0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Aprilios Καίσαρας

Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« - : Ιανουάριος 17, 2010, 01:59:22 πμ »
Παρατήρησα τελευταία ότι το στυλ οδήγησής μου σιγά σιγά αλλάζει.
Ολοένα μπαίνω στη στροφή και με περισσότερα χιλιόμετρα πιέζοντας
περισσότερο το εμπρός ελαστικό, ενώ στις εξόδους το γκάζι ανοίγει πιο
αργά. Έχω την αίσθηση ότι έτσι πάω πιο αργα και με λιγότερη ασφάλεια.
Τι λέτε?  :thnk:
Επίσης το tuono R στις μεγάλες καμπές και στις γρήγορες εξόδους
ανοίγει την τροχιά του. Έχω κατεβάσει πλάκες, ψηλώσει την ουρά(ohlins),
σφίξει το πίσω, τίποτα.  :thnk:
Καμιά ιδεα?   Εσείς με τα factory είχατε ποτέ τέτοιο πρόβλημα?
Τα λέω γιατί παρατήρησα ιδιαίτερα μεγάλη φθορά στα πλαινά του εμπρός
ελαστικου (supercorsa sp). :thnk:



*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #1 - : Ιανουάριος 17, 2010, 02:58:40 πμ »
θα ακουσεις διαφορες ''απόλυτες'' και μη απόψεις.. αλλά ο παράγον οδηγηση και τεχνικη ειναι τοσο ''ιδιαιτερος'' και προσωπικος που δεν προκειται ουτε εμεις να καταλάβουμε 100% τι εννοείς..ούτε εσύ από αυτά που θα σου πουμε...

χώρια που εχεις πειράξει και αναρτησεις...οπότε αλλάζουν τα δεδομένα...
μονο ενας ''κολλητος''' φιλος που οδηγειτε μαζι και σε ξέρει και έπίσης κατεχει το αντικείμενο θα σου πει κατι πιο ουσιώδες...
ή αν σε παρει ματι σε καμμια πιστα καποιος ερασιτεχνης η δάσκαλος στην οδηγηση και σε μυριστει με τη μια....

το να μπαινεις με μουρη δεν ειναι κακο... αλλά το να ανοιγει η τροχια μπορεί να οφειλεται στο οτι εχεις πειραξει πισω ρυθμιση
ή οτι μπαινεις με πολλά αλλά από εσωτερική και σε βγάζει εξω...


ΥΓ.
επίσης παίζει το ενδεχόμενο να εχεις ξεπερασει το αρχικο στάδιο που φοβουσουν \ δεν ηξερες τη μηχανή και τωρα απλά να μπαινεις πιο γρηγορα σε σχεση με πριν και να μην το εχεις καταλάβει... οπότε απλά νιώθεις ανασφάλεια μεχρι να ''κατακτησεις'' και αυτο το σταδιο εφόσον βρεις το κόλπο\τεχνικη....

παντα φιλικά μιας και πρόκειται να εξελιχθει σε πολύ γενικήηηη συζητηση.... :bye:

*

Billytuono

Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #2 - : Ιανουάριος 17, 2010, 09:44:36 πμ »

α. Έχω κατεβάσει πλάκες, ψηλώσει την ουρά(ohlins),
σφίξει το πίσω, τίποτα.  :thnk:
παρατήρησα ιδιαίτερα μεγάλη φθορά στα πλαινά του εμπρός
ελαστικου (supercorsa sp). :thnk:
λογικο ειναι εφ'οσον κατεβασες πλακες και σηκωσες ουρα, να φορτιζεται περισσοτερο το μπροστα ελαστικο και να βλεπεις μεγαλυτερη φθορα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2010, 09:46:42 πμ από Billytuono »

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #3 - : Ιανουάριος 17, 2010, 11:38:43 πμ »
λογικο ειναι εφ'οσον κατεβασες πλακες και σηκωσες ουρα, να φορτιζεται περισσοτερο το μπροστα ελαστικο και να βλεπεις μεγαλυτερη φθορα.

Αυτό θα ήταν λογικό αν δεν υπήρχε μπροστινή ανάρτηση και η μεταφορά βάρους περνο'υσε ξερή στο λάστιχο. Με την αλλαγή που εγινε έχει αλλάξει το flicking rate του Tuono, δηλαδή η ταχύτητα με την οποία αλλάζει κατεύθυνση.

Καταρχήν για τι χρήση μιλάς? Πίστα ή δρόμο? Και όταν λες ότι υπάρχει μεγάλη φθορά εννοείς ότι τελειώνεις το πέλμα ή μαζεύει κόμπους?
Οι αιτίες για το άνοιγμα της στροφής μπορούν να είναι πολλές. Απ΄τις πιό απλές που αφορούν σφιχτά χέρια, ή οτι δεν κοιτάς μακριά στη στροφή και λάθος θέση σώματος μέχρι κακό χειρισμό γκαζιού κατά τη διάρκεια της στροφής και κακό set up αναρτήσεων και γεωμετρίας.

Αν δεν έχεις κάνει ακρότητες στη γεωμέτρία (δεν γράφεις πόσες γραμμές έχεις μπροστά, ούτε το ύψος πίσω) και είσαι σωστός από sag, και η θέση οδήγησης σου είναι σε γενικές γραμμές σωστή διάβασε τις Ρυθμιση Αναρτήσεων-Συμπτώματα & λύσεις.
Θέλει προσοχή και στήν εμπρός και στην πίσω ανάρτηση, καθώς αμφοτερες μπορούν να ανοίξουν την τροχιά.
Το ότι έχεις την αίσθηση ότι βγαίνεις με λίγα είναι ένα θέμα, καθώς η μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου σε αναγκάζει να πλαγιάσεις περισσότερο και ίσως δεν χειρίζεσαι σωστά το γκάζι στην έξοδο. Το ότι πέφτουν τα χλμ μέσα στην στροφή είναι φυσιολογικό, εφόσον οι τροχοί διανύουν πλέον μικρότερη απόσταση (με τις ίδιες στροφές κινητήρα) λόγω του ότι μικραίνει η δίάμετρος τους υπο κλίση.

Link -> Throttle Control (εξαιρετική ανάλυση από τον Bladerunner)
Link-> Θέση οδήγησης (και στα ελληνικά)
Link-> Στροφή και βάρος στα μαρσπιέ.

Αν όλα λειτουργούν σωστά και τα κάνεις καλά, έχε στο μυαλό σου ότι ένα μικρό τσίμπιμα στο πίσω φρένο κλείνει την τροχιά.  :bye:





*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #4 - : Ιανουάριος 17, 2010, 12:33:15 μμ »
 :thnk: :thnk: :thnk: :thnk:
Αυτο ειναι που βολευει εμενα και κανω τοοοοοσο καιρο.......Ειναι λαθος?


Παράθεση
Αρχικά δημιουργήθηκε από dimdoc
Στην εισοδο της στροφης φαινεται οτι βοηθαει να πλαγιασει η μοτο πιο γρηγορα αν μαζι με το γυροσκοπικο εφαρμοστει δυναμη στο εσωτερικο μαρσπιε

Μεσα στη στροφη το βαρος και η δυναμη θα πρεπει να ειναι μοιρασμενα εξισου και στα δυο μαρσπιε

Στην εξοδο και οταν αρχιζει η σταδιακη επιταχυνση βοηθαει πολυ το πατημα του εξωτερικου μαρσπιε καθως στην ουσια βοηθαμε επιπροσθετα (περαν της ελαττωσης κλισης που επιτυγχανεται με το καταλληλο χειρισμο του τιμονιου) να ελαττωθει η κλιση και επισης σταθεροποιει τη μοτο, ενω ενδεχομενο γλιστρημα θα ειναι ομαλοτερο
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #5 - : Ιανουάριος 17, 2010, 12:39:56 μμ »
:thnk: :thnk: :thnk: :thnk:
Αυτο ειναι που βολευει εμενα και κανω τοοοοοσο καιρο.......Ειναι λαθος?

Κοσμά δεν κατάλαβα την ερώτηση. Ποιό πράγμα να είναι λάθος?

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #6 - : Ιανουάριος 17, 2010, 07:58:57 μμ »
:thnk: :thnk: :thnk: :thnk:
Αυτο ειναι που βολευει εμενα και κανω τοοοοοσο καιρο.......Ειναι λαθος?

Κοσμά δεν κατάλαβα την ερώτηση. Ποιό πράγμα να είναι λάθος?

Αυτο που γραφει ο dimdoc. Εισοδος-βαρος στο εσωτερικο, μετα το μοιραζεις και τελος, στο ανοιγμα του γκαζιου σπρωχνεις το εξωτερικο
Παντως εχω διαπιστωσει οτι καθε σχολη, οπως το california, εχει τον δικο της τροπο για την σταση του σωματος στην στροφη (και οχι μονο), χωρις φυσικα να ειναι λαθος κανενας. Εκτος και αλλη ειναι η οδηγηση σε δημοσιο δρομο και αλλη σε πιστα  :thnk:
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #7 - : Ιανουάριος 17, 2010, 08:08:47 μμ »
:thnk: :thnk: :thnk: :thnk:
Αυτο ειναι που βολευει εμενα και κανω τοοοοοσο καιρο.......Ειναι λαθος?

Κοσμά δεν κατάλαβα την ερώτηση. Ποιό πράγμα να είναι λάθος?
Εκτος και αλλη ειναι η οδηγηση σε δημοσιο δρομο και αλλη σε πιστα  :thnk:

ε δεν ειναι και ιδια νομίζω....

*

Αποσυνδεδεμένος bros400pgm

  • *********
  • 8418
  • Φύλο: Άντρας
  • ΧΟΝΤΡΟΣ πονος λεμε
  • Αντιδράσεις: +255
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #8 - : Ιανουάριος 17, 2010, 08:13:19 μμ »
ε δεν ειναι και ιδια νομίζω....

Δεν ξερω/δεν απαντω που λενε :D
Εγω παντως σχολιασα το γεγονος, οτι ισως καποιες σχολες σε μαθαινουν οδηγηση για πιστα, ενω αλλες οδηγηση για να σωθεις απο την κακια στιγμη σε δημοσιο δρομο
APRILIA CAPONORD RULESSSSSSSSSSS

*

Αποσυνδεδεμένος apriliabikers.gr

  • *********
  • 17379
  • Αντιδράσεις: +16
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #9 - : Ιανουάριος 17, 2010, 08:48:09 μμ »
ε δεν ειναι και ιδια νομίζω....

Δεν ξερω/δεν απαντω που λενε :D
Εγω παντως σχολιασα το γεγονος, οτι ισως καποιες σχολες σε μαθαινουν οδηγηση για πιστα, ενω αλλες οδηγηση για να σωθεις απο την κακια στιγμη σε δημοσιο δρομο

ναι το κατάλαβα απλά για διευκρίνιση το εγραψα... σωστά συμπλήρωσες..  :bye:

*

Αποσυνδεδεμένος Byron

  • *******
  • 2576
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: +13
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #10 - : Ιανουάριος 17, 2010, 11:25:38 μμ »
Αυτο που γραφει ο dimdoc. Εισοδος-βαρος στο εσωτερικο, μετα το μοιραζεις και τελος, στο ανοιγμα του γκαζιου σπρωχνεις το εξωτερικο
Παντως εχω διαπιστωσει οτι καθε σχολη, οπως το california, εχει τον δικο της τροπο για την σταση του σωματος στην στροφη (και οχι μονο), χωρις φυσικα να ειναι λαθος κανενας. Εκτος και αλλη ειναι η οδηγηση σε δημοσιο δρομο και αλλη σε πιστα  :thnk:

Αν σε βολεύει το κάνεις όπως γουστάρεις. Το θέμα οδήγηση -ιδίως σε πίστα- δεν εχει έναν μπούσουλα. Υπάρχουν τελείως διαφορετικές σχολές και προσέγγιση σε κάποια πράγματα. Το CSS είναι μια απ΄αυτές, αλλά ποτέ δεν είπε ότι διδάσκει αγωνιστική, αλλά ασφαλή οδήγηση.
Κάποια πράγματα απ΄την ύλη του έχουν εφαρμογή μόνο σε πίστα βέβαια. Ο χούντρας που είχε απαντήσει στο θέμα που έβαλες, λέει και διδάσκει ότι κλειδώνουμε αντίθετο μαρσπιέ-ντεπόζιτο πριν το quick turn και δεν καθόμαστε στη σέλλα. Κάποια άρθρα του Rossi-Doohan που έτυχε να διαβάσω έλεγαν ότι χρησιμοποιούν μαρσπιέ κάργα.
Στο μόνο που συμφωνούν όλοι είναι ότι πιέζουμε εξωτερικό μαρσπιέ στην έξοδο και στο άνοιγμα του γκαζιού.

*

Αποσυνδεδεμένος iznogood

  • *****
  • 264
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #11 - : Ιανουάριος 17, 2010, 11:44:32 μμ »
Ασχετα με τι λενε οι σχολες εγω λεω πως ο φιλος μας Aprilios φλερταρει ασχημα με low siding πιεζοντας το μπροστινο του..., να υποθεσω πως ειναι υπο κλιση και με κλειστο γκαζι.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 17, 2010, 11:47:21 μμ από iznogood »
chalife ala place du chalif.
www.carbon-aramid.com
"Στον πατέρα μου οφείλω το ζην, στον δάσκαλό μου το ευ ζην"
Member of "ΚΑΓΚΟΥΡΟΓΑΜΟΣΑΥΡΟΣ" official club

*

Aprilios Καίσαρας

Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #12 - : Ιανουάριος 18, 2010, 01:24:27 πμ »
λογικο ειναι εφ'οσον κατεβασες πλακες και σηκωσες ουρα, να φορτιζεται περισσοτερο το μπροστα ελαστικο και να βλεπεις μεγαλυτερη φθορα.

Αυτό θα ήταν λογικό αν δεν υπήρχε μπροστινή ανάρτηση και η μεταφορά βάρους περνο'υσε ξερή στο λάστιχο. Με την αλλαγή που εγινε έχει αλλάξει το flicking rate του Tuono, δηλαδή η ταχύτητα με την οποία αλλάζει κατεύθυνση.

Καταρχήν για τι χρήση μιλάς? Πίστα ή δρόμο? Και όταν λες ότι υπάρχει μεγάλη φθορά εννοείς ότι τελειώνεις το πέλμα ή μαζεύει κόμπους?
Οι αιτίες για το άνοιγμα της στροφής μπορούν να είναι πολλές. Απ΄τις πιό απλές που αφορούν σφιχτά χέρια, ή οτι δεν κοιτάς μακριά στη στροφή και λάθος θέση σώματος μέχρι κακό χειρισμό γκαζιού κατά τη διάρκεια της στροφής και κακό set up αναρτήσεων και γεωμετρίας.

