Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Τεχνικά θέματα για όλους => Μήνυμα ξεκίνησε από: NICK APRC στις Οκτώβριος 24, 2021, 05:13:46 μμ
Τίτλος: Αλυσίδα τεχνικά θέματα
Αποστολή από: NICK APRC στις Οκτώβριος 24, 2021, 05:13:46 μμ
Καλησπέρα Με απασχολεί το τρέχον θέμα από τεχνικής άποψης, από ότι είδα δεν υπάρχει κάποιο αντίστοιχο. Τι δικαιολογεί της μεγάλες διάφορες στα χρήματα, τι πρέπει να προσέξουμε, διαφορα βάρους και τέλος προτάσεις ποιότητας/τιμής. Εννοείται δεκτές και άλλες πληροφορίες..
Αλυσίδες και γρανάζια υπάρχουν πολλών ειδών. Πέρα απο το ότι πολλές φορές θα πληρώσεις την γνωστή μάρκα λίγο παραπάνω, τις περισσότερες φορές θα πληρώσεις τον τύπο (απλή/o-ring/x-ring) ή και το υλικό κατασκευής (πχ στα γρανάζια ατσάλι/αλουμίνιο/η δύο διαφορετικών μετάλλων)
Το τι θα διαλέξεις έχει να κάνει με το τι ζητάς (μακροζωία ή επιδόσεις; Καθημερινή συντήρηση ή να αφήνεις τα 0-ring/x-ring να κάνουν την δουλειά τους; ) και απο εκεί και πέρα έχει να κάνει και με την τσέπη σου. Πόσο είσαι διατεθειμένος να δώσεις;
Έχω φίλο που όταν είχε το τρανσαλπ του, το είχε με απλή αλυσίδα των 40 ευρώ. Ούτε ο-ρινγκ ούτε τίποτα. Επειδή το έβαζε συχνά χώμα και κάθε φορά περνούσε την αλυσίδα με το πιεστικό, θεωρούσε πως αν είχε oring θα τα πλήρωνε τζάμπα, μιας και σιγά σιγά θα τα κατέστρεφε πολύ γρηγορα. Αντίθετα ψέκαζε την αλυσίδα σίγουρα μια φορά την εβδομάδα για καθημερινα δρομολόγια και σίγουρα πριν και μετά απο κάθε μεγάλο ταξίδι.
Θα ήθελα να σου πω πως η δική του χαλούσε στα μισά χλμ απο την δική μου oring (κι εγώ με τρανσαλπ τότε) αλλά θα σου έλεγα ψέματα. Με ίδια συχνότητα τρώγαμε αλυσίδες και γρανάζια. Απλά αυτός είχε τον νου του καθημερινά και εγώ λίπαινα κάθε 1000 χλμ μια φορά.
That said, συνεχίζω και σήμερα να βάζω επώνυμες o-ring (Afam η DID) και συντηρώ με σπρευ κάθε 1000 χλμ περίπου, αν και σε γρανάζια πηγαίνω εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια στην λύση των JT που είναι και φτηνότερα και ποιοτικά.
Μια επωνυμη oring ..zring θα σε καλυψει ανεξαρτητως μαρκας .Ποτε δεν τα πηγαινα καλα με την φροντιδα της αλυσιδας ,ενα τυπικο περασμα με spray καθε 1500-2000 χλμ και ενα τεντωμα αν χρειαζοταν και ειμαι κομπλε .τις αλλαζα μετα τις 30-35000 χλμ . σε Tiger 955 αντεχαν και πανω απο 50χχλμ.μαλλον οι τρικυλινδροι ταλαιπωρουν λιγοτερα το συστημα μεταδοσης , αντιθετα σε βαρα -tdm δεν κρατησα καμια πανω απο 15-18χχλμ.τις τρωγανε ανομοιομορφα οτι μαρκα και να δοκιμασα .παιζει ρολο και το μοτερ, μεγαλη σημασια εχει και το σωστο τεντωμα ..εδω ισχυει το do not over tighten..
Τίτλος: Απ: Αλυσίδα τεχνικά θέματα
Αποστολή από: NICK APRC στις Οκτώβριος 25, 2021, 07:30:58 μμ
Ας μας εξηγήσει κάποιος την διαφορα o-ring και x-rign να γίνει αναλυτικό το άρθρο και να λυθούν και σε εμένα απορίες. 🙂🙂
Ας μας εξηγήσει κάποιος την διαφορα o-ring και x-rign να γίνει αναλυτικό το άρθρο και να λυθούν και σε εμένα απορίες. 🙂🙂
Η διαφορά δεν είναι τίποτα παραπάνω απο το σχήμα που έχουν τα λαστιχάκια εντός της αλυσίδας στους συνδέσμους, που κρατάνε εσωτερικά το λιπαντικό. Τα oring είναι κυλινδρικά (σαν τις γνωστές φλάτζες) ενώ τα xring σε σχήμα Χ. Θεωρητικά καλύτερα είναι τα Χ ring επιδή δημιουγούνται 4 γωνιώδη κλεισίματα με λιπαντικό, που ακόμη και ένα να καταρρεύσει υπο πίεση, θα έχει σωστή λίπανση απο το λιπαντικό εντός των υπολοίπων.
Μεταξύ μας και βάση της εμπειρίας μου...μπούρδες! Καμία x ring δεν μου κράτησε παραπάνω απο τις αντίστοιχες o ring.
Για μια μοτοσυκλέτα που δεν χρησιμοποιείται σε αγωνιστικούς ρυθμούς δεν θα δεις διαφορά απο μια αλυσίδα με oring. Περισσότερο διαφορά θα σου κάνει το σωστότερο καθάρισμα και τακτική λίπανση, παρά αν βάλεις x αντί για Ο.
Ένας σχολαστικός σε καθάρισμα αναβάτης ίσως μπορεί να δοκιμάσει και 520 αν έχει μαμά 525..τα κέρδη στα φορτία είναι μεγάλα,σαφώς όμως δεν θα βγάλει τα 40000 χλμ που είναι ψιλοστανταρ σε αλυσίδες-γραναζια που καθαρίζονται και λιπαίνονται σχολαστικά 500 με 1000 χλμ max,ανά λίπανση.
Από κει και πέρα έχω σε μεγάλη εκτίμηση τις regina..
Τίτλος: Απ: Αλυσίδα τεχνικά θέματα
Αποστολή από: NICK APRC στις Οκτώβριος 25, 2021, 08:14:04 μμ
Ευχαριστώ για της απαντήσεις σας παιδιά... DID ERV3 520 φοράω τώρα, βέβαια δεν ξέρω αν τα 200€ τα αξίζει, για αυτό μπαίνω στην διαδικασία αυτή.
Να μοιραστώ και εγω καποια πραγματα που ειδα πρόσφατα,
Πήρα την μηχανη Απριλιο και ειχε γραναζια 15-43 με αλυσιδα 520, μου φανηκε πολυ κοντό και αποτομο το ολο συνολο οποτε και αλλαξα σε λιγες μερες σε 16 μπροστα κρατωντας την αλυσιδα και το πισω για οικονομια (ηταν σχετικα καινουρια), η αλλαγη δεν εφερε καποια σημαντικη αλλαγη και τον Μαιο ξανα αλλαξα γραναζια σε 15-41 κρατωντας την αλυσιδα. Οποτε με 15-41 και 520 αλυσιδα εμεινα μεχρι και τελος Οκτωβρη οπου μετα απο μια βραδυνη βολτα η μηχανη εκανε σαν "κλωτσαει" και μολις ξημερωσε ειδα αυτο...(συνημμενα)
υποθεσεις για το πως μπορει να προκληθηκε αυτη η μεγαλη φθορά τοσο συντομα, αναποδη τοποθετηση του μπροστινου γραναζιου, λαθος ρυθμιση των ρεγουλατορων πισω, αλλα ολα αποδειχτηκαν σωστα τοποθετημενα οποτε αυτο που μενει και δεν προσεξα εγω ειναι αν τα γραναζια ηταν συμβατα με την 520 αλυσιδα δεν ξερω και δεν μπορω να το επιβεβαιωσω πια.
Συμπερασμα ειναι οτι πιθανοτατα ηταν λογο κοντης αλυσιδας και μαλακού υλικου του πισω γραναζιου.
Κατεληξα σε γραναζωμα 16-42 JT με 525 αλυσιδα DID οπου και ειμαι πολυ ευχαριστημενος γιατι μου ταιριαζει καλυτερα στην οδηγηση που κανω. Μια συμβουλη ειναι οτι οταν ξεφευγεις απο αυτα που λεει ο κατασκευαστής πρεπει να προσεχεις γιατι μπορει να το πληρωσεις, στην καλυτερη μονο οικονομικα. ΠΡΟΣΟΧΗ και παντα ορθιοι!
Στο Caponord πχ ανάλογα με το τι γρανάζωμα κάνεις πρέπει η αλυσίδα να είναι 520 σε κάποιους συνδυασμούς ή 525 σε άλλους συνδυασμούς. Αν το αγνοήσεις μπορεί να επιτύχεις καλύτερες επιταχύνσεις πχ ή ελαφρύτερα κινούμενο σύνολο, αλλά το αποτέλεσμα το βλέπεις. Ειδικά αν έχεις βαρύ χέρι σου ξυρίζει τα γρανάζια.
Πάντως δεν γίνονται έτσι σε μια μέρα ή σε μια βδομάδα, να ξέρεις. Πρέπει να είχες καιρό να ελέγξεις την αλυσίδα σου.
Τίτλος: Απ: Αλυσίδα τεχνικά θέματα
Αποστολή από: NICK APRC στις Νοέμβριος 05, 2021, 11:16:19 πμ
Σίγουρα ήταν η αλυσίδα σου καιρό χαλαρή και έγιναν έτσι..
όσον αφορά της απορίες μου για την ανάπτυξη και ανάλυση της αλυσίδας σε τεχνικό θέμα , ήταν καθαρά για την αλυσίδα μόνο και κυρίως για τα υλικά που δικαιολογούν διαφορά τιμής πάνω από την διπλάσια τιμή. Φοράω την erv3 520, είναι 3 χρόνια σε χρήση μόνο πίστας και με γενικά με πάρα πολύ καλή συντήρηση (καθάρισμα και λίπανση μετά από κάθε φορά στην πίστα). Γρανάζια για να καταλήξουμε σε αυτά που βόλεψαν ,αγοράστηκαν από 38 ως 44 νούμερο και κάποια ήταν χειροποίητα σε μηχανουργείο διότι δεν υπήρχαν όλα στην αγορά (αν χρειαστεί κάποιος νούμερα για αγορά ή δοκιμή είναι διαθέσιμα).