0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος kivras

  • **
  • 55
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +5
EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« - : Μάιος 31, 2016, 12:34:26 πμ »
Διαβάζοντας διάφορα άρθρα σχετικά με τα Eprom Chips για Performance Tuning κατέληξα στο συμπέρασμα ότι μπορεί να έχει πολύ καταστροφικές επιπτώσεις.
Τα κέρδη σε απόδοση και κατανάλωση έρχονται με το τίμημα ζορίσματος στον κινητήρα.
Συνήθως όσο αυξάνεται το αβάνς τόσο αυξάνεται και το ρίσκο προ-ανάφλεξης με καταστροφικά αποτελέσματα.
Και δεδομένου ότι ο κίνδυνος αυξάνεται πολύ περισσότερο με κακής ποιότητας καύσιμα στην Ελλάδα έχουμε πάντα τις καλύτερες πιθανότητες.......
Παράδειγμα Triumph που ανακάλεσε για να  ξαναρυθμίσει σχεδόν όλα τα μοντέλα της στην ελλάδα λόγο "Κακής ποιότητας καυσίμου στην ελλάδα" Και όλα βγήκαν μετά με 5 άλογα ψόφια...
 
Το ερώτημα είναι . Οι γνωστοί κατασκευαστές chip (Gabro, Forza Aprilia , Dr rossi etc.) Κατά πόσο ρισκάρουν με αυτήν την μεταβλητή???
Τα συγκεκριμένα  chips τα έχουν βάλει πάρα μα πάρα πολλοί χωρίς πρόβλημα και είναι ευχαριστημένοι .

Αλλά κατά πόσο είναι σίγουρο ότι δεν μειώθηκε η αντοχή του κινητήρα και εκεί που ήταν να σκάσει στα 200.000 χλμ πχ θα σκάσει στα 100.000 αλλά απλά δεν τους προβλημάτισε ποτέ γιατί δεν έφτασαν αυτά τα χλμ??

Δεν υπάρχει κανείς να κατηγορεί ένα chip για τον σκασμένο του κινητήρα μιας και υπάρχει πάντα αυτή η πιθανότητα ανέκαθεν.....
Αλλά και πόσο τυχαίο είναι ότι αρκετές αγγελίες μηχανών για ανταλλακτικά από Tuono/Mille/Falco  η οποίες δεν είναι από τρακάρισμα αλλά απο σκάσιμο κινητήρα , μέσα στο μενού υπήρχε και ένα Eprom Chip??

Υπάρχει μήπως ένα "Safe-Zone" το οποίο μπορούν να παίξουν οι κατασκευαστές με το αβάνς χωρίς κανένα ρίσκο, ή απλά είναι μια μαθηματική αναλογική συνάρτηση μεταξύ ρίσκου-απόδωσης που αντιστρέφεται από την παραμικρή ρύθμιση ???




*

Αποσυνδεδεμένος NitroArgi

  • *******
  • 1087
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +67
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #1 - : Μάιος 31, 2016, 07:11:55 πμ »
Είναι ρητορικά τα ερωτήματα??  :P :P


*

Αποσυνδεδεμένος kivras

  • **
  • 55
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #2 - : Μάιος 31, 2016, 10:44:59 πμ »
Είναι ρητορικά τα ερωτήματα??  :P :P

Κυρίως ψάχνω μια απάντηση από κάποιον που ξέρει 2-3 πράγματα παραπάνω η έχει βιώσει κάποια εμπειρία  :thnk:

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #3 - : Μάιος 31, 2016, 01:00:30 μμ »
Ειναι κανα 2-3 εδω μεσα (including nitroargi) που θα σε διαφωτισουν σχετικα  :D
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος NitroArgi

  • *******
  • 1087
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +67
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #4 - : Μάιος 31, 2016, 01:28:25 μμ »
Για να φτάσει ένα σύγχρονος κινητήρας να "λιώσει" από λάθος πρόγραμμα πρέπει να γίνει κάτι εξαιρετικά extreme στη ρυθμιση. Τα τσιπάκια κονσέρβες συνήθως εστιάζουν στη διόρθωση του καυσίμου αν αλλάξεις σε ένα ολόσωμο σύστημα...τουλάχιστον στο Rotax αυτό χρειάζεται τις περισσότερες παρεμβάσεις και ότι το τελικό.