Αν δεν έχεις κάνει ακρότητες στη γεωμέτρία (δεν γράφεις πόσες γραμμές έχεις μπροστά, ούτε το ύψος πίσω) και είσαι σωστός από sag, και η θέση οδήγησης σου είναι σε γενικές γραμμές σωστή διάβασε τις Ρυθμιση Αναρτήσεων-Συμπτώματα & λύσεις.
Θέλει προσοχή και στήν εμπρός και στην πίσω ανάρτηση, καθώς αμφοτερες μπορούν να ανοίξουν την τροχιά.
Το ότι έχεις την αίσθηση ότι βγαίνεις με λίγα είναι ένα θέμα, καθώς η μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου σε αναγκάζει να πλαγιάσεις περισσότερο και ίσως δεν χειρίζεσαι σωστά το γκάζι στην έξοδο. Το ότι πέφτουν τα χλμ μέσα στην στροφή είναι φυσιολογικό, εφόσον οι τροχοί διανύουν πλέον μικρότερη απόσταση (με τις ίδιες στροφές κινητήρα) λόγω του ότι μικραίνει η δίάμετρος τους υπο κλίση.

Link -> Throttle Control (εξαιρετική ανάλυση από τον Bladerunner)
Link-> Θέση οδήγησης (και στα ελληνικά)
Link-> Στροφή και βάρος στα μαρσπιέ.

Αν όλα λειτουργούν σωστά και τα κάνεις καλά, έχε στο μυαλό σου ότι ένα μικρό τσίμπιμα στο πίσω φρένο κλείνει την τροχιά.  :bye:






Κατ΄αρχήν ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.
Έχω κατεβάσει δύο γραμμές όσο κατέβαζε ο Bill σε όλους και πίσω το ύψος είναι 1-2 χιλιοστά πάνω από ότι δίνει η απρίλια.
Sag δεν έχω πειράξει. Αποσβέσεις πιο κοντά στις ρυθμίσεις πίστας, το βάρος μου 83kg με το ελατήριο για μέχρι 81,6kg.
To λάστιχο με 20 γ'υρους Σέρρες και μερικές βόλτες μετά έγινε slick στο πλάι και είναι καινούριο στο κέντρο.
Δεν τελειώνω το πέλμα αλλά μου φαίνεται ότι φθείρεται πολύ γρήγορα. Πρώτη φορά μου συμβαίνει αυτό.

*

Aprilios Καίσαρας

Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #13 - : Ιανουάριος 18, 2010, 01:32:54 πμ »
Ασχετα με τι λενε οι σχολες εγω λεω πως ο φιλος μας Aprilios φλερταρει ασχημα με low siding πιεζοντας το μπροστινο του..., να υποθεσω πως ειναι υπο κλιση και με κλειστο γκαζι.

Δεν είμαι με κλειστό γκάζι, ούτε συμβαίνει κάτι το τρομακτικό ή επικίνδυνο.
Απλά πήγα βόλτα με 'ενα Κ8 και στις παρατεταμένες αυτό ήταν άνετο ενώ εγώ έπρεπε να προσπαθώ στην έξοδο γιατί άνοιγε η τροχιά μου.
Είμαι χαλαρός σε βαθμό που μπορώ να στρίβω με το ένα ή και καθόλου χέρια και ξέρω να κλείνω την τροχιά μου.
Το πρόβλημά μου είναι γιατί το κάνει αυτό (μήπως τα φάκτορι με το ohlins μπροστά δεν έχουν πρόβλημα?)
Πρώτη φορά το διαπίστωσα πέρυσι σε μια βόλτα Γαλαξίδι με τον bros400pgm ότι στην έξοδο εμένα ανοίγει τροχιά.



*

Αποσυνδεδεμένος MakisRC51

  • *******
  • 1164
  • Φύλο: Άντρας
  • Δεν καταλαβαίνω τι τις θέλουμε τις ευθείες........
  • Αντιδράσεις: +14
Απ: Μερικές σκέψεις-ερωτήσεις
« Απάντηση #14 - : Ιανουάριος 18, 2010, 01:41:47 πμ »
Σιγουρα δεν οφειλεται σε σκληροτερη ρυθμιση ελατηριου στις μπουκαλες?

Αν δεν μπορει να απορροφησει την ορμη το ελατηριο, την μεταδιδει στον τροχο ο οποιος με τη σειρα του θα ανοιξει τροχια

Λεω εγω μια σκεψη τωρα  :thnk:

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης