APRILIA BIKERS HELLAS

Η aprilia εμείς και οι μηχανές μας => Τεχνικά θέματα για όλους => Μήνυμα ξεκίνησε από: Drakos στις Ιανουάριος 14, 2009, 08:58:21 μμ

Τίτλος: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: Drakos στις Ιανουάριος 14, 2009, 08:58:21 μμ
Με αφορμή αυτό το άρθρο...

Εγώ τώρα με το τρελλό κρύο,
μέχρι να βάλω γάντια-κράνος έχει φτάσει κοντά στους 50,οπότε και ξεκινάω χαλαρά πάντα.

-------------------------------
από τον Kevin Ash, πηγή:Μοτό


Οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές, όση ώρα χρειάζονται για να προετοιμαστούν
(να κουμπώσουν το μπουφάν και να φορέσουν κράνος), αφήνουν τον κινητήρα αναμμένο, για να ζεσταθεί.
Όσοι όμως νομίζουν οτι μειώνεται η φθορά του κινητήρα γιατί ζεσταίνεται αργά, χωρίς να ζορίζεται γελιούνται οικτρά.
Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Περισσότερο από το 90% της φθοράς του κινητήρα συμβαίνει όταν δουλεύει και είναι κρύος.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε λοιπόν είναι να τον βοηθήσουμε να φτάσει το γρηγορότερο στη θερμοκρασία λειτουργίας του,
αποφεύγοντας όμως να τον ζορίσουμε όσο ο ίδιος και τα λάδια του είναι κρύα.
Προσέξτε! Ένας κινητήρας στο ρελαντί,
καταναλώνει τόσο λίγο καύσιμο που μπορεί να μην καταφέρει να φτάσει ούτε αυτός αλλά ούτε και τα λάδια του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.

Η συγκεκριμένη παράμετρος στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η λειτουργία των πρόσθετων ουσιών του λιπαντικού.
Συνήθως πρόκεται για συνδυασμό μολυβδαινιούχων σουλφιδίων και ZDDP (zinc diakyldithiophosphate),
που δυστυχώς για να αρχίσουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους θα πρέπει πρώτα να ζεσταθούν.
Αυτό συμβαίνει γύρω στους 60 βαθμούς Κελσίου.

Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών συνιστούν,αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα μας, αμέσως να ξεκινήσουμε,
αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά και να μην ζορίζουμε το κιητήρα μας,
είτε ανεβάζοντας πολλές στροφές, είτε κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά.

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ πως στις καρμπυρατερίσιες, όταν βάζουμε τσόκ,
να το αφήνουμε όσο ακριβώς χρειάζεται και όχι παραπάνω,
γιατί το πλούσιο μίγμα που μπαίνει στο θάλαμο καύσης "σπάει" το λάδι που βρίσκεται στα τοιχώματά του κυλίνδρου,
επιταχύνοντας τη φθορά.
Στις μοτοσικλέτες με ψεκασμό και χειροκίνητο τσοκ, το παραπάνω δεν ισχύει,
γιατί το "τσοκ" δεν κάνει τίποτα άλλο από το να ανεβάζει στις στροφές του κινητήρα, χωρίς να επεμβαίνει στο καύσιμο.
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιανουάριος 14, 2009, 09:34:37 μμ
Με αφορμή αυτό το άρθρο...

Εγώ τώρα με το τρελλό κρύο,
μέχρι να βάλω γάντια-κράνος έχει φτάσει κοντά στους 50,οπότε και ξεκινάω χαλαρά πάντα.

-------------------------------
από τον Kevin Ash, πηγή:Μοτό

Αυτό είναι ένα θέμα.
Εγώ δεν μπορώ να το κάνω αυτό γιατί αν δουλεύει μέχρι να βάλω γάντια, κράνος, τσάντα, κλειδαριά, κλπ κλπ θα έχουν ξυπνήσει όλοι απ τη φασαρία και και θα με κράζουν.
Οπότε βάζω μπροστά και φεύγω χαλαρά μια και οι περισσότεροι κοιμούνται ακόμα μεσα στα αυτοκίνητα. :dry:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: teo46 στις Ιανουάριος 14, 2009, 09:36:27 μμ
και εγώ ενα δυο λεπτά μέχρι να δείξει κάποια ένδειξη το όργανο!
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: bill στις Ιανουάριος 14, 2009, 09:43:21 μμ
εγω με καμινετο κ αναπτηρα..τα υπολοιπα ειναι ευνοητα
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: davide στις Ιανουάριος 14, 2009, 09:46:02 μμ
εγω με καμινετο κ αναπτηρα..τα υπολειπα ειναι ευνοητα

και εμένα έτσι μου έμαθαν!!! ;)
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: Kavaliwtis στις Ιανουάριος 14, 2009, 09:48:59 μμ
Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών συνιστούν,αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα μας, αμέσως να ξεκινήσουμε,

Στα ψεκαστα δηλαδης που το "τσοκ" ειναι αυτοματο και μεχρι να πιασει μια θερμοκρασια ειναι οι στροφες ψηλα κανουμε κακο στο κινητηρα?
Εχει σχεδιασει λαθος ο κατασκευαστης?

Δηλαδης βαζουμε μπροστα τωρα πχ που εξω εχει 0 βαθμους
Κουμπονουμε 1η και βουρ με 2000+ στροφες ρελαντι?

 :pray:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: Billytuono στις Ιανουάριος 14, 2009, 09:59:00 μμ
Καλα ολα ρε παιδια, αλλα αν βαλουμε μπροστα και ξεκινησουμε κατ΄'ευθειαν δεν εχει ανεβασει καθολου λαδι,κατα την γνωμη μου 1-2 λεπτα ειναι καλα ρελαντι να κυκλοφορησει λιγο το λαδακι
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: loufas στις Ιανουάριος 14, 2009, 10:33:26 μμ
Καλα ολα ρε παιδια, αλλα αν βαλουμε μπροστα και ξεκινησουμε κατ΄'ευθειαν δεν εχει ανεβασει καθολου λαδι,κατα την γνωμη μου 1-2 λεπτα ειναι καλα ρελαντι να κυκλοφορησει λιγο το λαδακι

+1

 :ohyes:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιανουάριος 14, 2009, 11:19:51 μμ
Μου έχει τύχει πολλές φορές που έχει κρύο να ζεσταίνεται πιο γρήγορα στο ρελαντί διότι εν κινήσει με τον αέρα ψύχεται καλύτερα...
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: bros400pgm στις Ιανουάριος 14, 2009, 11:35:04 μμ
Καλα ολα ρε παιδια, αλλα αν βαλουμε μπροστα και ξεκινησουμε κατ΄'ευθειαν δεν εχει ανεβασει καθολου λαδι,κατα την γνωμη μου 1-2 λεπτα ειναι καλα ρελαντι να κυκλοφορησει λιγο το λαδακι

Δηλαδη στα πρωτα 3sec δεν εχει κυκλοφορησει το λαδακι? :ohmy: :ohmy: :ohmy: :ohmy:


 :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: The Liver Killer στις Ιανουάριος 15, 2009, 12:04:28 πμ
To manual του capo,συμφωνει με το αρθρο,δηλαδη οτι ανεξαρτητα απο το τι δειχνει ο δεικτης θερμοκρασιας,εστω και αν εχει πολυ κρυο,εμεις πρεπει να ξεκινησουμε και να αφησουμε τον κινητηρα να ζεσταθει,αποφευγοντας ομως τα πρωτα χλμ να γινονται σε περιοχες με αυξημενη κινηση...  εγω να πω την αληθεια το αφηνω λιγο να δουλεψει,αλλα καποιες φορες κανω και αυτο που λεει το βιβλιο.....οπως κατσει δηλαδη.
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιανουάριος 15, 2009, 12:14:18 πμ
To manual του capo,συμφωνει με το αρθρο,δηλαδη οτι ανεξαρτητα απο το τι δειχνει ο δεικτης θερμοκρασιας,εστω και αν εχει πολυ κρυο,εμεις πρεπει να ξεκινησουμε και να αφησουμε τον κινητηρα να ζεσταθει,αποφευγοντας ομως τα πρωτα χλμ να γινονται σε περιοχες με αυξημενη κινηση...  εγω να πω την αληθεια το αφηνω λιγο να δουλεψει,αλλα καποιες φορες κανω και αυτο που λεει το βιβλιο.....οπως κατσει δηλαδη.

Στο strada αναφέρει μόνο το παρακάτω

Παράθεση
Στα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής, οδηγείτε με χαμηλή ταχύτητα για να ζεσταθεί ο κινητήρας.

Δεν αναφέρει πουθενά να το αφήσουμε να ζεσταθεί...
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: bill στις Ιανουάριος 15, 2009, 12:55:38 πμ
Οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές, όση ώρα χρειάζονται για να προετοιμαστούν
(να κουμπώσουν το μπουφάν και να φορέσουν κράνος), αφήνουν τον κινητήρα αναμμένο, για να ζεσταθεί.
Όσοι όμως νομίζουν οτι μειώνεται η φθορά του κινητήρα γιατί ζεσταίνεται αργά, χωρίς να ζορίζεται γελιούνται οικτρά.
Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

η φθορα δεν γινεται απο την θερμοκρασια, αλλα απο τον χρονο επιτευξης της ιδανικης πιεσης λαδιου στο συστημα μετα απο ακινησια κ απο την διαλυση του φιλμ λαδιου απο την υγροποιημενη βενζινη

[/quote]
Περισσότερο από το 90% της φθοράς του κινητήρα συμβαίνει όταν δουλεύει και είναι κρύος.
[/quote]
αυτο οντως ειναι σωστο

[/quote]
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε λοιπόν είναι να τον βοηθήσουμε να φτάσει το γρηγορότερο στη θερμοκρασία λειτουργίας του,
αποφεύγοντας όμως να τον ζορίσουμε όσο ο ίδιος και τα λάδια του είναι κρύα.
[/quote]

απο την στιγμη που η φθορα ειναι αναλογη των στροφων (λογικο) αρα κ οι χαμηλοτερες δυνατες στροφες λειτουργιας σε κρυο κινητηρα ειναι κ οι πιο ιδανικες.
οταν το λαδι ειναι μεσα στο ιξωδες που προτεινει ο κατασκευαστης βαση του κλιματος της χωρας μας σημαινει οτι δουλευουν μεσα σε ενα μεγαλο φασμα θερμοκρασιων

[/quote]
Προσέξτε! Ένας κινητήρας στο ρελαντί,
καταναλώνει τόσο λίγο καύσιμο που μπορεί να μην καταφέρει να φτάσει ούτε αυτός αλλά ούτε και τα λάδια του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.
[/quote]

καλα αυτο ειναι για γελια...ειλικρινα.η ο ιδιος δεν ξερει τι λεει η ο μεταφραστης εγραφε οτι να ναι

[/quote]
Η συγκεκριμένη παράμετρος στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η λειτουργία των πρόσθετων ουσιών του λιπαντικού.
Συνήθως πρόκεται για συνδυασμό μολυβδαινιούχων σουλφιδίων και ZDDP (zinc diakyldithiophosphate),
που δυστυχώς για να αρχίσουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους θα πρέπει πρώτα να ζεσταθούν.
Αυτό συμβαίνει γύρω στους 60 βαθμούς Κελσίου.
[/quote]

αυτο ισχυει αλλα τα προσθετα σε ενα μοτοσυκλετολαδο ειναι για την προσθετη λειτουργεια του σασμαν κ του εμβαπτιζομενου συμπλεκτη.στο ρελαντι,εαν υποθεσουμε οτι τα προσθετα δεν λειτουργουν με κρυα λαδια,κ το πιο απλο λαδι πχ ορυκτελαιο κανει αψογα την δουλεια του κ οχι μονο.....μαλλον κατι θελει να πουλησει ο τυπος

[/quote]
Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών συνιστούν,αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα μας, αμέσως να ξεκινήσουμε,
αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά και να μην ζορίζουμε το κιητήρα μας,
είτε ανεβάζοντας πολλές στροφές, είτε κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά.
[/quote]

τωρα τι να πω? που το διαβασε αυτο? τεσπα
ζοριζω εναν κινητηρα σημαινει του ζητω ολοι την ιπποδυναμη η αλλιως του ζητω να μου δωσει παραπανω απο την μιση του δυναμη.
εαν εχεις εναν κινητηρα σε υψηλες στροφες κ πηγαινεις με 1η και 40 χιλιομετρα,δεν ζοριζεις τιποτα,του ζητας πολυ λιγη δυναμη για να πιασει τα 40χιλιομετρα.
ζοριζεται ενας κινητηρας κ οταν τον δουλευεις υπερβολικα χαμηλα?...καλο κ αυτο

[/quote]
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ πως στις καρμπυρατερίσιες, όταν βάζουμε τσόκ,
να το αφήνουμε όσο ακριβώς χρειάζεται και όχι παραπάνω,
γιατί το πλούσιο μίγμα που μπαίνει στο θάλαμο καύσης "σπάει" το λάδι που βρίσκεται στα τοιχώματά του κυλίνδρου,
επιταχύνοντας τη φθορά.
Στις μοτοσικλέτες με ψεκασμό και χειροκίνητο τσοκ, το παραπάνω δεν ισχύει,
γιατί το "τσοκ" δεν κάνει τίποτα άλλο από το να ανεβάζει στις στροφές του κινητήρα, χωρίς να επεμβαίνει στο καύσιμο.
[/quote]

το τσοκ το αφηνουμε τοσο οσο χρειαζεται για να μπορει ο κινητηρας να δουλεψει με ζωηρο σταθερο ρελαντι μονος του κ συνηθως αυτο ειναι εφικτο οταν ο κινητηρας φτασει στα 2/3 της θερμοκρασιας λειτουργειας του.εαν πχ ειναι 80 βαθμους η θερμοκρασια λειτουργιας οι 55 με 60 βαθμοι ειναι οκ.

το να μενει περισσοτερη ωρα ανοιχτο το τσοκ στο ρελαντι ,μιας κ σε αλλο φασμα των στροφων δεν λειτουργει κ πολυ, το μονο που καταφερνουμε ειναι να καιμε τσαμπα βενζινη κ να μαυριζουμε τον θαλαμο καυσης κ τις εξατμισης με καπνα (αιθαλη) ασε που πολλοι κινητηρες μολις ζεσταθουν σβηνουν με ανοιχτο τσοκ λογο πνιξιματος απο πολλη βενζινη

το φιλμ του λαδιου το σπαει η υγροποιημενη βενζινη η οποια υγροποιειται απο τα ψυχρα μεταλα της κυλινδροκεφαλης κ των αυλων μεταφορας.το τσοκ εμπλουτιζει το μιγμα ωστε να γινει πιο ευκολη κ αμεση αναφλεξη γιατι η βενζινη υγροποιειται κ δεν εξαερωνεται σωστα ωστε να εχουμε εφλεκτο μιγμα.
εαν διελυε το πλουσιο μιγμα το φιλμ του λαδιου τοτε σε τουρμπο κατασκευες η ακαυτες βενζινες απο τα πλουσια μιγματα για την λειτουργεια της υπερπληρωσης θα κατεστρεφε συνεχεια τους κυλινδρους.

κ τα ιντζεξιον εμπλουτιζουν το μιγμα σε χαμηλη θερμοκρασια του κινητηρα γι αυτο κ διαθετουν κ αισθητηρα θερμοκρασιας αερα αλλα κ ψυκτικου υγρου.οσα εχουν ηλεκτρονικο ρελαντι (stepper) ο εγκεφαλος σε συνδιασμο με λιγο πιο πλουσιο μιγμα κρατα στροφες πιο ψηλα για να μην σβηνει ο κινητηρας μεχρι να φτασει σε θερμοκρασια που θα γινει το μιγμα ιδανικο.απο την υγροποιημενη βενζινη ειναι τα φαινομενα kick back η αλλιως οπως το λεμε εδω καρπυλασιον.το kick back (φλογα απο την εισαγωγη του κινητηρα,ηχος στο φιλτροκουτι σαν βηξιμο,κ ακομα χειροτερα τις αναποδες στροφες του κινητηρα με το χαρακτηριστικο μεταλικο ΓΚΑΠ απο το κομπλερ της μιζας) μπορει να αποβει μοιραιο για τον κινητηρα.
γι αυτο για να αποφευγοντε ολα αυτα ο κινητηρας κρατα τις δυνατοτερες χαμηλες στροφες ωστε να λειτουργει χωρις δισταγμους μεχρι να ανεβει η θερμοκρασια του.σε ιντζεξιον χωρις αυτοματο ρελαντι εχουμε κ εκει τσοκ μονο που στην ουσια ειναι χειρογκαζο.

επισης ζεσταινουμε εναν κινητηρα για να δεχθει ομαλη καταπονηση θερμοκρασιας κ στην συνεχεια ομαλο βαθμο διαστολης.
εαν τρεξεις εναν κινητηρα απο κρυο σε full power μπορει να καταστραφει πριν καν το σκεφτεις...απο κομμενες μπιελες..ραγισμενα πιστονια...ραγισμενες κεφαλες....κυλινδρους ..μεχρι κ κομμενους στροφαλους...

κινητηρες με υψηλη ειδικη ισχυς τους περιοριζει ο εγκεφαλος ηλεκτρονικα ωστε να μην αποδιδουν εαν δεν εχουν την σωστη θερμοκρασια πχ kawasaki zx12r εχει τρομερα αισθητη διαφορα η δυναμη του οταν δεν εχει ζεσταθει οπως κ οι κινητηρες vtec της honda εαν δεν εχουν την σωστη θερμοκρασια δεν ενεργοποιουν τον μεταβλητο χρονισμο


[/quote]
Μου έχει τύχει πολλές φορές που έχει κρύο να ζεσταίνεται πιο γρήγορα στο ρελαντί διότι εν κινήσει με τον αέρα ψύχεται καλύτερα..
[/quote]

το ψυγειο δεν λειτουργει ενο το μηχανακι κινηται σε χαμηλες θερμοκρασιες.το ψυκτικο υγρο δεν κινηται εαν δεν φτασει πρωτα το πρωτευων κυκλωμα στην θερμοκρασια που οριζει ο θερμοστατης του κυκλωματος ψυξης


το να ξεκινησεις για να φυγεις οταν ειναι κρυο μπορεις να το κανεις γιατι εαν ο κινητηρας με το τσοκ δουλευει στις 2500 στροφες τοτε με 2500 στροφες κ 2α ταχυτητα κινησαι ικανοποιητικα για τα πρωτα εκατονταδες μετρα μεχρι να πιασει θερμοκρασια

τωρα δεν ενδηκτικα δεν πρεπει να οδηγουμε εαν μηχανακι κρυο προς αποφυγη πτωσης απο εναν απροσμενο σβησιμο του κινητηρα.

υπαρχει κ ενα αλλο κεφαλαιο που γραφουν τα workshop manual οτι οποιαδηποτε δυσλειτουργεια σε κρυο  κινητηρα  (πχ σβησιμο,ασταθες ρελαντι,κραδασμοι)  ειναι φυσιολογικη
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: pangeo200 στις Ιανουάριος 15, 2009, 01:14:13 πμ
 :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm :prm
bill εισαι και ο πρωτος λεμε..παντως στο sportcity οταν ειναι πολυ κρυο αναβοσβηνει η ενδειξη θερμοκρασιας και περιμενω στο ρελαντι να μεινει σταθερη και να φυγω αλλα και ακουγεται ενα χρρ μεσα στον κινητηρα τα πρωτα 10 δευτερολεπτα περιπου οταν εχει κρυο(δεν ξερω αν ειναι ο κιλυνδρος η τα ραουλα βεβαια)..
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιανουάριος 15, 2009, 01:26:38 πμ
κ τα ιντζεξιον εμπλουτιζουν το μιγμα σε χαμηλη θερμοκρασια του κινητηρα γι αυτο κ διαθετουν κ αισθητηρα θερμοκρασιας αερα αλλα κ ψυκτικου υγρου.οσα εχουν ηλεκτρονικο ρελαντι (stepper) ο εγκεφαλος σε συνδιασμο με λιγο πιο πλουσιο μιγμα κρατα στροφες πιο ψηλα για να μην σβηνει ο κινητηρας μεχρι να φτασει σε θερμοκρασια που θα γινει το μιγμα ιδανικο.

Είναι το σταμάτημα του stepper μια καλή και ασφαλής ένδειξη ότι το μηχανάκι είναι πλέον σε σωστή θερμοκρασία?
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: bill στις Ιανουάριος 15, 2009, 01:29:03 πμ
συνηθως ναι :kalo:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: CHRIS στις Ιανουάριος 15, 2009, 01:51:31 πμ




κινητηρες με υψηλη ειδικη ισχυς τους περιοριζει ο εγκεφαλος ηλεκτρονικα ωστε να μην αποδιδουν εαν δεν εχουν την σωστη θερμοκρασια πχ kawasaki zx12r εχει τρομερα αισθητη διαφορα η δυναμη του οταν δεν εχει ζεσταθει οπως κ οι κινητηρες vtec της honda εαν δεν εχουν την σωστη θερμοκρασια δεν ενεργοποιουν τον μεταβλητο χρονισμο



Ετσι, έτσι Doctor! :ohyes: :ohyes: :kalo:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: zlionakis στις Ιανουάριος 15, 2009, 12:47:49 μμ
Μήπως θα ακούσουμε οτι δεν θα πρέπει να τα βάζουμε μπρός τα μοτέρια αλλά να τα σπρώχνουμε κιόλας??? :tez: :tez: :tez:

Πιστεύω πως αν το βάλεις μπρός και το αφήσεις μέχρι να ντυθείς και μετά το οδηγείς με ευλάβεια μέχρι να ζεσταθεί (χαμηλές στροφές) δεν υπάρχει καν θέμα....

Αλλωστε τι άλλο να κάνεις....δεδομένο οτι έχεις τα σωστά λαδόξυδα για το κλίμα της περιοχής σου... :bye:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: stako στις Ιανουάριος 15, 2009, 01:23:53 μμ
Μια και γράφει και ο Bill σε αυτό το thread να ρωτήσω κάτι μήπως το γνωρίζει... Εγώ δεν βάζω μπρος όση ώρα ετοιμάζομαι γιατί στην πυλωτή τα καυσαέρια μαζεύονται σε υπερβολικό βαθμό και τα αναπνέω. Οπότε βάζω μπρος μόνο την τελευταία στιγμή και πάω με 2-4k rpm μέχρι να πιάσω 70 βαθμούς. Από ότι θυμάμαι σε όλα τα manual μηχανοκίνητων που έχω έτσι γράφει να το κάνεις ούτως ή άλλως...

Το ερώτημα προς τον Bill (ή όποιον άλλον ξέρει) είναι αν τα καυσαέρια μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας και το σύστημα εξαγωγής είναι κατά πολύ βλαβερότερα(!) από όταν όλα δουλεύουν σωστά. Φυσικά μιλάμε πάντα για μαμίσιο σύστημα εξαγωγής και όχι aftermarket χωρίς καταλύτες γιατί εκεί..............άστα να πάνε γενικότερα!
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: harlek στις Ιανουάριος 15, 2009, 02:46:56 μμ
Κι εγώ ποτέ δεν το ζεσταίνω, άμεση εκκίνηση και αναχώρηση, αλλά χωρίς καθόλου πίεση μέχρι να φτάσει 50-55 βαθμούς. Και το ανεβασμένο ρελαντί (1.800-2.000 από το χειρόγκαζο) καθόλου δε με ενοχλεί στην οδήγηση...
Όσο για τα καυσαέρια, πρέπει να είναι περισσότερα όταν είναι κρύο, αν μη τι άλλο επειδή δεν αποδίδουν οι καταλύτες...
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: stako στις Ιανουάριος 15, 2009, 02:49:54 μμ
Όσο για τα καυσαέρια, πρέπει να είναι περισσότερα όταν είναι κρύο, αν μη τι άλλο επειδή δεν αποδίδουν οι καταλύτες...

Έτσι ξέρω κι εγώ, ότι δλδ πρέπει να είναι ζεστός ο καταλύτης για να αποδώσει σωστά. Μυρίζουν και αλλιώς, αυτό είναι απόλυτα σίγουρο...

Απλά ρώτησα για επιβεβαίωση. ;)
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: lord στις Ιανουάριος 15, 2009, 02:52:57 μμ
ρελαντι ως 40-50 'C και μετα χαλαρα ως 70...
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: v997 στις Ιανουάριος 15, 2009, 03:17:45 μμ
Βαζω μπρος........περιμενω το πολυ 15-20 δευτερα να κυκλοφορισουν τα λαδια

και μετα στον δρομο χαλαρα μεχρι να ζεσταθει καλα το μοτερ.

Μετα του πινω το αιμα......... :nintza:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: backys στις Ιανουάριος 15, 2009, 04:20:11 μμ
Mε.......γουνα  :kalo:
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: davide στις Ιανουάριος 15, 2009, 04:51:04 μμ
Όσο για τα καυσαέρια, πρέπει να είναι περισσότερα όταν είναι κρύο, αν μη τι άλλο επειδή δεν αποδίδουν οι καταλύτες...

Έτσι ξέρω κι εγώ, ότι δλδ πρέπει να είναι ζεστός ο καταλύτης για να αποδώσει σωστά. Μυρίζουν και αλλιώς, αυτό είναι απόλυτα σίγουρο...

Απλά ρώτησα για επιβεβαίωση. ;)


Καταλύτης?! Τι είναι ο καταλύτης?! :thnk:


...έχουμε και τέτοιο!!!???! :P :P
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: apriliabikers.gr στις Ιανουάριος 15, 2009, 05:10:16 μμ
Παντως εγώ ...κατ' εντολήν του "ΓΙΑΤΡΟΥ" τα ζεσταίνω με τσίπουρο !!!!

Ο κύριος Αντώνης_QMS είχε αντιρρήσεις ...αλλα τον πείσαμε στο τέλος ...


Απλα ....ενα  :prm :prm :prm για τον κύριο Βασίλη και ότι έγραψε απο μακριά !!!
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: free rider στις Ιανουάριος 15, 2009, 06:26:37 μμ
τελικά είμαι ο μοναδικός ψυχάκιας που το φχαριστιέται να χαζεύει τη μηχανή του να ζεσταίνεται μέχρι τους 70 -75 βαθμούς.
χρόνος που αξιοποιείται για να χαζέψω το μοτόρι κάτι που να μην είναι σωστό , μια μικρή επιθεώρηση , ποτέ δεν ξέρεις τι γλυτώνεις...
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: bluesman στις Ιανουάριος 15, 2009, 06:37:46 μμ
Χρησιμοποιω το τσοκ για να αρπαξει ο κινητηρας μπρος και αμεσως το κλεινω (γιατι αλλιως σβηνει μονο του) και ανοιγω το γκαζι να φτασει ο κινητηρας στις 2000 στροφες οποτε και κανω δοκιμες ανα 20 δευτερολεπτα κλεινοντας το γκαζι να δω αν παει να σβησει η οχι. Χα χα. Καρμπιρατερατος πηγασσος με φαγωμενες βελονες.... Ολα τα λεφτα. Η γειτονια στο ποδι...
Τίτλος: Απ: Πως το ζεσταίνετε ?
Αποστολή από: vageln στις Ιανουάριος 15, 2009, 07:20:44 μμ
 Το σωστό ζέσταμα γίνεται πάντα εν κινήση ..... εννοείται χωρίς να "ζορίζουμε" τον κινητήρα.

 "Ζέσταμα" δεν χρειάζεται μόνο ο κινητήρας: χρειάζεται και το κιβώτιο ταχυτήτων, τα φρένα καθώς και οι αναρτήσεις. Παραπάνω αναφέρθηκαν και οι καταλύτες. Όντως για να λειτουργήσει σωστά ο καταλύτης πρέπει να φτάσει και αυτός στην θερμοκρασία λειτουργίας του.

 Όσον αφορά τα καυσαέρια, αν κρίνω από την μπόχα που "βγάζει" η εξάτμιση μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας μάλλον ισχύει αυτό που αναφέρει ο stako. Είναι σίγουρα χειρότερη η καύση (πιο ατελής) με αποτέλεσμα να υπάρχουν περισσότεροι ρύποι στα καυσαέρια ενός κρύου κινητήρα. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι ρυθμίσεις (μίγματος, καυσαερίων κλπ) πρέπει να γίνονται με τον κινητήρα στην θερμοκρασία λειτουργίας του ;)

--Νικόλας