Θεωρώ τραβηγμένο να φοβάσαι μήπως ανατιναχτεί το μοτέρ επειδή ένα τσιπάκι παίζει μερικές μοίρες + αλλά και σε πολλές περιπτώσεις - στο αβάνς. Και το μείον είναι κάτι που το έχω δει πρόσφατα να γίνεται σε KTM Superduke 1290 το οποίο χρειάστηκε σε re-flashing να του κόψουν μοίρες για να πάρει άλογα.

Βέβαια για να μη κλάψεις το μοτέρ σου καλό θα είναι αυτός που το ρυθμίζει να ξέρει τι κάνει...εννοείται επίσης οτι απο ένα σημείο του tuning και μετά δουλεύεις αυστηρά 100αρα βενζίνη

*

Αποσυνδεδεμένος kivras

  • **
  • 55
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #5 - : Μάιος 31, 2016, 02:51:03 μμ »
Για να φτάσει ένα σύγχρονος κινητήρας να "λιώσει" από λάθος πρόγραμμα πρέπει να γίνει κάτι εξαιρετικά extreme στη ρυθμιση. Τα τσιπάκια κονσέρβες συνήθως εστιάζουν στη διόρθωση του καυσίμου αν αλλάξεις σε ένα ολόσωμο σύστημα...τουλάχιστον στο Rotax αυτό χρειάζεται τις περισσότερες παρεμβάσεις και ότι το τελικό.

Θεωρώ τραβηγμένο να φοβάσαι μήπως ανατιναχτεί το μοτέρ επειδή ένα τσιπάκι παίζει μερικές μοίρες + αλλά και σε πολλές περιπτώσεις - στο αβάνς. Και το μείον είναι κάτι που το έχω δει πρόσφατα να γίνεται σε KTM Superduke 1290 το οποίο χρειάστηκε σε re-flashing να του κόψουν μοίρες για να πάρει άλογα.

Βέβαια για να μη κλάψεις το μοτέρ σου καλό θα είναι αυτός που το ρυθμίζει να ξέρει τι κάνει...εννοείται επίσης οτι απο ένα σημείο του tuning και μετά δουλεύεις αυστηρά 100αρα βενζίνη

Αυτό είναι το θέμα . Να μην φτάσεις να πρέπει να βάζεις 100άρα γιατί σίγουρα κάποτε θα βάλεις 100άρα και θα είναι 90άρα.........
Νομίζω όλοι έχουν ακουστά τα Chip  Gabro και ForzaAprilia. Αυτοί τι κάνουν με τις ρυθμίσεις ξέρει κανείς?

*

Αποσυνδεδεμένος fotis kefalonia

  • **
  • 42
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +3
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #6 - : Μάιος 31, 2016, 03:47:06 μμ »
Όλοι αυτοί που ανέφερες πουλάνε κονσέρβα...σε ρωτάνε τη φοράει το μηχανάκι πχ..ελεύθερο φίλτρο αέρος...57αρια σώματα ψεκασμού  κλπ.... και σου φτιάχνουν ένα χάρτη από της μετρισεις που έχουν κάνει...Τώρα αν θέτεις ζήτημα αξιοπιστίας από ένα chip δεν πιστεύω να υπάρχει. ..εκτός αν αυτός που ρύθμισε το μηχανάκι είναι τέλειος άσχετος....!!  Από προσωπική εμπειρία το tuono μου φοράει ολωσωμη  acrapovic 2σε2 57 σώματα ψεκασμού και ένα ελεύθερο φίλτρο αέρος...ρυθμιστηκε με καταγραφικό με αισθητήρα λ πρώτα στον 1 κύλινδρο και μετά στον 2 και μετά από 7-8 δοκιμές ήταν κομπλέ και φτιάξαμε το καινούργιο chip....ο συγκεκριμένος προγραματιστης ρυθμίζει σχεδόν ότι κινείται... Επίσης ρυθμίζει και aprilia τα οποία κατέχουν πανελλήνιο ρεκόρ σε αγώνες dragster...

Στάλθηκε από το SM-T530 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

666 the number of the beast

*

Αποσυνδεδεμένος kivras

  • **
  • 55
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #7 - : Μάιος 31, 2016, 06:17:59 μμ »
Όλοι αυτοί που ανέφερες πουλάνε κονσέρβα...σε ρωτάνε τη φοράει το μηχανάκι πχ..ελεύθερο φίλτρο αέρος...57αρια σώματα ψεκασμού  κλπ.... και σου φτιάχνουν ένα χάρτη από της μετρισεις που έχουν κάνει...Τώρα αν θέτεις ζήτημα αξιοπιστίας από ένα chip δεν πιστεύω να υπάρχει. ..εκτός αν αυτός που ρύθμισε το μηχανάκι είναι τέλειος άσχετος....!!  Από προσωπική εμπειρία το tuono μου φοράει ολωσωμη  acrapovic 2σε2 57 σώματα ψεκασμού και ένα ελεύθερο φίλτρο αέρος...ρυθμιστηκε με καταγραφικό με αισθητήρα λ πρώτα στον 1 κύλινδρο και μετά στον 2 και μετά από 7-8 δοκιμές ήταν κομπλέ και φτιάξαμε το καινούργιο chip....ο συγκεκριμένος προγραματιστης ρυθμίζει σχεδόν ότι κινείται... Επίσης ρυθμίζει και aprilia τα οποία κατέχουν πανελλήνιο ρεκόρ σε αγώνες dragster...

Στάλθηκε από το SM-T530 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στην ουσία φτιάχνει δικό του Chip για την δική σου μηχανή?
Η  επαναπρογραματίζει το ήδη υπάρχων Stock Chip κάπως?
Η εσύ είχες PowerCommander - RapidBike κλπ?

*

Αποσυνδεδεμένος NitroArgi

  • *******
  • 1087
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +67
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #8 - : Μάιος 31, 2016, 07:11:01 μμ »
Από ένα βαθμό βελτίωσης και μετά η 100αρα είναι μονόδρομος...ειδικά με τα καύσιμα που έχουμε στην Ελλάδα.

όμως εμείς δε μιλάμε για τέτοιο βαθμό βελτίωσης...αυτό που έχει κάνει ο Φώτης λέγεται reflashing στην εργοστασιακή ECU και στην περίπτωση τόσο των GEN1 όσο και GEN2 μπορούν ακόμα και στη χώρα μας να αλλαχτούν σχεδόν όλοι οι παράμετροι

*

Αποσυνδεδεμένος kivras

  • **
  • 55
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #9 - : Ιούνιος 01, 2016, 01:14:10 πμ »
Από ένα βαθμό βελτίωσης και μετά η 100αρα είναι μονόδρομος...ειδικά με τα καύσιμα που έχουμε στην Ελλάδα.

όμως εμείς δε μιλάμε για τέτοιο βαθμό βελτίωσης...αυτό που έχει κάνει ο Φώτης λέγεται reflashing στην εργοστασιακή ECU και στην περίπτωση τόσο των GEN1 όσο και GEN2 μπορούν ακόμα και στη χώρα μας να αλλαχτούν σχεδόν όλοι οι παράμετροι

Δηλαδή κατά κάποιο τρόπο τα Chips στην αγορά είναι άλλα Settings απλά αντικαθιστάς το εργοστασιακό chip με ένα άλλο που απλά έχει έτοιμα διαφορετικά settings ? Στην ουσία ότι είναι τα Chips της αγορά μπορεί να γίνει και το μαμα??

Και περι κονσέρβας ο λόγος .....
Αν πάω σε έναν μάστορα ο χρόνος που θα αφιερώσει θα είναι το πολύ ένα 4ώρο  και αυτό στον πάγκο εργασίας όχι στο δρόμο. Ότι χρόνο έχει να μελετήσει τις ρυθμίσεις είναι αυτός μετά ότι έκανε έκανε.
Ενώ κατασκευαστές  Chip κονσέρβας εχουν αφιερώσει πολύ περισσότερο χρόνο πάνω στην μελέτη ρυθμίσεων και στο να πέρνουν feedback για να βελτιώνουν τις ρυθμίσεις συνεχώς.......

Τώρα θα πείτε ότι ναι "Γενικές" ρυθμίσει και δεν εφαρμοζουν σε όλες τις μηχανές το ίδιο, αλλά δεν αλλάζει και κάτι τραγικά από μηχανη σε μηχανή.
Απεναντίας το να πάς στο μάστορα με ξεχασμένη βενζίνη πχ μια καυτή μέρα του καλοκαιριού τίγκα στην υγρασία, θα απέχει πιστέυω αρκετά από μια χειμερινή χωρίς υγρασία μέρα με καλό κάυσιμο......

Εντάξει το πάω μακριά αλλά κουβέντα να γίνεται.......
Ποιό είναι το ενδεικτικό κόστος για ένα Reflashing σε μάστορα?? 

*

Αποσυνδεδεμένος NitroArgi

  • *******
  • 1087
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +67
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #10 - : Ιούνιος 01, 2016, 09:29:45 πμ »
Αν πας να σου κάνουν reflashing στην εργοστασιακή ECU θα πρέπει να αφήσει τη μοτοσυκλέτα σου εκεί ολόκληρη τη μέρα.

