή οριακά βασανιστική. Όμορφα τοπία, καθαρά και οργανωμένα αλλά με μηχανές 170+ ίππων να κινείσαι με 40-50χλμ/ώρα κουράζεσαι. (https://i.imgur.com/2r3QHQT.jpg)
Πλησιάζουμε το Grossglockner και ο καιρός βαραίνει. Με βάση την πρόγνωση θα έπρεπε ήδη να να έχουμε βραχεί αλλά όλα στεγνά. Ελπίζω να συνεχιστεί η τύχη μας επειδή και στο προηγούμενο ταξίδι πάλι ανεβήκαμε το πάσο αυτό με ψιχάλα. Δυστυχώς με το που περνάμε το διόδια του πάσου (ναι έχει διόδια και είναι 28€ για τη μοτοσικλέτα) πιάνει μια δυνατή μπόρα. Στάση για αδιάβροχα άμεσα. Την ίδια ώρα προσπάθεια ρύθμισης της Gopro, που πλήρωσα ειδικά για το ταξίδι, που από την αρχή κάνει νερά και κλείνει όποτε θέλει. Δυστυχώς εκεί μας τελείωσε. Η μπαταρία ήταν ελαττωματική και παρά τις πολλές προσπάθειες να βρω άλλη σε διάφορους σταθμούς του ταξιδιού δεν τα κατάφερα. Μετά από μερικές μέρες εγκατέλειψα γενικά την προσπάθεια να την κάνω να δουλέψει γιατί είχε αρχίσει να μου χαλάει τη διάθεση για το ταξίδι. Κρίμα γιατί θα είχα φοβερό υλικό να θυμάμαι. Ηθικό δίδαγμα ότι πρέπει να έχουμε εφεδρικά εξαρτήματα.
Η μπόρα δεν κράτησε, ίσα ίσα να μας σπάσει τα νεύρα. Οπότε αφορμή για στάση στο πάσο και λίγες φωτογραφίες. (https://i.imgur.com/YyRDRJM.jpg) (https://i.imgur.com/pNJUUxJ.jpg) (https://i.imgur.com/AE4v5Mu.jpg)
Μετά το Grossglockner το σχέδιο είναι να βγούμε στον αυτοκινητόδρομο (βινιέτα είχαμε πάρει ήδη ηλεκτρονικά) για να αποφύγουμε το βάσανο των επαρχιακών της Αυστρίας μετά την εμπειρία του τελευταίου ταξιδιού. Τα πράγματα όχι πολύ καλύτερα, με όρια στα 90-100, έργα και κίνηση.
Άφιξη στο Eugendorf γύρω στις 4 και μετά από μικρή ανασυγκρότηση αναχώρηση για το Salzburg για φαγητό και βόλτα.
Εδώ η φοβερή κουζίνα των Αυστριακών. Από μπύρα κάτι κάνουν όμως. (https://i.imgur.com/5zCBHPr.jpg)
Το Salzburg κλασικά Αυστριακό, αξίζει μια επίσκεψη. Ανώτερο του Innsbruck που είχαμε επισκεπτεί στο προηγούμενο. (https://i.imgur.com/TvpnCEz.jpg) (https://i.imgur.com/fTJ7BPr.jpg) (https://i.imgur.com/arL2ykX.jpg) (https://i.imgur.com/RJASJ2x.jpg) (https://i.imgur.com/uBaLPoO.jpg) (https://i.imgur.com/xqN3v97.jpg)
και ένας μουσικός του δρόμου με ουκρανικό θέμα. (https://i.imgur.com/8gLLnEZ.jpg)
Επιστροφή στον ξενώνα και ύπνος. Η επόμενη μέρα έχει πάλι χιλιόμετρα. (https://i.imgur.com/FOFNmNX.jpg)
Ο λόγος που βρισκόμαστε τόσο ψηλά στην Αυστρία δεν είναι άλλος από την επίσκεψη στο μουσείο της ΚΤΜ στο Mattighofen. Ο σύντροχος είναι τόσο φανατικός της ΚΤΜ που τον κόβεις και τρέχει πορτοκαλάδα και οι Τρίτες-Τετάρτες είναι αργίες.
Πρωινό στον ξενώνα και τα σημάδια απέναντι είναι ήδη εμφανή. (https://i.imgur.com/RsTXH4l.jpg) Για ποδήλατα βέβαια αλλά το μήνυμα ξεκάθαρο.
Όπως πάμε να φύγουμε βάζω εμπρός το Tuono και η οθόνη κοκκινίζει και αναβοσβήνει σαν Χριστουγεννιάτικο δέντρο. ATC off, AWC off και άλλα αρκτικόλεξα για διάφορα μπιμπλίκια της Aprilia off. To είχε κάνει και την προηγούμενη στο Grossglockner μια φορά αλλά μόλις το έσβησα έφτιαξε. Σήμερα ήθελε 2-3 σβησίματα. Noale we have a problem, θα γίνουμε ρεζίλι μέσα στην έδρα των ΚΤΜ. Τέλος πάντων λάδι έχει ακόμα μέσα οπότε συνεχίζουμε, τα ηλεκτρονικά είναι για κίναιδους. :tez:
Μετά από μερικά ακόμα κουραστικά χιλιόμετρα στους επαρχιακούς της Αυστρίας, κολλημένοι πίσω από φορτηγά και νιώθοντας ότι πρέπει να συμπεριφερθούμε οδηγικά όπως οι ντόπιοι (ζεν καταστάσεις) φτάνουμε στη Μέκκα των ΚΤΜάδων. (https://i.imgur.com/ycbW2KS.jpg)
Το Motohall είναι εντυπωσιακό και παρουσιάζει την ιστορία της εταιρείας με πολύ όμορφο και έξυπνο τρόπο. Παρακάτω μερικές φωτογραφίες, ενδεικτικά. (https://i.imgur.com/YjvR6aW.jpg) (https://i.imgur.com/SGGGyci.jpg) (https://i.imgur.com/CMUAGDn.jpg) (https://i.imgur.com/KHHgYs3.jpg) (https://i.imgur.com/wxT7FPd.jpg) (https://i.imgur.com/38OfzF7.jpg) (https://i.imgur.com/wA6B4Tn.jpg) (https://i.imgur.com/ErzhuIH.jpg) (https://i.imgur.com/eN4NhLr.jpg)
Πάει κι αυτό.
Ο δρόμος (ο ίδιος κουραστικός) μας γυρίζει πίσω προς Salzburg αλλά σύντομα μπαίνουμε πάλι σε αυτοκινητοδρόμους για να τελειώνουμε με αυτό το σκέλος του ταξιδιού. Είναι ταχύτερο να μπούμε Γερμανία, να ξαναβγούμε στην Αυστρία και να φτάσουμε στα σύνορα με την Ιταλία. Πετύχαμε και κομμάτια της autobahn χωρίς όριο ταχύτητας αλλά η κίνηση ήταν τόση ώστε να μην δοκιμάσουμε (και νόμιμα) "πόσα πιάνουν τα εργαλεία". Το ενοχλητικό (για την Αυστρία γκρινιάζω πάλι) ήταν ότι o αυτοκινητόδρομος στη Γερμανία είναι ίδιος με αυτόν της Αυστρίας, ο ένας χωρίς όριο (ή άντε με 130) και ο άλλος 100-110. Τρέχα γύρευε.
Μετά από αρκετή ώρα αυτοκινητοδρόμων και λίγο ακόμα Αυστριακού επαρχιακού φτάσαμε κατά τις 4 στην αρχή του πάσου του Timmelsjoch. Μόλις έσπασε η κίνηση και βρεθήκαμε σε υψόμετρο πετύχαμε και κάτι πιτσιρικάδες με εντουροκατσικάκια να κάνουν πέρα δώθε και σούζες που βρίσκει κάτω η ουρά. Ωραίοι.
