0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Βρεγμένο οδόστρωμα και οδήγηση!
« - : Σεπτέμβριος 25, 2005, 12:08:01 πμ »
Μερικά πράγματα για το βρεγμένο οδόστρωμα και την οδήγηση μοτό....
(Χρήσιμες συμβουλές από ένα ποστ του «Gandalf dr685sm» στο Moto.gr)

Μιλάμε λοιπόν για βρεγμένο οδόστρωμα...Απο προσωπικές εμπειρίες θα πω και εγώ τα δικά μου...

1) Το πρωί ή το απόγευμα που ξεκινάει η μηχανή , σημαντικό είναι α) το ζέσταμα του μοτέρ σωστά για να φτάσει το λάδι στην σωστή θερμοκρασία. β)Τα λάστιχα είναι κρύα άρα και στο παραμικρό , γλιστράνε και είναι επικίνδυνα ...είτε είναι ΜΤ60 είτε όχι...Καλό είναι λοιπόν τα πρώτα χιλιόμετρα να γίνουν με χαλαρές και ράθυμες κινήσεις..

2) Τα νερά που είναι στην άσφαλτο είναι αυτά που επιβαρύνουν το φρενάρισμα της μηχανής.. Τα νερά που μαζεύονται στην δισκόπλακα είναι υπεύθυνα για την στιγμιαία καθυστέρηση που αντιλαμβανόμαστε , μιας και 1-2 στροφές είναι αυτές που θα καθαρίσουν τα νερά απο την επιφάνεια της με την βοήθεια της δαγκάνας και τακάκια...

3)Η ταχύτητα είναι μια κάτω , για να υπάρχει το φρένο του κινητήρα και η ποσοστιαία αναλογία ποδόφρενου και μανέτας , γίνεται περίπου ίση για να μην έχουμε "διπλώματα" και αγορές "αγροκτημάτων".. Το φρενάρισμα ΠΟΤΕ δεν πρέπει αν είναι απότομο. Πάντα θα είναι επιβραδυντικό και μάλιστα το καλύτερο θα είναι να γίνεται χωρίς την χρήση συμπλέκτη (συνήθεια πολλών) μιας και το μηχανάκι έτσι ρολάρει... Ο συμπλέκτης θα πιέζεται μόνο στο σταμάτημα για να μην σβήσει το μοτέρ...

4)Προσπαθούμε να είμαστε στο πλάι πίσω απο αυτοκίνητα για να αποφεύγουμε το σπρέι , καταρχάς μιας και οι λασπωτήρες δεν είναι υποχρεωτικοί πλέον, και κατά δεύτερον να έχουμε διάδρομο διαφυγής αν ο προπορευόμενος θελήσει να αποκτήσει "Garfield" μοτοσικλετιστή με απότομο φρενάρισμα...

5) Αποφεύγεται τα αυτοκίνητα με θολωμένα τζάμια , και γενικά ότι νομίζετε ότι δεν δείχνει να κινείται όπως πρέπει, στον δρόμο... δηλαδή , απότομα φρεναρίσματα, επιταχύνσεις και γενικά νευρικές κινήσεις..

6) Μεγάλη προσοχή σε διαγραμμίσεις , διαβάσεις και λοιπά βαμμένα σημεία των δρόμων καθώς το κράτος φροντίζει και ρίχνει εκεί λαδομπογιά αντί για αντί- ολισθιτική... Επίσης μεγάλη προσοχή όταν προσπαθήσετε να ανεβείτε σε πεζοδρόμιο για να παρκάρετε...

7) Μακριά απο βυτία και φορτηγά , μιας και συνήθως μεταφέρουν φορτίο που είναι ικανό να προκαλέσει μια πτώση μας , απο αυτό..(λάδια, χαλίκια , χώματα)

8) Μακριά απο το κέντρο του δρόμου και τις άκρες του... είναι τα σημεία που είτε γλιστράνε φοβερά λόγω διαγραμμίσεων , είτε έχουν μαζέψει λίμνες λόγω λουκιών στην άκρη... Τώρα αν για κάποιο λόγο δείτε μπροστά λίμνη σε σημείο του δρόμου που δεν δικαιολογεί την ύπαρξη της (λόγω κλίσης οδοστρώματος ή άλλο) καλό είναι την αποφύγετε , γιατί μπορεί να κρύβει την επόμενη στάση του ΜΕΤΡΟ....και εσείς να γίνετε οι πρώτοι επισκέπτες...

9) Εξοπλισμός πρέπει να είναι άψογος και να σας κρατάει στεγνούς...κανείς δεν μπορεί να πατάει φρένο και να ακούγονται "βατράχια" μέσα στην μπότα του...ΕΠίσης μια καλή αντιθαμβωτική ζελατίνα ή σπρέι για αυτήν είναι μεγάλη ευκολία, καθώς θα γλιτώσετε απο διάφορα κόλπα για να μπορέσετε να δείτε σωστά μέσα απο το κράνος...

10) Μεγάλη προσοχή σε τυφλά σημεία που μπορεί να πεταχτεί πεζός ή ακόμα και όχημα απο παρακείμενο σημείο.. Χρησιμοποιήστε τα αυτοκίνητα δίπλα σας , σαν "φράγμα".
Αν περάσουν και δεν φρενάρουν απο το σημείο αυτό , περάστε μαζί και δίπλα τους. Αν φρενάρουν , φρενάρετε και εσείς... Μεγάλη προσοχή επίσης σε στάση λεωφορείων , καθώς πολλά κουτορνίθια πάνε να περάσουν απο μπροστά απο το λεωφορείο και εσείς μπορεί να τους πάρετε "αγκαλιά" αν περάσετε χωρίς έλεγχο....

11)Τα περισσότερα μηχανάκια δεν έχουν ABS,EBS,EBD,etc...για αυτό καλό είναι να είμαστε μαλακοί και ράθυμοι στις αποκρίσεις μας πάνω στην μηχανή.. Θεωρώ ότι μεγάλο σχολείο για ολισθήσεις είναι η χωμάτινη προπόνηση με μηχανή... αν μπορείτε κάντε το...

12)Αποφεύγετε να κουβαλάτε συνεπιβάτες.. Το πρόσθετο βάρος , προσθέτει μεγάλο βαθμό δυσκολία και αλλαγή συμπεριφοράς στην μηχανή σας ....

13)Η μηχανή πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση , όσον αφορά το "στήσιμο" της , μιας και οποιαδήποτε αλλοίωση σε αυτό απο κακό συντήρηση μπορεί να μας πετάξει κάτω...

Μετά την Βροχή τώρα ......

1) Δερμάτινα αν τυχόν έχουν βραχεί και μουσκέψει ....με μαλακό βρεγμένο πανάκι , καθαρίζουμε την μούργα της ασφάλτου και τα αφήνουμε στον ήλιο ή στο μπάνιο να στεγνώσουν... Προσοχή ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟΡΙΦΕΡ.... έτσι καταστρέφεται το δέρμα και όποια μεμβράνη έχει.. Αφού στεγνώσει το καθαρίζουμε ακόμα καλύτερα και περνάμε κρέμα..
Cordura και λοιπά , ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ...με βουρτσούλα , σαπουναδίτα και υπομονή μόνο

2)Μπότες ..το ίδιο ως άνω....

3) Ζελατίνα και κράνος καθάρισμα μόνο με βρεγμένο πανάκι ή κάποιο ειδικό σπρέυ... ΑΖΑΧ και λοιπά αμμωνιούχα ή οξικά απορρίπτονται δια ροπάλου....

4)Μηχανή...εδώ σας θέλω... παρόλο που σχεδόν όλοι την παρατάμε όπως ερχόμαστε , εντούτοις χρειάζεται και εκείνη πολλά... Θέλει ενα σχολαστικό καθάρισμα στην αλυσίδα , μιας και η μούργα της ασφάλτου την καταστρέφει πολύ γρήγορα λόγω μέγιστης φθοράς στα o-rings . Επίσης ενα καλό καθάρισμα στα φρένα (δαγκάνες-τακάκια) βοηθάει στην διατήρηση τους και στην ομοιόμορφη εφαρμογή τους πάνω στην δισκόπλακα...
           *************************************************************

Υπάρχουν βέβαια και πολλά ακόμα , αλλά το καλύτερο είναι να υπάρχει η εμπειρία και η λογική....για αυτό όταν δείτε ότι βρέχει και βρέχει αρκετά, η μηχανή καλύτερα είναι να περιμένει πιο στεγνές ημέρες... Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ακόμα και στα GP όταν αρχίζει και ρίχνει αρκετά , ο αγώνας διακόπτεται και ας φοράνε "βρόχινα"..... Είναι θέμα ασφαλείας και φυσικών δυνάμεων αν προτιμάτε...


[το συνημμένο έχει διαγραφεί από τον Διαχειριστή]
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 22, 2008, 12:26:36 μμ από powerphot »



*

Αποσυνδεδεμένος Krysta

  • *****
  • 302
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Μοντέλο μηχανής: Sfv4, tuono factory 660
  • Αντιδράσεις: +66
αφου βρήκα το post αν και πολυ παλιο είπα να γράψω την πρώτη μου εμπειρία οδήγησης με βροχή... :P
... :blus: αφου δεν μου "εκοψε" το ξεροκέφαλο μυαλό μου το πρωι και ήθελα να πάρω τη μηχανή να πάω στη δουλειά, είχα και την ανάλογη εμπειρία, καλά να πάθω λοιπόν!! :blus:
κατα το μεσημέρι που έπρεπε να γυρίσω, αρχισε να βρέχει καρέκλες...μου είπαν "δεν εχεις εμπειρία, μπλα, μπλα κτλ.(να μη σας ζαλίζω-τα ξέρετε καλύτερα απο μένα)"
αλλα καθώς φημίζομαι για την ξεροκεφαλιά μου, είπα  "τσουκου, τσουκου, ηρεμα και χαλαρά θα πάω σπίτι με την μηχανή. σιγά μη την αφήσω στο κοντινό γκαράζ?!?!?!?  :cry: :cry: :cry:, δεν τρελάθηκα ..."... :tez: :tez: :tez:
ε αφου δεν τρελάθηκα, έφαγα τα καρεκλοπόδαρα στο κεφάλι και ησύχασα...είχα και λίγη περιέργεια να δώ πώς θα τα "παω" στη βροχή..ε λοιπόν πήρα το βάπτισμα της βροχής!! με τα λίγα χλμ στο ενεργητικό μου, αγχώθηκα λιγάκι μεχρι να ανέβω στον πηγασάκο. μετά, μου περασε..και τσουκου τσουκου, χαλαρά γύρισα σπίτι στάζοντας κυριολεκτικά ολόκληρη.. :blus: :blus:
ήταν μια εμπειρία, δεν μπορω να πώ?!?!
θέλει ΠΡΟΣΟΧΗ πάντως, αυτό το ένιωσα..!τα υπόλοιπα τα ξέρετε όλοι σας και για τους νεότερους σε ηλικία κυρίως, καθώς επίσης και για τους άπειρους οδηγούς σαν εμένα το αρχικό ποστ είναι σιγουρα παραπάνω απο χρήσιμο!! :ohyes: :ohyes:
life begins at the end of your comfort zone

*

Kost@s

Απ: Βρεγμένο οδόστρωμα και οδήγηση!
« Απάντηση #2 - : Μάρτιος 22, 2008, 10:34:27 πμ »
3) Η ταχύτητα είναι μια κάτω...
Στο βρεγμένο είσαι ΠΑΝΤΑ μια ταχύτητα πάνω. Η πρόσφυση στην μοτοσυκλέτα σπάει όταν ο κινητήρας "μπαίνει" στο φάσμα στροφών όπου έχεις την ροπή. Σκοπός σου λοιπόν είναι, να "κρεμάς" εσκεμένα τον κινητήρα μιας και στο παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού και εφόσον είσαι μέσα στην ροπή (μιας και είσαι μια κάτω) φεύγεις αδιάβαστος. Το να χρησιμοποιείς τον κινητήρα σαν φρένο α) είναι μύθος β) δεν είναι ότι καλύτερο (πάντα)


4) Προσπαθούμε να είμαστε στο πλάι πίσω απο αυτοκίνητα για να αποφεύγουμε το σπρέι , καταρχάς μιας και οι λασπωτήρες δεν είναι υποχρεωτικοί πλέον, και κατά δεύτερον να έχουμε διάδρομο διαφυγής αν ο προπορευόμενος θελήσει να αποκτήσει "Garfield" μοτοσικλετιστή με απότομο φρενάρισμα...

Με το να κάθεσαι στο πλαι ενος αμαξιού, αυξάνεις τις πιθανότητες να μπεις στην λεγόμενη νεκρή οπτική ζώνη του οδηγού του αυτοκινήτου. Συνήθως είναι τα μεσαία κολωνάκια του αμαξώματος και σε ακραίες περιπτώσεις τα μπροστινά κολωνάκια εκεί που εφαρμοζει το παρμπριζ. Ακόμα χάνεις ένα ακόμα πλεονέκτημα με το να μένεις στο πλαι, αυτό του να κοιτάς τι κοιτάει και που έχει το νου του ο οδηγός του αυτοκινήτου κοιτώντας τον στα μάτια μέσα απο τον δικό του καθρέφτη. Προσωπικά προτιμώ να λερώσω το Hugo Boss και να μείνω πίσω του ΚΑΙ ΣΕ ΑΡΚΕΤΑ ΑΣΦΑΛΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, παρά πίσω και πλαι του.


6) Μεγάλη προσοχή σε διαγραμμίσεις , διαβάσεις και λοιπά βαμμένα σημεία των δρόμων καθώς το κράτος φροντίζει και ρίχνει εκεί λαδομπογιά αντί για αντί- ολισθιτική... Επίσης μεγάλη προσοχή όταν προσπαθήσετε να ανεβείτε σε πεζοδρόμιο για να παρκάρετε...
Μιας και το ανέφερες, σε περίπτωση που περάσετε απο διαγράμμιση και γλυστρίσει ο πίσω τροχός ή σε παρόμοια περίπτωση, ΜΗΝ αλλάξετε την οδηγησή σας. Είναι κατανοητό ότι ο εγκέφαλος μπαίνει σε άμυνα και ενστικτωδώς σου λέει κλείσε το γκάζι. ΜΗΝ το κλείσεις. ΟΥΤΕ να το ανοίξεις. Μείνε σταθερός.Το λάστιχο θα βρει πρόσφυση κάποια στιγμή (εκτός αν οδηγάς σε παγοδρόμιο  :D) Σε περίπτωση που όταν βρει πρόσφυση υπάρχει υποψία για high-side (λίγο δύσκολο σε συνθήκες δρόμο) σήκω ελαφρά απο την μηχανή και άσε την πίσω ανάρτηση να εκτονωθεί και να κάνει την δουλειά της.




 :bye:

*

RSVF

Απ: Βρεγμένο οδόστρωμα και οδήγηση!
« Απάντηση #3 - : Μάρτιος 22, 2008, 12:36:56 μμ »
Η ΚΑΝΟΥΜΕ το αλλο δεν οδηγαμε στην βροχη οποτε αποφευγουμε τυχον πεσιματα και σιγουρα αποφευγουμε και τις λασπες που κανεις αμαν για να βγουν :tez: :tez: :tez: :tez:

*

davide

Απ: Βρεγμένο οδόστρωμα και οδήγηση!
« Απάντηση #4 - : Μάρτιος 22, 2008, 02:21:19 μμ »
3) Η ταχύτητα είναι μια κάτω...
Στο βρεγμένο είσαι ΠΑΝΤΑ μια ταχύτητα πάνω.

Σύμφωνώ με τις διορθώσεις του Κώστα.
Στο θέμα της μία ταχύτητας επάνω, μία κάτω έχω κάποιους ενδοιασμούς! Προσωπικά προτιμώ να οδηγώ την μηχανή με την ταχύτητα που θα έβαζα σε κανονικές συνθήκες (Σίγουρα όχι μία κάτω). Το μόνο που πιστεύω ότι χρειάζεται, είναι περισσότερη ηρεμία στην οδήγηση και αποφυγή των απότομων κινήσεων.
 :bye:

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης