Δανεισμένο απο τον εαυτό μου λίγο καιρό πριν την κατάρευση του συστήματος (πολύε επίκαιρο μου ακουγετε αυτό)

Ευχαριστώ Κοσμά.
Για να καταλάβουν όλοι την διαδικασία ας πούμε λίγα λόγια και για αυτά που μας κανουν τη ζωη δυσκολη… Η καρδια παραγωγής ρεύματος της μηχανής μας είναι τα πηνία (alternator). Αποτελούνται από δυο μέρη: 1ον τον ρότορα που είναι το κινούμενο μέρος και 2ον τον στάτορα που είναι το σταθερό και εκεί γίνετε η περιέλιξη με το σύρμα χαλκού.
Τι κάνουν? Καθώς γυρνά ο ροτορας παίρνοντας κίνηση από τον στρόφαλο του κινητήρα δημιουργεί επαγωγικό μαγνητικό πεδίο και λόγο της αντίστροφης πολικότητας που έχουν οι μαγνήτες του στατορα παράγουν τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ρεύμα σαν αυτό που έχουμε στο σπίτι μας αλλά σε λιγότερα volts. Στην περίπτωση μας 60 έως 90 Volts.
Γιατί καίγονται? Οι αιτίες είναι πολλές αλλά συνήθως λόγο υπερβολικής κατανάλωσης – ζήτησης με αποτέλεσμα να ζεσταθούν και να καούν. Στην πραγματικότητα πολύ σπάνια κόβετε από υπερθέρμανση το σύρμα χαλκού, αλλά λιώνει η μόνωση που το περιβάλει με αποτέλεσμα να βραχυκυκλώνει με το σώμα του στατορα. Άλλη μια αιτία επίσης πολύ σημαντική είναι η αλλαγή λαδιών που δεν γίνετε στην ώρα της μιας και το λάδι κυκλοφορεί και εκεί. Φυσικά η μηχανή μας δεν μπορεί να δουλέψει με εναλλασσόμενο ρεύμα (δεν είναι φούρνος). Η μονάδα που αναλαμβάνει αυτό το ρεύμα να το κάνει συνεχές (DC) είναι ο ανορθωτής. Μετά από αυτόν το ρεύμα πλέον ανορθωμένο και σταθερό πάει στην μπαταρία , στα φώτα και σε όλα τα αλλά περιφερικά εξαρτήματα.