Μετά από μια ωραία ανάβαση φτάνουμε στο Timmelsjoch και Top Mountain Motorcycle Museum που συμπίπτει και με το σταθμό διοδίων για το πάσο (άλλα 18€ εδώ αλλά τα τελευταία). Δεν μπαίνουμε αφού το είχαμε επισκεφτεί την τελευταία φορά το 2019. Μαθαίνω βέβαια ότι έκτοτε είχε καεί, ανακατασκευστεί και με νέες (παλιές) μοτοσικλέτες στις προθήκες του (αυτές που είχαμε δει κάηκαν :(). (https://i.imgur.com/xCY3gU0.jpg) (https://i.imgur.com/WyKyzi9.jpg) (https://i.imgur.com/b3pZpdI.jpg)
Πλέον πλησιάζουμε στο Bressanone που είναι και η διανυκτέρευση μας. Έχουμε μπει ήδη στην Ιταλία αλλά συχνά πάνω στα περάσματα αυτά δεν το καταλαβαίνεις.
Στο δρόμο μας όμως είναι το Jaufenpass, ένας φοβερός δρόμος που το 2019 είχαμε ξεσαλώσει παρέα με κάτι Ελβετούς. Αυτή τη φορά οι ρυθμοί πιο χαλαροί αφού είχαμε ήδη χιλιόμετρα στην πλάτη μας.
Το κατέβασμα από το Timmelsjoch είχε ωραία τοπία. (https://i.imgur.com/M82KaPi.jpg) (https://i.imgur.com/8xhnHcW.jpg)
Σύντομη στάση στο Jaufenpass για φωτογραφία και αναζήτηση αυτοκόλλητων για τα πάσα. Μου έγινε λίγο εμμονή να πάρω σουβενίρ από κάθε πάσο που περάσαμε και δεν τα πήγα άσχημα.
Εδώ βλέπετε την επιγραφή που σε ενημερώνει που είσαι και το δάχτυλο μου. (https://i.imgur.com/mbts7a0.jpg) (https://i.imgur.com/fvqGsKK.jpg)
Φτάνουμε επιτέλους στο Bressanone/Brixen. Αν και εντός Ιταλίας βρισκόμαστε ακόμα στην περιοχή του Tyrol που εκτείνεται και στις 2 χώρες και δεν ξέρεις αν θα προσπαθήσεις να συνεννοηθείς στα Ιταλικά ή στα Γερμανικά (με τα Αγγλικά δεν το έχουν ή δεν θέλουν).
Μέσα στην κωμόπολη τους φτάνουμε με 105dB εξατμίσεις να φέρουμε λίγο γεύση Ελλάδας στην ήσυχη ζωή τους. Ντροπή αλλά τα σβήνουμε τάχιστα. (https://i.imgur.com/ecFcOTP.jpg)
Έξοδος για φαγητό και βόλτα στη μικρή αυτή πόλη. Τυπικό θέρετρο των Άλπεων με επιλογές από αστέρια Μισελέν μέχρι πιο ταπεινά πράγματα. (https://i.imgur.com/ihWR8Vg.jpg)
Μας έδωσαν στο ξενοδοχείο και κουπόνια για τη δημοτική πισίνα και το τελεφερίκ που σε ανεβάζει στο χιονοδρομικό τους αλλά δεν τα τιμήσαμε.
Πάσα στους Δολομίτες (240 χλμ) (https://i.imgur.com/NQVohgq.jpg)
Από σήμερα και για τις επόμενες 8 ημέρες το πρόγραμμα είναι να κάνουμε δύο διανυκτερεύσεις σε κάθε προορισμό. Η πρώτη μέρα είναι η μετάβαση εκεί και η δεύτερη αφιερωμένη στα πάσα της περιοχής. Χωρίς βαλίτσες και σάκους και με λιγότερα χιλιόμετρα για να το χαρούμε και να οδηγήσουμε όσα περισσότερα πάσα γίνεται.
Πριν φύγουμε ήθελα να δω τι γίνεται με το Tuono και τα ηλεκτρονικά του θέματα. Κάποια στιγμή την προηγούμενη ημέρα όπως έβαλα την 1η και ταρακουνήθηκε η μηχανή είδα την ένδειξη της μπαταρίας να ανάβει στιγμιαία. Σκέφτηκα ότι μπορεί να έχει σχέση. Οπότε βγάζω σέλα να δούμε την μπαταρία. Ο ένας πόλος σχεδόν τελείως ξεβιδωμένος. Σφίξιμο και το θέμα με τα ηλεκτρονικά τελείωσε.
Φεύγουμε.
Gardena Απίστευτη άσφαλτος και χάραξη για διασκέδαση. Κίνηση όμως (η εποχή αυτή είναι και για τις Άλπεις όπως εδώ τα νησιά) και ατελείωτοι ποδηλάτες που θα μας συντροφεύσουν σε όλη την υπόλοιπη παραμονή μας στις Άλπεις. (https://i.imgur.com/51uEFIP.jpg) (https://i.imgur.com/ds65O8S.jpg) (https://i.imgur.com/UWsPOij.jpg) (https://i.imgur.com/bCyloWl.jpg)
Campolongo Αδιάφορο γενικά, όπως και η φωτογραφία. Από όσα θυμάμαι πάντα, γιατί πλέον έχουν γίνει λίγο σούπα όλα μαζί στη μνήμη μου. Μας γκάμησε η gopro για να μην έχουμε υλικό. (https://i.imgur.com/LH00M2l.jpg)
Pordoi Όπως και τα Gardena και Sella φοβεροί δρόμοι. (https://i.imgur.com/G46LaJo.jpg) (https://i.imgur.com/Pe32sHe.jpg) (https://i.imgur.com/VzY1Qc9.jpg)
Sella Πρακτικά η συνέχεια του Gardena αλλά εμείς κάναμε γύρο. Και αυτό φοβερό οδηγικά. (https://i.imgur.com/pKRc6hP.jpg) (https://i.imgur.com/qAt7Uvx.jpg)
Fedaia Περιμέναμε και πόση ώρα κάτι θειές να τελειώσουν με την ταμπέλα να βγάλουμε τη φωτογραφία :P (https://i.imgur.com/821O8bO.jpg) Η ξηρασία στη βόρεια Ιταλία αρχίζει και δείχνει τα σημάδια της. Θα φανεί και πιο δραματικά τις επόμενες μέρες. (https://i.imgur.com/MaN0fYZ.jpg)
Giau Δεύτερη φορά στο Giau αφού ήταν (μαζί με το Timmelsjoch και το Jaufenpass) ένα από τα πάσα που είχαμε περάσει το 2019. Πολύς κόσμος και ενώ θέλαμε να σταματήσουμε για ένα καφέ δεν βρήκαμε να κάτσουμε (χάναμε τη θέση πάντα για δευτερόλεπτα) (https://i.imgur.com/OozAAwa.jpg) (https://i.imgur.com/PubJ3iW.jpg) Falzarego - Valparola Κάπου εκεί κοντά τέλος πάντων. Νομίζω δεν ήταν κάτι συναρπαστικό αλλά δεν θυμάμαι κιόλας. (https://i.imgur.com/KGy08Ed.jpg) (https://i.imgur.com/rBC0xH4.jpg)
Η ώρα έχει πάει 5 οπότε παίρνουμε το δρόμο της επιστροφής για το Bressanone.
Έχοντας τελειώσει το ταξίδι μπορώ να πω ότι τα πάσα των Δολομιτών ήταν μάλλον τα καλύτερα οδηγικά. Είχε και στα επόμενα κάποια καλά αλλά στους Δολομίτες ήταν η πλειοψηφία νομίζω.
Μικρή βόλτα να δούμε λίγο καλύτερα την πόλη, φαγητό και η καθιερωμένη βραδινή μπύρα. (https://i.imgur.com/qKLMmS6.jpg) (https://i.imgur.com/4jSuDGd.jpg)
Άυριο έχει αναχώρηση για τον επόμενο σταθμό που θα μας φέρει κοντά στο φημισμένο Stelvio.
Η σημερινή διαδρομή είναι σύντομη οπότε φεύγουμε σχετικά αργά χωρίς βιασύνη.
Έχοντας ακόμα στο μυαλό μου την μπαταρία της κάμερας λέω να σταματήσουμε στο Bolzano σε ένα κατάστημα που έχω βρει μπας και έχουν. Μπλέξιμο τρομερό σε κίνηση και σε ουρές στα διόδια. Τελικά μου κόβει και λέω ας πάρω πρώτα τηλέφωνο πριν μπω στην πόλη. Τζίφος, δεν έχουν τίποτα. Γύρω γύρω στις εξόδους του Bolzano κάναμε και άλλα 20 χλμ περιττά και έχοντας πλέον χάσει κάθε ελπίδα να φτιάξω την gopro.
Το ξεχνάμε γιατί τελικά η ουσία του ταξιδιού είναι η εμπειρία όχι τα βίντεο.
Η διαδρομή προς την Solda (ή Sulden) όμορφη αλλά κλασικός επαρχιακός Άλπεων με χωριά και μπόλικη κίνηση.
Στο αντίθετο ρεύμα τα πράγματα τελείως κολλημένα για χιλιόμετρα. Οι μηχανόβιοι απέναντι περιμένουν στη σειρά μαζί με τα αυτοκίνητα :ohmy: Καλός ο πολιτισμός αλλά δεν θα την πάλευα. Γενικά προσαρμοστήκαμε στις δικές τους συμπεριφορές αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις έβγαινε από μέσα μου η αναρχία.
Στη διαδρομή από το Merano και μετά (περίπου) μήλα. Παντού μήλα για δεκάδες χιλιόμετρα. Δεν έχω ξαναδεί τόσα μήλα. Από όλες τις ποικιλίες.
Στάση να τα ποτίσουμε λίγο και δρόμο. (https://i.imgur.com/mi5ZRDX.jpg)
Πλησιάζοντας στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής ο καιρός βαραίνει.
Στα τελευταία 20 περίπου χλμ ξεκινάει μια δυνατή βροχή που συνεχίζει μέχρι την άφιξη στον ξενώνα. Το τελευταίο χιλιόμετρο είναι σε (πολύ βατό) χωματόδρομο. Οπότε βροχή και λάσπη.
Μόλις κοπάζει λίγο τα βάζουμε σε ένα υπόστεγο. (https://i.imgur.com/szkxof0.jpg)
Ο ξενώνας είναι μέσα στο δάσος κοντά στο χωριό Solda. Με τη βροχή να συνεχίζει και τη θερμοκρασία κάτω από 10 βαθμούς εδώ θα την βγάλουμε. Τοποθεσία 10/10. (https://i.imgur.com/xGrrHZq.jpg)
Δωμάτιο και φαγητό από σχέση τιμής-ποιότητας παίρνει τη βάση. Δεν είναι κακό αλλά για όσα πληρώνεις περιμένεις περισσότερα. Εντάξει Αυστριακοί είναι εδώ πάνω από φαΐ δεν ξέρουν. (https://i.imgur.com/TcT4192.jpg) Και πάλι βέβαια ό,τι πιο οικονομικό είχα βρει στην περιοχή. Άλλα βαλάντια σε αυτά τα μέρη του κόσμου. Μέχρι βέβαια να πάμε στην Ελβετία.
Οι μπύρες βοηθούν να περάσει η ώρα μέχρι τον ύπνο.
Η μέρα ξεκινάει πάλι με βροχή. Το πρόγραμμα κανονικά έχει 270 χλμ με πέντε πάσα εκ των οποίων τα τρία εντός Ελβετίας.
Η πρόγνωση δείχνει ότι αργότερα θα κόψει οπότε αναδιοργάνωση. Σήμερα θα κάνουμε μόνο Stelvio και Umbrail και αύριο καθοδόν για τον επόμενο σταθμό θα προσπαθήσουμε να βάλουμε τα 3 που χάνουμε (Ofenpass, Bernina και Fluella).
Χάζεμα τη μηχανή περιμένοντας να κόψει η βροχή. Έχει φάει λίγη λάσπη. (https://i.imgur.com/gs81qhg.jpg)
Ο καιρός ανοίγει λίγο οπότε ώρα να το αποπειραθούμε.
Το πάσο του Stelvio είναι κοντά. Παρότι πολύ φημισμένο και το υψηλότερο πέρασμα στην Ιταλία οδηγικά δεν είναι καλό. Κακή άσφαλτος (σπάνιο για Άλπεις) και πολλές σφιχτές φουρκέτες. Ανεβαίνοντας αρχίζει πάλι ψιλόβροχο.Κάποια στιγμή δεν την πάλεψα και βγαίνοντας από μια φουρκέτα μάζεμα 4-5 προπορευόμενα αυτοκίνητα μαζί. Τι κόρνα άκουσα δεν λέγεται. (https://i.imgur.com/dWnaRI1.jpg) (https://i.imgur.com/9AGsTUt.jpg) (https://i.imgur.com/Va4Zc2Z.jpg)
Παρόλα αυτά η θέα αποζημιώνει. (https://i.imgur.com/eu2gxfO.jpg)
Επόμενο το Umbrail. Από βενζίνη είμαι χαμηλά οπότε βάζω στόχο το χωριό Santa Maria μέσα στην Ελβετία (το Umbrail πρακτικά είναι το σύνορο εκεί αλλά χωρίς συνοριακό φυλάκιο).
Το πάσο πολύ καλύτερο οδηγικά από το Stelvio. Επίσης ήσυχο χωρίς κίνηση οπότε μπορείς να πιέσεις και λίγο.
Το χωριό πάλι καθαρό και οργανωμένο. Μετά από όσα διαβάσαμε για την Ελβετία και τις εξατμίσεις περιμέναμε να πεταχτεί κάποιος να μας πάρει τις μηχανές και να μας κρεμάσουν ανάποδα πασαλείφοντας μας με σοκολάτα αλλά δεν συνέβη. (https://i.imgur.com/parD4GA.jpg)
Πάλι πίσω από το Umbrail και το Stelvio. Τα απαραίτητα πειστήρια ότι έχουμε πάει εκεί. (https://i.imgur.com/vr4m3ME.jpg) (https://i.imgur.com/VCNOM0B.jpg)
Ξανά κάτω το Stelvio προς τον ξενώνα και αφού ο καιρός έχει ανοίξει, αφορμή για καμιά χαζοφωτογραφία. (https://i.imgur.com/ZS2SyaU.jpg)
Επίσκεψη στο χωριό Solda κοντά στον ξενώνα για καφέ. Ακούσαμε να ομιλούν και ελληνικά σε διπλανό τραπέζι. (https://i.imgur.com/27enIp9.jpg)
Επιστροφή στον ξενώνα για άκομα ένα αλμυρό (από τιμή) τσιμπούσι αυστριακής κουζίνας. (https://i.imgur.com/6rPvB8s.jpg)
Ο καιρός από αύριο δείχνει καθαρός μόνιμα πλέον.
Οπότε σχεδιασμός του νέου προγράμματος για την αυριανή μέρα και ξεκούραση.
Ο επόμενος σταθμός είναι η Chiavenna στην Ιταλία. Στο αρχικό σχέδιο είχαμε δύο επιλογές. Είτε μέσω Ιταλίας, που θα περνάγαμε ξανά το Stelvio. Είτε μέσω Ελβετίας που θα περνάγαμε ξανά το Ofenpass. Αφού η χτεσινή βροχή μας τα άλλαξε η μετάβαση μέσω Ελβετίας είναι μονόδρομος. Αντί τα 150 χλμ που θα κάναμε κατευθείαν, τα δύο πάσα θα έβαζαν άλλα 90χλμ στη διαδρομή. Εύκολα διαχειρίσιμο οπότε πάμε.
Πλησιάζουμε τα σύνορα Ιταλίας-Ελβετίας στο χωριό Valico (αν δεν κάνω λάθος) (https://i.imgur.com/kf6eowi.jpg)
Εδώ υπάρχει κανονικά συνοριακός σταθμός οπότε ξαναμπαίνουν ιδέες για αποκλεισμό εισόδου λόγω εξατμίσεων από την κόλαση. (https://media.tenor.com/Rv-IfOOXPSIAAAAC/you-shall-not-pass-lotr.gif)
Οι Ιταλοί κάπνιζαν και έπιναν καφέ αλλά μετά ο Ελβετός μας σταματάει. Έχω ήδη σβήσει τη μηχανή και πάω τσουλώντας. Με κάνει ένα γύρω, πάει και στο φίλο και τελικά μας κάνει νόημα να περάσουμε. Στην επόμενη στάση ο φίλος μου λέει ότι κοίταγε την εξάτμιση μου... τώρα μας άφησε επειδή είδε το σιγαστήρα, τις ελληνικές πινακίδες δεν ξέρω. Το ΚΤΜ τελείως ξετάπωτο ανασταίνει νεκρούς. Τέλος πάντων αφού μπήκαμε, θα βγούμε.
Στάση λίγο πριν το Ofenpass/Fuornpass. (https://i.imgur.com/fVGIfjZ.jpg) (https://i.imgur.com/UG3K4v2.jpg) Μπούτια λέει αλλά δεν είδα κάτι.
Το Ofenpass το περάσαμε χωρίς στάση. Πάσο μεν αλλά όχι το κλασικό φίδι οπότε ούτε που το πήραμε χαμπάρι όπως κατάλαβα εκ των υστέρων.
Ακολουθεί το Fluela Pass. Έργα και κίνηση στο πρώτο κομμάτι.
Γρήγορο πάσο αναλογικά με άλλα και πάλι φοβερό τοπίο. Στο δρόμο η παρουσία ακριβών αυτοκινήτων που ήδη ήταν εμφανής τις προηγούμενες ημέρες εντείνεται αισθητά. Η Porsche εκεί είναι όπως έχουμε εδώ κάνα BMW σειρά 3. Μπόλικα Tesla και οι περιστασιακές Ferrari. Με εξαίρεση τριών Porsche που πήγαιναν παρέα και γρήγορα οι υπόλοιποι βολτάρουν. Από μηχανές καταρχάς του GS το κάγκελο. Μετά πολλά ΚΤΜ και Ducati. Επίσης μπόλικα Harley που είναι φτιαγμένα για το στριφτερό περιβάλλον :fask: Δικούς μας με Aprilia ακόμα και στην Ιταλία λίγους είδα. Όλα όμως με εργοστασιακές εξατμίσεις. Ακόμα και τα Harley :ohmy: (https://i.imgur.com/CobcUef.jpg) (https://i.imgur.com/gsxO1iR.jpg) (https://i.imgur.com/9mME7Fr.jpg)
Πίσω από το ίδιο κομμάτι στην κύρια διαδρομή μας.
Συνεχίζουμε για το Bernina Pass. Το καλύτερο πάσο της ημέρας. Ο δρόμος τόσο καλός που γίνεται επικίνδυνος. Ευτυχώς που είχε πάντα μια σχετική κίνηση και δεν αγόρασα κάνα οικόπεδο στις Άλπεις και είναι και ακριβά. (https://i.imgur.com/zY5vwaT.jpg) (https://i.imgur.com/FG9YgXq.jpg)
Ξανά πίσω και πλέον κατευθυνόμαστε προς Chiavenna.
Στάση για ξεμούδιασμα κοντά στο St.Moritz στη Silvaplana. (https://i.imgur.com/0jeuTzD.jpg) (https://i.imgur.com/DulFv2C.jpg)
Ανεβαίνουμε το Malojapass για να πλησιάσουμε τα σύνορα με Ιταλία. Ένα κομμάτι του είναι πάρα πολύ σφιχτό, κανονικό φίδι. Αν δεν είχε κίνηση θα ήταν πολύ διασκεδαστικό.
Τελικά φτάνουμε στην Chiavenna και ξεφορτώνουμε στο ξενοδοχείο. Στην είσοδο ένας Γερμανός τα έχει φέρει με συρόμενο για να κάνουν τις βόλτες τους οικογενειακώς και ετοιμάζονται να γυρίσουν πίσω. (https://i.imgur.com/O39CMgf.jpg)
Στην περιοχή της Chiavenna είχα βρεθεί το 2021 σε ταξίδι με αυτοκίνητο μετά της συζύγου, οπότε ψιλοξέρω που να πάμε.
Στάση στους καταρράκτες Acquafraggia. Δεν είναι τόσο δυνατός όσο πέρυσι τον Ιούλιο. (https://i.imgur.com/HbFbL3R.jpg)
Στο κατάστημα δίπλα τους το κέρασμα με κάθε γύρο μπύρας είναι σεβαστό. Ανάλογο κέρασμα παίζει γενικά στην περιοχή όταν παίρνεις αλκοόλ. (https://i.imgur.com/aZ8Qdn1.jpg)
Τέλος μια βόλτα στο κέντρο. Πολύ όμορφη όπως τη θυμάμαι. (https://i.imgur.com/kcmXwCj.jpg) (https://i.imgur.com/wNQHUkK.jpg)
Σήμερα η διαδρομή μας γυρνάει πίσω όπως τελειώσαμε την χτεσινή ημέρα μέχρι περίπου το St. Moritz. Όταν σχεδίαζα το ταξίδι έτεινα να φτάσουμε στην Chiavenna μέσω Ιταλίας οπότε όλη η μέρα θα ήταν καινούργια μέρη. Ο καιρός και οι αλλαγές που έφερε στις προηγούμενες 2 ημέρες όμως, μας ανάγκασαν να το τροποποιήσουμε. Δεν πειράζει δεν μας χαλάει να ξαναδούμε όλα αυτά τα ωραία. Δεν σταματήσαμε όμως σχεδόν καθόλου οπότε οι φωτογραφίες είναι ανύπαρκτες.
Πρώτο πάσο της ημέρας το Albula. Για να είμαι ειλικρινής η ημέρα αυτή είναι θολή στη μνήμη μου οπότε σχόλιο περί της ποιότητας της διαδρομής δεν έχω. (https://i.imgur.com/GEPjWHs.jpg) (https://i.imgur.com/3laZtX7.jpg)
Στη συνέχεια στάση στο χωριό Bergün προς αναζήτηση αυτοκόλλητου σουβενίρ. (https://i.imgur.com/QqnQla1.jpg)
Συνεχίζουμε για το Spluga (ή Splugen) Pass για να ξαναμπούμε στην Ιταλία. Το πρόγραμμα είχε και το San Bernadino pass αλλά επειδή αύριο σκοπεύω να το περάσουμε για να μπούμε πάλι στην Ελβετία το αφήνουμε. Στο ανέβασμα κομμάτια με έργα οπότε όχι πολλά πολλά από οδήγηση. (https://i.imgur.com/clKVN7l.jpg) (https://i.imgur.com/quShDrx.jpg) (https://i.imgur.com/4fDTafs.jpg)
Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι πόσο διαφορετικό είναι το τοπίο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021. Εδώ δύο φωτογραφίες τραβηγμένες από το ίδιο σχεδόν σημείο με διαφορά 13 και κάτι μηνών. (https://i.imgur.com/FnFmrfK.jpg)(https://i.imgur.com/LgkqyFU.jpg) Είναι η ξηρασία που έχουν; Είναι ότι φέτος ήμουν εκεί τέλος Αυγούστου αντί αρχής Ιουλίου; Ίσως και τα δύο.
Συνεχίζουμε αφού πλέον η Chiavenna είναι κοντά. Στο κατέβασμα του Spluga μυρίζει ο τόπος καμένα φρένα. Μπροστά μας μια κοπέλα σε ένα μικρό αυτοκίνητο έχει σοβαρό πρόβλημα με τις πολύ κλειστές κατηφορικές στροφές μέσα σε διακεκομμένα τούνελ. Κάποια στιγμή απλά δεν μπορεί να πάρει την στροφή και μένει μέσα στη μέση της. Κοντοστεκόμαστε να κάνει όπισθεν για λίγο αλλά καθυστερεί οπότε περνάμε μπροστά επειδή γίνεται επικίνδυνο.
Είμαστε πίσω νωρίς κατά τις 2. Οπότε άραγμα μέχρι το απόγευμα οπότε και επιστρέφουμε στο μαγαζί δίπλα στους καταρράκτες για φαΐ και την απαραίτητη μπύρα. (https://i.imgur.com/wSlL4i2.jpg)
Η επόμενη μέρα προβλέπεται δύσκολη οπότε ώρα για ξεκούραση.
Επόμενος σταθμός (και τελευταίος με 2 διανυκτερεύσεις) το Andermatt στην Ελβετία. Ο σύντροχος δεν ψήνεται να ανέβουμε ξανά το Spluga οπότε επιλέγουμε την εναλλακτική διαδρομή που έχω βγάλει μέσω Lugano. Λάθος μας όπως θα αποδειχτεί αφού και το San Bernadino χάσαμε και βασανιστήκαμε.
Όλη η διαδρομή μέχρι το Lugano είναι επαρχιακοί δρόμοι διάσπαρτοι με χωριά. Όταν πιάνουμε τη δυτική ακτή της λίμνης Como η κίνηση είναι αφόρητη και η ζέστη έντονη σε παραλίμνια χωριά που όλοι κάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Το ίδιο μοτίβο και στη λίμνη Lugano.
Η έλλειψη φωτογραφιών μάλλον ενδεικτική της διάθεσης. Συνέχεια στην Ελβετία μέσω επαρχιακού (τσιγγουνευτήκαμε το αλμυρό πενηντάρικο της βινιέτας, κι άλλο λάθος).
Όταν πλέον ανεβαίνουμε σε κάποιο υψόμετρο η θερμοκρασία βελτιώνεται αισθητά αλλά εκεί συναντάμε την ίδια κατάσταση της Αυστρίας με συχνούς οικισμούς που δεν σε αφήνουν να διατηρήσεις έστω ένα μέτριο ρυθμό. Στην Ελβετία δε, το TomTom απαγορεύεται να σε ενημερώνει για κάμερες ταχύτητας οπότε δεν παίζεις. Αυτό βέβαια δεν το κατάλαβα από την αρχή αλλά 2 μήνες μετά δεν μου έχει έρθει ακόμα ερωτικό μήνυμα από το Ελβετικό κράτος οπότε ελπίζω.
Σύντομα στάση δίπλα σε σιδηροδρομικό τούνελ για ξεμούδιασμα. (https://i.imgur.com/gvt7Rnh.jpg)
Όπως κινούμαστε παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο παρατηρώ μια ουρά χιλιομέτρων σε αυτόν. Κάποια στιγμή η ουρά τελειώνει και εμπρός της τίποτα σαν να έχουν σταματήσει σε φανάρι. Εκ των υστέρων έμαθα ότι πρόκειται για το τούνελ του St.Gottard και ότι έχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση οπότε όταν υπάρχει φόρτος περιορίζουν τον αριθμό των αυτοκινήτων που μπορούν να το διαβούν. Η κατάσταση αυτή μάλιστα προκύπτει σχεδόν τις μισές μέρες του χρόνου.
Δεν μας πειράζει όμως, εμείς έτσι κι αλλιώς ψάχνουμε το St. Gottard Pass, θα περάσουμε πάνω από το βουνό όπως προέβλεψε ο μεγαλοδύναμος, όχι υποχθόνια.
Ανηφορίζουμε το St. Gottard (το νέο πάσο). Εδώ η κοιλάδα από την οποία ήρθαμε. (https://i.imgur.com/bfZyccb.jpg)
Παρά την κούραση 1-2 στάσεις για φωτογραφίες. (https://i.imgur.com/RzZ6dk5.jpg) (https://i.imgur.com/BAO5ACj.jpg)
Και η καθιερωμένη με την πινακίδα. (https://i.imgur.com/5jyIKVa.jpg)
Το πάσο είναι γρήγορο αλλά στριφτερό. Και πάλι η κίνηση εμποδίζει τον ρυθμό. Μάλλον για καλό. Στην άλλη πλευρά του πάσου είναι το Andermatt που είναι και ο προορισμός μας.
Μένουμε στο σπίτι μιας γιαγιάς σε ένα όμορφο δωμάτιο. Καλή και χρυσή αλλά έχω την εντύπωση ότι ενώ μιλάει αγγλικά με αναγκάζει να συννενοηθούμε στα σπαστά γερμανικά μου.
Έξω στο χωριό προς αναζήτηση τροφής αλλά τα θηράματα ακριβά. (https://i.imgur.com/1SVIlmj.jpg)
Το τοπικό σούπερμαρκετ στη διάσωση μας. Εκεί στα δεξιά της φωτογραφίας. (https://i.imgur.com/LRHJPW2.jpg)
Susten Pass Γρήγορο πάσο και με πολύ ωραία ροή στο ανέβασμα. (https://i.imgur.com/S0B8B6t.jpg) (https://i.imgur.com/p4ztlmC.jpg)
Στο κατέβασμα ακόμα καλύτερο. (https://i.imgur.com/nCTQiWQ.jpg)
Καθοδόν προς το Grimsel μια στάση στην Räterichsbodensee. Τώρα το έψαξα πως τη λέγανε απλά για να τονίσω τι εύηχη γλώσσα είναι τα γερμανικά. (https://i.imgur.com/5tIKvo6.jpg)
Grimsel Pass Όχι στο επίπεδο του Susten αλλά πάλι απολαυστικό σε κομμάτια του. Εκεί μας σέρβιραν και καφέ κάτι μπαμπάτσικες Ελβετές πιτσιρίκες (όχι δεν έχει φώτο δυστυχώς). Συχνά πυκνά πετυχαίναμε και τα Ελβετικά στρατά να κάνουν εκπαιδεύσεις. Σαν επίστρατοι μια κατάσταση. (https://i.imgur.com/tod7yp0.jpg) Το σημείο στέκι για μοτοσικλέτες. (https://i.imgur.com/F89ip7M.jpg) (https://i.imgur.com/UjBnpie.jpg)
Furka Pass Αυτό θα το ανεβοκατέβουμε παρότι αν συνεχίζαμε φτάναμε κατευθείαν πίσω στο Andermatt. Παρομοίου επιπέδου με το Susten. Κρίμα για την κίνηση. (https://i.imgur.com/h3sgQjM.jpg) (https://i.imgur.com/jANAM7K.jpg)
Και καταρράκτης στην άκρη του δρόμου. (https://i.imgur.com/zImr6sZ.jpg)
Επόμενο το Nufenen Pass. Δυστυχώς δεν θυμάμαι πολλά σχετικά με αυτό. Δεν σημαίνει ότι ήταν κακό απλά ότι έχω κακή μνήμη (δεδομένο). Κλασική με την πινακίδα (https://i.imgur.com/ckc9aY7.jpg)
Και εδώ προς αναζήτηση αυτοκόλλητων. Το εστιατόριο μέσα πρέπει να είχε συγκέντρωση των Ελβετικών ΚΑΠΗ. Πάντως σε όλο το ταξίδι μάσκα πουθενά και κανείς. (https://i.imgur.com/FLl3n16.jpg)
Τέλος θα ανέβουμε άλλη μια φορά το St.Gottard για να γυρίσουμε στο Andermatt. Εδώ είναι η πρώτη φορά που το TomTom μας μπέρδεψε λίγο και δεν ήξερε τι ακριβώς να κάνει (ακόμα και τώρα αν του ζητήσεις να σε πάει από εκεί, τα χάνει). Στο σημείο διασταυρώνονται ο αυτοκινητόδρομος, το νέο St. Gottard Pass και το παλιό St. Gottard Pass (νομίζω το αποκαλούν και Tremola). Εμείς νομίζαμε ότι θα ανέβουμε από το καινούργιο πάσο πάλι, κάτι έργα μπέρδεψαν την κατάσταση,στρίψαμε λάθος, βγήκαμε αυτοκινητόδρομο, γυρίσαμε πίσω, πήγαμε για λίγο από το παλιό (έχει και πλακόστρωτα κομμάτια) και τελικά βγήκαμε στο νέο πάλι. Είπα να κατέβουμε την επόμενη μέρα, φεύγοντας, από το παλιό πάσο αλλά δεν έγινε ποτέ. Αυτά προς ενημέρωση όποιου βρεθεί εκεί.
Εδώ το κοιτάω από κάτω προσπαθώντας να καταλάβω πώς στο διάλο να ανέβω. (https://i.imgur.com/287neb6.jpg)
Επιστροφή στο Andermatt και πριν την επίσκεψη στο Coop (το σουπερμάρκετ) μια βόλτα στο χωριό να πάρω μια καλύτερη ιδέα που είμαι.
Άντερματ - Βερόνα (380 χλμ) (https://i.imgur.com/QypYwav.jpg) (ο χάρτης δεν είναι ακριβής αφού εντός Ιταλίας μπήκαμε στην autostrada)
Τελικά αποφασίζεται να σπάσουμε τη διαδρομή σε δύο κομμάτια. Πρώτη μέρα προς Βερόνα και δεύτερη προς Ασίση. Σύνολο περίπου 750χλμ Η εναλλακτική ήταν κατευθείαν Ασίση αλλά μονοκοπανιά σχεδόν 700 χλμ δεν έμοιαζε θελτική επιλογή.
Οπότε φεύγουμε. Περνάμε πάλι το St. Gottard και μέσα στην Ελβετία συνεχίζουμε να αποφεύγουμε τον αυτοκινητόδρομο λόγω έλλειψης βινιέτας. Μόνο ενδιαφέρον στη διαδρομή αυτό το κομμάτι από ένα μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών που αν θυμάμαι καλά δούλεψε στο τούνελ του St.Gottard. (https://i.imgur.com/xsrtc9c.jpg)
Εντάξει και τα πέριξ του Lugano και της λίμνης του ήταν πολύ ωραία αλλά ήμασταν σε λειτουργία κατάποσης χιλιομέτρων οπότε δεν τα βλέπαμε.
Με το που μπήκαμε στην Ιταλία βουρ για αυτοκινητόδρομο. Κάμποσα βαρετά χιλιόμετρα και άφιξη στη Βερόνα.
Η μηχανή μου λάδι είχε ακόμα αλλά με είχε πιάσει να πάρω επιπλέον να συμπληρώσω. Τελικά αυτό. Με βρήκαν στην ανάγκη και έβαλα μέσα στο κακόμοιρο λάδι της αχώνευτης. :P Ευτυχώς με την εγγύηση που πέρασε για τη διαρροή καθάρισε από το δηλητήριο των γερμαναράδων. (https://i.imgur.com/KR7Gf8w.jpg)
Άμεσα μια μπύρα να συνέλθω από το σοκ της BMW και φαγητό. Έχω ξαναπάει Βερόνα και η συγκεκριμένη πίτσα (ρωμαϊκού στυλ) είναι η καλύτερη που έχω φάει στην Ιταλία. (https://i.imgur.com/swMv1yg.jpg) (https://i.imgur.com/OKRPkPr.jpg)
Στη συνέχεια βόλτα στην πόλη που ευρύτερα είναι γνωστή για το Ρωμαίο και την Ιουλιέτα του Σαίξπηρ. Έτσι μερικές φωτογραφίες για σάλτσα. (https://i.imgur.com/lCyhaBV.jpg) (https://i.imgur.com/q9Zkkkh.jpg) (https://i.imgur.com/yUHhvjp.jpg) (https://i.imgur.com/LAg904r.jpg)
Μικρή παρένθεση πάλι για το θέμα της ξηρασίας. Όπως και στη Spluga οι παρακάτω φωτογραφίες του ποταμού της Βερόνας πέρυσι αρχή Ιούλη και φέτος τέλος Αυγούστου από το ίδιο σχεδόν σημείο. (https://i.imgur.com/2b2794L.jpg) (https://i.imgur.com/KBWvkRH.jpg) Εντυπωσιακό.
Επιστροφή στο ξενοδοχείο μετά από άλλη μια μπύρα (μία που λέει ο λόγος).
Αποφασίζεται πάλι να αποφύγουμε την autostrada αφού χτες πήραμε καλή δόση. Δεν έχει σημασία αφού μετά τη Ferrara τουλάχιστον θυμάμαι ότι έχει οδικό δίκτυο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διάζωμα, χωρίς διόδια. Έχει συχνά έργα αλλά εκεί οι Ιταλοί δεν καταλαβαίνουν και πολλά από όρια οπότε μπορείς να κινηθείς άνετα.
Πρώτη στάση για ξεμούδιασμα στη Ferrara και πετυχαίνω αυτό. (https://i.imgur.com/I6IHbRr.jpg) Κάτι θα σημαίνει αλλά προτιμώ να το αφήσω.
Δεύτερη στάση για μπύρα σε βενζινάδικο. Καφρίλα, αλλά εκείνη την ώρα μου τη βάρεσε. Αυτή ήταν πραγματικά μία :blus: (https://i.imgur.com/Pq4KUtw.jpg)
Μετά κατευθείαν Ασίση και διαμονή σε ένα χωριό κοντά.
Η Ασίση είναι πιο μεσαιωνική παρά αναγεννησιακή όπως οι ιταλικές πόλεις που γνωρίζουμε. Έδρα των Φραγκισκανών μοναχών και χτισμένη πάνω σε ένα λόφο. Είχα πάει ξανά και δεν με πείραζε να το επαναλάβω. Αξίζει σίγουρα. (https://i.imgur.com/GNYXCqT.jpg) (https://i.imgur.com/HGEbdeY.jpg) (https://i.imgur.com/kmo1tTm.jpg) (https://i.imgur.com/6IP1bzW.jpg)
Αφού συμπλήρωσα λίγη χοληστερίνη επιστροφή στο δωμάτιο και προετοιμασία για την τελευταία μέρα στην Ιταλία. (https://i.imgur.com/EgdUCgQ.jpg)
Αρχικά στάση για φωτογραφίες της ομώνυμης τοπικής εκκλησίας στο χωριό (Santa Maria degli Angeli) που μένουμε και της Assisi από μακριά. (https://i.imgur.com/ehsRHGo.jpg) (https://i.imgur.com/Z7fUIss.jpg)
μετά ξανά πίσω στην Assisi για προμήθεα κολατσιού και βουρ για Ανκόνα.
Αφού χαθήκαμε λίγο και πήγαμε σε μια παραλία ονόματι portonovo (με χαλασμένη πλέον ενδοεπικοινωνία) φτάνουμε στο λιμάνι.
Αφού χαθήκαμε πάλι λίγο μέχρι να βρω τα εκδοτήρια εισιτηρίων....
Συνήθης αναμονή μέσα στο ήλιο και καθυστέρηση του πλοίου. (https://i.imgur.com/kV3I3AH.jpg)
Τελικά φύγαμε. (https://i.imgur.com/qZ70xkv.jpg)
Το πλοίο πιο βρωμερό από ότι το θυμάμαι παρά τη μειωμένη πληρότητα. Αυτή τη φορά τα υδραυλικά είχαν κολλήσει για ώρα και οι κοινοί εσωτερικοί χώροι μύριζαν βόθρο. Ευτυχώς όχι και μέσα στις καμπίνες. Σιχάθηκα τόσο που ούτε ντουζ. Καλύτερη η δική μου βρώμα.
Βγαίνουμε από το πλοίο, γεμίζουμε βενζίνη και εκτοξευόμαστε προς Αθήνα μέσω Ολυμπίας οδού.
Ιδιαίτερα απρόοπτα δεν είχαμε πέρα από την απώλεια και των δύο μου tank grips. Μάλλον παρατρέχαμε. (https://i.imgur.com/2UObE7m.jpg)
Α και η υπενθύμιση πόσο άσχημα οδηγούμε στην Ελλάδα. Κακόμαθα με τους Ιταλούς.
ΤΕΛΟΣ
Επίλογος...
Δεν έχω κάτι να πω ιδιαίτερο, ελπίζω να φανεί χρήσιμο σε κάποιον που σχεδιάζει κάτι ανάλογο ή μέρος του ή μεγαλύτερο ακόμα (έχει και Γαλλικές Άλπεις). Δεν θα άλλαζα πολλά στο ταξίδι σαν πρόγραμμα, λεπτομέρειες μόνο.
Αυτό που θα άλλαζα είναι η περίοδος. Μέσα με τέλος Αυγούστου είναι κακή εποχή επειδή όλοι είναι σε διακοπές. Όλα είναι πιο ακριβά, οι δρόμοι συμφορημένοι και η ζέστη αρκετή. Θα το άλλαζα με μέσα προς τέλος Ιουλίου. Ίσως η βροχή να είναι πιο πιθανή και πάνω στα πάσα να αντιμετωπίσεις και κρύο αλλά το προτιμώ νομίζω.
Αυτά από εμένα, όποιος θέλει να ρωτήσει κάτι ή κάποια διευκρίνιση ευχαρίστως.
Δεν έχω καταφέρει ποτέ να βγω εξωτερικό με μοτοσυκλέτα και κάποια στιγμή θα ήθελα να το καταφέρω. Βέβαια με προβλημάτισε το γεγονός ότι αρκετές φορές δεν ευχαριστηθήκατε τους δρόμους λόγω "ευπρεπούς" συμπεριφοράς.
Καλή δικαιολογία νομίζω για να μην ζηλέψω κι άλλο... :tez:
Μην ξαναπειτε οτι κουραστηκατε στο οδοιπορικο :D :D :D εδω εφαγε η μυγα σιδερο και το κουνουπι ατσαλι...πολυ πραμα και απορια που πηγατε προς ασιζι και δεν μπηκατε απο μπολονια για φουτα κτλπ. Εντυπωσιακη η κλιματικη αλλαγη και θα ενταθει και αλλο,πιστευω οτι σε μια πενταετια π.χ στο gross δεν θα υπαρχει παγετωνας ουτε για δειγμα.. Θ ελεγα οτι ιδανικά ειναι και ο Σεπτέμβρης προς αλπεις... Να ειστε καλα να ταξιδευετε και στα επομενα παιδια...
υ.γ φιλοι που πηγαν φετος,βρηκαν εδιαφεροντα κομματια προς λιχνεσταιν στη μερια της αυστριας
Πολύ ωραίο ταξίδι! Και πολύ ωραία περιγραφή! Ευχαριστούμε που τη μοιράστηκες μαζί μας. Μου θύμησες και το δικό μου πέρασμα από εκείνα τα μερη. Οποίος δεν έχει ταξιδέψει αλπεις πρέπει σίγουρα να το προγραμματίσει. Και αν κάποιον τον κωλώνει το οικονομικό, μην νομίζετε ότι θα βγει ακριβότερο ένα τετοιο ταξίδι από μια βδομάδα στα Greek islands. Η εμπειρια του να οδηγείς στους Αλπικους δρόμους είναι ανεπανάληπτη!
Δεν έχω καταφέρει ποτέ να βγω εξωτερικό με μοτοσυκλέτα και κάποια στιγμή θα ήθελα να το καταφέρω. Βέβαια με προβλημάτισε το γεγονός ότι αρκετές φορές δεν ευχαριστηθήκατε τους δρόμους λόγω "ευπρεπούς" συμπεριφοράς.
Καλή δικαιολογία νομίζω για να μην ζηλέψω κι άλλο... :tez:
Ναι είσαι καλά.
Εντάξει το κάνω να φαίνεται λίγο τραγικό και ώρες ώρες ήταν κουραστικό αλλά έφταιξε και η περίοδος των διακοπών.
Μην ξαναπειτε οτι κουραστηκατε στο οδοιπορικο :D :D :D εδω εφαγε η μυγα σιδερο και το κουνουπι ατσαλι...πολυ πραμα και απορια που πηγατε προς ασιζι και δεν μπηκατε απο μπολονια για φουτα κτλπ. Εντυπωσιακη η κλιματικη αλλαγη και θα ενταθει και αλλο,πιστευω οτι σε μια πενταετια π.χ στο gross δεν θα υπαρχει παγετωνας ουτε για δειγμα.. Θ ελεγα οτι ιδανικά ειναι και ο Σεπτέμβρης προς αλπεις... Να ειστε καλα να ταξιδευετε και στα επομενα παιδια...
υ.γ φιλοι που πηγαν φετος,βρηκαν εδιαφεροντα κομματια προς λιχνεσταιν στη μερια της αυστριας
Να σαι καλά Μανώλη.
Μπολόνια δεν πήγαμε γιατί ήμασταν εκεί μαζί πάλι πέρυσι το Σεπτέμβρη με αφορμή το Μιζάνο και την είχαμε δει. Αναγεννησιακό Εξάρχειο θα την αποκαλούσα
Την ξηρασία τη βάζω απλά σαν κάτι που μου έκανε εντύπωση όχι τόσο για το θέμα της κλιματικής αλλαγής.
Πολύ ωραίο ταξίδι! Και πολύ ωραία περιγραφή! Ευχαριστούμε που τη μοιράστηκες μαζί μας. Μου θύμησες και το δικό μου πέρασμα από εκείνα τα μερη. Οποίος δεν έχει ταξιδέψει αλπεις πρέπει σίγουρα να το προγραμματίσει. Και αν κάποιον τον κωλώνει το οικονομικό, μην νομίζετε ότι θα βγει ακριβότερο ένα τετοιο ταξίδι από μια βδομάδα στα Greek islands. Η εμπειρια του να οδηγείς στους Αλπικους δρόμους είναι ανεπανάληπτη!
Ναι είσαι καλά!
Το κόστος ναι δεν είναι μικρό αλλά συγκριτικά με διακοπές στην Ελλάδα δεν είναι τόσο διαφορετικό. Και πάλι αν επιλέξεις καλύτερη περίοδο και αυτό βελτιώνεται.
Ζώη σ'ευχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες μαζί μας το όμορφο ταξιδιωτικό σας! Να αξιωθείς να κάνεις αρκετά ακόμη γεμάτα εικόνες και συναισθήματα όπως το παραπάνω. :kalo:
Μαζί με 2-3 ακόμα ταξιδιωτικά στις Άλπεις αποτελούν στολίδι για το φόρουμ και παράλληλα ένα πολύ χρήσιμο οδηγό για όλους εμάς που ονειρευόμαστε να ακολουθήσουμε τα χνάρια σας.
Αν θες και δεν είναι πολύ μεγάλα τα αρχεία των διαδρομών σε χάρτες θα μπορούσαμε να τα ανεβάσουμε στο Dropbox του φόρουμ και να τα μοιραστούμε με τα υπόλοιπα μέλη για όποιον αποφασίσει να ακολουθήσει ανάλογη πορεία! :ohyes: ;)
Μπράβο φίλε πολύ ωραία παρουσίαση! Φαίνεται υπέροχο αυτό το ταξίδι και μακάρι κάποια στιγμή να γίνει πραγματικότητα. Μπορείς να μας πεις και λίγο αθροιστικά τα νούμερα σε μέρες/έξοδα καυσιμων- διανυκτερευσεων/χιλιόμετρα?
Στάλθηκε από το 2201116TG μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ζώη σ'ευχαριστούμε πολύ που μοιράστηκες μαζί μας το όμορφο ταξιδιωτικό σας! Να αξιωθείς να κάνεις αρκετά ακόμη γεμάτα εικόνες και συναισθήματα όπως το παραπάνω. :kalo:
Μαζί με 2-3 ακόμα ταξιδιωτικά στις Άλπεις αποτελούν στολίδι για το φόρουμ και παράλληλα ένα πολύ χρήσιμο οδηγό για όλους εμάς που ονειρευόμαστε να ακολουθήσουμε τα χνάρια σας.
Αν θες και δεν είναι πολύ μεγάλα τα αρχεία των διαδρομών σε χάρτες θα μπορούσαμε να τα ανεβάσουμε στο Dropbox του φόρουμ και να τα μοιραστούμε με τα υπόλοιπα μέλη για όποιον αποφασίσει να ακολουθήσει ανάλογη πορεία! :ohyes: ;)
Ευχαριστώ!
Νομίζω ότι το mydrive της tomtom σου δίνει της δυνατότητα να τα εξάγεις σε GPX οπότε αυτά μπορώ να στα στείλω. Σε google maps δεν τα έχω δυστυχώς.
Μπράβο φίλε πολύ ωραία παρουσίαση! Φαίνεται υπέροχο αυτό το ταξίδι και μακάρι κάποια στιγμή να γίνει πραγματικότητα. Μπορείς να μας πεις και λίγο αθροιστικά τα νούμερα σε μέρες/έξοδα καυσιμων- διανυκτερευσεων/χιλιόμετρα?
Στάλθηκε από το 2201116TG μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Το συνολικό κόστος ανά άτομο βγήκε μέσο όρο στα 2,5 χιλ. ευρώ (εγώ λίγο πιο πάνω λόγω πιο φαγανής μηχανής και διαφόρων σουβενίρ, ο σύντροχος πιο κάτω λίγο). Αυτό με 2 άτομα να μοιράζονται δίκλινα δωμάτια (εύρος τιμών από 60 μέχρι 150€ το δωμάτιο/βραδιά και δίκλινη καμπίνα και 4000 χλμ ταξιδιού. Η κατανάλωση σε εμένα περίπου στα 7 και του ΚΤΜ περίπου στα 6λ/100χλμ (δεν καίει όταν δεν το πιέζεις).
Δεν στερηθήκαμε τίποτα και μάλιστα φάγαμε και ψιλοδαγκωνιές από φαΐ εκεί στο δάσος και στη Κιαβένα τη μια νύχτα.
Αν με ρωτάς κατεβαίνει πιο στα κοντά στα 2 ακόμα και παρόμοια εποχή αν κάνεις οικονομία. Σε άλλη εποχή η διανυκτέρευση θα είναι πιο εύκολη σίγουρα και πιο οικονομική. Στις Άλπεις πάνω εκείνη την περίοδο είχα σοβαρό θέμα να βρω κάτι που δεν είναι χόστελ με κοινή τουαλέτα για 10 σε λογική τιμή. Πραγματικά αν πεις να μην ψάξεις πολύ θα πληρώσεις 300€ τη βραδιά το δωμάτιο εκεί ,άκοπα, τον Αύγουστο.
Μπράβο Ζώη, πολύ ωραίο!! Τα χρήματα τόσα είναι περίπου, ακόμα και παλιότερα (δραχμές) σε αντιστοιχία.. Μόνο ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες, αν δεν μπορεί να αποφευχθεί το καράβι το οποίο από μόνο του είναι μεγάλο κόστος όπως ήδη ξέρεις. Εννοείται όχι Αύγουστο, πουθενά ούτε στην Ελλάδα! Να είστε όλοι καλά! :bye:
[/quote] …Στις Άλπεις πάνω εκείνη την περίοδο είχα σοβαρό θέμα να βρω κάτι που δεν είναι χόστελ με κοινή τουαλέτα για 10 σε λογική τιμή. Πραγματικά αν πεις να μην ψάξεις πολύ θα πληρώσεις 300€ τη βραδιά το δωμάτιο εκεί ,άκοπα, τον Αύγουστο. [/quote]
Εγώ πάντως δε θυμάμαι να είναι δύσκολο να βρω δωμάτιο δίκλινο γύρω στο 60€. Έπρεπε να κανεις ισως κάποια χλμ παραπάνω αλλά και αυτά όχι τίποτα τρελα. Αυτό που μου είχε φανεί τραγικό ήταν οι τιμές του φαγητού μετά τη Δύση του ηλίου…
…Στις Άλπεις πάνω εκείνη την περίοδο είχα σοβαρό θέμα να βρω κάτι που δεν είναι χόστελ με κοινή τουαλέτα για 10 σε λογική τιμή. Πραγματικά αν πεις να μην ψάξεις πολύ θα πληρώσεις 300€ τη βραδιά το δωμάτιο εκεί ,άκοπα, τον Αύγουστο.
Εγώ πάντως δε θυμάμαι να είναι δύσκολο να βρω δωμάτιο δίκλινο γύρω στο 60€. Έπρεπε να κανεις ισως κάποια χλμ παραπάνω αλλά και αυτά όχι τίποτα τρελα. Αυτό που μου είχε φανεί τραγικό ήταν οι τιμές του φαγητού μετά τη Δύση του ηλίου…
Φέτος με τη λήξη του κορονοϊού τα πράγματα έχουν σοβαρέψει πολύ. Εκεί το αποδίδω κρίνοντας από και το τι συμβαίνει στην Ελλάδα.
Όπως και να έχει ακόμα και το οικονομικό να μην ήταν θέμα εγώ Αύγουστο δεν ξαναπάω. Ήθελα να τρέξω σε μερικά κομμάτια και δεν μπορούσα λόγω κίνησης.
Μπράβο Ζώη, πολύ ωραίο!! Τα χρήματα τόσα είναι περίπου, ακόμα και παλιότερα (δραχμές) σε αντιστοιχία.. Μόνο ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες, αν δεν μπορεί να αποφευχθεί το καράβι το οποίο από μόνο του είναι μεγάλο κόστος όπως ήδη ξέρεις. Εννοείται όχι Αύγουστο, πουθενά ούτε στην Ελλάδα! Να είστε όλοι καλά! :bye:
Ναι στην επόμενη με ΑΝΕΚ θα δοκιμάσω. Κρίμα όμως γιατί οι Μινωικές ήταν διαμάντι και τις έκαναν έτσι.
Οι Μινωικές ήταν όντως από τις καλύτερες αν όχι η καλύτερη κατά την περίοδο της ακμής τους και είναι πολύ λυπηρό που έχουν πέσει σε αυτό το επίπεδο! :(
Ένα τελευταίο μήνυμα με κάποια πραγματάκια που μου ξέφυγαν.
Όπως ανέφερα στις Άλπεις με έπιασε μια μανία να μαζέψω όσα αυτοκόλλητα μπορούσα. Έβλεπα βαλίτσες σε μηχανές και έλεγα γιατί να μην έχω κι εγώ. Δεν έχω βέβαια ένα ζευγάρι Touratech να τις κάνω καρναβάλι αλλά έστω κι έτσι :P (https://i.imgur.com/n4gaOgE.jpg)
Και ραφτά (https://i.imgur.com/8D6o5GN.jpg)
Στις Άλπεις ζει ο τελευταίος πληθυσμός μαρμότας στην Ευρώπη. Εδώ ο καλλιτέχνης, έχω την εντύπωση, τις απεικονίζει να διαιωνίζουν το είδος. (https://i.imgur.com/nV5Ej9a.jpg) Δεν περίμενα να αγοράζω ποτέ πορνό μαρμότας.
Στην Assisi αν βρεθείτε πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφτείτε το σαντουϊτσάδικο αυτό. (https://i.imgur.com/DZv1P40.jpg)
Τέλος δύο βιντεάκια.
Το πρώτο από την Assisi που το βράδυ βγήκαν νέα ντόπια παιδιά με τύμπανα και έκαναν σαματά. Οι κοπέλες του χωριού και αυτές ντυμένες με φορεσιές του παρελθόντος.
Γενικά στην Ιταλία κρατούν ζωντανές τέτοιες παραδόσεις που εμείς εδώ συχνά τις υποτιμούμε.
Τέλος ένα βίντεο από την 3η ημέρα του ταξιδιού μέχρι τη στιγμή που η κάμερα συνεργαζόταν. Το Plöcken Pass.
Τίτλος: Απ: Άλπεις Αύγουστος 2022 (Ιταλία - Αυστρία - Ελβετία)
Αποστολή από: Giovanni στις Οκτώβριος 30, 2022, 12:12:09 πμ
…Στις Άλπεις πάνω εκείνη την περίοδο είχα σοβαρό θέμα να βρω κάτι που δεν είναι χόστελ με κοινή τουαλέτα για 10 σε λογική τιμή. Πραγματικά αν πεις να μην ψάξεις πολύ θα πληρώσεις 300€ τη βραδιά το δωμάτιο εκεί ,άκοπα, τον Αύγουστο.
Εγώ πάντως δε θυμάμαι να είναι δύσκολο να βρω δωμάτιο δίκλινο γύρω στο 60€. Έπρεπε να κανεις ισως κάποια χλμ παραπάνω αλλά και αυτά όχι τίποτα τρελα. Αυτό που μου είχε φανεί τραγικό ήταν οι τιμές του φαγητού μετά τη Δύση του ηλίου…
Φέτος με τη λήξη του κορονοϊού τα πράγματα έχουν σοβαρέψει πολύ. Εκεί το αποδίδω κρίνοντας από και το τι συμβαίνει στην Ελλάδα.
Όπως και να έχει ακόμα και το οικονομικό να μην ήταν θέμα εγώ Αύγουστο δεν ξαναπάω. Ήθελα να τρέξω σε μερικά κομμάτια και δεν μπορούσα λόγω κίνησης.
το είχα κάνει Μάιο και πιστεύω είναι η χρυσή τομή στον συνδιασμό καιρός/κίνηση/τιμές.