To κεφαλαιο "Ελαστικα Εκτος δρομου που προοριζονται για Μοτοσυκλετες κατηγοριας Mega On-Off" εχει ενδιαφερουσες παραμετρους και αρκετά ακουγονται...ειναι ψεμματα ή αληθειες;...
Πολλα ακουγονται,απο "ειδικους" του χωρου...
ΟΜΩΣ η αληθεια ειναι μια...
Τα χωματινα ελαστικα απο κατασκευης εχουν περισσοτερο τακουνι για να βρισκουν προσφυση σε απαιτητικα εδαφη εκτος ασφαλτου...και να σε βγαζουν απο τις δυσκολιες ενος πιθανου 'κολληματος" σε σαθρα εδαφη,οπως τα λασπωδη,το χιονι,η αμμος ή ακομα και η παντελης χαραξη "δρομου". Ετσι εισαι ΜΑΚΡΑΝ μπροστα σε δυνατοτητες σε οτι αφορα "κινηση σε ΜΗ ασφαλτο"...Μην πιστεψεις οτι θα γινεις 400αρι "καθαρο" ομως ε;...Ειπαμε,η λογικη να πρυτανευει και τηρουμενων των αναλογιων,εχεις να διασκεδασεις πολυ,εαυτον και αλληλους...
Ομως τα χωματινα ελαστικα δεν εχουν μεγαλη διαρκεια ζωης αν προκειται να κανεις με αυτα ασφαλτινα χιλιομετρα.Και αυτο λογω φθορας.Και οταν αναφερομαστε ειδικοτερα,οπως στην περιπτωση μας,σε μοτοσυκλετες κατηγοριας Mega On-Off οπου το βαρος της μοτοσυκλετας αλλά και η ιπποδυναμη καταπονουν αρκετα περισσοτερο τα ελαστικα σε σχεση με καποιες πιο ελαφριες και "καθαρες" κατασκευες τοτε μιλαμε για περισσοτερη "αναλογικα" φθορα.Μη φανταστεις ομως οτι μια βολτα σε χωμα με το αγαπημενο σου Mega On-Off ειναι ικανη για να αναδειξει τα "λινα" ενος ελαστικου...Εκτος και οι ικανοτητες σου ειναι επιπεδου Stefan Everts ή του ΜΕΓΑΛΟΥ Meoni.Τοτε μια "βολτα" ειναι ικανη να σου αδειασει την τσεπη οσον αφορα τα ελαστικα και την αγορα τους...Για τους περισσοτερους ομως απο εμας τα ελαστικα αυτου του τυπου εχουν μεσο ορο αντοχης περι τα 5 με 7 χιλιαδες χιλιομετρα...
Ανακεφαλαιωνοντας να πω οτι τα ελαστικα εκτος δρομου εχουν δυο-τρια "μειον"...
Ενα η φθορα στην ασφαλτο,οπου δεν ειναι και οπως ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ "θα πεταξει τα τακουνια στον αερα',αλλά θα αντεξουν για 5.000-7.000χλμ...Εξαλλου καθε ελαστκο εξαρταται απο τις ορεξεις και το "βαρυ" χερι του χειριστη μιας μοτοσυκλετας.
Ενα δευτερο "μειον" ειναι οτι υπαρχει μια καπως νευρικη συμπεριφορα της μοτοσυκλετας στην ασφαλτο σε σχεση με μια μοτοσυκλετα που ειναι εφοδιασμενη με ασφαλτινου τεραιν ελαστικα και ΚΥΡΙΩΣ η ταχυτητα κινησης ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να υπερβαινει τα 110 χ.α.ω...Ασε που οσο ανεβαινει η ταχυτητα κινησης αυξανεται και η φθορα...ευνοητο γιατι.
