0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Έβγαλα συμπέρασμα ότι 1-2 ωρίτσες με τον χαζοφορτιστή μου μπορεί να τη φέρνουν σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο φόρτισης, αλλά ποτέ πάνω από το 80%... Επίσης ότι βέβαια ο φορτιστής αυτός δεν κάνει για "συντήρηση" της φόρτισης και δεν μπορώ να τον ξεχάσω πάνω στην μπαταρία. Και πως οι μπουρμπουλήθρες κατά τη φόρτιση είναι κάτι νορμάλ.
Βέβαια είδα πόσο σημαντική είναι η αργή πρώτη φόρτιση της μπαταρίας, που βέβαια αυτός που μου την πούλησε δεν πρέπει να έκανε, αφού μου είχε πει "πάρε με 2 ωρίτσες πριν περάσεις, να στην έχω έτοιμη"...
Δηλαδή ο δικός σου φορτιστής ποιός τύπος είναι από αυτούς που αναφέρει το pdf? Γιατί φορτίζει μέχρι το 80%?Ο optimate είναι ο charger / maintainer έτσι?Τι είδους φορτιστή είχε αυτός? Αν είδες το πινακάκι στην σελίδα 21 για τον 1 Amp Constant Current Charger λέει οτι θες 3 ώρες (στα 10ΑΗ 4Η στα 12ΑΗ) για να φορτίσεις πλήρως μια μπαταρία που είναι στο 75%. Μια καινούριο μπαταρία είναι στο 80%. Ίσως οι δύο ωρίτσες να μην τραγικό νούμερο...
Κάτω από το πινακάκι που λες γράφει ποτέ να μην κάνουμε γρήγορη πρώτη φόρτιση στις μπαταρίες. Πρέπει πάντα να γίνεται στο 1/10 της χωρητικότητας, δηλαδή στο 1.2A για του πήγασου. Αλλιώς η μπαταρία δε θ' αποκτήσει ποτέ τη μέγιστη χωρητικότητά της. Εγώ απ' αυτό καταλαβαίνω ότι οποιαδήποτε μπαταρία πρέπει να δεχθεί αργή αρχική φόρτιση κάνα 10ωρο για να είναι "ντούρα" στο υπόλοιπο της ζωής της...Φοβάμαι ότι αυτός με την αρχική δίωρη (και αν) φόρτιση, μου τη σοδόμισε!
Το 80% της καινούργιας μπαταρίας δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί... Από τη στιγμή που θα ρίξεις ηλεκτρολύτη μέσα στη στεγνή μπαταρία και αφού περιμένεις κάνα μισάωρο, η μπαταρία έχει κάποιο βαθμό φόρτισης, ακόμα κι αν δεν την συνδέσεις καν σε φορτιστή. Τώρα να εννοεί αυτό "80%"; Σαν πολύ μου φαίνεται βεβαια...
Σίγουρα πολλά παίζουν ρόλο, αλλά από αυτά που διάβασα συμπέρανα ότι η αποτελεσματική και όχι η "επιφανειακή" φόρτιση γίνεται μόνο όταν γίνεται αργά (με λίγα αμπερ), ενδεχομένως και διακοπτόμενα. Και η αργή φόρτιση, για να είναι πλήρης, θέλει πολλή ώρα.
Όντως είναι η πιο αναλυτική και κατανοητή εξήγηση για μπαταρίες που έχω διαβάσει. Κι επειδή μ' όλα αυτά που διάβασα μ' έπιασε μανία με τις μπαταρίες, πήγα με μέτρησα της μηχανής (έχει κάνα 5ήμερο να κινηθεί) και είδα 12,02V! Δηλαδή 25% φορτισμένη μόνο!Την έφερα πάνω και τώρα φορτίζω. Κοίταξα καλύτερα και πώς μεταβάλλεται το ρεύμα και τελικά δεν είναι σταθερό. Ξεκινησε από 2,5A για μερικά δευτερόλεπτα, πολύ γρήγορα έπεσε στα 1,6A και τώρα, μια ώρα μετά, είναι γύρω στο 1,4A.Ξεκίνησα από από φόρτιση 25%. ΠΟΣΟ να την αφήσω; 4-5 ώρες; Έτσι λέω...
Θα είναι ενδιαφέρον να καταγράφεις κάθε τόσο τα Α. Λογικά θα πέσουν αρκετά και έχω την περιέργεια να δω αν θα φτάσουν κοντά στο 0.
Ενδιαφέρον θα είχαν και μερικές αντίστοιχες μετρήσεις από τους έχοντας έξυπνους φορτιστάς!
χε χε, αυτό έχει ολόκληρο πρόγραμμα φόρτισης/νεκρανάστασης της μπαταρίας! Καλά, για όποιον έχει πριζα στο γκαράζ του, αυτό το μηχανάκι είναι MUST.
Constant Voltage: "Constant Voltage" means that the voltage at which the charger delivers current to the battery remains fixed or is limited, and the current passed into the battery varies according to the battery's internal resistance, falling progressively as the battery's resistance (to accepting further current input) rises with it’s state of charge. This progressively decreasing charge current is also known as the ‘logarithmic’ charging characteristic.
Χρήσιμοι Σύνδεσμοι