0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #15 - : Ιανουάριος 04, 2009, 01:46:56 μμ »
Έβγαλα συμπέρασμα ότι 1-2 ωρίτσες με τον χαζοφορτιστή μου μπορεί να τη φέρνουν σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο φόρτισης, αλλά ποτέ πάνω από το 80%... Επίσης ότι βέβαια ο φορτιστής αυτός δεν κάνει για "συντήρηση" της φόρτισης και δεν μπορώ να τον ξεχάσω πάνω στην μπαταρία. Και πως οι μπουρμπουλήθρες κατά τη φόρτιση είναι κάτι νορμάλ.

Δηλαδή ο δικός σου φορτιστής ποιός τύπος είναι από αυτούς που αναφέρει το pdf? Γιατί φορτίζει μέχρι το 80%?

Ο optimate είναι ο charger / maintainer έτσι?

Βέβαια είδα πόσο σημαντική είναι η αργή πρώτη φόρτιση της μπαταρίας, που βέβαια αυτός που μου την πούλησε δεν πρέπει να έκανε, αφού μου είχε πει "πάρε με 2 ωρίτσες πριν περάσεις, να στην έχω έτοιμη"...

Τι είδους φορτιστή είχε αυτός? Αν είδες το πινακάκι στην σελίδα 21 για τον 1 Amp Constant Current Charger λέει οτι θες 3 ώρες (στα 10ΑΗ 4Η στα 12ΑΗ) για να φορτίσεις πλήρως μια μπαταρία που είναι στο 75%. Μια καινούρια μπαταρία είναι στο 80%. Ίσως οι δύο ωρίτσες να μην είναι τραγικό νούμερο...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 04, 2009, 07:40:57 μμ από Zeppelin »

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #16 - : Ιανουάριος 04, 2009, 02:43:24 μμ »
Δηλαδή ο δικός σου φορτιστής ποιός τύπος είναι από αυτούς που αναφέρει το pdf? Γιατί φορτίζει μέχρι το 80%?

Ο optimate είναι ο charger / maintainer έτσι?

Τι είδους φορτιστή είχε αυτός? Αν είδες το πινακάκι στην σελίδα 21 για τον 1 Amp Constant Current Charger λέει οτι θες 3 ώρες (στα 10ΑΗ 4Η στα 12ΑΗ) για να φορτίσεις πλήρως μια μπαταρία που είναι στο 75%. Μια καινούριο μπαταρία είναι στο 80%. Ίσως οι δύο ωρίτσες να μην τραγικό νούμερο...

Ο δικός μου απ' ό,τι κατάλαβα είναι Taper Charger, αλλά επειδή είναι για αυτοκίνητα δεν είναι και τόσο αργός. Στις προδιαγραφές του λέει 4A (6Α arithmetic, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) αλλά εγώ με το πολύμετρο μετράω γύρω στα 1,6A σχεδόν καθόλη τη διάρκεια της φόρτισης. Μέσα έχει απλό (και βαρύ) μετασχηματιστή, τώρα πως πετυχαίνει το σταθερό ρεύμα δεν ξέρω.

Ο optimate φαίνεται πολύ πιο εξελιγμένος, με πολλά στάδια φόρτισης και συντήρησης. Φορτιστής που...σκέφτεται...!

Κάτω από το πινακάκι που λες γράφει ποτέ να μην κάνουμε γρήγορη πρώτη φόρτιση στις μπαταρίες. Πρέπει πάντα να γίνεται στο 1/10 της χωρητικότητας, δηλαδή στο 1.2A για του πήγασου. Αλλιώς η μπαταρία δε θ' αποκτήσει ποτέ τη μέγιστη χωρητικότητά της. Εγώ απ' αυτό καταλαβαίνω ότι οποιαδήποτε μπαταρία πρέπει να δεχθεί αργή αρχική φόρτιση κάνα 10ωρο για να είναι "ντούρα" στο υπόλοιπο της ζωής της...
Φοβάμαι ότι αυτός με την αρχική δίωρη (και αν) φόρτιση, μου τη σοδόμισε!
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #17 - : Ιανουάριος 04, 2009, 03:13:11 μμ »
Κάτω από το πινακάκι που λες γράφει ποτέ να μην κάνουμε γρήγορη πρώτη φόρτιση στις μπαταρίες. Πρέπει πάντα να γίνεται στο 1/10 της χωρητικότητας, δηλαδή στο 1.2A για του πήγασου. Αλλιώς η μπαταρία δε θ' αποκτήσει ποτέ τη μέγιστη χωρητικότητά της. Εγώ απ' αυτό καταλαβαίνω ότι οποιαδήποτε μπαταρία πρέπει να δεχθεί αργή αρχική φόρτιση κάνα 10ωρο για να είναι "ντούρα" στο υπόλοιπο της ζωής της...
Φοβάμαι ότι αυτός με την αρχική δίωρη (και αν) φόρτιση, μου τη σοδόμισε!

