δεν ξερω να βαζω και το pdf αρχειο ρε γαμωτο να το δειτε ακριβως οπως το στελνει η ΑΠΡΙΛΙΑ σε ολους τους εξουσιοδοτημενους λοιπον αυτο αφορα τα SHIVER KAI TA DORSODURO 750 CC με ημερομηνια 20/04/2009 δρεσκο πραγμα αυτο δεν ειναι ανακληση αλλα πιο πολυ ενημερωση να το κοιταξουν τα συνεργεια και εαν υπαρχει οξιδωση να αλλαχτει διαβαστε και πραξτε ειαι για την φυσα που γραφει το κατραν για τις ταχυτητες
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ 009-2009 20-04-2009
Μοντέλο: Shiver 750 – Dorsoduro 750
Θέμα: Διάγνωση και αντικατάσταση αισθητήρα φάσης, κωδικός 832963
Αγαπητέ αντιπρόσωπε,
έπειτα από αιτήματα που έφτασαν στην υπηρεσία Help Desk, σας παρέχουμε έναν
λεπτομερή οδηγό για τη διάγνωση και την ενδεχόμενη αντικατάσταση του αισθητήρα φάσης
στα μοντέλα Shiver και Dorsoduro.
Ο αισθητήρας ταχύτητας ονομάζεται αισθητήρας φάσης γιατί αρχικά χρησιμοποιείται ως
αισθητήρας χρονισμού διανομής του κινητήρα.
Ο αισθητήρας βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του οχήματος πάνω από το καπάκι του
συμπλέκτη λίγο κάτω από το αμορτισέρ.
Η δυσλειτουργία του αισθητήρα μπορεί να προκαλέσει μη εμφάνιση της ταχύτητας στον
πίνακα οργάνων.
Παρακάτω θα βρείτε την τεχνική διαδικασία για τη σωστή διάγνωση καθώς και τη διαδικασία
για να ζητήσετε την εγγύηση.
Με την ευκαιρία στέλνουμε
Εγκάρδιους χαιρετισμούς
Piaggio & C. SpA
“Brand Aprilia”
Τεχνική υποστήριξη
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 2 από 11
Τεχνική διαδικασία διάγνωσης
Σχέδιο επέμβασης:
Εντοπισμός του
εξαρτήματος και
αποσυναρμολόγηση της
φίσας
Υπάρχουν οξείδια στη
φίσα ή/και στον
αισθητήρα;
ΝΑΙ
ΝΑΙ
Καθαρισμός φίσας και
αντικατάσταση του αισθητήρα
Έλεγχος στα προστατευτικά
λαστιχάκια της φίσας
Μονώστε με ειδικού τύπου
μονωτική ταινία που
ενσωματώνεται
Μπλε ή κίτρινα λαστιχάκια;
Συναρμολόγηση φίσας
ΟΧΙ
ΟΧΙ
ΟΧΙ
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 3 από 11
1) Εντοπισμός του εξαρτήματος και αποσυναρμολόγηση της φίσας
Γενική άποψη του αισθητήρα + φίσα από την πλευρά της καλωδίωσης:
Εικόνα 1. Αισθητήρας φάσης
Ο αισθητήρας βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του οχήματος κάτω από τον χυτοπρεσαριστό
βραχίονα του πλαισίου, όπως δείχνει το βέλος:
Εικόνα 2. Θέση αισθητήρα στο όχημα.
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 4 από 11
Για να αφαιρέσετε τη φίσα χωρίς να λύσετε τον κινητήρα του οχήματος, πρέπει να έχετε στη
διάθεσή σας τα ακόλουθα εργαλεία:
- ένα κατσαβίδι με επίπεδη μύτη
- ένα κυρτό εργαλείο όπως αυτό στη φωτογραφία
Εικόνα 3. Εργαλεία για την αποσυναρμολόγηση της φίσας.
Εικόνα 4. Λεπτομέρεια της εργασίας αποσυναρμολόγησης.
2 ) Έλεγχος οξείδωσης του αισθητήρα ταχύτητας/φίσας
Αφού αφαιρέσετε τη φίσα πρέπει να ελέγξετε την κατάσταση των επαφών της καθώς και τις
επαφές του αισθητήρα:
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 5 από 11
Εικόνα 5. Φίσα που αφαιρέθηκε από το όχημα.
Εικόνα 6. Παράδειγμα οξειδωμένης φίσας και αισθητήρα.
Αν παρατηρήσετε ότι υπάρχει οξείδωση, συνήθως έχει πρασινωπό χρώμα (εικόνα 6),
πρέπει να καθαρίσετε τις επαφές τις φίσας και να αντικαταστήσετε τον αισθητήρα.
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 6 από 11
Μην προσπαθήσετε να απομακρύνετε τα υπολείμματα οξείδωσης από τον αισθητήρα: η
λειτουργία του αισθητήρα έχει ήδη αλλοιωθεί.
Για τον καθαρισμό της φίσας χρησιμοποιήστε ένα σπρέι καθαρισμού ηλεκτρικών επαφών
και πεπιεσμένο αέρα. Μην προσπαθήσετε να απομακρύνετε τη βρομιά με εργαλεία όπως
βελόνα, κατσαβίδι κλπ., γιατί ενδέχεται να προκληθεί ζημιά στη φίσα.
2α ) Αντικατάσταση του αισθητήρα
Για να διευκολυνθεί η αντικατάσταση του αισθητήρα, δεδομένου του μικρού χώρου, σας
συμβουλεύουμε να γυρίσετε τον κινητήρα προς τα εμπρός:
A) Τοποθετήστε το όχημα κάθετα πάνω στο καβαλέτο στήριξης που θα τοποθετήσετε στον
πίσω τροχό.
B) Χρησιμοποιήστε ένα ρυθμιζόμενο καβαλέτο κάτω από το κάρτερ του κινητήρα
Γ) Αφαιρέστε τους πείρους του κινητήρα εμπρός (1) και πίσω-επάνω (1)
Δ) Ξεσφίξτε τον πείρο του κινητήρα κάτω (2) και τον πείρο του πιρουνιού
E) Αφαιρέστε τον αποστάτη του πείρου του κινητήρα πίσω επάνω (3) και εμπρός (4)
ΣΤ) Στο σημείο αυτό, χρησιμοποιώντας ένα ρυθμιζόμενο καβαλέτο, κατεβάστε
περιστρέφοντας προς τα εμπρός κατά ένα/δύο εκατοστά τον κινητήρα, μην τον κατεβάζετε
περισσότερο γιατί μπορεί να παρουσιαστεί πρόβλημα με την εξάτμιση και το συγκρότημα
τροφοδοσίας.
Ζ) Συνδέστε την ηλεκτρική καλωδίωση και τη βίδα που στερεώνει τον αισθητήρα στο καπάκι
του συμπλέκτη και αφαιρέστε το.
H) Αντικαταστήστε με έναν καινούργιο και εφαρμόστε την ίδια διαδικασία με αντίστροφη
σειρά από ότι στην αποσυναρμολόγηση, φροντίζοντας να στερεώσετε με την
προβλεπόμενη ροπή στρέψης τους τρεις πείρους του κινητήρα και φυσικά τον πείρο του
πιρουνιού.
- Βίδα TCEI στερέωσης πλαϊνών φέρινγκ στον κινητήρα - M12x282 = 80 Nm (59 lbf ft)
- Δακτύλιος ρύθμισης πείρου πιρουνιού =12 Nm (8.85 lbf ft)
- Δακτύλιος πείρου πιρουνιού = 60 Nm (44.25 lbf ft)
- Παξιμάδι πιρουνιού = 90 Nm (66,4 lbf ft)
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 7 από 11
Εικόνα 7. Λεπτομέρεια στοιχείων στερέωσης κινητήρα
3) Έλεγχος στα προστατευτικά λαστιχάκια των επαφών της φίσας και
ενδεχόμενη τοποθέτηση μονωτικής ταινίας:
Πρέπει να ελέγξετε το χρώμα που έχουν τα λαστιχάκια της φίσας:
1
1
3
2 4
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 8 από 11
Εικόνα 8. Λαστιχάκια στη φίσα.
Εικόνα 9. Λεπτομέρεια στα λαστιχάκια.
Τα σωστά λαστιχάκια είναι ΜΠΛΕ ή ΚΙΤΡΙΝΟΥ χρώματος, συνεπώς, στην προκειμένη
περίπτωση μπορείτε να τοποθετήσετε τη φίσα.
Αν αντίθετα τα λαστιχάκια είναι ΜΑΥΡΟΥ ή ΓΚΡΙ χρώματος προχωρήστε με μόνωση της
φίσας ώστε να εμποδίζεται η εισχώρηση νερού.
Χρησιμοποιήστε ειδικού τύπου μονωτική ταινία που ενσωματώνεται (θα την βρείτε στα
πολυκαταστήματα Brico center ή στον κατάλογο RS κωδ. 494-455 και Farnell κωδ. 217098)
καθώς και ταινία ενισχυμένη με ύφασμα.
Πάρτε ένα κομμάτι ειδικού τύπου ταινία μήκους 7/8 cm (Εικ. 10) και τοποθετήστε το στο
τελικό τμήμα της φίσας κάτω από την ασφάλεια (security lock).
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 9 από 11
Εικόνα 10. Εφαρμογή της ταινίας ειδικού τύπου.
Τώρα πρέπει να την τυλίξετε στη φίσα και στα καλώδια μέχρι να καλύψει ακόμα και την
απλή μονωτική ταινία. Για να εφαρμόσει καλά πρέπει να το τραβήξετε δυνατά:
Εικόνα 11. Φίσα μονωμένη.
Τώρα πάρτε την μονωτική ταινία με υφασμάτινη ενίσχυση και καλύψτε την ταινία ειδικού
τύπου που μόλις βάλατε:
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 10 από 11
Εικόνα 12. Φίσα με πλήρη κάλυψη με μονωτική ταινία
Με αυτόν τον τρόπο η φίσα είναι απόλυτα μονωμένη από πιθανή εισχώρηση νερού,
τώρα ξανασυνδέστε τον αισθητήρα.
WWW.SERVICEAPRILIA.COM
Σελίδα 11 από 11
Διαδικασία αίτησης εγγύησης
Αφού κάνετε την τεχνική διάγνωση και αφού ολοκληρωθεί η επέμβαση αποκατάστασης
τους προβλήματος, μπορείτε να προχωρήσετε και να ζητήσετε την αποζημίωση εισάγοντας
στο σύστημα GGP μία εγγύηση σύμφωνα με τις παρακάτω υποδείξεις:
Περίπτωση 1: αν δεν παρατηρηθεί οξείδωση στο εξάρτημα και τα μονωτικά λαστιχάκια
της φίσας έχουν το σωστό χρώμα )ΜΠΛΕ ή ΚΙΤΡΙΝΟ) δεν είναι απαραίτητη καμία ενέργεια,
συνεπώς ούτε και η αίτηση για κάλυψη από την εγγύηση.
Περίπτωση 2: αν παρατηρηθεί οξείδωση στο εξάρτημα, πρέπει να αντικατασταθεί,
συνεπώς μπορείτε να ζητήσετε κάλυψη από την εγγύηση αναφέροντας τον αντίστοιχο
κωδικό ως ανταλλακτικό-αιτία καθώς και τα αντίστοιχα εργατικά που προτείνονται από το
σύστημα με κωδ. CA2091. Ο χρόνος που αναγνωρίζεται ισοδυναμεί με 54 λεπτά και
περιλαμβάνει:
- αντικατάσταση του αισθητήρα
- τύλιγμα της καλωδίωσης με μονωτική ταινία
Περίπτωση 3: αν δεν παρατηρηθεί οξείδωση του εξαρτήματος, δεν πρέπει να
αντικατασταθεί, θα πρέπει όμως να τυλιχτεί με μονωτική ταινία.
Η εργασία αυτή μπορεί να καλυφθεί από την εγγύηση υποδεικνύοντας τον αντίστοιχο
κωδικό ως αιτία πρέπει να αφαιρεθεί το σημαιάκι “προς αντικατάσταση” και να επιλεχθεί η
αντίστοιχη αποζημίωση εργασίας με κωδ. CA209X.
Ο χρόνος που αναγνωρίζεται είναι 18 λεπτά και περιλαμβάνει:
- τύλιγμα της καλωδίωσης με μονωτική ταινία