Και οταν μιλαμε για συμπεριφορα μιας μοτοσυκλετας Mega On-Off που φορα "χωματινα" ελαστικα αλλά κινειται σε ασφαλτινο ταπητα,τοτε καταλαβαινουμε ολοι μας οτι ειμαστε διατεθειμενοι ΚΑΙ για τα ιδια τα ελαστικα(για λογους που προανεφερα)αλλά και ΚΥΡΙΩΣ για λογους ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ οδηγου- μοτοσυκλετας καθως το συνολο διαταρασσεται απο μια ασαφεια, λογικη μεν,λογω των διαφορετικου πελματος και χαρακτηρι- στικων ελαστικων.Κραταμε παντα μεγαλυτερες αποστασεις απο προπορευομενα οχηματα και εμποδια διοτι οι αποστασεις ακινητοποιησεις μεγαλωνουν αλλα ΚΥΡΙΩΣ "παραξενευουν" τον αναβατη λογω της διαφορετικης αισθησης που σου δινει η μοτοσυκλετα κατα την διαδικασια χειρισμου του συστηματος πεδησης,κοινως κατα το φρεναρισμα.Επισης οσον αφορα το "πατημα" ή πιο "επιστημονικα" την οδικη συμπεριφορα του συνολου μοτοσυκλετα κινουμενης επι εκτος δρομου ελαστικων σε ασφαλτινες διαδρομες,τοτε χωρις να υπαρχει κανενα απολυτως προβλημα στην ασφαλτινη κινηση της μοτοσυκλετας,ο αναβατης εχει περιθωρια κλισης και κινησης με αψογη ασφαλεια επι της ουσιας οσο τα χιλιομετρα στο κοντερ δεν ξεπερνουν τα 120χ.α.ω .Και βεβαια τα ορια ερχονται πιο γρηγορα "ψυχολογικα" απο τον οδηγο παρα απο την μοτοσυκλετα.Κι αυτο διοτι η αισθηση που μας δινουν τα ελαστικα με το τακουνι, ειναι δυσαναλογη με τα "ουσιαστικα" περιθωρια κινησης και ασφαλειας που εχουν.και ολοι γνωριζουμε οτι οταν ο οδηγος -χειριστης δεν αισθανεται την μοτοσυκλετα να του δειχνει 100% πώς παταει στο δρομο,τοτε φυσιολογικα ερχεται ο "φοβος" να προσθεσει ενα μειον στα πραγματικα ορια της μοτοσυκλετας. Ειναι ομως και θετικο αυτο γιατι παρασυρομενοι ισψς τελικα το παρακανουμε,ξεχνωντας οτι δεν οδηγουμε μια μοτοσυκλετα με ελαστικα "περιορισμενης χρησης"...
Ενα διαφορετικό,τελος,που συνανταμε απο τα ελαστικα εκτος δρομου,ειναι οτι αυξανεται το επιπεδο θορυβου κυλισης απο τα συγκεκριμενα ελαστικα.Λογικο μεν,κουρσατικο δε ισως για καποιους.Ειναι αμελητεο ομως για οσους συνηδειτα επιλεγουν να κινηθουν με αυτου του τυπου ελαστικα.
ΟΜΩΣ η επιλογη να τοποθετησεις χωματινα ελαστικα στο Μega On-Off σου,ειναι συνηδειτή.Αυτο σημαινει οτι εχεις κατανοησει τις παραχωρησεις που πρεπει να κανεις,αλλά σου αρεσει να παιρνεις τα βουνα...με την καλη εννοια.και ΕΚΕΙ ειναι που δεν θα μετανοιωσεις ποτέ για την επιλογη σου.εκει τα ελαστικα θα σου δειξουν γιατι η μοτοσυκλετα σου εχει και ενα "Off" στην ονομασια της...
ΟΠΟΤΕ...ζυγισε τι θελεις και προχωρα...
Η ιδανικη λυση ειναι -βαζω χωματινα και κανω τα χιλιομετρα μου στα βουνα ,αποφευγω να κινουμαι σε ασφαλτο παρα μονο για μεταβαση απο το ενα βουνο στο αλλο...και ξαναβαζω μετα τα ασφαλτινα μεχρι να ξαναρχισω τις βολτες στα βουνα.Δηλαδη 2 ζευγαρια ελαστικα και βαλε-βγαλε με τη συχνοτητα που επιθυμεις...και εδω τα Μetzeller Karoo που προσωπικα επελεξα για την δικη μου ,μοτοσυκλετα ειναι απο τις ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΕΣ λυσεις.
Η αλλη λυση να δοκιμασεις κατι πιο...διπλης προσωπικοτητας και σαν τετοια επιλογη μαλλον τα καλυτερα ειναι τα Bridgestone TKC 80...που εχουν και μεγαλυτερη διαρκεια ζωης στην ασφαλτο.ΟΜΩΣ αν και μακραν στο χωμα σε σχεση με τα ασφαλτινα ελαστικα,δεν ειναι και Karoo...
ΟΠΟΤΕ...ΞΑΝΑΠΑΜΕ...ζυγισε τι θελεις και προχωρα...
ΑΥΤΑ...και αστους να λενε...
:)Γιατι τα Μega On-Off δεν ειναι "περιορισμενης ικανοτητας".Αν ο οδηγος ΘΕΛΕΙ και ΜΠΟΡΕΙ τοτε ενα ζευγαρι Off ελαστικα ειναι εκει για να σου δωσουν εναν αλλο αερα στην εκτος δρομου προσωπικοτητα και κινηση της μοτοσυκλετας σου...Γιαυτους που λενε οτι "τα mega On-Off δεν πατανε χωμα"...μια δοκινη ειναι αρκετη.ισως και να αλλαξουν γνωμη.