Ποια μπαταρία έχεις? Η ΥΤΧ12-ΒS  νομίζω ότι είναι 10ΑΗ

Επίσης το 1/10 ισχύει αλλά το δεκάωρο εγώ κατάλαβα ότι αναφέρεται για αφόρτιστη μπαταρία... μια καινούρια μπαταρία είναι στο 80%

Επίσης το quickcharge αναφέρεται σε πολλά Αμπερ όχι απαραίτητα σε μικρό χρόνο φόρτισης... Δηλαδή μπορεί απλά να την φόρτισε λίγο και όχι απαραίτητα με πολλά Α. Επίσης έχει σημασία και ο τύπος φορτιστή που έχει ο μαγαζάτορας

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #18 - : Ιανουάριος 04, 2009, 03:21:21 μμ »
Ο 650ie φοράει την ΥΒ12AL-A2, που είναι 12Ah.

Το 80% της καινούργιας μπαταρίας δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί... Από τη στιγμή που θα ρίξεις ηλεκτρολύτη μέσα στη στεγνή μπαταρία και αφού περιμένεις κάνα μισάωρο, η μπαταρία έχει κάποιο βαθμό φόρτισης, ακόμα κι αν δεν την συνδέσεις καν σε φορτιστή. Τώρα να εννοεί αυτό "80%"; Σαν πολύ μου φαίνεται βεβαια...

Σίγουρα πολλά παίζουν ρόλο, αλλά από αυτά που διάβασα συμπέρανα ότι η αποτελεσματική και όχι η "επιφανειακή" φόρτιση γίνεται μόνο όταν γίνεται αργά (με λίγα αμπερ), ενδεχομένως και διακοπτόμενα. Και η αργή φόρτιση, για να είναι πλήρης, θέλει πολλή ώρα.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #19 - : Ιανουάριος 04, 2009, 03:34:21 μμ »
Το 80% της καινούργιας μπαταρίας δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί... Από τη στιγμή που θα ρίξεις ηλεκτρολύτη μέσα στη στεγνή μπαταρία και αφού περιμένεις κάνα μισάωρο, η μπαταρία έχει κάποιο βαθμό φόρτισης, ακόμα κι αν δεν την συνδέσεις καν σε φορτιστή. Τώρα να εννοεί αυτό "80%"; Σαν πολύ μου φαίνεται βεβαια...

Μου φαίνεται ότι αυτό εννοεί..

Σίγουρα πολλά παίζουν ρόλο, αλλά από αυτά που διάβασα συμπέρανα ότι η αποτελεσματική και όχι η "επιφανειακή" φόρτιση γίνεται μόνο όταν γίνεται αργά (με λίγα αμπερ), ενδεχομένως και διακοπτόμενα. Και η αργή φόρτιση, για να είναι πλήρης, θέλει πολλή ώρα.

Νομίζω ότι ισχύει το πινακάκι στην σελίδα 21. Δλδ για 12ΑΗ από το 75% έως το 100% με constant 1Α θέλεις 4 ώρες..  Με taper θες 7...

Επειδή μπορείς να βάλεις 1.2Α και επειδή η νέα μπαταρία είναι στο 80% οπότε θες κάτω από 4 ώρες...

