Athos wrote:
Με αφορμη προσφατο προβληματακι που μου προεκυψε σχετικα με την προφορτιαη της πισω αναρτησης
Καλό θα ήταν αν μας έλεγες και ποιο ήταν το προβληματάκι σου!
Προσωπικά εγώ σχετικά με τη ρύθμιση γνωρίζω (είτε διαβάζοντας, είτε πειραματιζόμενος) τα εξής:
Την προφόρτιση ελατηρίου καλό είναι να την ρυθμίζεις έτσι ώστε η μηχανή με τον οδηγό επάνω να συμπιέζει την πίσω ανάρτηση στο 1/3 της συνολικής της διαδρομής. Αν, δηλαδή, η πίσω ανάρτηση σου έχει διαδρομή 150mm, η πίσω ανάρτηση με σένα πάνω θα πρέπει να κάθεται 50mm. Το πόσο κάθεται το μετράς με... μεζούρα, τοποθετώντας την κατακόρυφα έτσι ώστε να περνάει από το κέντρο του τροχού (μπουλόνι). Αν τώρα θες να είσαι σωστός και δικάβαλος, θα πρέπει να αυξήσεις την προφόρτιση ώστε με δυο άτομα πάνω της η μηχανή να κάθεται και πάλι 50mm (το 1/3 της συνολικής διαδρομής). Αν η προφόρτιση ελατηρίου ρυθμίζεται υδραυλικά με χειριστήριο, είσαι τυχερός και μπορείς να παίζεις ανάλογα με το βάρος που κουβαλάς. Αν δεν ρυθμίζεται εύκολα, θα πρέπει να συμβιβαστείς με μια ρύθμιση.
Υπ' όψιν ότι η προφόρτιση δεν επηρεάζει τη σκληρότητα της ανάρτησης, παρα μόνο το ύψος και τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας.
Δεν ξέρω αν το Caponord έχει χωριστή ρύθμιση των αποσβέσεων επαναφοράς και συμπίεσης του αμορτισέρ. Το αμορτισέρ του πήγασου έχει μια βίδα που επιδρά και τις δυο αποσβέσεις, περισσότερο όμως στην απόσβεση επαναφοράς.
Για να ρυθμίσω εγώ την ανάρτηση έκανα τα εξής:
Ρύθμισα την προφόρτιση ελατηρίου έτσι ώστε η πίσω ανάρτηση να κάθεται κάπου 55mm με μένα πάνω (συνολική διαδρομή 165mm) και μετά πειραματιζόμουν με τη βίδα απόσβεσης. Η ιδανική θέση για μένα είναι εκείνη που κάνει τη μηχανή σφιχτή μεν, αλλά όχι "ξύλινη". Το να βρεις αυτή τη θέση δεν είναι εύκολο, γιατί προσπαθείς να συμβιβάσεις τα ασυμβίβαστα (άνεση στις χαμηλές ταχύτητες, γρήγορη απόσβεση στις υψηλές, κράτημα, ευελιξία κ.λπ.). Υποθέτω η εύρεση των ιδανικών ρυθμίσεων είναι περισσότερο εφικτή (αλλά και πιο χρονοβόρα) αν η μηχανή έχει χωριστά ρυθμιστικά απόσβεσης για συμπίεση και επαναφορά.
Εννοείται ότι σε περίπτωση δικάβαλου, θα πρέπει να αυξήσεις τις αποσβέσεις αναλόγως, αν θέλεις να περιορίσεις την επίδραση του δεύτερου ατόμου στη συμπεριφορά της μηχανής.