0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Dief8armenoS

Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« - : Οκτώβριος 14, 2008, 03:21:05 πμ »
Είχα πει να κάνω αυτό το post εδώ και καιρό για το πώς να δουλεύει κανείς ένα δίχρονο μοτέρ και κυρίως στο πώς να το ξεμπουκώνει. Με έπιασε και η προκοπή τώρα λοιπόν και το γράφω.  :D

Το να δουλεύεις ένα δίχρονο σωστά δεν βελτιώνει μόνο την ζωή του κινητήρα αλλά και την απόδοση. Για παράδειγμα, ένα ξεμπούκωτο μοτέρ τραβάει λιγότερα ζόρια όταν ανεβάζει στροφές και παράλληλα ανεβάζει ποιο γρήγορα (το λεγόμενο “άρπαγμα”) και γραμμικά.

Το θέμα είναι ποιες αρχές ακολουθούμε για να κρατάμε ένα μοτέρ χωρίς να μπουκώνει και να δουλεύει σωστά.

Για αρχή, οι βασικοί κανόνες που ακολουθεί κανείς όσον αφορά την υγεία του κινητήρα είναι:

-Το μοτέρ πάντα να δουλεύει με καλή βενζίνη (δηλαδή η βενζίνη που έχει το μικρότερο ποσοστό …νερού, lol)

-Χρήση full συνθετικού λαδιού το οποίο τσεκάρουμε πάντα αν έχει αρκετό στο δοχείο λαδιού επειδή το να καεί ένας αισθητήρας στάθμης δεν είναι απίθανο και το μοτέρ αν στεγνώσει από λάδι θα κολλήσει

-Αποφεύγονται τα κατεβάσματα (όπως ο διάολος το λιβάνι :P ) επειδή τα ζόρια που τρώει η μπιέλα είναι τεράστια και καταπονείται χωρίς λόγω αφού το δίχρονο, ειδικά αν μιλάμε για μονοκύλινδρο, δεν προσφέρει κανένα σοβαρό engine brake.

-Το μοτέρ το αφήνουμε να ζεσταθεί πριν ξεκινήσουμε να πάμε κάπου (αν δεν είναι σε θερμοκρασία λειτουργίας και ζοριστεί μπορεί να οδηγήσει σε ψυχρό κόλλημα), αν δεν υπάρχει χρόνος να ζεσταθεί το αφήνει κανείς να δουλεύει μέχρι να βάλει μπουφάν-γάντια-κράνος και μετά μέχρι να σηκώσει θερμοκρασία το δουλεύει σε χαμηλές rpm. Ένας καλός οδηγός είναι ότι ανάλογα με την θερμοκρασία το μοτέρ δεν είναι καλό να υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο όριο στροφών. Δηλαδή, μέχρι τους 30 βαθμούς μέχρι τις 3000rpm, μέχρι τους 40 – 4000rpm, μέχρι τους 50 – 5000rpm, κλπ. Αυτό συνεχίζει μέχρι να φτάσει το μοτέρ στη μέση θερμοκρασία λειτουργίας του.

Στην συνέχεια, όσον αφορά το πώς ξεμπουκώνεις το μοτέρ, πρέπει πρώτα να ξέρουμε τι γίνεται όταν το μοτέρ μπουκώσει.
Στο δίχρονο, το καύσιμο μίγμα αποτελείτε από βενζίνη, λάδι και αέρα. Όταν το μοτέρ δουλεύει, το μίγμα περνάει από τον στροφαλοθάλαμο και μετά ανεβαίνει από τις θυρίδες εισαγωγείς για να πάει μέσα στον κύλινδρο (φαίνεται καλά στην εικόνα παρακάτω).




Το λάδι έχει μεγαλύτερο ειδικό βάρος από την βενζίνη και τον αέρα. Σε χαμηλές rpm, που το μοτέρ δεν καίει μεγάλη ποσότητα καυσίμου, μέρος από την ποσότητα του λαδιού μένει (κάθεται) μέσα στο στροφαλοθάλαμο, στο κάτω μέρος του, επειδή δεν το τραβάει από τις θυρίδες το μοτέρ προς τα επάνω στον κύλινδρο. Το λάδι που συγκεντρώνεται φέρνει αντίσταση στο στρόφαλο του κινητήρα όταν αυτός πάει να στροφάρει και αυτό κάνει το μοτέρ να “αρνήται να στοφάρει”.

Το να το ξεμπουκώσεις ανοίγοντας τέρμα το γκάζι δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτικός τρόπος μιας και όταν δίνεις γκάζι και πιέζεις το μοτέρ να ανεβάσει στροφές ενώ κάτι, στην περίπτωση αυτή το παραπάνω λάδι που έχει κάτσει μέσα στο στροφαλοθάλαμο,  το κοντράρει. Αν απλά ανοίξεις το γκάζι βάζεις ζόρι στον κινητήρα χωρίς λόγω και επειδή με τέρμα γκάζι το καρμπιρατέρ δίνει την μέγιστη δυνατή παροχή καυσίμου μίγματος το μοτέρ θα αργήσει να κάψει το παραπάνω λάδι που είδη υπάρχει στον στροφαλοθάλαμο.

Ο ιδανικότερος τρόπος για εμένα είναι ο εξής, ξεκινώντας από στάση κρατάμε σταθερά το γκάζι ανοιχτό κάπου στο 1/3-1/4 της διαδρομής του. Αφήνουμε να ανεβάσει το μοτέρ την 1η μέχρι έναν αριθμό στροφών που θα αρχίσει να κομπιάζει και να κάνει μπερδέματα. Το κρατάμε για λίγο έτσι (χωρίς παραπάνω γκάζι) και μετά αλλάζοντας ταχύτητα σε 2α κάνουμε πάλι το ίδιο. Το μοτέρ θα ανεβάσει λίγες παραπάνω στροφές από ότι ανέβασε στην 1η αλλά και πάλι μετά θα κομπιάσει (λιγότερο αυτή τη φορά) και θα αρχίσει να μπερδεύει. Όταν το κάνεις στην 3η το ίδιο λογικά θα ανεβάσει σιγά-σιγά στροφές και με λίγα κομπιάσματα (που μετά από λίγο θα τα περάσει συνεχίζοντας να ανεβάζει στροφές) θα ανεβάσει μέχρι αρκετά ψιλές rpm χωρίς πρόβλημα. Ουσιαστικά το μοτέρ έχει ξεμπουκώσει και αν δοκιμάσεις να ανοίξεις το γκάζι πχ στην 4η του θα την ανεβάσει πολύ ποιο δυνατά και γραμμικά.

Ο λόγος που όταν το ξεμπουκώνεις κάνει κομπιάσματα είναι ότι ανεβάζει το λάδι που έχει μείνει στο στροφαλοθάλαμο μαζί με το φρέσκο μίγμα. Η ιδέα είναι ότι βάζεις το μοτέρ να ανεβάσει στροφές χωρίς να του δίνεις παραπάνω μίγμα, έτσι αυξάνετε η δύναμη που ασκείτε μέσα στο στροφαλοθάλαμο και ανεβάζει το μίγμα στον κύλινδρο και “καθαρίζει ” ο κύλινδρος από το παραπάνω λάδι που είχε κάτσει κάτω.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Πρέπει να προσέχουμε να μην ανεβούν υπερβολικά οι στροφές στο μοτέρ όταν το ξεμπουκώνουμε επειδή το μοτέρ δεν θα έχει την μέγιστη δυνατή λίπανση (αφού το γκάζι δεν είναι τέρμα ανοιχτό). Έχει λίπανση λόγω του παραπάνω λαδιού που έχει μείνει μέσα στο στροφαλοθάλαμο αλλά μόλις καεί αυτό (άρα μόλις σταματήσει να κάνει μπερδέματα όπως ανεβάζουμε στροφές) δεν πρέπει να κρατηθεί η λειτουργία του σε ψιλές rpm χωρίς να δώσουμε παραπάνω γκάζι.


Το μοτέρ από όταν το ξεμπουκώσεις δεν μένει για πολύ έτσι αν δεν το δουλεύεις σε ψιλές rpm, αν το αφήσεις στο ρελαντί π.χ. για  10-15’’ θα έχει ήδη αρχίσει να μπουκώνει.

Αυτά είναι λίγο-πολύ τα όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς για το σωστό ξεμπούκωμα ενός δίχρονου κινητήρα. Όποιος/α θέλει να προσθέσει-διορθώσει-ρωτήσει κάτι, το λέει.   :ohyes:

Φιλικά,

Βασίλης

 :bye:
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2008, 03:40:42 πμ από Dief8armenoS »



*

_daemon_

Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #1 - : Οκτώβριος 14, 2008, 01:43:46 μμ »
Παράθεση
Με έπιασε και η προκοπή τώρα
-> «  στις: Σήμερα στις 03:21 »  :tez: :tez: :tez: αυτό θα πει πρωινός πρωινός!

όσο για το guide τι να πω,



έτσι έκανα και στο RSάκι και ήταν τζιτζι (μετά ήταν τζιτζιπ όμως :( :P)

τελικά για πέμπτη πρωί το παραμύθι αν έχεις όρεξη :thnk: περισσότερα από μσν

 :D :D :D
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2008, 06:13:07 μμ από _daemon_ »

*

jimator

Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #2 - : Οκτώβριος 14, 2008, 02:34:15 μμ »
Πολυ χρησιμο φιλε αλλα εγω το κανω αλλιως

KOFTEX  :P

*

_daemon_

Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #3 - : Οκτώβριος 14, 2008, 02:45:49 μμ »
Πολυ χρησιμο φιλε αλλα εγω το κανω αλλιως

KOFTEX  :P

και παίρνεις το POULEX ?  :tez: :tez: :tez:

άμα το πλακώνεις στους κόφτες δε καίγεται εντελώς το λάδι που χει μείνει στο στροφοθάλαμο. θα το δεις και μόνος σου απτό μπέρδεμα που κάνει... έχω δοκιμάσει και τα 2 γιαυτό στο λέω. με τη μέθοδο του corrupted το νιώθεις πως πάει πολύ καλύτερα και δε μπερδεύει καθόλου και ανεβάζει για τη πλάκα του γτι καίγονται τα υπολείμματα λαδιού

« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 14, 2008, 02:48:53 μμ από _daemon_ »

*

AkHeNaDoN

Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #4 - : Οκτώβριος 14, 2008, 04:51:06 μμ »
έτσι έκανα και στο RSάκι και ήταν τζιτζι (μετά ήταν τζιτζιπ όπως :( :P)


:lol% :prm


Dief8armenos nice guide man!  ;) :ohyes: :ohyes:

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #5 - : Οκτώβριος 14, 2008, 05:00:04 μμ »
Ωραίο όντως, έγινε sticky  :kalo:

*

Αποσυνδεδεμένος teo46

  • *******
  • 1634
  • Φύλο: Άντρας
  • Suzuki Gsxr 1000 k9 triton blue-white!
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #6 - : Οκτώβριος 15, 2008, 12:28:51 πμ »
 :kalo: :kalo: :kalo:


Όλα τριγύρω αλλάζουν και όλο τα ίδια μένουν....

The Gixxer Brothers...

*

Αποσυνδεδεμένος Baggos

  • *******
  • 1237
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +2
Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #7 - : Οκτώβριος 15, 2008, 01:15:55 μμ »
Μπράβο βρε Βασίλη...! :kalo:

Πολύ καλός ο οδηγός...Ίσως τον χρειαστώ τώρα με το στρώσιμο του νέου κιτ...

Αλλά από την στιγμή που θα κάνω και πρόμιξη δεν εντείνεται ο κίνδυνος μπουκώματος κατά το στρώσιμο...? :thnk:

 :bye: :bye: :bye:

*

Dief8armenoS

Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #8 - : Οκτώβριος 15, 2008, 01:31:30 μμ »
Αλλά από την στιγμή που θα κάνω και πρόμιξη δεν εντείνεται ο κίνδυνος μπουκώματος κατά το στρώσιμο...? :thnk:

Ασφαλώς.  :ohyes: Όσο ποιο πολύ λάδι καις τόσο ποιο εύκολα μπουκώνει (και δύσκολα ξεμπουκώνει) ένα δίχρονο μοτέρ. Γενικά πάντως το μπούκωμα δεν είναι κανένας “κίνδυνος” αλλά κάτι το αναπόφευκτο στην λειτουργία ενός δίχρονου μέσα σε πόλη.
Ειδικά όταν βάζεις παραπάνω λάδι (π.χ. λάδι σαν πρόμιξη στο ντεπόζιτο σύν ότι δίνει η τρόμπα λαδιού) πρέπει να ξέρεις πώς να ξεμπουκώνεις το μοτέρ σωστά για να δουλεύει καλά και χωρίς παραπάνω ζόρια.

 :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος Lamnian

  • *****
  • 309
  • Φύλο: Άντρας
  • θέλω να φύγω ..
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #9 - : Οκτώβριος 15, 2008, 01:54:44 μμ »
Ωραιός !  :kalo:

Για την υγεία του κινητήρα να προσθέσω και γω το εξής :
Οταν το πηγαίνετε κομμάτια (υψηλες στροφές - υψηλή τελική) και θέλετε να επανέλθετε
στην γη , καλό είναι να μην κλείνετε απότομα το γκάζι καθώς ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί ψηλά αλλά με πολύ φτωχό μίγμα και κατά συνέπεια αλλίωση στα μηχανικά μέρη του κιλύνδρου - πιστονιού - ελατηρίων.
Καλό είναι να υπάρχει λίιιγο γκάζι ανοιχτό (και με χρήση συμπλέκτη) για να συνεχίσει να λυπαίνεται ο κύλινδρος εως ότου πέσουν χαμηλά οι στροφές.
KTM 950 Adventure - Tuono 1000RR7 MY Blue Dream !

Hornet 600 - D-Tracker 250 (Στην ίδια οικογένεια ..χε χε)

*

Dief8armenoS

Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #10 - : Οκτώβριος 15, 2008, 02:04:30 μμ »
Ωραιός !  :kalo:

Για την υγεία του κινητήρα να προσθέσω και γω το εξής :
Οταν το πηγαίνετε κομμάτια (υψηλες στροφές - υψηλή τελική) και θέλετε να επανέλθετε
στην γη , καλό είναι να μην κλείνετε απότομα το γκάζι καθώς ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί ψηλά αλλά με πολύ φτωχό μίγμα και κατά συνέπεια αλλίωση στα μηχανικά μέρη του κιλύνδρου - πιστονιού - ελατηρίων.
Καλό είναι να υπάρχει λίιιγο γκάζι ανοιχτό (και με χρήση συμπλέκτη) για να συνεχίσει να λυπαίνεται ο κύλινδρος εως ότου πέσουν χαμηλά οι στροφές.

 :ohyes: :ohyes: :ohyes: :ohyes:

 :D

*

Holyman

Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #11 - : Οκτώβριος 15, 2008, 05:37:57 μμ »
Οταν σταματαω στο φαναρι δεν πεφτουν οι στροφες μου με τη μια στο ρελαντι αλλα στις 3000-3500...

Κατεβαζοντας τον διακοπτη του τσοκ μισο εκατοστο και ανεβαζοντας τον αμεσως πεφτουν στις 1700 (ρελαντι)..
Μηπως το ξεμπουκωνω λαθος?
Στην ουσια δηλαδη για μισο δευτερολεπτο προσθετω μιγμα για να κανει πληρεστερη καυση και να καψει το παραπανισιο λαδι που ειναι εγκλωβισμενο



Παω τωρα μια βολτα να δοκιμασω την ¨διεφθαρμενη ¨ μεθοδο ξεμπουκωματος :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος ZografoC

  • *****
  • 330
  • Φύλο: Άντρας
  • Fuck the forecast cause everyday is sunny...!
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #12 - : Οκτώβριος 15, 2008, 09:28:02 μμ »
Αυτο που σου κανει γινεται και σε μενα και σχεδον σε ολα τα RS που εχω δει απο κοντα,σε οσους και αν εχω παει λυση δν βρηκα...Μονη λυση π κανω ειναι πχ αμα θελω να σταματησω φρεναρω κανονικα ενω παταω και συμπλεκτη να πεσουν οι στροφες και ενω ειναι πολυ χαμηλα βαζω νεκρα(ασε που αμα ειναι ζεστο και σταματησεις δν βρισκεισ με τπτ νεκρα  :pray: )

Τεσπα ωραιο το αρθρο αλλα ρε παιδια γινεται να μην εχει μπουκωσει ποτε το RS μου?Δν το χω νιωσει ποτε,δν ξερω μπορει να φταιει και η χρηση ή δν το εχω καταλαβει καλα.οταν το ανοιγω παντα περιμενω μεχρι να βγαλει δευτερη παυλα θερμοκρασιας και ποτε μεχρι κοφτη για λιγα χμ.Γενικα ομως το δουλευω ψηλα...Α,οταν το ζεσταινω δν το αφηνω ποτε σε ρελαντι γτ μαζευει καπνα το power.Το παιζω που και που γυρω στις 2.500-3000 που ανοιγει και το Power.
Τα όνειρα μου έχουν πάρει ένα πράσινο χρώμα.
Με αστέρια για φόντο,μου τα θάψαν στο χώμα.
Μην βιαστείς όμως να πεις πως τελειώσαν τα όνειρα μου.
Μου αλλάξαν την εμφάνιση και οχι τη καρδιά μου...

*

_daemon_

Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #13 - : Οκτώβριος 15, 2008, 10:08:58 μμ »
Αυτο που σου κανει γινεται και σε μενα και σχεδον σε ολα τα RS που εχω δει απο κοντα,σε οσους και αν εχω παει λυση δν βρηκα...Μονη λυση π κανω ειναι πχ αμα θελω να σταματησω φρεναρω κανονικα ενω παταω και συμπλεκτη να πεσουν οι στροφες και ενω ειναι πολυ χαμηλα βαζω νεκρα(ασε που αμα ειναι ζεστο και σταματησεις δν βρισκεισ με τπτ νεκρα  :pray: )

Τεσπα ωραιο το αρθρο αλλα ρε παιδια γινεται να μην εχει μπουκωσει ποτε το RS μου?Δν το χω νιωσει ποτε,δν ξερω μπορει να φταιει και η χρηση ή δν το εχω καταλαβει καλα.οταν το ανοιγω παντα περιμενω μεχρι να βγαλει δευτερη παυλα θερμοκρασιας και ποτε μεχρι κοφτη για λιγα χμ.Γενικα ομως το δουλευω ψηλα...Α,οταν το ζεσταινω δν το αφηνω ποτε σε ρελαντι γτ μαζευει καπνα το power.Το παιζω που και που γυρω στις 2.500-3000 που ανοιγει και το Power.

Μάλλον δε το χεις πάρει πρέφα Κατέστρα... αφού μας λες πως το power ανοίγει στις 2.5-3 :P στις 7-8 ανοίγει
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 15, 2008, 10:15:38 μμ από _daemon_ »

*

Αποσυνδεδεμένος ZografoC

  • *****
  • 330
  • Φύλο: Άντρας
  • Fuck the forecast cause everyday is sunny...!
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Ξεμπούκωμα δίχρονου κινητήρα
« Απάντηση #14 - : Οκτώβριος 15, 2008, 10:10:36 μμ »
αφου ακουγεται κιολας οταν ανοιγει...Σαν ρελεδακι
Τα όνειρα μου έχουν πάρει ένα πράσινο χρώμα.
Με αστέρια για φόντο,μου τα θάψαν στο χώμα.
Μην βιαστείς όμως να πεις πως τελειώσαν τα όνειρα μου.
Μου αλλάξαν την εμφάνιση και οχι τη καρδιά μου...

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης