Οι περισσότεροι μοτοσικλετιστές, όση ώρα χρειάζονται για να προετοιμαστούν
(να κουμπώσουν το μπουφάν και να φορέσουν κράνος), αφήνουν τον κινητήρα αναμμένο, για να ζεσταθεί.
Όσοι όμως νομίζουν οτι μειώνεται η φθορά του κινητήρα γιατί ζεσταίνεται αργά, χωρίς να ζορίζεται γελιούνται οικτρά.
Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
η φθορα δεν γινεται απο την θερμοκρασια, αλλα απο τον χρονο επιτευξης της ιδανικης πιεσης λαδιου στο συστημα μετα απο ακινησια κ απο την διαλυση του φιλμ λαδιου απο την υγροποιημενη βενζινη
[/quote]
Περισσότερο από το 90% της φθοράς του κινητήρα συμβαίνει όταν δουλεύει και είναι κρύος.
[/quote]
αυτο οντως ειναι σωστο
[/quote]
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε λοιπόν είναι να τον βοηθήσουμε να φτάσει το γρηγορότερο στη θερμοκρασία λειτουργίας του,
αποφεύγοντας όμως να τον ζορίσουμε όσο ο ίδιος και τα λάδια του είναι κρύα.
[/quote]
απο την στιγμη που η φθορα ειναι αναλογη των στροφων (λογικο) αρα κ οι χαμηλοτερες δυνατες στροφες λειτουργιας σε κρυο κινητηρα ειναι κ οι πιο ιδανικες.
οταν το λαδι ειναι μεσα στο ιξωδες που προτεινει ο κατασκευαστης βαση του κλιματος της χωρας μας σημαινει οτι δουλευουν μεσα σε ενα μεγαλο φασμα θερμοκρασιων
[/quote]
Προσέξτε! Ένας κινητήρας στο ρελαντί,
καταναλώνει τόσο λίγο καύσιμο που μπορεί να μην καταφέρει να φτάσει ούτε αυτός αλλά ούτε και τα λάδια του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.
[/quote]
καλα αυτο ειναι για γελια...ειλικρινα.η ο ιδιος δεν ξερει τι λεει η ο μεταφραστης εγραφε οτι να ναι
[/quote]
Η συγκεκριμένη παράμετρος στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η λειτουργία των πρόσθετων ουσιών του λιπαντικού.
Συνήθως πρόκεται για συνδυασμό μολυβδαινιούχων σουλφιδίων και ZDDP (zinc diakyldithiophosphate),
που δυστυχώς για να αρχίσουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους θα πρέπει πρώτα να ζεσταθούν.
Αυτό συμβαίνει γύρω στους 60 βαθμούς Κελσίου.
[/quote]
αυτο ισχυει αλλα τα προσθετα σε ενα μοτοσυκλετολαδο ειναι για την προσθετη λειτουργεια του σασμαν κ του εμβαπτιζομενου συμπλεκτη.στο ρελαντι,εαν υποθεσουμε οτι τα προσθετα δεν λειτουργουν με κρυα λαδια,κ το πιο απλο λαδι πχ ορυκτελαιο κανει αψογα την δουλεια του κ οχι μονο.....μαλλον κατι θελει να πουλησει ο τυπος
[/quote]
Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών συνιστούν,αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα μας, αμέσως να ξεκινήσουμε,
αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά και να μην ζορίζουμε το κιητήρα μας,
είτε ανεβάζοντας πολλές στροφές, είτε κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά.
[/quote]
τωρα τι να πω? που το διαβασε αυτο? τεσπα
ζοριζω εναν κινητηρα σημαινει του ζητω ολοι την ιπποδυναμη η αλλιως του ζητω να μου δωσει παραπανω απο την μιση του δυναμη.
εαν εχεις εναν κινητηρα σε υψηλες στροφες κ πηγαινεις με 1η και 40 χιλιομετρα,δεν ζοριζεις τιποτα,του ζητας πολυ λιγη δυναμη για να πιασει τα 40χιλιομετρα.
ζοριζεται ενας κινητηρας κ οταν τον δουλευεις υπερβολικα χαμηλα?...καλο κ αυτο
[/quote]
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ πως στις καρμπυρατερίσιες, όταν βάζουμε τσόκ,
να το αφήνουμε όσο ακριβώς χρειάζεται και όχι παραπάνω,
γιατί το πλούσιο μίγμα που μπαίνει στο θάλαμο καύσης "σπάει" το λάδι που βρίσκεται στα τοιχώματά του κυλίνδρου,
επιταχύνοντας τη φθορά.
Στις μοτοσικλέτες με ψεκασμό και χειροκίνητο τσοκ, το παραπάνω δεν ισχύει,
γιατί το "τσοκ" δεν κάνει τίποτα άλλο από το να ανεβάζει στις στροφές του κινητήρα, χωρίς να επεμβαίνει στο καύσιμο.
[/quote]
το τσοκ το αφηνουμε τοσο οσο χρειαζεται για να μπορει ο κινητηρας να δουλεψει με ζωηρο σταθερο ρελαντι μονος του κ συνηθως αυτο ειναι εφικτο οταν ο κινητηρας φτασει στα 2/3 της θερμοκρασιας λειτουργειας του.εαν πχ ειναι 80 βαθμους η θερμοκρασια λειτουργιας οι 55 με 60 βαθμοι ειναι οκ.
το να μενει περισσοτερη ωρα ανοιχτο το τσοκ στο ρελαντι ,μιας κ σε αλλο φασμα των στροφων δεν λειτουργει κ πολυ, το μονο που καταφερνουμε ειναι να καιμε τσαμπα βενζινη κ να μαυριζουμε τον θαλαμο καυσης κ τις εξατμισης με καπνα (αιθαλη) ασε που πολλοι κινητηρες μολις ζεσταθουν σβηνουν με ανοιχτο τσοκ λογο πνιξιματος απο πολλη βενζινη
το φιλμ του λαδιου το σπαει η υγροποιημενη βενζινη η οποια υγροποιειται απο τα ψυχρα μεταλα της κυλινδροκεφαλης κ των αυλων μεταφορας.το τσοκ εμπλουτιζει το μιγμα ωστε να γινει πιο ευκολη κ αμεση αναφλεξη γιατι η βενζινη υγροποιειται κ δεν εξαερωνεται σωστα ωστε να εχουμε εφλεκτο μιγμα.
εαν διελυε το πλουσιο μιγμα το φιλμ του λαδιου τοτε σε τουρμπο κατασκευες η ακαυτες βενζινες απο τα πλουσια μιγματα για την λειτουργεια της υπερπληρωσης θα κατεστρεφε συνεχεια τους κυλινδρους.
κ τα ιντζεξιον εμπλουτιζουν το μιγμα σε χαμηλη θερμοκρασια του κινητηρα γι αυτο κ διαθετουν κ αισθητηρα θερμοκρασιας αερα αλλα κ ψυκτικου υγρου.οσα εχουν ηλεκτρονικο ρελαντι (stepper) ο εγκεφαλος σε συνδιασμο με λιγο πιο πλουσιο μιγμα κρατα στροφες πιο ψηλα για να μην σβηνει ο κινητηρας μεχρι να φτασει σε θερμοκρασια που θα γινει το μιγμα ιδανικο.απο την υγροποιημενη βενζινη ειναι τα φαινομενα kick back η αλλιως οπως το λεμε εδω καρπυλασιον.το kick back (φλογα απο την εισαγωγη του κινητηρα,ηχος στο φιλτροκουτι σαν βηξιμο,κ ακομα χειροτερα τις αναποδες στροφες του κινητηρα με το χαρακτηριστικο μεταλικο ΓΚΑΠ απο το κομπλερ της μιζας) μπορει να αποβει μοιραιο για τον κινητηρα.
γι αυτο για να αποφευγοντε ολα αυτα ο κινητηρας κρατα τις δυνατοτερες χαμηλες στροφες ωστε να λειτουργει χωρις δισταγμους μεχρι να ανεβει η θερμοκρασια του.σε ιντζεξιον χωρις αυτοματο ρελαντι εχουμε κ εκει τσοκ μονο που στην ουσια ειναι χειρογκαζο.
επισης ζεσταινουμε εναν κινητηρα για να δεχθει ομαλη καταπονηση θερμοκρασιας κ στην συνεχεια ομαλο βαθμο διαστολης.
εαν τρεξεις εναν κινητηρα απο κρυο σε full power μπορει να καταστραφει πριν καν το σκεφτεις...απο κομμενες μπιελες..ραγισμενα πιστονια...ραγισμενες κεφαλες....κυλινδρους ..μεχρι κ κομμενους στροφαλους...
κινητηρες με υψηλη ειδικη ισχυς τους περιοριζει ο εγκεφαλος ηλεκτρονικα ωστε να μην αποδιδουν εαν δεν εχουν την σωστη θερμοκρασια πχ kawasaki zx12r εχει τρομερα αισθητη διαφορα η δυναμη του οταν δεν εχει ζεσταθει οπως κ οι κινητηρες vtec της honda εαν δεν εχουν την σωστη θερμοκρασια δεν ενεργοποιουν τον μεταβλητο χρονισμο
[/quote]
Μου έχει τύχει πολλές φορές που έχει κρύο να ζεσταίνεται πιο γρήγορα στο ρελαντί διότι εν κινήσει με τον αέρα ψύχεται καλύτερα..
[/quote]
το ψυγειο δεν λειτουργει ενο το μηχανακι κινηται σε χαμηλες θερμοκρασιες.το ψυκτικο υγρο δεν κινηται εαν δεν φτασει πρωτα το πρωτευων κυκλωμα στην θερμοκρασια που οριζει ο θερμοστατης του κυκλωματος ψυξης
το να ξεκινησεις για να φυγεις οταν ειναι κρυο μπορεις να το κανεις γιατι εαν ο κινητηρας με το τσοκ δουλευει στις 2500 στροφες τοτε με 2500 στροφες κ 2α ταχυτητα κινησαι ικανοποιητικα για τα πρωτα εκατονταδες μετρα μεχρι να πιασει θερμοκρασια
τωρα δεν ενδηκτικα δεν πρεπει να οδηγουμε εαν μηχανακι κρυο προς αποφυγη πτωσης απο εναν απροσμενο σβησιμο του κινητηρα.
υπαρχει κ ενα αλλο κεφαλαιο που γραφουν τα workshop manual οτι οποιαδηποτε δυσλειτουργεια σε κρυο κινητηρα (πχ σβησιμο,ασταθες ρελαντι,κραδασμοι) ειναι φυσιολογικη