Ο σωστός tuner θα πρέπει να έχει δυναμόμετρο...δεν έχει σημασία ποιο μηχάνημα γιατί δε μας νοιάζει το απόλυτο νούμερο αλλά το πριν και το μετά. Το σωστό είναι να φτιαχτεί χάρτης για κάθε κύλινδρο ξεχωριστά για το καύσιμο καταρχήν και αφού η αναλογία αέρα/καυσίμου είναι σωστή τότε παίζουν με το αβάνς μερικές μοίρες σε όλες τις στροφές.

Στο reflashing μπορείς να ανεβάεις τον κόφτη (υπάρχει όριο στροφών για να μη σπάσει το μοτέρ...όποιος θέλει να το κάνει ας ρωτήσει εδώ πρώτα) να αποθηκεύσεις δεύτερο χάρτη και να αλλαζεις με διακόπτη και άλλα πολλά. Περισσότερα από ότι μπορείς να κάνεις με ένα τσιπάκι κονσέρβα...αρκεί ξαναλέω να ξέρει ο άλλος τι κάνει

*

Αποσυνδεδεμένος kivras

  • **
  • 55
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +5
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #11 - : Ιούνιος 01, 2016, 11:16:14 μμ »
Αν πας να σου κάνουν reflashing στην εργοστασιακή ECU θα πρέπει να αφήσει τη μοτοσυκλέτα σου εκεί ολόκληρη τη μέρα.

Ο σωστός tuner θα πρέπει να έχει δυναμόμετρο...δεν έχει σημασία ποιο μηχάνημα γιατί δε μας νοιάζει το απόλυτο νούμερο αλλά το πριν και το μετά. Το σωστό είναι να φτιαχτεί χάρτης για κάθε κύλινδρο ξεχωριστά για το καύσιμο καταρχήν και αφού η αναλογία αέρα/καυσίμου είναι σωστή τότε παίζουν με το αβάνς μερικές μοίρες σε όλες τις στροφές.

Στο reflashing μπορείς να ανεβάεις τον κόφτη (υπάρχει όριο στροφών για να μη σπάσει το μοτέρ...όποιος θέλει να το κάνει ας ρωτήσει εδώ πρώτα) να αποθηκεύσεις δεύτερο χάρτη και να αλλαζεις με διακόπτη και άλλα πολλά. Περισσότερα από ότι μπορείς να κάνεις με ένα τσιπάκι κονσέρβα...αρκεί ξαναλέω να ξέρει ο άλλος τι κάνει

Όλα αυτά όμως μόνο αθήνα πιστεύω ...... εδώ στην επαρχία άντε να βρεις τέτοιο μαστορα.....
Έστω θεσσαλονίκη υπάρχει κανείς ψαγμένος πάνω στο θέμα??

*

Αποσυνδεδεμένος NitroArgi

  • *******
  • 1087
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +67
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #12 - : Ιούνιος 03, 2016, 11:07:27 πμ »
Καλημέρα και πάλι...είμαι βέβαιος οτι το κάνουν και άλλοι αλλά ναι εδώ στην Αθήνα γνωρίζω δυο μαγαζιά που το έχουν κάνει σε Aprilia

Βαγγέλης Κόλλιας στο Περιστέρι στο Tuono του Δικαίου και Σπύρος Σάμιος που ρυθμίζει τα δυο Aprilia που τρέχουν Dragster στο Πανελλήνιο

*

Αποσυνδεδεμένος fotis kefalonia

  • **
  • 42
  • Φύλο: Άντρας
  • apriliabikers.gr
  • Αντιδράσεις: +3
Απ: EPROM Chips και Αξιοπιστία κινητήρα
« Απάντηση #13 - : Ιούνιος 03, 2016, 10:27:17 μμ »
Καλημέρα και πάλι...είμαι βέβαιος οτι το κάνουν και άλλοι αλλά ναι εδώ στην Αθήνα γνωρίζω δυο μαγαζιά που το έχουν κάνει σε Aprilia

Βαγγέλης Κόλλιας στο Περιστέρι στο Tuono του Δικαίου και Σπύρος Σάμιος που ρυθμίζει τα δυο Aprilia που τρέχουν Dragster στο Πανελλήνιο
Σπύρος. ...θεός. .ρύθμισε και το δικό μου..!!!


Στάλθηκε από το SM-T530 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

666 the number of the beast

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης