0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

*

Κώστας

Με αφορμη προσφατο προβληματακι που μου προεκυψε σχετικα με την προφορτιαη της πισω αναρτησης,θα ηθελα να πειτε τη γνωμη σας σχετικα με τον σωστο τροπο ρυθμισης προφορτισης.Διαβασα σχετικα πώς δεν πρεπει να γινεται με κινητηρα ζεστο,αλλου οτι δεν πρεπει να γινεται εν κινησει,αλλου οτι πρεπει να καθαριζεται η προφορτιση πριν την ρυθμιση....Τελικα τι απο ολα αυτα ισχυει;Ποιος ο σωστος τροπος ρυθμισης της προφορτισης;Πώς θα προφυλαξουμε την καλη λειτουργιας της και το τσιμουχακι που "τα παιζει' και χανονται τα λαδια;...



*

Κώστας

Re: Σωστη ρυθμιση προφορτισης πίσω αναρτησης...
« Απάντηση #1 - : Μάιος 13, 2006, 01:30:07 μμ »
OEO!!!!!Καμμία απαντηση.Τόσο δυσκολο θέμα;...

Re: Σωστη ρυθμιση προφορτισης πίσω αναρτησης...
« Απάντηση #2 - : Μάιος 13, 2006, 07:44:47 μμ »
Καλησπερα σε ολους
Νομιζω οτι το θεμα που αναφερει ο φιλος Athos ειναι πολυ ενδιαφερον .Δυστυχως δεν μπορω να απαντησω αλλα θα ενδιεφεραι πολους απο εμας νομιζω,οποτε οι ειδικοι στο θεμα με την πρωτη ευκαιρεια ας στειλουν ενα post.

*

ΧΡΗΣΤΟΣ

Re: Σωστη ρυθμιση προφορτισης πίσω αναρτησης...
« Απάντηση #3 - : Μάιος 14, 2006, 12:03:24 πμ »
Που θα πάει θ' απαντήσει! Που είσαι biiiiiiiiL???? :-D  :-D  :-D

Re: Σωστη ρυθμιση προφορτισης πίσω αναρτησης...
« Απάντηση #4 - : Μάιος 14, 2006, 09:05:32 μμ »
Έχεις βάλει υδραυλικό αμορτισέρ?

Τη προφόρτιση τη ρυθμίζεις μια χαρά όπως κι αν είναι.
Με την απόσβεση θα έχεις ένα θέμα άμα καίει η εξάτμιση...  :-P

*

ΤΑΣΟΣ

Re: Σωστη ρυθμιση προφορτισης πίσω αναρτησης...
« Απάντηση #5 - : Μάιος 14, 2006, 09:22:48 μμ »
ολα σωστα ειναι αυτα που λες.
με ζεστο κινητηρα και εξατμιση διπλα στην αναρτηση λογικο να επηρεαζεται η ρευστοτητα των υγρων της αναρτησης.
αυτο που εχω διαβασει ειναι οτι πρωτα θα πρεπει να βρεις το sag(static και rider) δηλ τη διαφορα του  υψους της αναρτησης με αναβατη και χωρις αναβατη. θα πρεπει δηλ να γνωριζεις ποια ειναι η διαδρομη εκεινη στην οποια δουλευει η αναρτηση.
απο εκει και επειτα μπορεις να παιξεις με τα υδραυλικα οπως αποσβεση συμπιεσης και επαναφορας.
ειναι δυσκολο να πειραματιζεσαι με τις αναρτησεις αν δε ξερεις ακριβως τι γινεται.
παντως αυξηση προφορτισης απαιτει και αυξηση του φρενου της επαναφορας
για το καπο οτι γραφει το βιβλιο ειναι οκ

*

Γιάννης

Re: Σωστη ρυθμιση προφορτισης πίσω αναρτησης...
« Απάντηση #6 - : Μάιος 15, 2006, 11:44:33 πμ »
1.Δεν πρέπει να πειράζεις την προφόρτηση εν κινήση.
2.Δεν πρέπει να πειράζεις την προφόρτηση φορτωμένος.
3.Δεν πρέπει να πειράζεις την προφόρτηση οταν οι εξατμήσεις καίνε.(Ειδικά αν έχεις μαμα).
Πήγαινε και πάρε το set ελατηρίων λαδιών της Hyperpro και θα ξεχάσεις τα «παιχνίδια με το remote της προφόρτησης.Οσο για τα settings της ανάρτησης : 16+- 2 clicks απο τελίως κλειστό για Π.Ε και 6 clicks απο τελίως κλειστό για την Α.Ε.(ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ SETTINGS ΓΙΑ MONO ΓΙΑ HYPERPRO).Για το μαμά δεν ξέρω και δεν έχω ασχοληθεί iδιαίτερα μιας και ότι να κάνεις με τα μαμα ελατήρια πάλι σουμιές θα είναι.

Υ.Γ.Το μαμά αμορτησέρ του Capo δεν έχει Α.Σ.

*

Παναγιώτης Πατακιάς

Re: Σωστη ρυθμιση προφορτισης πίσω αναρτησης...
« Απάντηση #7 - : Μάιος 15, 2006, 01:09:32 μμ »
την ανάρτηση γενικά την ρυθμίζεις πριν ξεκινήσεις για οπουδήποτε.
είναι καλύτερα να ρυθμίζεις γενικά κάνοντας μια μικρή διαδομούλα (το τετράγωνο του σπιτιού ρε παιδί μου κάτι τέτοιο) ίσα ίσα για να λειτουργήσουν τα λάδια.
ρυθμίζεις και καθάρισες. Αν στην πορεία δεις ότι δεν σου κάνει σταματάς αφήνεις 2 λεπτάκια και ρυθμίζεις (νο προβλεμ).

στους αγώνες δεν σταματάνε κάν τόσο πολύ και πίστεψέ με τα υγρά εκείνη την ώρα βράζουν (έχει τύχει στον πήγασο να καίει τόσο πολύ το πηρούνι που δεν το ακουμπαγες).

γενικά οι ρυθμίσεςι είναι πολύ προσωπικό θέμα

patman46

*

Αποσυνδεδεμένος harlek

  • *******
  • 1288
  • Φύλο: Άντρας
  • Αντιδράσεις: 0
Re: Σωστη ρυθμιση προφορτισης πίσω αναρτησης...
« Απάντηση #8 - : Μάιος 15, 2006, 08:45:08 μμ »
Παράθεση

Athos wrote:
Με αφορμη προσφατο προβληματακι που μου προεκυψε σχετικα με την προφορτιαη της πισω αναρτησης


Καλό θα ήταν αν μας έλεγες και ποιο ήταν το προβληματάκι σου!

Προσωπικά εγώ σχετικά με τη ρύθμιση γνωρίζω (είτε διαβάζοντας, είτε πειραματιζόμενος) τα εξής:

Την προφόρτιση ελατηρίου καλό είναι να την ρυθμίζεις έτσι ώστε η μηχανή με τον οδηγό επάνω να συμπιέζει την πίσω ανάρτηση στο 1/3 της συνολικής της διαδρομής. Αν, δηλαδή, η πίσω ανάρτηση σου έχει διαδρομή 150mm, η πίσω ανάρτηση με σένα πάνω θα πρέπει να κάθεται 50mm. Το πόσο κάθεται το μετράς με... μεζούρα, τοποθετώντας την κατακόρυφα έτσι ώστε να περνάει από το κέντρο του τροχού (μπουλόνι). Αν τώρα θες να είσαι σωστός και δικάβαλος, θα πρέπει να αυξήσεις την προφόρτιση ώστε με δυο άτομα πάνω της η μηχανή να κάθεται και πάλι 50mm (το 1/3 της συνολικής διαδρομής). Αν η προφόρτιση ελατηρίου ρυθμίζεται υδραυλικά με χειριστήριο, είσαι τυχερός και μπορείς να παίζεις ανάλογα με το βάρος που κουβαλάς. Αν δεν ρυθμίζεται εύκολα, θα πρέπει να συμβιβαστείς με μια ρύθμιση.

Υπ' όψιν ότι η προφόρτιση δεν επηρεάζει τη σκληρότητα της ανάρτησης, παρα μόνο το ύψος και τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας.

Δεν ξέρω αν το Caponord έχει χωριστή ρύθμιση των αποσβέσεων επαναφοράς και συμπίεσης του αμορτισέρ. Το αμορτισέρ του πήγασου έχει μια βίδα που επιδρά και τις δυο αποσβέσεις, περισσότερο όμως στην απόσβεση επαναφοράς.
Για να ρυθμίσω εγώ την ανάρτηση έκανα τα εξής:
Ρύθμισα την προφόρτιση ελατηρίου έτσι ώστε η πίσω ανάρτηση να κάθεται κάπου 55mm με μένα πάνω (συνολική διαδρομή 165mm) και μετά πειραματιζόμουν με τη βίδα απόσβεσης. Η ιδανική θέση για μένα είναι εκείνη που κάνει τη μηχανή σφιχτή μεν, αλλά όχι "ξύλινη". Το να βρεις αυτή τη θέση δεν είναι εύκολο, γιατί προσπαθείς να συμβιβάσεις τα ασυμβίβαστα (άνεση στις χαμηλές ταχύτητες, γρήγορη απόσβεση στις υψηλές, κράτημα, ευελιξία κ.λπ.). Υποθέτω η εύρεση των ιδανικών ρυθμίσεων είναι περισσότερο εφικτή (αλλά και πιο χρονοβόρα) αν η μηχανή έχει χωριστά ρυθμιστικά απόσβεσης για συμπίεση και επαναφορά.

Εννοείται ότι σε περίπτωση δικάβαλου, θα πρέπει να αυξήσεις τις αποσβέσεις αναλόγως, αν θέλεις να περιορίσεις την επίδραση του δεύτερου ατόμου στη συμπεριφορά της μηχανής.
Masquerade

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχική Σελίδα Όροι Χρήσης