Τεσπα, πολύ καλό το pdf της yuasa, κυρίως γιατί κατάλαβα γιατί πρέπει πάντα να έχουμε την μπαταρία μας καλά φορτισμένη...  Tnx! :bye: :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #20 - : Ιανουάριος 04, 2009, 04:10:42 μμ »
Όντως είναι η πιο αναλυτική και κατανοητή εξήγηση για μπαταρίες που έχω διαβάσει. Κι επειδή μ' όλα αυτά που διάβασα μ' έπιασε μανία με τις μπαταρίες, πήγα με μέτρησα της μηχανής (έχει κάνα 5ήμερο να κινηθεί) και είδα 12,02V! Δηλαδή 25% φορτισμένη μόνο!
Την έφερα πάνω και τώρα φορτίζω. Κοίταξα καλύτερα και πώς μεταβάλλεται το ρεύμα και τελικά δεν είναι σταθερό. Ξεκινησε από 2,5A για μερικά δευτερόλεπτα, πολύ γρήγορα έπεσε στα 1,6A και τώρα, μια ώρα μετά, είναι γύρω στο 1,4A.
Ξεκίνησα από από φόρτιση 25%. ΠΟΣΟ να την αφήσω; 4-5 ώρες; Έτσι λέω...
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #21 - : Ιανουάριος 04, 2009, 04:41:38 μμ »
Όντως είναι η πιο αναλυτική και κατανοητή εξήγηση για μπαταρίες που έχω διαβάσει. Κι επειδή μ' όλα αυτά που διάβασα μ' έπιασε μανία με τις μπαταρίες, πήγα με μέτρησα της μηχανής (έχει κάνα 5ήμερο να κινηθεί) και είδα 12,02V! Δηλαδή 25% φορτισμένη μόνο!
Την έφερα πάνω και τώρα φορτίζω. Κοίταξα καλύτερα και πώς μεταβάλλεται το ρεύμα και τελικά δεν είναι σταθερό. Ξεκινησε από 2,5A για μερικά δευτερόλεπτα, πολύ γρήγορα έπεσε στα 1,6A και τώρα, μια ώρα μετά, είναι γύρω στο 1,4A.
Ξεκίνησα από από φόρτιση 25%. ΠΟΣΟ να την αφήσω; 4-5 ώρες; Έτσι λέω...

4-5 ώρες είναι ασφαλές τουλάχιστον... λογικά θα θέλει παραπάνω όμως..  γύρω στο 8ωρο θες αν πεις οτι η μπαταρία είναι στο 50% και φορτίζει με 1,5Α (13/1,5)

Θα είναι ενδιαφέρον να καταγράφεις κάθε τόσο τα Α. Λογικά θα πέσουν αρκετά και έχω την περιέργεια να δω αν θα φτάσουν κοντά στο 0.  :bye: :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #22 - : Ιανουάριος 04, 2009, 04:53:31 μμ »
Θα είναι ενδιαφέρον να καταγράφεις κάθε τόσο τα Α. Λογικά θα πέσουν αρκετά και έχω την περιέργεια να δω αν θα φτάσουν κοντά στο 0.  :bye: :bye:

Το κάνω... δεν το βλέπω όμως να πλησιάζει ποτέ το μηδέν. Ο ρυθμός μείωσης του ρεύματος έχει σχεδόν μηδενιστεί εδώ και ώρα (αν με νοείς), οπότε το βλέπω να σταθεροποιείται τελικά σε μια τιμή 1.2, αντε 1.1A.

Ενδιαφέρον θα είχαν και μερικές αντίστοιχες μετρήσεις από τους έχοντας έξυπνους φορτιστάς!
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #23 - : Ιανουάριος 04, 2009, 05:07:48 μμ »
Ενδιαφέρον θα είχαν και μερικές αντίστοιχες μετρήσεις από τους έχοντας έξυπνους φορτιστάς!

Διάγραμμα ροής του Optimate 4.
Είναι το ίδιο με αυτό του 3 με την διαφορά όπου βλέπεις 0,8Α στον ΟΜ3 είναι 0,6Α (επίσης δεν έχει τόσα πολλά λεντάκια).

Το βασικό είναι ότι δίνει φουλ ρεύμα μέχρι να φτάσει η τάση στα 14,3V. Μετά την ρίχνει στα 13,6V. Όσο η μπαταρία "ζητάει" πάνω από 200mA ή η τάση είναι κάτω από 13,3V τα παραπάνω επαναλαμβάνονται...

Τα 200mA λέει ότι είναι το κατώφλι το οποίο δείχνει ότι η μπαταρία δεν μπορεί να δεχτεί άλλο ρεύμα (είναι φορτισμένη δλδ)


 
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 04, 2009, 07:44:04 μμ από Zeppelin »

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #24 - : Ιανουάριος 04, 2009, 05:21:17 μμ »
χε χε, αυτό έχει ολόκληρο πρόγραμμα φόρτισης/νεκρανάστασης της μπαταρίας! Καλά, για όποιον έχει πριζα στο γκαράζ του, αυτό το μηχανάκι είναι MUST.
Masquerade

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #25 - : Ιανουάριος 04, 2009, 05:24:09 μμ »
χε χε, αυτό έχει ολόκληρο πρόγραμμα φόρτισης/νεκρανάστασης της μπαταρίας! Καλά, για όποιον έχει πριζα στο γκαράζ του, αυτό το μηχανάκι είναι MUST.

Ναι έχει μικροεπεξεργαστή ;) Επίσης αν δει τα σκούρα (deep discharged / sulfated) σου ρίχνει και μια 20αρα Volts νά χεις   :h22: :h22:

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #26 - : Ιανουάριος 04, 2009, 05:37:22 μμ »
Εδώ υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα links

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #27 - : Ιανουάριος 04, 2009, 06:05:22 μμ »
Να γιατί η μπαταρία στην μηχανή δεν μπορεί να φορτίσει 100%
Παράθεση
Constant Voltage: "Constant Voltage" means that the voltage at which the charger delivers current to the battery remains fixed or is limited, and the current passed into the battery varies according to the battery's internal resistance, falling progressively as the battery's resistance (to accepting further current input) rises with it’s state of charge. This progressively decreasing charge current is also known as the ‘logarithmic’ charging characteristic.

*

cde

Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #28 - : Ιανουάριος 04, 2009, 08:54:53 μμ »
παιδια καλα ολα αυτα αλλα να ξερετε δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα ενας φορτιστης της ταξης των 600 -800 μιλιαμπερ ισως κανει δουλεια και μονο σε καινουριες μπαταριες η μπαταριες που δεν εχουν πεσει αρκετα σε ταλαιπωρημενες δε θα κανει γιατι δεν εχει τη δυναμη σε αμπερ για να σηκωσει τη μπαταρια.Επισης καποιοι φορτιστες εμποριου για μπαταριες μπορουν να χρησιμοποιηθουν μονο υπο την επιβλεψη σας.αυτο γιατι ειναι απλα τροφοδοτικα και χωρις σταθεροποιηση τις περισοτερες φορες  χωρις καποιο κυκλωμα επιτηρησης της μπαταριας.παντα λοιπον φορτιζουμε τις μπαταριες κατα προσεγγιση με αυτους τους φορτιστες (80-90)% αλλα μπορει να γινει και υπερφορτωση και να σκασει η μπαταρια

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Φόρτιση / Φορτιστές
« Απάντηση #29 - : Ιανουάριος 04, 2009, 09:10:25 μμ »
Τελικά σταμάτησα τη φόρτιση μετά από ένα 4ωρο, αφού το ρεύμα είχε σταθεροποιηθεί για πάνω από μια ώρα στο 1,10-1,15A. Σ' αυτό το διάστημα η τάση φόρτισης στους πόλους της μπαταρίας ήταν γύρω στα 15,1V.
Μόλις αποσύνδεσα το φορτιστή η μπαταρία είχε τάση 13,6V. Μια ώρα μετά, η τάση της έπεσε στα 12,6V. Όμως η τάση της μπαταρίας μας δείχνει το ποσοστό φόρτισης μόνο αφού περάσει ένα 6ωρο από το τέλος της φόρτισης. Άρα, δεν ξέρουμε ακόμα ακριβώς τι κάναμε!

ΥΓ: Πολύ σημαντική λεπτομέρεια που διάβασα στο pdf είναι ότι η τάση στους πόλους την ώρα που γυρίζει η μίζα είναι μια καλή ένδειξη της κατάστασής της. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση, λέει, να πέφτει κάτω από τα 9,5V.
Masquerade

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης