0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Ανδρεας

Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« - : Ιούλιος 15, 2006, 06:21:10 μμ »
Μιας και είμαι νέος οδηγός και από μηχανολογικά γνωρίζω τα πολύ βασικά, ίσως οι ερωτήσεις μου να είναι λίγο “άκυρες”, αλλά από το να πάθω για να μάθω καλύτερα να ρωτήσω τώρα που είναι νωρίς (και να αποκτήσω σωστές συνήθειες).

1. Κατά πόσο φθείρω τον συμπλέκτη και γενικά το κιβώτιο επιβραδύνοντας (πχ σε φανάρι) με κατέβασμα (σε συνδυασμό με τα φρένα)? πχ το να αφήσω σιγά σιγά τον συμπλέκτη ενώ έχω κατεβάσει ταχύτητα είναι επίπονο για τον τελευταίο και το κιβώτιο?

2. Υπάρχει διαφορά όταν είμαι σταματημένος (πχ φανάρι) αντί για νεκρά αν έχω πατημένο τον συμπλέκτη (μιας και ακόμη μερικές φορές δυσκολεύομαι να βρω την νεκρά)?

3. Που οφείλετε κυρίως το σπάσιμο τις ντίζας του συμπλέκτη (τουλάχιστον στον pegaso)?

4. Εσείς πως σταματάτε?



*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1062
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +360
Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #1 - : Ιούλιος 15, 2006, 09:11:34 μμ »
η φθορα δεν ειναι σημαντικη γιατι η μεταφορα του φορτιου στο κατεβασμα δεν ειναι κ τιποτα το τραγικο,οχι οτι δεν υπαρχει φθορα αλλα σε σχεση με την μεταφορα φορτιου για εκκινηση  ειναι παρα πολυ μικρη.

το ιδιο ισχυει και για τα γραναζια.την  δυναμη που μεταφερουν στην επιταχυνση δεν συγκρινετε με αυτο της επιβραδυνσης

εαν μενεις με πατημενο συμπλεκτη στα φαναρια το μονο που επιβαρυνεις στην λειτουργια του κινητηρα ειναι το ρουλεμαν του εξωτερικου δισκου πιεσης των δισκων απο το ωστηριο.
αλλα μην  φανταστεις τιποτα τρελο.αυτο το ρουλεμαν δουλευει μεσα στο λαδι κ η ζωη του ειναι παρα πολυ μεγαλη,αλλα κ να χαλασει εχει 5 με 7 ευρω το πολυ.

η ντιζα συμπλεκτη εχει ενα οριο αντοχης (λογο φθορας) αλλα το οριο αυτο μειωνετε δραματικα εαν δουλευει στεγνη χωρις περιοδικη λιπανση.
σωστη λιπανση κ βγαζουν αρκετα χιλιομετρα

*

Ανδρεας

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #2 - : Ιούλιος 15, 2006, 09:21:38 μμ »
Ευχαριστώ bill, κατατοπιστικότατος όπως πάντα.

Άρα μάλλον το ιδανικό είναι συνδυασμός φρένων και κατεβάσματος διότι διατηρείς καλύτερα τον έλεγχο της μηχανής και προφυλάσεις όσο να 'ναι και τα φρένα σου (?).

(εννοείτε βέβαια ότι όπως βολεύετε ο καθένας)

Ευχαριστώ και πάλι.

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1062
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +360
Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #3 - : Ιούλιος 15, 2006, 09:28:15 μμ »
Σ Ω Σ Τ Ο Σ !!!!!!!!!!!!!!!!!

*

Αποσυνδεδεμένος cbouts

  • **
  • 30
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #4 - : Ιούλιος 16, 2006, 12:38:28 πμ »
Παράθεση

Zeppelin έγραψε:
Μιας και είμαι νέος οδηγός και από μηχανολογικά γνωρίζω τα πολύ βασικά, ίσως οι ερωτήσεις μου να είναι λίγο “άκυρες”, αλλά από το να πάθω για να μάθω καλύτερα να ρωτήσω τώρα που είναι νωρίς (και να αποκτήσω σωστές συνήθειες).

1. Κατά πόσο φθείρω τον συμπλέκτη και γενικά το κιβώτιο επιβραδύνοντας (πχ σε φανάρι) με κατέβασμα (σε συνδυασμό με τα φρένα)? πχ το να αφήσω σιγά σιγά τον συμπλέκτη ενώ έχω κατεβάσει ταχύτητα είναι επίπονο για τον τελευταίο και το κιβώτιο?

Υπάρχει διαφορά όταν είμαι σταματημένος (πχ φανάρι) αντί για νεκρά αν έχω πατημένο τον συμπλέκτη (μιας και ακόμη μερικές φορές δυσκολεύομαι να βρω την νεκρά)?

Που οφείλετε κυρίως το σπάσιμο τις ντίζας του συμπλέκτη (τουλάχιστον στον pegaso)?

Εσείς πως σταματάτε?


και εγώ με τον ίδιο ακριβώς τρόπο φρενάρω. νομίζω ότι οι περισσότεροι το κάνουν. θελω πάντα να έχω γεμάτες στροφές μέσα.
(μην φανταστείς τίποτα εξωφρενικό.. γυρω στις 3500)

*

Dimitrios

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #5 - : Ιούλιος 16, 2006, 09:38:52 πμ »
Eδω θα διαφωνησω καθετα με τις απαντησεις που δοθηκαν.Τα φρενα ειναι για να φρεναρουν και ο κινητηρας για να επιταχυνει και να σταθεροποιει τη μοτο και οχι για να τη φρεναρει.Ουτως η αλλως η επιβραδυντικη ισχυς που προσφερει ειναι ελαχιστη,και το μονο που καταφερνουμε να κανουμε με τα κατεβασματα,ιδιως απο ψηλες στροφες (και μη μου πειτε οτι δε τα κανετε με ψηλες στροφες, γιατι μονο τοτε επιβραδυνει το λιγο αυτο που μπορει...) ειναι να τον καταπονουμε χωρις λογο...

Φρεναρουμε με τα φρενα λοιπον ,και ταχυτητες κατεβαζουμε οχι για να επιβραδυνουμε,οπου επαναλαμβανω η συμμετοχη του κινητηρα ειναι ελαχιστη (υπαρχουν τεστ στο εξωτερικο που δειχνουν οτι με φρεναρισμα και ταυτοχρονο βιαιο κατεβασμα ταχυτητων φρεναρεις σε περισσοτερα μετρα!),αλλα απλα για να εχουμε τον κινητηρα μας σε καλη περιοχη λειτουργιας μηπως και χρειαστει να επιταχυνουμε.

*

Φοίβος

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #6 - : Ιούλιος 16, 2006, 10:16:25 πμ »
Πολύ σωστά dimdoc!
Η επιβράδυνση γίνεται με τα φρένα, το κατέβασμα γίνεται για να έχουμε αρκετή ροπή για να βγούμε γρήγορα από τη στροφή. Το απότομο κατέβασμα ταχυτήτων δίνει πολύ ροπή στον πίσω τροχό με αποτέλεσμα να ντριφτάρει και να κουνάει. Αλλά είναι θέμα οδηγικού στίλ, όπως αρέσει στον καθένα

*

Dimitrios

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #7 - : Ιούλιος 16, 2006, 12:41:46 μμ »
Το θεμα ειναι να μαθαινουμε το σωστο και οχι το λαθος.Ο μυθος του κατεβασματος ταχυτητων για να εχουμε και καλα αποτελεσματικοτερο φρεναρισμα πρεπει να καταρριφθει.Οκ, αν καποιος το κανει 15 χρονια ας συνεχισει να το κανει, αλλα να μη μεταδιδουμε το λαθος.

Με το βιαιο κατεβασμα ταχυτητων (ετσι ωστε να επιτευχθει καποια στοιχειωδης επιβραδυνση) το μονο που θα πετυχουμε ειναι να μπλοκαρει ο πισω τροχος, με εμφανη συνεπεια στη ευσταθεια της μοτο. Δεν ειναι ομως μονο αυτο...εχει βρεθει οτι οι περισσοτεροι αναβατες αντιδρουν στο μπλοκαρισμα του πισω με ελαττωση της πιεσης και στα μπροστινα φρενα (underbraking), δηλαδη...μεγαλυτερη αποσταση ακινητοποιησης...δηλ...καταστροφη!

*

Ανδρεας

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #8 - : Ιούλιος 16, 2006, 01:03:58 μμ »
Ενδιαφέρον,

Εγώ πάντως δεν εννοούσα να φρενάρεις σε μεγάλο βαθμό με ταχύτητα με κατεβάσματα στα όριο, απλά να διατηρείς κάποιες στροφές πάντα, οι οποίες ναι μεν επιβραδύνουν ελάχιστα άλλα έχεις καλύτερο έλεγχο της μηχανής.

Ίσως να είμαι λάθος βέβαια, γι´ αυτό και ρώτησα :)

Τα φρένα σίγουρα είναι αναντικατάστατα.

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #9 - : Ιούλιος 16, 2006, 07:13:54 μμ »
Ωραια, αν μιλαμε για τον πηγασο η οποιοδηποτε αλλο μηχανακι το καταλαβαινω οτι μπορει να εχουμε τις αναπηδησεις του πισω τροχου με βιαιο κατεβασμα, στα χιλιαρια μοτερ ομως η απριλια εχει συστημα σαν μονοδρομο συμπλεκτη οποτε το να χασεις τον ελεγχο εξαιτιας αυτου ειναι μαλλον δικαιολογια.
Απο την αλλη αν σε δυνατο φρεναρισμα δεν υποβοηθησουμε τα φρενο με το φρενο του μοτερ θα ζορισουμε και θα καταστρεψουμε τα φρενα μας.
Οσο για το μπλοκαρισμα δεν ισχυει ισα ισα αποφευγεται κιολας πιστευω.
Η γνωμη μου και χωρις παρεξηγηση στο κατω κατω μου αρεσουν οι παρατηρησεις...... διορθωνομαι!!!!
 :a21  :a21  :a21  :a21  :a21  :a21  :a21  :a21  :a21

*

Αποσυνδεδεμένος cbouts

  • **
  • 30
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #10 - : Ιούλιος 16, 2006, 07:48:49 μμ »
για να μην παρεξηγηθώ, δεν εννοώ ότι φρενάρω με τον κινητήρα (δηλαδή εσκεμένα κατεβάζω στις 6000 στροφές για να γονατίσει...), αλλα απλά φρενάροντας, όταν οι στροφές πέσουν κάτω απο 2000 κατεβάζω μια σχέση για να ερθουν γύρω στις 3000 και να εχω καπως σωστότερο ελεγχο (αν χρειαστεί να επιταγχύνω).

και δεν φρενάρω ποτέ (όπως κάνει ένας γνωστός μου) με τον συμπλέκτη πατημένο. νομίζω ότι έτσι υπάρχει κυνδινος μπλοκαρίσματος πισω τροχου.

*

Ανδρεας

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #11 - : Ιούλιος 16, 2006, 08:49:59 μμ »
Παράθεση

Haritos έγραψε:
[..]
Οσο για το μπλοκαρισμα δεν ισχυει ισα ισα αποφευγεται κιολας πιστευω.
[..]


Θα συμφωνήσω και με τον Haritos και με τον cbouts.

*

Dimitrios

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #12 - : Ιούλιος 16, 2006, 09:33:49 μμ »
Παράθεση

Haritos έγραψε:

Απο την αλλη αν σε δυνατο φρεναρισμα δεν υποβοηθησουμε τα φρενο με το φρενο του μοτερ θα ζορισουμε και θα καταστρεψουμε τα φρενα μας.
Οσο για το μπλοκαρισμα δεν ισχυει ισα ισα αποφευγεται κιολας πιστευω.
Η γνωμη μου και χωρις παρεξηγηση στο κατω κατω μου αρεσουν οι παρατηρησεις...... διορθωνομαι!!!!
 :a21  :a21  :a21  :a21  :a21  :a21  :a21  :a21  :a21



Σε ποιο μανιουαλ αναφερεται οτι καταστρεφετε το πισω φρενο  ανδν κατεβαζεις ταχυτητα?θα αναψουν τα πισω φρενα δηλ λες?
Δεν ισχυει αυτο.Αν ανοιξεις οποιοδηποτε βιβλιο ασφαλους οδηγησης θα το δεις γραμμενο οπως σας το μετεφερα,αν δε σας πειθει η γνωμη μου.

Το μπλοκαρισμα ερχεται ευκολοτερα με το κατεβασμα γιατι καλεις ενα τροχο που ηδη δενφορτιζεται αρκετα (λογω της μεταφορας βαρους προς τα εμπρος που συμβαινει λογω  του φρεναρισματος!),να δεχθει τη δυναμη του πισω φρενου αλλα ΚΑΙ του κινητηρα...αρα εισαι κοντυτερα στο μπλοκαρισμα.

Σε σπορ μηχανες και καλη ασφαλτο κατω το πισω φρενο δεν χρησιμοποιειται για φρεναρισμα παρα ΜΟΝΟ για διορθωσεις της τροχιας απο εμπειρους πιλοτους.

Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #13 - : Ιούλιος 16, 2006, 10:05:12 μμ »
Μπορει να εχεις και δικιο.
Βεβαια δεν ξερω σε ποιο manual αναφερεσαι παντως στο manual του capo δεν γραφει οδηγιες για το πως φρεναρεις.
Καθενας με την αποψη του. Σεβαστη. Ουτε θελω να επιβαλω ουτε να επιβληθω.
Αλλωστε για σωστες οδηγιες υπαρχουν τα αναλογα σχολεια. ;-)

*

Αποσυνδεδεμένος bill

  • *******
  • 1062
  • Φύλο: Άντρας
  • Κύριε, εκέκραξα προς Σε, εισάκουσόν μου...
  • Μοντέλο μηχανής: Atlantic
  • Αντιδράσεις: +360
Re: Κατά πόσο φθείρεται ο συμπλέκτης?
« Απάντηση #14 - : Ιούλιος 17, 2006, 12:47:08 πμ »
δεν γινετε να  μπλοκαρει ο ο τροχος εαν φρεναρεις κ με κατεβασματα γιατι εαν το δισκοφρενο ειναι ικανο να νικησει την προσφυση του ελαστικου κ να τον μλοκαρει τοτε σκεψου ποσο δυναμη χρειαζετε για να τον μλοκαρει με καποια ταχυτητα στο κιβωτιο γιατι απλουστατα θα πρεπει να σβησει ,μιας κ θα ειναι εμπλεκομενος με καποια σχεση στο σασμαν,κ τον κινητηρα κ ειναι λιγο δυσκολο.
αυτο ακριβως ειπε ο χαριτος και ειχε απολυτο δικιο

ο τροχος θα μειωσει την ταχυτητα του σε σχεση με τον μπροστινο αλλα δεν θα μπλοκαρει.

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης